Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onrust

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Romeo91
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Malthezer
Aantal honden: 1

Onrust

Ongelezen bericht door Romeo91 »

Hallo
Ik ben nieuw hier en hoop dat ik ht goed doe. Ik heb een Malthezer en die is bijna 15 jaar. Hij is altijd super fit geweest eigenlijk en nooit ziek.
1.5 week geleden had hij reverse sneeze en moest die vaak hoesten. Ik merkte dat hij ook heel onrustig werd hierdoor. De dierenarts waar hij vaker komt heeft hem antibiotica gegeven voor longonsteking. Ook heeft hij medicatie gehad voor artrose. Sinds hij de antibiotica gebruikt lijkt het hoesten etc allemaal voorbij te zijn maar hij is super onrustig. Ik heb dit nooit eerder gezien bij hem. Hij loopt steeds rond in huis en wilt vaak de tuin in en dan kan die doelloos rondlopen. Als ik hem roep reageert hij hier wel op. Zowel buiten als binnen reageert hij op wat ik zeg en doet die ht ook.....als ik hem op mn schoot neem en knuffel is die iets rustiger, maar al snel gaat die dan weer ijsberen..ook wilt hij soms liggen in zn mandje maar lijkt niet goed te kunnen liggen en staat dan weer op...ik heb de dierenarts gebeld hiervoor en die zei dat kon komen omdat hij misschien buikpijn heeft van de antibiotica en dat antibiotica best heftig kan zn voor een hond. Ik vroeg of ik langs moest komen zodat ze hem weer kan bekijken en ze zei dat beter eerst antibiotica af te maken.
Gisteren had hij een goede dag en ook goed geslapen in de nacht. Vandaag na de middag weer onrustig en nu nog.
Herkent iemand dit misschien....ik weet ht niet meer. Als ik op internet ga zoeken dan zie ik zooooooveel wat het kan zn...ik weet ht niet meer.
Ik denk dat ik morgen weer de dierenarts ga bellen voor misschien medicatie om hem rustig te krijgen....
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: Onrust

Ongelezen bericht door ranetje »

Welkom op het forum :ok:

Nog meer medicatie en dan om rustig te worden?
Lijkt me niet echt verstandig.
Welke antibiotica krijgt hij en wanneer is die kuur klaar?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Romeo91
geregistreerd lid

Bedankt ๐Ÿ˜Šok heeft even geduurd voor ik door had hoe ik terug kon reageren ๐Ÿ™„
Ik vind het zo zielig dat zo onrustig is. Morgen is de laatste dag voor zn antibiotica. Hij heeft Doxycycline 100mg gehad en ik geef hem 1,5 pil per x ...
ranetje
Zeer actief

Romeo91 schreef: โ†‘29 dec 2021 20:53 Bedankt ๐Ÿ˜Šok heeft even geduurd voor ik door had hoe ik terug kon reageren ๐Ÿ™„
Ik vind het zo zielig dat zo onrustig is. Morgen is de laatste dag voor zn antibiotica. Hij heeft Doxycycline 100mg gehad en ik geef hem 1,5 pil per x ...
Is dat 1 keer per dag?
Hoe zwaar is je hondje dan?

Het lijkt me een wat hoge dosering, als ik naar de bijsluiter kijk.
Maar ik ben geen arts.
De onrust zou dan kunnen komen door misselijkheid (kennelijk zonder te gaan braken).
Als morgen de laatste dag van de kuur is zou de onrust daarna ook weer moeten verdwijnen.
Laatst gewijzigd door ranetje op 29 dec 2021 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Hoi, hoe zwaar weegt jouw hondje, want 1,5 pil per keer ( ik neem aan 1 maal daags) is een dosering voor 'n hond van 15 kg ! zie ook:
DOXYCYCLINE 100 MG TABLETTEN
https://www.diergezondheidscentrumnicolai.nl โ€บ ...
PDF
info@ecuphar.nl. DOXYCYCLINE 100 MG TABLETTEN. DIERGENEESMIDDEL โ€“ANTIBIOTICUM OP BASIS VAN DOXYCYCLINE. VOOR HONDEN EN KATTEN.
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jรคnta,*Svear,*Andra
Romeo91
geregistreerd lid

Bedankt voor het reageren. Romeo is 14 kg dus zou dan moeten kloppen. Hij eet en drinkt goed en zijn poep is ook prima. Sinds die antibiotica heel onrustig. O ja hij blaft ook niet meer en dit deed hij altijd wel...
Romeo91
geregistreerd lid

Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zou eerst even afwachten wat er na de kuur gebeurt. Blijft hij onrustig, dan zou dementie een rol kunnen spelen
Romeo91
geregistreerd lid

Bedankt voor uw reactie. Ik heb er inderdaad veel over gelezen,maar kan dat plots zo heftig starten? Hij slaapt nu eindelijk en ik hoop dat hij de nacht gaat doorslapen want hij heeft echt heel de dag lopen ijsberen.
Zijn neusje was vorige week heeeeel droog tot bijna korstjes erop. Ik heb er biobalm op gesmeerd en zN neusje ziet er nu goed uit.

Is er iets aan dementie te doen? Iets wat het kan vertragen etc?

Inderdaad laat ik even morgen zn kuur afmaken en daarna misschien ook nog even de tijd geven.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Volgens mij is er niet veel tegen dementie te doen, maar wie weet trekt het erg bij na de kuur op is.
En sommige honden hebben er niet veel last van als je hun dementie als je zoveel mogelijk doet wat je altijd deed met ze.
Mijn demente hondje moest ik op het laatst tillen naar buiten en als ik haar dan op een punt zette waar we altijd startte dan liep ze vrolijk mee, ik mocht alleen niet meer van de route afwijken dan was ze van slag
Afbeelding
Romeo91
geregistreerd lid

Goedemorgen,
Bedankt voor je reactie. Hij heeft een goede nacht gehad en maar 2x naar buiten geweest om te plassen en daarna weer snel slapen. Op dit moment is hij doelloos aan ht rondlopen in de tuin. Ik laat hem ook omdat hij die drang heeft.
Ik merk inderdaad dat hij bij het uitlaten een eigen willetje heeft en graag naar ht park wil en dat doe ik dan ook.
Vandaag zn laatste dag antibiotica en hoop inderdaad dat hij gaat bijtrekken. Het breekt mn hart om hem zo te zien ๐Ÿ˜ช
ranetje
Zeer actief

Er is speciaal dieetvoer op de markt voor honden die dementeren (werken wat remmend) en je zou eventueel cholodin kunnen geven.
Sommige honden hebben daar baat bi.
Maar ik zou eerst even afwachten wat er gebeurt als de kuur klaar is.
Als het dan na een paar dagen nog niet over is even met de DA overleggen :ok:
Afbeelding
Romeo91
geregistreerd lid

Ja vandaag is ht laatste pilletje van zn kuur en dan afwachten, maar ga zeker alvast alles opzoeken.
Super bedankt ๐Ÿ˜Š
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Allereerst welkom op het forum.
De onrust kan idd komen door de medicatie. heb je zicht en gehoor ook laten controleren ?
Vooral als het zicht minder wordt kunnen hondjes onrustig worden.
Romeo is een lekker ding hoor. :I:
Romeo91
geregistreerd lid

Hallo bedankt voel me ook echt welkom hier. Romeo heeft staar en ziet dus weinig. Heb ook elke dag een zalfje zodat zn ogen nat blijven. Hij deed veel met zn neusje door te ruiken blijkbaar. Toen hij ziek werd was zn neus echt heel droog en jah hoe zeg je dat snotterig (!?) Van binnen. Hij rook niks. Ik moest echt zn eten bij zijn neus houden en dan pas at hij het op. Omdat zn neus zo droog was heb ik 'biobalm' gekocht en dagelijks ingesmeerd. Zijn neusje ziet er nu echt heel goed uit.
Hij moest vaak niezen/ hoesten en dan hoorde je echt dat alles vol zat. Sinds een paar dagen merk ik dat hij wel meer zn oren gebruikt want die staan constant omhoog zelfs tijdens ht slapen viel me op.

Romeo blijft nooit alleen thuis omdat hij daar niet tegen kan. Vandaag dacht ik ooooh hij slaapt laat ik wegglippen om boodschappen te doen en hij werd direct wakker en kwam bij me staan. Dus hij lijkt wel alert....

Ik hoop echt dat het de medicijnen zn. Vandaag de laatste gegeven gelukkig en hoop dat hij hierna stapje voor stapje gaat opknappen..

En hij is echt een knuffelbeertje...zooooo lief ๐Ÿฅฐ
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Romeo91 schreef: โ†‘29 dec 2021 21:31 Afbeelding
Wat een leuke foto van Romeo, maar weegt hij echt 14 kg? zie je er niet aan af op deze foto :wink:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jรคnta,*Svear,*Andra
MoTsiTsi

Ongelezen bericht door MoTsiTsi »

Hamilton schreef: โ†‘30 dec 2021 18:44
Romeo91 schreef: โ†‘29 dec 2021 21:31 Afbeelding
Wat een leuke foto van Romeo, maar weegt hij echt 14 kg? zie je er niet aan af op deze foto :wink:
Dat is een of andere swiffer van 5 of 6 kg. Bevestigt mijn gevoelens.
Romeo91
geregistreerd lid

hahahahaha Hij heeft altijd rond de 14.8 kg gewogen en de dierenarts heeft hem vorige week gewogen toen ik daar was en is toch echt 14 kg ๐Ÿ˜Š een dikzakje ...
Romeo91
geregistreerd lid

Afbeelding

๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜
ranetje
Zeer actief

:lol1:
Als jij het zegt is het goed hoor. :wink:
Als je ook een gewone stoel o.i.d. op de foto hebt kan een onbekende wat beter inschatten hoe groot een hondje is.
Want zo op dat fotootje ziet hij er echt uit als een 5 kg hondje :D
Afbeelding
Romeo91
geregistreerd lid

Hahahha ja snap ik ๐Ÿ™ˆ vaak denken ze ook dat hij veel jonger is... ๐Ÿ˜‡๐Ÿ˜Š dit is trouwens een foto van een jaar geleden en daar was hij ongeveer 14.8kg ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™ˆ
yvon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door yvon »

welkom
Afbeelding
GAIA
Romeo91
geregistreerd lid