Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herfst, wat trek ik aan?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Hazenrein
Zeer actief
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hazenrein »

Hammetime schreef: 03 dec 2021 15:08
Hazenrein schreef: 01 dec 2021 22:45
Hammetime schreef: 01 dec 2021 16:53
De duurdere laarzen waren ook niet warm, dus die zijn ook al retour, gelukkig zonder hapjes er uit. De zoektocht naar warm en waterdicht schoeisel gaat verder....
Welke duurdere?
Travelin' Dunas. Prima zool maar verder weinig anders dan gewone regenlaarzen. Absoluut niet warm en zeker niet tot -15 zoals beweerd wordt door de aanbieder.
Waarom ga je niet een keer naar een fatsoenlijke buitensport of jachtwinkel met een flink assortiment? Ik zweer bij jachtspullen maar ik jaag niet. Ik zie alleen die jagers hier door dezelfde omgeving banjeren als ik doe. Branenstruiken, geploegde akkers, dicht struikgewas. En urenlang. En ze staan soms ook urenlang stil. En vrijwel altijd met pokkenweer :lol1: Dat houdt je allemaal niet vol met schoenen en kleren die gemaakt zijn voor een ommetje over aangelegde wandelpaden. Dus ik heb bedacht dat die kleren precies zijn wat ik zoek. En dat klopt ook als een bus.
Hammetime
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hammetime »

Hazenrein schreef: 11 dec 2021 23:28
Hammetime schreef: 11 dec 2021 14:11
Hazenrein schreef: 10 dec 2021 19:42 Mijn aigle’s mochten vandaag anderhalf uur door de sneeuw aan de bak.
Geen centje pijn :D

Afbeelding
Die laarzen van jou zijn vast warmer dan mijn Dunlop laarzen met steunzolen. Dacht dat ze warm genoeg waren maar neen. :wachten:
Mijn laarzen zijn inderdaad heerlijk warm. En super comfortabel. Dat heb ik al eerder gezegd maar jij blijft liever nog jarenlang op zoek naar een vergelijkbaar goedkoper alternatief geloof ik.
Liever deze winter nog en sowieso minder hoog, ik hoef er niet mee paard te rijden!
Hazenrein schreef: 11 dec 2021 23:28Overigens worden de parcours aigles (mijn hoge dus) in Frankrijk gemaakt. Ik snap dat ze een pak geld kosten maar daar zit dus ook europees arbeidsloon bij in.
In tegenstelling tot die enkellaarsjes die ik nu ook heb besteld. Die vond ik opmerkelijk ‘goedkoop’, en dat heeft ongetwijfeld voornamelijk te maken met dat die in china worden gemaakt.
Het gebeurt ook vaak genoeg dat iets door Chinezen is gemaakt in Europa, staar je daar maar niet blind op.
Hammetime
Zeer actief

Hazenrein schreef: 11 dec 2021 23:52
Hammetime schreef: 03 dec 2021 15:08
Hazenrein schreef: 01 dec 2021 22:45
Hammetime schreef: 01 dec 2021 16:53
De duurdere laarzen waren ook niet warm, dus die zijn ook al retour, gelukkig zonder hapjes er uit. De zoektocht naar warm en waterdicht schoeisel gaat verder....
Welke duurdere?
Travelin' Dunas. Prima zool maar verder weinig anders dan gewone regenlaarzen. Absoluut niet warm en zeker niet tot -15 zoals beweerd wordt door de aanbieder.
Waarom ga je niet een keer naar een fatsoenlijke buitensport of jachtwinkel met een flink assortiment? Ik zweer bij jachtspullen maar ik jaag niet. Ik zie alleen die jagers hier door dezelfde omgeving banjeren als ik doe. Branenstruiken, geploegde akkers, dicht struikgewas. En urenlang. En ze staan soms ook urenlang stil. En vrijwel altijd met pokkenweer :lol1: Dat houdt je allemaal niet vol met schoenen en kleren die gemaakt zijn voor een ommetje over aangelegde wandelpaden. Dus ik heb bedacht dat die kleren precies zijn wat ik zoek. En dat klopt ook als een bus.
Waarom niet? Voornamelijk door het wisselvallige weer. Vandaag is het bijna broeierig te noemen en zweet ik alweer als een otter in mijn Dunlop laarzen.
MoTsiTsi

Ongelezen bericht door MoTsiTsi »

Hazenrein schreef: 11 dec 2021 23:52
Zo draag ik ook paardrijwinterhandschoenen, heerlijk warm en stroef. Lotje loopt altijd aan een lange lijn en deze glijdt niet tussen de handschoenen door. Ook heerlijk met autorijden.
Hammetime
Zeer actief

Met dit relatief zachte weer kies ik steeds voor de Dunlop laarzen. En die bevallen goed en zijn waterdicht!
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Hazenrein schreef: 19 nov 2021 11:45
Edit: die op de foto, de mijne dus, zijn deze, de gevoerde versie: Parcours 2 Iso
Ze passen mij helaas niet, althans, niet comfortabel. Uitdoen zonder laarzenknecht was ook al niet aan de orde, sterker nog, mijn vriendin moest eraan hangen. Jank.

Aigle doet helaas niet aan kuitmaten.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Hazenrein
Zeer actief
Contacteer:

Oh wat jammer.
Zonder laarzenknecht krijg ik ze ook niet uit, overigens. Maar dat heb ik mijn hele even nog niet gekund, goed passende laarzen uitkrijgen zonder knecht.
Hazenrein
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb de lage aigle laarsjes ook binnen en heb er eergister achter de Kerstman aan, op gelopen. Lopen fijn en ik kan ze zoals ik hoopte echt even vlot aan en uit doen. Dankzij het elastiek.

Voorlopig ben ik tevreden met deze aankoop. Even afwachten of ze het volgende tuinseizoen ook nog meegaan.
Sam!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sam! »

Mooi, ik ben ook benieuwd naar de levensduur van het profiel. Tot nu toe nog geen klagen. Ik trek ze wel meestal aan op de 'modderpaden' dus dan slijten ze een stuk minder dan op verharde ondergrond.
Hammetime
Zeer actief

Hazenrein schreef: 20 dec 2021 17:19 Oh wat jammer.
Zonder laarzenknecht krijg ik ze ook niet uit, overigens. Maar dat heb ik mijn hele even nog niet gekund, goed passende laarzen uitkrijgen zonder knecht.
Goed om te weten, dan zijn ze sowieso niks voor mij.
Hammetime
Zeer actief

Ondertussen bevallen de regenjas, regenbroek en Dunlop laarzen afkomstig van de Scapino het best. Goed, het is wel even een gedoe om steeds over je kleding heen aan te trekken, maar je blijft droog. En de laarzen gaan gemakkelijk uit!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Hammetime schreef: 24 dec 2021 12:09 Ondertussen bevallen de regenjas, regenbroek en Dunlop laarzen afkomstig van de Scapino het best. Goed, het is wel even een gedoe om steeds over je kleding heen aan te trekken, maar je blijft droog. En de laarzen gaan gemakkelijk uit!
Welke regenjas en broek heb jij?

Ik heb die van de Welkoop.
De Anuy regenbroek en regenjas
De Dunlop laarzen koop ik daar ook (23,50 euro) :ok:
Er zijn ook thermo laarzen van Dunlop. (Wel iets duurder, 135 euro).
En ze hebben gevoerde laarzen. (45,- euro)
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Hammetime schreef: 24 dec 2021 12:09 Ondertussen bevallen de regenjas, regenbroek en Dunlop laarzen afkomstig van de Scapino het best. Goed, het is wel even een gedoe om steeds over je kleding heen aan te trekken, maar je blijft droog. En de laarzen gaan gemakkelijk uit!
De mensen die ik ken met werkhonden hebben vaak een "mudroom" waar men nat spul en laarzen uittrekt.
Ik zet dat spul hier in de bijkeuken, en heel eerlijk, vaak worden de laarzen uitgetrokken met de regenbroek er nog overheen, als je een haakje ergens hebt waar dan die broek ietwat opgehouden kan worden, hoef je die niet steeds over je laarzen aan en uit te doen.
Zeker als het spul behoorlijk onder de modder zit nogal fijn.
En bij weer aantrekken spring je als het ware weer in je broek, en meteen in de laarzen.

Als je er in de nacht een paar keer uitmoet in een aflammertijd, of voor ziek vee, dan is dat vaak niet anders te doen :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Ik laat bij een druilerige regendag mijn regenbroek ook over mijn laarzen zitten. :ok:
Heel gemakkelijk aan- en uittrekken.
Zeker als de boel idd compleet onder de modder/klei zit :schrik:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Hammetime
Zeer actief

ranetje schreef: 24 dec 2021 14:54
Welke regenjas en broek heb jij?

Ik heb die van de Welkoop.
De Anuy regenbroek en regenjas
Ik draag deze met deze bijbehorende broek. Dit pak draag ik over mijn motorjack en spijkerbroek en ik blijf helemaal droog en het is nog warm genoeg ook.
ranetje schreef: 24 dec 2021 14:54De Dunlop laarzen koop ik daar ook (23,50 euro) :ok:
Er zijn ook thermo laarzen van Dunlop. (Wel iets duurder, 135 euro).
En ze hebben gevoerde laarzen. (45,- euro)
Die thermolaarzen heb ik gezien ja, maar vind ze te duur. Heb de Dunlop laarzen met bont gehad, maar die waren niet warmer dan de gewone en bovendien zitten er hele irritante gespen bovenaan. Nu de gewone Dunlop die ik ook bij de Welkoop vandaan heb. Heb er overigens een steunzool in voor wat extra comfort.
Hammetime
Zeer actief

Sassy schreef: 24 dec 2021 15:00
De mensen die ik ken met werkhonden hebben vaak een "mudroom" waar men nat spul en laarzen uittrekt.
Ik zet dat spul hier in de bijkeuken, en heel eerlijk, vaak worden de laarzen uitgetrokken met de regenbroek er nog overheen, als je een haakje ergens hebt waar dan die broek ietwat opgehouden kan worden, hoef je die niet steeds over je laarzen aan en uit te doen.
Zeker als het spul behoorlijk onder de modder zit nogal fijn.
En bij weer aantrekken spring je als het ware weer in je broek, en meteen in de laarzen.

Als je er in de nacht een paar keer uitmoet in een aflammertijd, of voor ziek vee, dan is dat vaak niet anders te doen :mrgreen:
Ja de regenbroek aan de laarzen laten zitten is ideaal, bij toeval had ik dat al ontdekt! Dat maakt het aantrekken van de broek stukken eenvoudiger.
ranetje
Zeer actief

Hammetime schreef: 24 dec 2021 18:08 Die thermolaarzen heb ik gezien ja, maar vind ze te duur. Heb de Dunlop laarzen met bont gehad, maar die waren niet warmer dan de gewone en bovendien zitten er hele irritante gespen bovenaan. Nu de gewone Dunlop die ik ook bij de Welkoop vandaan heb. Heb er overigens een steunzool in voor wat extra comfort.
Ik heb er ook steunzolen in :ok:

Ik vind die thermo laarzen ook wat te duur.
Heb ze ook niet.
Thermosokken helpen ook al een beetje.
En doorgaans ben ik in beweging.
Dan krijg ik geen koude voeten
Afbeelding
Hammetime
Zeer actief

ranetje schreef: 24 dec 2021 18:51
Hammetime schreef: 24 dec 2021 18:08 Die thermolaarzen heb ik gezien ja, maar vind ze te duur. Heb de Dunlop laarzen met bont gehad, maar die waren niet warmer dan de gewone en bovendien zitten er hele irritante gespen bovenaan. Nu de gewone Dunlop die ik ook bij de Welkoop vandaan heb. Heb er overigens een steunzool in voor wat extra comfort.
Ik heb er ook steunzolen in :ok:
Dat loopt prima vind ik, zeker in nat gras.
ranetje schreef: 24 dec 2021 18:51Ik vind die thermo laarzen ook wat te duur.
Heb ze ook niet.
Ze knipogen wel naar me en lijken echt warm en comfortabel. Maar de prijs schudt me meteen wakker!
ranetje schreef: 24 dec 2021 18:51Thermosokken helpen ook al een beetje.
En doorgaans ben ik in beweging.
Dan krijg ik geen koude voeten
De afgelopen dagen had ik geen koude voeten in de Dunlop laarzen, maar als het nog wat kouder wordt ga ik ze hebben ondanks dat ik ook beweeg. Of die thermolaarzen dan afdoende zouden zijn betwijfel ik ook. Van de gevoerde Dunlop laarzen wordt beweerd dat ze tot -15 graden je voeten warm moeten houden, maar dat is absolute onzin kan ik zeggen. Wellicht dat de thermolaarzen beter gebouwd zijn en als ik zeker wist dat die wel warm zijn had ik ze mogelijk toch gekocht.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”