En op dit moment is je hond jouw verantwoordelijkheid. Je gaat hier echt geen steun krijgen in beslissingen die het welzijn van je hond aantasten. Alle oplossingen wijs je van de hand, om welke reden dan ook. En daar is de hond de dupe van.MyDoggie2020 schreef: ↑08 dec 2021 15:19 Mijn verantwoordelijkheid is ons kindje straks.Daar ga ik het druk mee krijgen. Omdat ik wil voorkomen wat er met mij gebeurd is in m'n kindertijd.
Even heel zwartwit gezegd: een hondenliefhebber maakt het niet uit hoe je het voor elkaar krijgt, zolang je maar doet wat in het belang is van de hond. Er zijn meerdere opties aangedragen, die neerkomen op dat de situatie voor de hond moet verbeteren. En of je dan de situatie zelf verbetert of zorgt dat hij in een compleet nieuwe situatie komt, maakt niet zo veel uit, als het maar goed voor de hond is.
Maar jij wil niet het beste voor de hond. Daar zit de hele crux. Jij wil makkelijke oplossingen zonder consequenties voor jezelf, zodat je je niet schuldig hoeft te voelen dat je destijds doorgedramd hebt om die hond in huis te krijgen, terwijl je hem nu vooral als last ervaart.
Jij moet zelf de situatie veranderen, maar dat wil/kun je niet, of je moet hem uit z'n situatie halen, maar dat wil/kun je ook niet. Dus wat jou betreft blijft de situatie hetzelfde, blijft de hond ook in die situatie, en kun je verwachten dat de problemen met/voor de hond alleen maar zullen verergeren. Een hondenliefhebber zal dat nooit kunnen accepteren als 'oplossing'.
Jammer genoeg voor jou is dit geen forum waar oppervlakkige oplossingen aangeboden worden, die alleen maar lapmiddelen zijn. Dit is een forum waar men graag de kern van problemen aanpakt, omdat uiteindelijk iedereen daar het meest bij gebaat is. Jij had gehoopt op lapmiddelen, maar in plaats daarvan word je op je verantwoordelijkheid aangesproken en wordt er de vinger op gelegd dat je kennis van honden en hondentaal veruit onvoldoende is. Autsj. De manier waarop je met zoiets om gaat, kan laten zien hoe volwassen je bent, of hoeveel je nog moet groeien naar volwassenheid toe