Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Terug naar huis
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Terug naar huis
Stel je gaat wandelen in onbekend gebied en je verdwaalt. Zou jouw hond de weg terug naar de auto of naar huis vinden ?
Kun je een hond zoiets leren ?
Ik denk dat Peer me wat dat aangaat in de steek gaat laten.
Op een goed moment zal hij mij aan gaan kijken...."ja....en nu ?"
Kun je een hond zoiets leren ?
Ik denk dat Peer me wat dat aangaat in de steek gaat laten.
Op een goed moment zal hij mij aan gaan kijken...."ja....en nu ?"
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Terug naar huis
Ik ben weleens "de weg kwijt" als we door hoog gras lopen, dan laat ik Vusi voor me lopen en dan komen we altijd op de bekende weg terecht 
Ik heb weleens door hoog gras geploeterd terwijl Vusi los liep....... toen zag ik dat zij gewoon op het paadje liep nog geen 1,5 meter van waar ik liep

Ik heb weleens door hoog gras geploeterd terwijl Vusi los liep....... toen zag ik dat zij gewoon op het paadje liep nog geen 1,5 meter van waar ik liep

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Het is me nog niet overkomen, dus ik weet het niet.
Je kunt het een hond zeker leren
Je kunt hem tenslotte ook leren om het spoor van aangeschoten wild te volgen of met hem op mantrailen oefenen.
Hij moet natuurlijk wel snappen wat je vraagt
Vandaar dat je hem moet leren wat je commando's betekenen.
Je kunt het een hond zeker leren

Je kunt hem tenslotte ook leren om het spoor van aangeschoten wild te volgen of met hem op mantrailen oefenen.
Hij moet natuurlijk wel snappen wat je vraagt

Vandaar dat je hem moet leren wat je commando's betekenen.

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
Ik denk het wel.
En van jongs af aan of bij een nieuwe hond "vraag" ik regelmatig waar de auto is, als deze op een willekeurige plek in de buurt van ons huis staat, en ook zo doe ik bij het poortje voor of onze achtertuin poort.
Op vreemd terrein, op vakantie of zo doen we net zo. Vrij rap hebben ze dan door waar ons nieuwe tijdelijke huis is, dus gok ik dat ze als ze wat verder weg zijn ook wel de neus kunnen gebruiken om weer op het juiste pad te komen.
En van jongs af aan of bij een nieuwe hond "vraag" ik regelmatig waar de auto is, als deze op een willekeurige plek in de buurt van ons huis staat, en ook zo doe ik bij het poortje voor of onze achtertuin poort.
Op vreemd terrein, op vakantie of zo doen we net zo. Vrij rap hebben ze dan door waar ons nieuwe tijdelijke huis is, dus gok ik dat ze als ze wat verder weg zijn ook wel de neus kunnen gebruiken om weer op het juiste pad te komen.
- Hazenrein
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
- Contacteer:
Ik weet het zeker. Mijn honden helpen regelmatig met op ‘de goede weg’ komen als we weer eens op avontuur op onbekende plaatsen gaan.
Ik denk wel dat je honden gewend moeten zijn aan van-de-gebaande-paden wandelingen. Dat ze zelf dus ook ervaring krijgen in de weg zoeken.
Ik denk wel dat je honden gewend moeten zijn aan van-de-gebaande-paden wandelingen. Dat ze zelf dus ook ervaring krijgen in de weg zoeken.
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Taafje zeker wel. Als ik weer eens in het midden van niets sta en tegen haar zeg dat het tijd wordt om naar huis te gaan, vindt zij wel een paadje de goede kant op.
Groetjes, Terry
In onbekend gebied niet, maar hier in het dorp weet ze precies waar vrienden wonen, waar koekjes mensen komen en het gezegd 'huis toe' betekent in een rap tempo in de kortste weg naar huis gaan.
-
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 5
Mijn teef in ieder geval wel, heb eens 2 ’5 uur in het bos achter mijn hond lopen zoeken en roepen. Tot ik mensen tegen kwam die zeiden bent u een hond kwijt? Er ligt een herder bij een rode jeep. Ik moest toen nog een uur lopen . Maar ze lag er nog toen ik er aan kwam.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik denk dat de teckels blij zullen zijn met een extra rondje dus daar heb ik niet veel aan. Gelukkig heb ik altijd een telefoon met navigatie bij mij 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ja, wij gaan vaak naar de bossen hier, ik vind het zelf leuk om gewoon hele einden lekker door te sjouwen en spannende paden te lopen en weet regelmatig niet meer precies waar ik ben. Tika en Faya weten het echt altijd, ook al lopen we ergens waar we nooit eerder of maar een heel enkele keer waren. ik vind dat zo leuk en vertrouw er ook op.
- Tony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
- Aantal honden: 3
Mijn werkhonden altijd en overal. Maar ook hier leerde in ze van pup (of dag 1 dat ik ze had) af aan wat de auto was en dat ze op mijn teken naar de auto, en erin moesten.
Mijn huidige clubje... Ik ben er bang voor maar ben gelukkig werkt míjn oriëntatie gevoel nog prima...
Mijn huidige clubje... Ik ben er bang voor maar ben gelukkig werkt míjn oriëntatie gevoel nog prima...
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Mijn huidige honden weet ik niet,bijRana was het dat wanneer wij richting auto liepen ze achter ons liep met een heel laag ataartje, draaiden we om dan liep ze voorop met haar staart fier in de hoogte. We hebben het wel gebruikt om te kjken of we goed liepen
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Elco wist vanochtend in ieder geval de laatste pakweg halve kilometer heel goed hoe we moesten lopen om terug bij de auto te komen