Vandaag bij de dierenarts geweest omdat Benson (springer spaniel, +/- 10 jaar, 14 kg) mank loopt.
Wat ik al verwacht had, kruisband links achter gescheurd en waarschijnlijk ook de meniscus niet meer in orde. Geen ongeluk maar gewoon slijtage.
Ik heb besloten niet gelijk voor een operatie te gaan, maar eerst eens te kijken waar ik zelf kan komen met conservatieve behandeling. Ik ben zelf fysiotherapeut en heb wel een beetje een idee van wat moet gebeuren. Ik heb het een en ander in huis gehaald om de fysiotherapeutisch behandeling te beginnen.
Verder een aantal pijnstillers/ontstekingsremmers en een paar plantaardige dingen mee gekregen. Ook een brace voor Benson zijn knie.
Over 10 dagen zijn we weer bij de dierenarts om te kijken dat er verbetering inzit.
Zijn er mensen hier op het forum die ervaring hebben met het conservatief behandelen van een gescheurde kruisband? Op internet lees ik dat het eigenlijk niet aangeraden wordt. En dat grotere honden zeker geopereerd worden moeten.
Benson is vorig jaar geopereerd aan een gebroken elleboog en de revalidatie is ons en Benson heel erg zwaar gevallen. Dat is de reden dat ik eigenlijk graag zou willen afzien van een operatie.