Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oudere hondjes en veranderingen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Oudere hondjes en veranderingen

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Blacky is nu ruim 14 en zijn gedrag veranderd.
Smorgens wil hij bijvoorbeeld steeds langer uitslapen.
Hij slaapt heel veel en vaster.
Ook snurkt hij een beetje.
Hij wilde altijd smorgens gelijk eten kon hem niet genoeg zijn.
Nu eet hij ineens het liefst pas later in de ochtend.
Hij is slechter gaan horen dus reageert hij niet meer op de bel.
spelen met pups is nog steeds leuk maar niet te lang als het van die drukke zijn.
Kortom het is net als bij mensen hij is een oude mopperpot aan het worden.
Maar hij is wanneer hij wakker is nog steeds de vrolijke snuiter, ik hoop dat hij dat nog jaren blijft maar diep van binnen weet ik beter.

Merken jullie ook veel veranderingen aan de hond wanneer hij ouder wordt
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: Oudere hondjes en veranderingen

Ongelezen bericht door alm@ »

Bij de herders heb ik dat eigenlijk nooit zo gemerkt, het enige misschien dat er wat vaster geslapen werd. De teckels zijn nog jong :wink: Blacky is echt een bejaard mannetje aan het worden :I:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb bij mijn teckels niet veel veranderingen gemerkt bij de twee die oud zijn geworden.
Bij mij Griffons wel ietsje meer.
Rana was wat doof toen ze oud was en sliep mede daardoor vaster (en ook wel langer).
Bij Ita eigenlijk niet heel veel gemerkt, alleen iets vaster slapen.
Mijn honden zijn gewend na de ochtendwandeling (anderhalf uur) te eten en ook dat is niet veranderd bij het ouder worden.

Misschien verschilt het ook gewoon per hond en heb ik wat dat betreft "geluk"?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
twinkeltje
moderator

Ja ik denk dat het ook wel verschild Ruby is 16 geworden en die heeft echt heel lang gedaan wat ze altijd al deed het laatste jaar ging ze zeg maar veranderen.
Afbeelding
MoTsiTsi

Ongelezen bericht door MoTsiTsi »

Ik merk het nu al bij Lotje, die is nu ruim 8. Ze gaat 's avonds echt een stuk vroeger slapen en madam heeft eigenlijk niet meer zo'n zin om te wandelen. Als ik haar dan toch mee naar buiten commandeer, kan ze goed 'n uur gaan wandelen, maar als we niet gaan, vindt ze het ook goed.
Hazenrein
Zeer actief
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazenrein »

Vaster slapen merk ik ook bij mijn Fries van 11.
Soms denk ik ook dat dat komt door dover worden maar als ie wakker is merk ik geen verschil in zijn gehoor.
Het is echt wanneeer hij slaapt dat ie niet meer reageert op kleine vaste geluidjes.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Laika is 13.5 heeft behoorlijke artrose in haar pootjes, is wat doof en weet het soms niet meer.
Vandaag heeft ze andere pijn medicatie gekregen en dat lijkt nu al beter te gaan. Ze is een oud meisje wat veel slaapt. Wat ik heel erg vind is dat de twee andere dames haar op haar huid zitten. Als ze met haar stijve pootjes naar de waterbak loopt dan vliegen de andere twee haar soms aan. Wij moeten er dan echt tussen komen. Ze staat er dan zo zielig bij. Maar een andere keer zijn ze dan weer heel lief tegen haar.

Ook hier is eten in de ochtend niet meer zoals het hoort maar rond een uur op 12 heeft ze wel zin in wat. Van een dame van 8kg weegt ze nu nog maar 6kg wat veel te weinig is voor haar maar ze wordt niet dikker. Alle bespiering is ook weg. Het is een oud meisje maar ze heeft nog vrolijke oogjes en kan tijdens de wandelingen (die tegenwoordig op haar tempo gaan en ik doe er dus 2x zo lang over) heerlijk staan snuffelen.
Afbeelding
gevni havanezers
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

blacky schreef: 11 nov 2021 23:15
Vandaag heeft ze andere pijn medicatie gekregen en dat lijkt nu al beter te gaan. Ze is een oud meisje wat veel slaapt. Wat ik heel erg vind is dat de twee andere dames haar op haar huid zitten. Als ze met haar stijve pootjes naar de waterbak loopt dan vliegen de andere twee haar soms aan. Wij moeten er dan echt tussen komen. Ze staat er dan zo zielig bij. Maar een andere keer zijn ze dan weer heel lief tegen haar.

Ach dat is sneu. Je weet dat het de 'natuur' is maar toch.
Afbeelding
twinkeltje
moderator

blacky schreef: 11 nov 2021 23:15 Laika is 13.5 heeft behoorlijke artrose in haar pootjes, is wat doof en weet het soms niet meer.

Ook hier is eten in de ochtend niet meer zoals het hoort maar rond een uur op 12 heeft ze wel zin in wat. Van een dame van 8kg weegt ze nu nog maar 6kg wat veel te weinig is voor haar maar ze wordt niet dikker. Alle bespiering is ook weg. Het is een oud meisje maar ze heeft nog vrolijke oogjes en kan tijdens de wandelingen (die tegenwoordig op haar tempo gaan en ik doe er dus 2x zo lang over) heerlijk staan snuffelen.
Wat een krengetjes die andere dames zeg.
Spieren heeft Blacky nog wel een geen gewricht pijnen hij springt en rent nog door het huis, als de kleinkinderen komen en die lange vingers of zo eten is hij er als de kippen bij, die laten nog al eens wat vallen of geven het gelijk zo aan hem
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”