Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ons gezin word alweer 5 jaar verrijkt met een prachtige labrador.
Een schat in karakter en daden. Maar al vanaf pup ook een zorgenkindje. Toen hij 1 jaar was werd de diagnose atopie gesteld, daarop hebben we van alles geprobeerd om hem hierin stabiel te krijgen, qua voeding en zalfjes. Nu slikt hij alweer ruim 3 jaar 2 tabletten apoquel per dag maar zijn atopie is onder controle. Alhoewel hij vaak een hotspot heeft. Sinds afgelopen vrijdag heeft hij een diagnose erbij en wel diabetes type 1. Sindsdien zijn we eeg van slag en proberen er alles over te lezen wat hem een dragelijk leven kan geven. We zijn daarom lid geworden. Zo hopen we info en steun te kunnen vinden.
Welkom, Oliver Bommel. Wat een zorgen. Kan me voorstellen dat de diagnose diabetes type I jullie leven op z'n kop gezet heeft. Ik hoop dat je hier de info en ervaringen kunt vinden die je zoekt
Fotogravinnetje schreef: ↑09 nov 2021 17:04
Welkom, Oliver Bommel. Wat een zorgen. Kan me voorstellen dat de diagnose diabetes type I jullie leven op z'n kop gezet heeft. Ik hoop dat je hier de info en ervaringen kunt vinden die je zoekt
Dank je wel!! Geluk bij ongeluk we zijn goed verzekerd voor hem!
Ik heb zelf geen ervaring met honden met diabetes (gelukkig)
Ik hoop dat je hier zinvolle tips zult krijgen.
En ik hoop ook dat je een dierenarts hebt die hier veel van weet en die je goed begeleidt
Dat zijn inderdaad een zorgen zeg allergie en dan nu ook diabetes, moeten jullie nu dagelijks spuiten geven of gewoon tabletten, of zijn jullie daar nog over in gesprek met de DA.
Als je die foto zo ziet denk je niks mis mee
Welkom
Wat jammer dat het medisch zo'n zorgenhondje is.
Hij ziet er leuk en lief uit.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Habibi schreef: ↑09 nov 2021 17:32
Welkom Oliver Bommel.
Ik heb zelf geen ervaring met honden met diabetes (gelukkig)
Ik hoop dat je hier zinvolle tips zult krijgen.
En ik hoop ook dat je een dierenarts hebt die hier veel van weet en die je goed begeleidt
Die hadden we dus niet… zijn vaste dierenarts deed vaag. En zat ons niet lekker, daarom morgen met hem naar dierenziekenhuis, daar hebben ze meer honden met diabetes type 1. We gaan niet wachten op compilaties..
twinkeltje schreef: ↑09 nov 2021 17:33
Hallo welkom op dit forum
Dat zijn inderdaad een zorgen zeg allergie en dan nu ook diabetes, moeten jullie nu dagelijks spuiten geven of gewoon tabletten, of zijn jullie daar nog over in gesprek met de DA.
Als je die foto zo ziet denk je niks mis mee
Het is idd zo’n vrolijke reuzen kleuter, tabletten kan met een hond niet, wat ik ervan begreep, we spuiten hem nu iedere dag (sinds maandag) donderdag krijgt hij een roesje en word er ook een echo van zijn lever en nieren gemaakt. Maar eerst morgen na het dierenziekenhuis… spuiten hadden we al eerder gedaan met hem omdat we geprobeerd hebben hem te desensibiliseren wat niet gelukt is.
Oliver Bommel schreef: ↑09 nov 2021 18:53
Sorry ik dacht dat in het topic voorstellen dit moest doen
Vond het al zo gek dat er maar 1 aanmeldign stond..
Geen probleem hoor
Ik hoop oprecht dat je hier info vindt die je hond helpen kan, en wellicht steun aan mede lotgenoten.
Druk in elk geval de duimen dat het donderdag gaat mevallen, en dat jullie een goed behandelplan meekrijgen
Welkom hier. Hier ook geen ervaring met diabetes bij honden, wel bij katten. Ik heb 2 suikerkatten gehad en beide 2x per dag gespoten. Aangezien je daar bij je hond wel al ervaring hebt,scheelt veel. Maar ik hoop voor je dat het misschien met tabletten gaat lukken.
Sterkte!