Tony schreef: ↑06 nov 2021 15:41
Sinds ik wist dat ik Tina (Carea Leonés) in huis kreeg ben ik mij wat meer gaan verdiepen in de 'drijvers'. Het zijn toch wel heel leuke hondjes maar ondanks dat ik bijna mijn hele leven met werklijn Mechels/Hollanders ben bezig geweest vind ik ze voor mijzelf toch té energiek (of zou het door de leeftijd komen

). Overigens natuurlijk wel een geheel andere 'energie' dan wat ik bij mijn werkhonden destijds had.
Maar... ik kan mij er wel alles bij voorstellen wat een heerlijk gevoel het is als je zo'n hummeltje weer 'op de rit' krijgt en vooral als die ook nog eens uitgroeit tot een wel heel leuke hond !
Ja, als je mij vroeger had gezegd dat ik ooit een border collie (laat staan meerderen) zou hebben, dan had ik je vast uitgelachen
Wij wilden eigenlijk helemaal geen hond meer, en kregen zowat per ongeluk een hond achterna gegooid, dat bleek dan een border collie te zijn. Hond was achtergelaten ergens in een lege woning, en bij de buurman gedropt, waar hij onder een shop aan een touw vastzat, kwam daar elke dag langs als ik ging werken.
Ik vond hem niet alleen zielig, maar zo een mooie hond, dan ben je verkocht hé.
Onze Rex, de eerste border, wat een zalige hond, helaas veel te jong overleden.
Daarna een border uit de rescue, via een vereniging.
En dan zijn er nog de nodige gevolgd, ook prive als rescue opgevangen, maar Wolfje is de eerste die echt meteen in ons hart gekropen is, en waar we van wisten deze gaan we nooit meer kunnen afgeven
Naast de honden die we als werkhond als pup aangeschaft hebben.
Van de 5 die hier momenteel wonen, zijn er welgeteld 2 als pup gekocht.
We hebben er eentje gehad, die heeft anderhalf jaar bij ons gewoond, tot de perfecte plek voor haar voorbij kwam, die was zo bang, die kroop alleen nog maar over de grond en langs de muren af.
Aankijken was al teveel druk op die hond
Dat hondje speelt tegenwoordig bij haar huidige baasjes frisbee, en neemt snoepjes aan van vreemde mensen
Heeft veel tijd, geduld en een stabiel roedel gekost. En wat accupunctuur behandelingen gericht tegen haar extreme angst. Hondje bleek een oude breuk in een rib te hebben, zegt genoeg over de mishandelingen die ze heeft moeten doorstaan, arm ding.
Mensen zijn soms echt nare wezens!