Maar je kunt niet oordelen op honden die eruit gekomen zijn die je niet kent
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
KNPV mensen geïnteresseerd?
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: KNPV mensen geïnteresseerd?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Op dit forum ga je weinig kans hebben iemand te vinden hiervoor
Dan kan je beter op fb op de africhtingspagina’s een poging doen
Mja dan weten ze wel je eigen naam ( waarvan ik niet snap waarom mensen anoniem wensen te blijven , niks te verbergen toch ? En zeker met zoiets )
Hoe je het wilt doen ? Ik zou daar nog eens goed over nadenken
Zullen nu niet veel mensen op in gaan , En zou mocht het lukken wel alles op papier zetten
Ik heb iig geen interesse , 1 ik heb niks met de mechels , en 2 geen tijd , geld en ruimte , anders was ik zelf wel blijven fokken
Mja dan weten ze wel je eigen naam ( waarvan ik niet snap waarom mensen anoniem wensen te blijven , niks te verbergen toch ? En zeker met zoiets )
Zullen nu niet veel mensen op in gaan , En zou mocht het lukken wel alles op papier zetten
Ik heb iig geen interesse , 1 ik heb niks met de mechels , en 2 geen tijd , geld en ruimte , anders was ik zelf wel blijven fokken
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
maart schreef: ↑10 sep 2021 14:09nou... ik herinner me nochtans wel de hysterie toen er iemand kwam met een HH pup uit bepaalde lijnen en de ganse toekomst van die hond al volledig (verkeerd) voorspeld werd![]()
ik kan me ook herinneren dat de voorspelling niet geheel verkeerd was en dat er best wat incidenten zijn geweest en later geen updates meer dus of het allemaal zo goed is blijven gaan......
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
OmeGezinus schreef: ↑10 sep 2021 13:23Als je m'n naam stuurt in een PB krijg je een zak koekjesChihuahua-paws schreef: ↑10 sep 2021 13:12 Ik denk dat niet het geschikte kanaal is Ome.
Met de informatie die jij nu al gedeeld hebt kunnen sommige mensen hier best veelwaarom niet gewoon zeggen wie je bent en kijken of iemand je kan helpen? Want jij wil een lijn gaan fokken en hebt daar iemand anders bij nodig.
![]()

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): X-Mechelaar (KNPV lijn)
- Aantal honden: 0
[/quote]
je betaald het dekgeld, wie betaald dan de overige kosten zoals
- extra voeding
- dierenarts indien nodig rondom de bevalling of daarvoor of daarna?
- ontwormen/vaccinaties
- UBN nummer (per 1-11-2021 verplicht)
- chippen en registreren
etc......
wie is wettelijk verantwoordelijk voor de pups, wie is de fokker? Waar kloppen mensen aan als er iets is?
[/quote]
Je mag het achterbaks vinden van me, maar de fokker van het nest is hier verantwoordelijk voor.
Ik wil alleen maar mensen een pup aanleveren, en een dekking aanbieden.
En als er mensen zijn die wel een pup willen en niet willen fokken is het misschien ook wel interessant als ik die teef wanneer ze oud genoeg is mag lenen.
Dan vind ik misschien wel iemand die vaker fokt en wel een nest wil.
En die zijn hier blijkbaar niet, dat geeft niet.
En die UBN daar heb je idd gelijk in dat die ingaat en ook geldt voor particulieren.
Voor mensen die gewoon gangbare combinaties fokken, is het weer extra werk.
Maar hopelijk weerhoudt het mensen die hun stabij willen laten dekken door de Stafford van de buurman 'omdat het zulke leuke hondjes zijn' ervan weer de asielen vol te maken.
Ik denk er het mijne van, zijn al zoveel regels in dit land.
je betaald het dekgeld, wie betaald dan de overige kosten zoals
- extra voeding
- dierenarts indien nodig rondom de bevalling of daarvoor of daarna?
- ontwormen/vaccinaties
- UBN nummer (per 1-11-2021 verplicht)
- chippen en registreren
etc......
wie is wettelijk verantwoordelijk voor de pups, wie is de fokker? Waar kloppen mensen aan als er iets is?
[/quote]
Je mag het achterbaks vinden van me, maar de fokker van het nest is hier verantwoordelijk voor.
En als er mensen zijn die wel een pup willen en niet willen fokken is het misschien ook wel interessant als ik die teef wanneer ze oud genoeg is mag lenen.
En die UBN daar heb je idd gelijk in dat die ingaat en ook geldt voor particulieren.
Maar hopelijk weerhoudt het mensen die hun stabij willen laten dekken door de Stafford van de buurman 'omdat het zulke leuke hondjes zijn' ervan weer de asielen vol te maken.
-
- geregistreerd lid
Dat zie ik idd** Angela ** schreef: ↑10 sep 2021 14:04 Op dit forum ga je weinig kans hebben iemand te vinden hiervoor
-
- geregistreerd lid
Dat is m'n koosnaampje voor joumaart schreef: ↑10 sep 2021 13:37gewoon Maart is voldoende hoor, correct lezen is precies ook nog wat lastig.OmeGezinus schreef: ↑10 sep 2021 13:30Nou Maartje,
Zo te zien is begrijpend lezen nog een hele kunst voor jou.
Veel mensen in de KNPV fokken zelf met hun eigen bloedlijnen en hebben hun eigen teven.
Die weten zelf wel welke reuen ze moeten kiezen en uit welke lijn ze een teef moeten kopen.
En zijn mensen die je in je netwerk hebt je vrienden?
Nee, en ondanks dat zijn er best wel mensen bij wie ik een nest zou mogen neer legen.
Maar het is natuurlijk mooier als degenen van een gastgezin dat nest fokken gezien zij een band met die teef hebben.
Dit is ook bedoelt voor mensen die KNPV willen doen maar niet thuis zijn in bloedlijnen.
Maar dat geeft helemaal niks dat begrijpend lezen niet je sterkste punt is, want er staan best veel gratis webinars voor leesvaardigheid op het internet.
Verder snap ik het helemaal prima, maar goed, blijft een idiote wereld, dat KNPV gedoe. De band met de teven duurt er ook maar zolang de teef kan produceren.![]()

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ach lief. Maar ik moet toch geen teefOmeGezinus schreef: ↑10 sep 2021 17:09Dat is m'n koosnaampje voor joumaart schreef: ↑10 sep 2021 13:37gewoon Maart is voldoende hoor, correct lezen is precies ook nog wat lastig.OmeGezinus schreef: ↑10 sep 2021 13:30Nou Maartje,
Zo te zien is begrijpend lezen nog een hele kunst voor jou.
Veel mensen in de KNPV fokken zelf met hun eigen bloedlijnen en hebben hun eigen teven.
Die weten zelf wel welke reuen ze moeten kiezen en uit welke lijn ze een teef moeten kopen.
En zijn mensen die je in je netwerk hebt je vrienden?
Nee, en ondanks dat zijn er best wel mensen bij wie ik een nest zou mogen neer legen.
Maar het is natuurlijk mooier als degenen van een gastgezin dat nest fokken gezien zij een band met die teef hebben.
Dit is ook bedoelt voor mensen die KNPV willen doen maar niet thuis zijn in bloedlijnen.
Maar dat geeft helemaal niks dat begrijpend lezen niet je sterkste punt is, want er staan best veel gratis webinars voor leesvaardigheid op het internet.
Verder snap ik het helemaal prima, maar goed, blijft een idiote wereld, dat KNPV gedoe. De band met de teven duurt er ook maar zolang de teef kan produceren.![]()
![]()

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ik hoop ook vooral dat het de nu onzichtbare broodfok aanpakt, juist in de KNPV is veel van die nu nog onzichtbare broodfok. Nest na nest en te jong, nog net gechipt en niet geregistreerd het nest uitOmeGezinus schreef:

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
KNPV mensen geïnteresseerd?
Naam van TS is blijkbaar niet verzonnen. Zoek er maar op icm KNPV
Laatst gewijzigd door crutz op 10 sep 2021 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Zamunda
- Zeer actief
Niet doen joh, niet gaan verlagen tot dat niveau.
-
- geregistreerd lid
Dat hoop ik ook gezien er in de KNPV idd veel onzichtbare broodfok is.crutz schreef: ↑10 sep 2021 18:06Nou ik hoop ook vooral dat het de nu onzichtbare broodfok aanpakt, juist in de KNPV is veel van die nu nog onzichtbare broodfok. Nest na nest en te jong, nog net gechipt en niet geregistreerd het nest uitOmeGezinus schreef:
Ik denk er het mijne van, zijn al zoveel regels in dit land.![]()
Soms wel meer dan 10 nesten per teef.
Ik vind 2 a 3 nestjes wel mooi.
En gelieve vanaf 2 jaar ipv 1 jaar.
Dat röntgenen doen ze meestal wel netjes.
Veel tuig dat mopshondjes of spaniëls fokt kent dat woord blijkbaar niet.
KNPV levert ook niet zoveel op.
Voor x Mechelaars hooguit €500 per pup en €200 per dekking
Door die Corona zijn ze idioot aan het doen, maar die hoogdravende verhalen over 10K per hond naar de politie in Amerika vraag ik me af.
Dan zouden die handelaren met 25 honden in de kennel allemaal een dikke Porsche hebben.
American Bully’s fokken verdient beter dus snap ook niet dat KNPV mensen denken rijk te worden.
Kijk t zal wel dat de politie in Amerika eens 10k betaalt maar niet voor iedere hond met ph1
-
- geregistreerd lid
Knpv moet ook een hobby zijn om het geld zou het niet moeten