Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De Bil is één !

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

georges
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

De Bil is één !

Ongelezen bericht door georges »

Gezien de hele ontwikkeling van Mira's eerste nestje gretig gevolgd werd op het forum, leek het me leuk een aantal foto's te delen op de dag van hun eerste verjaardag :cheer: Daarom bij deze : een overzicht van het eerste levensjaar van Billie (De Bil) of Miraculous Lurchers, dochter van Mira en Taxi, zus van Echo (Toefje/De Brede), Iza (De Stip), Spock (De Lichte) en Taro (De Smalle).

Afbeelding

De dag dat De Bil op de wereld kwam :I: Toen wist ik uiteraard nog niet dat ze bij ons zou komen wonen, maar die foto is me nu wel heel dierbaar.

Afbeelding

Eindelijk mijn eerste bezoek bij Cleva. Nog kleine dikkopjes, maar allemaal o zo open en onverschrokken.

Afbeelding

Ons tweede bezoek een aantal weken later (allemaal moeilijk vanwege COVID), toen net vaststond dat De Bil de onze zou zijn.

Afbeelding

Die dag was ook haar eerste kennismaking met Georges, waar ze duidelijk niet te erg van onder de indruk was :mann:

Afbeelding

Spock en Taro waren toen al vertrokken, wij moesten wat langer wachten vanwege de grensoversteek.

Afbeelding

Haar eerste avond bij ons, allemaal nog wat onwennig. Eenmaal hier werd ze officieel Billie gedoopt :mrgreen:

Afbeelding

De grote stad was best wennen, na het gezellige buitenleven bij Cleva.

Afbeelding

Ik haalde haar op een weekdag op, en dat weekend vertrokken we meteen naar zee met een bevriend koppel en hun hond. Even bekomen van alle indrukken van de stad.

Afbeelding

Ze was echt nog inimini toen :I:

Afbeelding

Gelukkig ontspande ze al snel bij ons, en werd alles weer relax :mrgreen:

Afbeelding

Het was al snel dikke mik tussen die twee ! Er is nog nooit een onvertogen woord gevallen. Ze spelen elke dag samen en dat was echt nét wat ik zocht :love:

Afbeelding

Stijlvol met haar broer op pad, tijdens een tweede weekend aan zee een maand later :cool2:

Afbeelding

Die lange staart was toen toch nog niet in proportie met dat lijf :mrgreen:

Afbeelding

Ze was zó braaf op haar eerste lange treinrit, op bezoek bij mijn oma in Duitsland.

Afbeelding

Ze maakte haar eerste sneeuw mee, helemaal dolle pret :mrgreen:

Afbeelding

Af en toe gingen we bij de dierenwinkel spelen met andere pups. Daar was ze soms eerst wat timide (want zonder grote broer), maar kwam vaak al snel los.

Afbeelding

Een grote verandering toen : onze verhuis naar Amerika. Stressvol voor beide honden, maar daar kwamen ze goed doorheen.

Afbeelding

Het leven in Californië is soms best zwaar : we trainen flyball en sinds kort agility (op zacht niveau, uiteraard). Ze is altijd in voor wat leuks met de baas.

Afbeelding

Gelukkig hoeft ze niet heel de tijd hard te werken ( :zweep: ), maar genieten we ook van prachtige lange wandelingen in de natuur.

Afbeelding

Eekhoorntjes kijken is hier een heuse dagtaak.

Afbeelding

Geen scherpe foto, maar hij toont wel haar grote gevoel voor humor. Hier lag Georges naast me op de zetel en omdat ze toch persé ook wilde contactliggen, had ze besloten dat de rugsteun/schouder van baasje ook prima voldoet om op te zitten :mrgreen:

Afbeelding

Wat is het toch een knappe dame geworden (niet de elegantste foto, maar wel de meest recente van vorige week) :I: En LOPEN dat ze kan ! Op het hondenveld is ze standaar de snelste :mann:

Ik lach me wat af met dit hondje, ze brengt zo veel plezier :I: We hebben een geweldig eerste jaar achter de rug :balon: Ik hoop dat we nog heel lang van haar zullen mogen genieten !
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies

Re: De Bil is één !

Ongelezen bericht door Wildflower »

Gefeliciteerd Billie. :cheer:
Wat een leuke fotoreportage. Mooi gedaan!
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Wat een leuke reeks :I: jullie hebben al veel gedaan samen zeg.
Ze heeft zo'n mooie lange staart...
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
georges
Zeer actief

Dankjulliewel ! De dag was hier gelukkig nog lang, dus ze is zich mogen gaan uitleven op één van onze favoriete plekjes aan een klein meer :cheer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er werd zelfs gezwommen !

Afbeelding

Daarna naar de wasstraat stond duidelijk niet op haar to-do lijstje voor haar verjaardag :LOL: (Wanneer ze nat is komen die Taxi-genen duidelijk naar voren, ze is helemaal bestippeld)

Afbeelding

Gelukkig konden we het bijleggen over een verjaardagskoekje :mrgreen:

Afbeelding

Om dan de avond af te sluiten met gedroogde vishuid.

Afbeelding

Grote broer kreeg uiteraard ook :mann:

Geslaagde eerste verjaardag !
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sonj@ »

Gefeliciteerd met de eerste verjaardag.
Leuke foto's. Grappig dat de stippen zo goed te zien zijn als ze nat is.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

wat een geweldige leuke reprtage en wat is Billie een prachtig hondje zeg :I: :I: Gefeliciteerd :balon:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Wat een leuke reeks :ok: een geweldig hondje lijkt me het!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Gefeliciteerd!
Het zijn zo'n leuke honden geworden :I:
En hé, dat is Amicau! Ik woon er vlakbij en kom er vaker, wat stom dat ik Billie nooit ben gekruist.
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Van harte met je ex-pup :cheer:
Wat een prachtig dier, ik vind haar zelfs mooier dan een hele whippet :I:
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Gefeliciteerd. Wat een prachtige hond is het toch.
Je verhaal leest als een boek. Veel mooie nieuwe hoofdstukken toegewenst!
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa

Ongelezen bericht door lilalila »

Wat een mooie fotoreeks ! Gefeliciteerd met haar eerste verjaardag! 🥳🎉
Afbeelding
Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel

Ongelezen bericht door Marlett »

Wat een leuke fotoserie, gefeliciteerd! Echt een superleuke hond!
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Gefeliciteeeerd! Heel erg leuk al die foto's :I:
Afbeelding
annemarietje
Actief
Mijn ras(sen): Schnauzer, kooiker

Ongelezen bericht door annemarietje »

Gefeliciteerd, en nog heel veel jaren plezier!
Leuke foto’s.
« Maybe why all the doors are closed, so you can open one that leads you to the perfect road »
Joyce112
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce112 »

Gefeliciteerd (met) knappe Billie :I: :I:
Wat is ze toch mooi. En ze heeft zo'n zachte blik met lieve oogjes :lief:
Mozesmand
Actief
Mijn ras(sen): Strassenhund

Ongelezen bericht door Mozesmand »

Wat een ontzettend leuk hondje lijkt mij dat!
Gefeliciteerd met je Bil :mann:

Living the American Dream met jullie zo :I:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Wat een leuk verslag, en zijn jullie van Nederland naar Amerika verhuist?
Het zijn allemaal knappe hondjes geworden, heeft Billy nou twee kleuren bruin op zijn koppie?
En ak die stippels als hij nat is, :D :D
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

Wat een leuk verslag.

Die is ook echt met haar kontje in de roomboter gevallen.

Gefeliciteerd met je verjaardag Billie
georges
Zeer actief

Kom ik een maand niet op social media/HF door persoonlijk gedoe, is het hier bij terugkomst ook volop gedoe :mrgreen: Het deed me in ieder geval heel veel plezier jullie berichtjes een maand later nog te lezen !
Heavy schreef: 04 aug 2021 07:38 Gefeliciteerd :balon: ze heeft al heel wat avonturen beleefd en is prachtig uitgegroeid
lucie schreef: 04 aug 2021 08:06 wat een geweldige leuke reprtage en wat is Billie een prachtig hondje zeg :I: :I: Gefeliciteerd :balon:
Floortje schreef: 04 aug 2021 08:49 Van harte met je ex-pup :cheer:
Wat een prachtig dier, ik vind haar zelfs mooier dan een hele whippet :I:
Yeufke schreef: 04 aug 2021 09:09 Gefeliciteerd. Wat een prachtige hond is het toch.
Je verhaal leest als een boek. Veel mooie nieuwe hoofdstukken toegewenst!
Cleva schreef: 04 aug 2021 09:58 Gefeliciteerd!!
Wat is ze toch prachtig!
Joyce112 schreef: 04 aug 2021 15:24 Gefeliciteerd (met) knappe Billie :I: :I:
Wat is ze toch mooi. En ze heeft zo'n zachte blik met lieve oogjes :lief:
Ik kan er soms ook niet bij hoe knap ik haar eigenlijk vind :mann: Het was een goede combo !
sonj@ schreef: 04 aug 2021 08:05 Gefeliciteerd met de eerste verjaardag.
Leuke foto's. Grappig dat de stippen zo goed te zien zijn als ze nat is.
Als ze nat is zijn ze inderdaad het beste te zien. Ik ben heel benieuwd of ze in de winter weer "verdwijnen".
sirene schreef: 04 aug 2021 08:19 Wat een leuke reeks :ok: een geweldig hondje lijkt me het!
Mozesmand schreef: 04 aug 2021 16:27 Wat een ontzettend leuk hondje lijkt mij dat!
Gefeliciteerd met je Bil :mann:

Living the American Dream met jullie zo :I:
Het is ook echt een enorme pretletter. Altijd in voor wat leuks en ze vindt zichzelf ook heel erg grappig :lol1: We zijn onlangs met agility begonnen en dat is al helemaal feest.
-Saskia- schreef: 04 aug 2021 08:45 Gefeliciteerd!
Het zijn zo'n leuke honden geworden :I:
En hé, dat is Amicau! Ik woon er vlakbij en kom er vaker, wat stom dat ik Billie nooit ben gekruist.
Ah, wat jammer ! Amicau is echt een topwinkel. Ik had Tippex ook heel graag eens ontmoet, met zijn aansprekende hoofd :D Ik denk niet dat we hier voor eeuwig blijven wonen hoor, dus wie weet ooit... Ging je er ook soms zwemmen ? Billie blijkt toch wel een waterrat, dus hoop haar daar in de toekomst ook eens mee naartoe te nemen.
Emma schreef: 04 aug 2021 17:54 Wat een leuk verslag, en zijn jullie van Nederland naar Amerika verhuist?
Het zijn allemaal knappe hondjes geworden, heeft Billy nou twee kleuren bruin op zijn koppie?
En ak die stippels als hij nat is, :D :D
Ze heeft inderdaad twee kleuren bruin op haar hoofd. Helemaal in het begin zat het masker tot over haar ogen, nu is het wat naar achteren getrokken. Ze heeft eigenlijk een soort donkere helm op :mrgreen: We zijn van België naar Amerika verhuisd, ja. Initieel voor een jaar, maar we zullen zien wat de toekomst brengt !
lilalila schreef: 04 aug 2021 09:58 Wat een mooie fotoreeks ! Gefeliciteerd met haar eerste verjaardag! 🥳🎉
Marlett schreef: 04 aug 2021 11:54 Wat een leuke fotoserie, gefeliciteerd! Echt een superleuke hond!
annemarietje schreef: 04 aug 2021 12:54 Gefeliciteerd, en nog heel veel jaren plezier!
Leuke foto’s.
katerke schreef: 04 aug 2021 19:01 Wat een leuk verslag.

Die is ook echt met haar kontje in de roomboter gevallen.

Gefeliciteerd met je verjaardag Billie
Dankjulliewel ! De tijd vliegt echt voorbij en ik vind het zelf super leuk haar evolutie te zien doorheen de foto's. Volgend jaar weer een reeks ! :D (als het dan nog kan :zweep: )
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Oh wat een gave reportage en wat is ze leuk en wat heb je een heerlijke hond aan haar :I: .
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Wat een leuke verjaardagspost, de liefde voor Billie spat er vanaf :love:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik heb het helemaal gemist, wat een heerlijk overzicht van haar eerste jaar :I:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Gefeliciteerd nog met je knappe dame! Ik vind haar ontzettend leuk en mooi, ze heeft een heel erg aansprekend koppie en haar kleuren zijn prachtig :I:
Is het leven erg veranderd voor haar in Amerika? Blijven jullie daar, of is het tijdelijk?
georges
Zeer actief

Zamunda schreef: 03 sep 2021 21:33 Oh wat een gave reportage en wat is ze leuk en wat heb je een heerlijke hond aan haar :I: .
Dat heb ik inderdaad :love: Ze is helemaal wat ik zocht ! (Wat heb je een mooi nieuw onderschrift :I: hele dromerige foto)
pioenroos schreef: 03 sep 2021 21:46 Wat een leuke verjaardagspost, de liefde voor Billie spat er vanaf :love:
dagmar88 schreef: 03 sep 2021 22:32 Ik heb het helemaal gemist, wat een heerlijk overzicht van haar eerste jaar :I:
Haar eerste jaar was zeker de moeite :mrgreen: Ik hoop nog heel lang van haar te mogen genieten :I:
Jion schreef: 03 sep 2021 22:49 Wat heerlijk om te zien.

Zij was het knapste pupje van het nest, vond ik. :I:
Ze viel mij bij het eerste bezoek niet zo op, tussen felle Iza en Echo met haar speciale aftekening. Al vond ik haar vlekken stiekem het beste gelukt, want ze was de enige van de dames zonder vlek op de staartaanzet :Q: En wanneer ik nu terugkijk naar die foto's van dat eerste bezoek zie ik dat de link eigenlijk al wel gelegd was toen, ook al had ik het niet meteen door :I: Ik vind haar ook prachtig opgedroogd ondertussen, ze is echt een heel evenwichtige mix van haar beide ouders.
DeDiana schreef: 04 sep 2021 07:05 Gefeliciteerd nog met je knappe dame! Ik vind haar ontzettend leuk en mooi, ze heeft een heel erg aansprekend koppie en haar kleuren zijn prachtig :I:
Is het leven erg veranderd voor haar in Amerika? Blijven jullie daar, of is het tijdelijk?
Dankjewel ! Ja, ons leven is hier toch wel beduidend anders dan in Brussel. We wonen hier in de suburbs, daarvoor echt in de stad (maar wel vlak aan het Terkamerenbos). We komen hier elke week wel op het strand, veel regelmatiger dus dan voorheen. Sinds we hier zijn is ze ook oud genoeg voor onze eerste flyball- en agilitylessen, dus dat is ook nieuw. Voor de honden is het wel echt een ander leven :F:

Voorlopig blijven we tot februari volgend jaar, dan eindigt mijn werkproject hier. Wat we daarna doen staat nog niet vast :D Californië is zeker de moeite, maar we hebben nu al een aantal weken last van slechte luchtkwaliteit door de bosbranden, en dat doet wel veel af aan de charme ervan, vind ik.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Ik dacht echt zeker te weten haar gezien te hebben op foto’s van de renbaan hier. Maar dat is onmogelijk hè.

Afbeelding

(Foto van renbaan FB)
georges
Zeer actief

Persistence schreef: 07 sep 2021 19:44 Ik dacht echt zeker te weten haar gezien te hebben op foto’s van de renbaan hier. Maar dat is onmogelijk hè.

Afbeelding

(Foto van renbaan FB)
Bijna ! Dat is haar zus, Iza :mrgreen:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Als je foto's hebt van de flyball en agility moet je ze ook delen hoor! :D
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

georges schreef: 07 sep 2021 19:04
DeDiana schreef: 04 sep 2021 07:05 Gefeliciteerd nog met je knappe dame! Ik vind haar ontzettend leuk en mooi, ze heeft een heel erg aansprekend koppie en haar kleuren zijn prachtig :I:
Dankjewel ! Ja, ons leven is hier toch wel beduidend anders dan in Brussel. We wonen hier in de suburbs, daarvoor echt in de stad (maar wel vlak aan het Terkamerenbos). We komen hier elke week wel op het strand, veel regelmatiger dus dan voorheen. Sinds we hier zijn is ze ook oud genoeg voor onze eerste flyball- en agilitylessen, dus dat is ook nieuw. Voor de honden is het wel echt een ander leven :F:

Voorlopig blijven we tot februari volgend jaar, dan eindigt mijn werkproject hier. Wat we daarna doen staat nog niet vast :D Californië is zeker de moeite, maar we hebben nu al een aantal weken last van slechte luchtkwaliteit door de bosbranden, en dat doet wel veel af aan de charme ervan, vind ik.
Ja, van de stad naar de suburbs is sowieso natuurlijk voor honden (en voor mensen) al heel anders - een beetje net zoals wij, van een redelijk drukke volkswijk aan de rand van het centrum van Nijmegen naar het Spaanse platteland.
Ik ken Californië best goed, een vriend van mij woont daar (LA) en zodoende ben ik er vier of vijf keer geweest om meer van Californië te zien. Ik vind het wat natuur betreft echt indrukwekkend prachtig :I:

Leuk dat je ook begonnen bent met agility en flyball! Heeft Billie al een voorkeur, of is ze er zo eentje die alles leuk vindt?
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

georges schreef: 07 sep 2021 20:36
Persistence schreef: 07 sep 2021 19:44 Ik dacht echt zeker te weten haar gezien te hebben op foto’s van de renbaan hier. Maar dat is onmogelijk hè.

Afbeelding

(Foto van renbaan FB)
Bijna ! Dat is haar zus, Iza :mrgreen:
Ohh zat ik toch een beetje in de buurt :tongue:
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

georges schreef: 07 sep 2021 19:04
Zamunda schreef: 03 sep 2021 21:33 Oh wat een gave reportage en wat is ze leuk en wat heb je een heerlijke hond aan haar :I: .
Dat heb ik inderdaad :love: Ze is helemaal wat ik zocht ! (Wat heb je een mooi nieuw onderschrift :I: hele dromerige foto)
Ik kan het me heel goed indenken, genieten! (en dank je, ik was er eigenlijk niet zo heel tevreden over, vond hem niet genoeg 'pop' oid hebben, maar dromerig is ook een goede benaming :tongue: )
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”