Jullie lieve reacties doen me erg goed, bedankt daarvoor! Pixie is inmiddels thuis en nu toch wel erg pijnlijk, en jammert nog flink van de narcose. Er zijn tijdens de operatie geen verrassingen die niet op de foto's zichtbaar waren bijgekomen gelukkig, de boel is vastgezet met twee pinnen. Die moeten er waarschijnlijk uiteindelijk wel weer uit omdat ze nog zo groeit.
De orthopeed zegt dat ze verwacht dat Pixie later gewoon alles kan en mag als de revalidatie nu verder goed gaat, het zou alleen kunnen dat het pootje er net wat anders uit zal zijn dan de rechter. Als dat het ergste is... Ik ben dus voorzichtig positief.
Nu mag ze de komende twee weken alleen even kort aan de lijn een rondje om het huis lopen om te plassen en te poepen, en dat moet daarna worden uitgebreid met vijf minuten rechtlijnige beweging per keer. Verder benchrust.
Cleva schreef: ↑06 sep 2021 21:59
Oh, daar zou ik ook wel even goed ziek van zijn.
Neem het je niet kwalijk. Dat kan gewoon gebeuren en alleen maar voorzichtig zijn is niet haalbaar. Maar het blijft ruk.
Ik zou dezelfde keuze gemaakt hebben om ze even laten te rauzen en dat blijf ik ook doen.
Nou ja...dat wordt doggydance en speuren in plaats van coursen en behendigheid. Wie weet is het hartstikke leuk.
Hoe gaat het nu? Nog veel pijn?
Ja, dat ben ik zeker... Het gaat vast wel goedkomen maar het is heel, heel zuur. Ik laat m'n puppen bewust en gedoseerd bewegen, op verschillende ondergronden, juist omdat ze later dat lijf volop moeten gaan benutten en die proprioceptie moeten ontwikkelen en dat was tot nu altijd goed gegaan.
Gek genoeg heb ik geen idee hoe en wanneer het gebeurd is, ze waren achter elkaar aan aan het rennen op de hei en Pix heeft werkelijk geen kik gegeven, stond alleen ineens op drie pootjes. Pijn heeft ze ook niet aangegeven, ze wilde alleen dat pootje helemaal niet meer belasten.
Het enige dat ik qua pijn van haar merkte is dat ze een keer wat kribbig reageerde naar de andere honden toen die dicht langs haar bench liepen nadat ze de knie bij de dierenarts gemanipuleerd hadden voor de foto's, verder niks. Maar dat zijn whippets, dat zijn toch wel bikkels. Behalve als het regent of vriest, dan.
Angelique. schreef: ↑07 sep 2021 05:41
Ik heb een pup (opvangertje) van 11 weken met een gebroken groeischijf EN haar poot op 2 plaatsen gebroken gehad door te lomp/wild spelen met een hond van 32 kilo terwijl het zelf een wurm was van een kilo of 9, wat voelde ik me vreselijk k*t en stom zeg
Het is een behoorlijk lang traject geweest, eerst de reparatie en een week of 12 later moesten alle pinnen er weer uit omdat het een pup in de groei was.
Kemme heeft haar geopereerd, hij kon me niet verzekeren of ze ooit de sport in zou kunnen maar het zou iig een leuke huishond kunnen worden, ondanks het advies van zo ongeveer iedereen laat inslapen !! dat word niks !! hebben we haar wel laten opereren en met groot succes !
Ze heeft dik 10 jaar super goed gepresteerd in de sport in ons team....want ja het was een opvangertje maar na zoiets samen doorstaan te hebben laat je haar natuurlijk niet meer gaan, ik iig niet
Makkelijk gezegd maar voel je niet al te schuldig, je hebt het niet expres gedaan, sterkte en ik ga hard duimen dat het allemaal goed komt
Wat een geweldig succesverhaal!

Dat geeft de burger moed. Dankjewel!