Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tijdens rennen poot bezeerd
Moderator: moderatorteam
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Tijdens rennen poot bezeerd
Izzy heeft tijdens het rennen haar poot bezeerd. Ze rende achter een andere hond aan, zoals meestal als ik ze uit de auto laat. En ineens gaf ze een gil en kwam mankend op 3 poten terug. Daarna was ze gelijk klaar heeft nog wel geplast en koekjes aangenomen maar ze moest de auto in getild worden en nu thuis heeft ze ook vrijwel overal hulp bij nodig. Ze is doorgaans niet kleinzerig en doet ook niet zielig maar ze heeft wel degelijk veel pijn. Ze ontziet die poot inmiddels 2,5 uur later nog steeds vrijwel volledig.
Maandag ga ik gelijk de DA bellen als ze niet voor die tijd weer op 4 poten loopt.
Edit: Filmpje toegevoegd hoe ze nu loopt.
Maandag ga ik gelijk de DA bellen als ze niet voor die tijd weer op 4 poten loopt.
Edit: Filmpje toegevoegd hoe ze nu loopt.
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Tijdens rennen poot bezeerd
Haha dat is ook zo, gelukkig is de hond in kwestie waar ze achteraan ging niet anders gewend van haar

Ik heb inderdaad gekeken voor gaten/kuilen thv waar ze de gil haf maar kon zo niks ontdekken. Strekken en buigen van haar knie lijkt ze niet heel tof te vinden.
-
- Zeer actief
Tsja.. ik ozu niet willen wachten en was bij deze klachten toch wel meteen naar de DA gerend.
overigens.. ik zou niet toestaan dat de hond achter andere honden aanrent. Als hij een keer de verkeerde treft heb je ellende. Of, als hij een bang hond treft .. niet echt fijn voor die hond dus.
Suzanne
overigens.. ik zou niet toestaan dat de hond achter andere honden aanrent. Als hij een keer de verkeerde treft heb je ellende. Of, als hij een bang hond treft .. niet echt fijn voor die hond dus.
Suzanne
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
De hond in kwestie zat gewoon bij ons in de auto en gaat elke week wel een paar keer mee~Suzanne~ schreef: ↑04 sep 2021 19:12 Tsja.. ik ozu niet willen wachten en was bij deze klachten toch wel meteen naar de DA gerend.
Suzanne

-
- Zeer actief
ah, vooor mij kwam het over of ze achter een "willekeurige" andere hond aan liep.
Suzanne
Suzanne
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ojee, ik hoop niet dat ze de kruisband geblesseerd heeft.
Heb je geen pijnstilling in huis? Dat zou ik wel geven als ze nu zo'n pijn heeft. En eventjes aan de riem uitlaten.
Heb je geen pijnstilling in huis? Dat zou ik wel geven als ze nu zo'n pijn heeft. En eventjes aan de riem uitlaten.
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Die kruisband is wel waar ik een beetje bang voor ben. Ze is nu niet op sterven na dood dus daarom dat ik liever tot maandag op mijn eigen DA wacht, die heeft toen ook Maylo zijn tplo operatie uitgevoerd.
Pijnstilling heb ik (gelukkig) al een paar jaar niet meer nodig gehad voor 1 van de honden dus niet in huis. Ik heb me al voorgenomen dat ze sowieso vandaag en morgen even met Opoe alleen aangelijnd buiten voor een plasje komt, dat zijn dus hele kleine stukjes dat ze dan buiten komt.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Klote is dat. Ik zou toch wel zorgen voor pijnstilling. Even bellen naar de dienstdoende praktijk en wellicht mag je wel even wat voor vandaag en morgen komen halen.
- dagmar88
- Zeer actief
Die pukkeltjes zijn toch wat fragieler. Sjaak had zich al geblesseerd door een muizenhol.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Dat zou ik ook doen denk ik. Ik vind haar wel erg pijnlijk lopen om er verder niets mee te doen tot maandag.

- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Pijnstilling is geregeld.
-
- Zeer actief
en dat voor de securigheid even aan de lijn laten zodat ze niet iets stuk loopt - wat nu nog niet stuk is met pijnstillers in haar mik, hopelijk valt het mee als je met haar bij de dierenarts bent
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Gisteravond pijnstilling gegeven en dat zou 24 uur moeten werken. Ik merk er weinig van dat het wat doet voor haar. Ze ontziet nog steeds voor 95% die poot, alleen met poepen en plassen of wanneer ze denkt haast te hebben probeert ze de poot te gebruiken.
Ze heeft hier de bijnaam Ikweetallesbeter en Datbepaalikzelfwel, maar vooralsnog accepteert en vraagt ze onze hulp. De bank op en af kan ze maar net aan maar ze vraagt gewoon om opgetild te worden. Ze is er alleen zelf opgekomen toen we even uit haar zicht waren net als de trap op en af. Wanneer ze een kluifje heeft vind ze het normaal niet geslaagd als je aan haar en haar kluif zit maar nu staat ze gewoon te wachten tot ze op de bank getild word. Net werd ze even wat narrig want ze wilde op de bankleuning in het zonnetje liggen en dat lukte niet, dus kussen van Opoe (die gebruikt ze vrijwel nooit) in het zonnetje gelegd en toen was ze weer tevreden.
Hopelijk wil ze vanmiddag wel gewoon poepen en plassen wanneer ze met Opoe mee gaat anders moet ik de aankomende tijd 3 honden apart uit gaan laten.
Morgen de DA bellen om haar na te laten kijken. Wil sowieso weten wat er precies is en vanuit daar kijken we wel verder. Ik verwacht hoe ze nu nog is niet dat het morgenochtend ineens over is.

Ze heeft hier de bijnaam Ikweetallesbeter en Datbepaalikzelfwel, maar vooralsnog accepteert en vraagt ze onze hulp. De bank op en af kan ze maar net aan maar ze vraagt gewoon om opgetild te worden. Ze is er alleen zelf opgekomen toen we even uit haar zicht waren net als de trap op en af. Wanneer ze een kluifje heeft vind ze het normaal niet geslaagd als je aan haar en haar kluif zit maar nu staat ze gewoon te wachten tot ze op de bank getild word. Net werd ze even wat narrig want ze wilde op de bankleuning in het zonnetje liggen en dat lukte niet, dus kussen van Opoe (die gebruikt ze vrijwel nooit) in het zonnetje gelegd en toen was ze weer tevreden.
Hopelijk wil ze vanmiddag wel gewoon poepen en plassen wanneer ze met Opoe mee gaat anders moet ik de aankomende tijd 3 honden apart uit gaan laten.
Morgen de DA bellen om haar na te laten kijken. Wil sowieso weten wat er precies is en vanuit daar kijken we wel verder. Ik verwacht hoe ze nu nog is niet dat het morgenochtend ineens over is.
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Even gekopieerd en geplakt, anders blijf ik typen.
Vandaag met Izzy bij de DA geweest. Mijn vermoeden is bevestigd. Haar voorste kruisband is compleet gescheurd. Omdat ze zo klein is wil de DA niet meteen opereren maar kijken of het weefsel de boel corrigeert en inkapselt, de kruisband zelf hersteld niet meer.
Ze moet nu 6 weken complete benchrust en mag alleen voor een poep en plas naar buiten. Als er met een week of 3/4 geen verbetering is te merken dan wordt ze alsnog geopereerd want dan is mogelijk ook de meniscus kapot. Aanvullend op haar herstel hebben we ook nog pijnstilling/ontstekingsremmers meegekregen welke ze ook 3 weken moet slikken.
Gisteren nog even snel een echte barbie prinsessen muilkorf voor haar gemaakt. Want Izzy is nooit fan van de DA geweest. Al heeft ze wel veel geoefend terwijl ze met Droef mee mocht. Ik had zo'n vermoeden dat bij pijn ze zeker wel een poging zou wagen. Nou is ze maar klein maar al die stress en houdgrepen kunnen hiermee voorkomen worden. En ze deed het super, tot er inderdaad pijn bij kwam kijken toen wilde ze wel bijten en pikte ze niks meer. Eenmaal muilkorf om was ze direct weer rustig, niet ideaal zonder oefenen op gister avond even na maar Izzy is wel wat gewend.

Vandaag met Izzy bij de DA geweest. Mijn vermoeden is bevestigd. Haar voorste kruisband is compleet gescheurd. Omdat ze zo klein is wil de DA niet meteen opereren maar kijken of het weefsel de boel corrigeert en inkapselt, de kruisband zelf hersteld niet meer.
Ze moet nu 6 weken complete benchrust en mag alleen voor een poep en plas naar buiten. Als er met een week of 3/4 geen verbetering is te merken dan wordt ze alsnog geopereerd want dan is mogelijk ook de meniscus kapot. Aanvullend op haar herstel hebben we ook nog pijnstilling/ontstekingsremmers meegekregen welke ze ook 3 weken moet slikken.
Gisteren nog even snel een echte barbie prinsessen muilkorf voor haar gemaakt. Want Izzy is nooit fan van de DA geweest. Al heeft ze wel veel geoefend terwijl ze met Droef mee mocht. Ik had zo'n vermoeden dat bij pijn ze zeker wel een poging zou wagen. Nou is ze maar klein maar al die stress en houdgrepen kunnen hiermee voorkomen worden. En ze deed het super, tot er inderdaad pijn bij kwam kijken toen wilde ze wel bijten en pikte ze niks meer. Eenmaal muilkorf om was ze direct weer rustig, niet ideaal zonder oefenen op gister avond even na maar Izzy is wel wat gewend.

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
Ik las t gisteren en wilde nog reageren, maar er kwam iets tussen.
Ik vreesde er al voor dat t de voorste kruisband zou zijn. De klachten lijken nl enorm op wat Jamie had.
Bij de linkerkant hebben we het ook aangepakt met rust, in combinatie met tape (bij een orthopeed in t midden van het land).
Dat (behalve de tape dan) is qua rust goed bevallen.
Toen hij nét hersteld was (duurde vrij lang in combinatie met ontstoken huid door de tape) scheurde de voorste kruisband van z'n rechterknie. Die hebben we wel laten opereren, en dat is erg goed bevallen.
Hopelijk helpt het voor Izzy met rust!
Mooie muilkorf heb je gemaakt trouwens!
Ik vreesde er al voor dat t de voorste kruisband zou zijn. De klachten lijken nl enorm op wat Jamie had.
Bij de linkerkant hebben we het ook aangepakt met rust, in combinatie met tape (bij een orthopeed in t midden van het land).
Toen hij nét hersteld was (duurde vrij lang in combinatie met ontstoken huid door de tape) scheurde de voorste kruisband van z'n rechterknie. Die hebben we wel laten opereren, en dat is erg goed bevallen.

Oh bah wat jammer. Zielig hoor. Hopelijk gaat het met de benchrust goed komen.
-
- Zeer actief
Nou ik weet dat Zuurtje een geschuurde kruisband heet, en daar heb ik niets aan laten doen, omdat ze ook rotte heupen heeft, en eigenlijk loopt ze nu met die poot waar de kruisband van stuk is niet rotter dan met de andere kant.. op de een of andere manier wordt dat dan wel weer gecompenseerd of zo.. ze staat wel permanent op pijnstillers maar dat is meer voor de heupen dan de knieën. De andere kans zou binnen een jaar gaan zijden ze bij de DA, ik heb haar dieet aangepast en die zit nog steeds waar hij behoort te zitten en hopelijk blijft dat zo.. Maar ik heb goede hoop dat Izzy straks weer goed loopt en die muilkorf is wel erg zoet hoor .. fantastisch
-
- Zeer actief
Wat ellendig zeg. Hopelijk doet de rust wat het moet doen en hoeft ze niet geopereerd te worden. Beterschap!
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hoop dat het werkt zonder operatie, maar ga uiteraard niet 6 weken dom zitten toekijken. Als ik met 2 a 3 weken niks aan verbetering (al vind de DA 3 tot 4 weken aankijken ook een optie) zie gaat ze gewoon onder het mes. Ze is net 8 geworden en moet nog even mee tenslotte. Ze mankeert verder nooit wat, dat was wel even grappig overigens. Ik werd gewoon niet herkend zonder Droef mee te hebben.HillieS schreef: ↑06 sep 2021 19:30 Ik las t gisteren en wilde nog reageren, maar er kwam iets tussen.

Maylo is toen uiteindelijk wel aan zijn kruisband geopereerd, maar dat kwam omdat de vorige DA me 2 x naar huis stuurde met de opmerking overbelast hou maar een paar weken rust en dan langzaam opbouwen. Zat ik op de 10 weken was ik weer terug bij af.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
Succes!DesireeB schreef: ↑06 sep 2021 19:58Ik hoop dat het werkt zonder operatie, maar ga uiteraard niet 6 weken dom zitten toekijken. Als ik met 2 a 3 weken niks aan verbetering (al vind de DA 3 tot 4 weken aankijken ook een optie) zie gaat ze gewoon onder het mes. Ze is net 8 geworden en moet nog even mee tenslotte. Ze mankeert verder nooit wat, dat was wel even grappig overigens. Ik werd gewoon niet herkend zonder Droef mee te hebben.HillieS schreef: ↑06 sep 2021 19:30 Ik las t gisteren en wilde nog reageren, maar er kwam iets tussen.
Mooie muilkorf heb je gemaakt trouwens!![]()
Maylo is toen uiteindelijk wel aan zijn kruisband geopereerd, maar dat kwam omdat de vorige DA me 2 x naar huis stuurde met de opmerking overbelast hou maar een paar weken rust en dan langzaam opbouwen. Zat ik op de 10 weken was ik weer terug bij af.
En grappig is dat ja, dat niet herkend worden, had ik ook ja

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Klote, hopelijk versterkt het kapsel goed.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
He, wat rot
Hopelijk herstelt ze goed zonder operatie, dat zou mooi zijn natuurlijk!