Tijd terug reed een collega met me mee en keek op zijn telefoon. "Even checken of mijn dochter echt wel haarhuis werk aan het maken is

Ik vond het een raar idee, net alsof je inbreekt in iemands privé.. ook al is het je eigen huis.
Maar vanavond waren we uit eten met een ander stel. Die kregen telefoon van hun buurman, de hond blafte.. was meer ook om te vragen of er iets aan de hand was dan dat ze klaagden. Maar plop, telefoon aan en daar zagen we de hond bij de vensterbank staan. Die blijkbaar even had geblaft, maar vervolgens liep ze terug naar haar mand om weer te gaan liggen zonder te blaffen o.i.d.
Dan is het toch wel verrekte handig, dat je zelf direct even kan checken of het blaffen bijvoorbeeld aanhoudt of dat het een moment opname was. Kun je in ieder geval aan de hand daarvan ook beslissen om naar huis te gaan bijvoorbeeld.
Hoe staan jullie er in?
Ik weet namelijk niet hoe de honden op dit moment zijn. Is soms ook geen graadmeter meer, want ze herkennen het geluid van onze auto als we de sleutel uit het contact halen, hij geeft dan een kenmerkend geluid. Dus dan staan ze ook al parkeren we uit zicht, voor de ramen en komt er wel een blaf en een joel.