Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rillen/bibberen
Moderator: moderatorteam
- Moos
- Zeer actief
rillen/bibberen
De Maltezer van een vriendin van mij rilt de laatst tijd regelmatig. Fien is bijna 1 jaar en heeft nu een paar keer een epileptische aanval gehad. Ze heeft daar medicijnen voor en daarmee gaat het tot nog toe heel goed gelukkig.
Maar nu ligt ze de laatste tijd steeds vaker opeens te rillen. Mijn vriendin heeft echt het idee dat het door kou komt want als ze met haar gaat spelen houdt het op en ook als ze haar in een fleece dekentje wikkelt houdt ze snel op met rillen.
Ze is vorige week voor het eerst getrimt en sindsdien rilt ze ook vaker.
Mijn vriendin begint zich toch steeds meer zorgen te maken, vooral omdat Fien het met 22 graden in huis dan nog koud zou hebben.
Kent iemand dit? En is het normaal bij sommige hondjes dat ze het snel koud hebben?
Maar nu ligt ze de laatste tijd steeds vaker opeens te rillen. Mijn vriendin heeft echt het idee dat het door kou komt want als ze met haar gaat spelen houdt het op en ook als ze haar in een fleece dekentje wikkelt houdt ze snel op met rillen.
Ze is vorige week voor het eerst getrimt en sindsdien rilt ze ook vaker.
Mijn vriendin begint zich toch steeds meer zorgen te maken, vooral omdat Fien het met 22 graden in huis dan nog koud zou hebben.
Kent iemand dit? En is het normaal bij sommige hondjes dat ze het snel koud hebben?

- willemien
- Actief
Volgens mij is het een geavanceerde vorm van aandacht trekken. Mijn hond heeft relatief weinig haar en hij kan prima tegen een binnentemperatuur van 15 graden. Een hondje met dikke vacht dat bij 22 graden rilt heeft gewoon ontdekt hoe hij ervoor kan zorgen dat zijn baasje hem lekker in een dekentje wikkelt en aandacht geeft.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb er hier ook eentje rondlopen die bibbert. Pas op latere leeftijd is hij er mee begonnen en het is toch een vorm van stress bij hem. Heeft niks met kou te maken.
Want als hij zich goed voelt, maakt het niet uit hoe koud het is.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
qyan kon hier ook wat van
qyan kreeg de eerste x demodex midden in de winter en moest dan gewassen worden met die ectodex en opdrogen.
hij had het dan echt koud en als we dat zagen legde we een deken om hem heen om hem geen kou te laten vatten.
toen de behandelingen over waren en qyan niet meer gewassen werd, ging hij ook rillen/ bibberen, terwijl het echt niet koud in huis was en hij gene koorts had.
de eerste tijd zijn we er finaal in gestonken en gaven hem dan die deken en begon te stoppen met bibberen.
toen het warmer begon te worden deed ie het nog en toen ging er bij moi eindelijk een lichtje branden
sindsdien hebben we hem nooit meer ene deken gegeven en het rillen/ bibberen is gestopt.
bij qyan was het dus echt anadacht trekken toen hij niet meer behandeld hoefde te worden met ectodex

qyan kreeg de eerste x demodex midden in de winter en moest dan gewassen worden met die ectodex en opdrogen.
hij had het dan echt koud en als we dat zagen legde we een deken om hem heen om hem geen kou te laten vatten.
toen de behandelingen over waren en qyan niet meer gewassen werd, ging hij ook rillen/ bibberen, terwijl het echt niet koud in huis was en hij gene koorts had.
de eerste tijd zijn we er finaal in gestonken en gaven hem dan die deken en begon te stoppen met bibberen.
toen het warmer begon te worden deed ie het nog en toen ging er bij moi eindelijk een lichtje branden

sindsdien hebben we hem nooit meer ene deken gegeven en het rillen/ bibberen is gestopt.
bij qyan was het dus echt anadacht trekken toen hij niet meer behandeld hoefde te worden met ectodex

-
- Actief
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer: