Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ook epilepsie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

pepim
Zeer actief

Ook epilepsie

Ongelezen bericht door pepim »

Ik zat te dubben waar ik dit zou posten, in het eerdere topic van Mies of toch maar een nieuw topic aan maken.
Moby heeft primaire epilepsie, ik had dit nooit verwacht, immers Mies had destijds al epilepsie en dat kon dan in mijn beleving niet.
Maar helaas, het is toch echt zo. Gisternacht heeft hij 2 epileptische aanvallen gehad, oh wat was dat weer naar om te zien :(:
Uiteraard naar de da geweest en nu is het afwachten of het vaker gebeurt of niet (ik heb wel stesolid indien nodig). Als het vaker gebeurt, moet er
een algemeen bloedonderzoek plaats vinden en kijken of daar dan wat uitkomt.
Wat onzeker allemaal weer en wat ontzettend naar.

Als hij vaker aanvallen krijgt, dan krijgt hij natuurlijk wel medicatie. Ik hoop heel erg dat het niet nodig is, hij is nog zo jong, pas 2,5 jaar.
Ik moet het even van me afschrijven, al is het alleen maar om het zelf na te lezen.

Uiteraard ben ik nagegaan of er nog iets bijzonders is gebeurd, maar ik kan niets verzinnen. Ik gebruik geen vlooienmiddelen voor hem en hij heeft onlangs geen
inentingen gehad. Hij eet niet van de straat, dus kan hij niets verkeerds gegeten hebben. Geen giftige planten in de tuin. Hij is ook niet geopereerd of
onder narcose geweest, dus tja :19: Het is in ieder geval knap klote :ugh:
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Re: Ook epilepsie

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Wat klote en dan zo jong nog.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ja dat is klote
Er is geen ander woord voor.

Rond de 3 jaar is vaak de leeftijd waarop primaire epilepsie zich kan openbaren.
Ik hoop en bid voor je dat het eenmalig was.
En inderdaad, mocht het wel terugkomen, een heel breed bloedonderzoek is dan belangrijk.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Jeetje Pepim, wat een zorgen weer.
Ik hoop echt dat het eenmalig is geweest.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Wildflower »

Wat een zorgen. :(
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Jeetje, dat is heftig. Twee honden achter elkaar die het hebben. En zo jong nog. Ik hoop dat het hierbij blijft. Ja, soms bestaat hele erge pech. Is er nog iets wat je aan het voer zou kunnen veranderen?
Laat je normaal wel de L4 enting geven? Ik zou daar iig mee stoppen en de andere vaccinaties laten titeren als je dat al niet deed. Waarschijnlijk hoeft je hondje nooit meer gevaccineerd te worden.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
pepim
Zeer actief

Het zijn inderdaad zorgen, maar ik hoop dat alles losloopt voor Moby.
De afgelopen twee dagen/nachten in ieder geval geen aanvallen gelukkig, hopelijk blijft dat zo.

ranetje schreef: 03 sep 2021 21:06 Ja dat is klote
Er is geen ander woord voor.

Rond de 3 jaar is vaak de leeftijd waarop primaire epilepsie zich kan openbaren.
Ik hoop en bid voor je dat het eenmalig was.
En inderdaad, mocht het wel terugkomen, een heel breed bloedonderzoek is dan belangrijk.
Dat laat ik dan zeker doen Ranetje.
sirene schreef: 03 sep 2021 21:54 Jeetje, dat is heftig. Twee honden achter elkaar die het hebben. En zo jong nog. Ik hoop dat het hierbij blijft. Ja, soms bestaat hele erge pech. Is er nog iets wat je aan het voer zou kunnen veranderen?
Laat je normaal wel de L4 enting geven? Ik zou daar iig mee stoppen en de andere vaccinaties laten titeren als je dat al niet deed. Waarschijnlijk hoeft je hondje nooit meer gevaccineerd te worden.
Geen idee of ik iets aan het voer kan veranderen? Ik geef 's ochtends KVV lam met rijst en 's avonds brokken; zalm met rijst of lam met rijst.
Hij krijgt ook wel dental sticks en buffelhuidkluifjes. Verder van renske zalmrepen en penskoekjes, van die kleine beloningsbrokjes.

Hij heeft in februari de L4 enting gekregen. Maar ik zal hem voortaan laten titeren, dat is een goed idee, dankjewel :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Jeutje Pep,wat een narigheid.. als je uit zou gaan van een keto dieet( voor mensen ) dat toch is uitgevonden voor kinderen met epilepsie dan zou je de koolhydraten zoveel mogelijk moeten mijden.. En ik heb geen clou of het bij honden ook zo werkt, maar misschien is het een optie om dat te proberen.. hoe dan ook ik hoop voor je dat het niet iets is wat zich vaker voor gaat doen..
pepim
Zeer actief

Ik zal me daar eens in gaan verdiepen Sandra, dankjewel voor de tip :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

S@ndr@ schreef: 04 sep 2021 09:11 Jeutje Pep,wat een narigheid.. als je uit zou gaan van een keto dieet( voor mensen ) dat toch is uitgevonden voor kinderen met epilepsie dan zou je de koolhydraten zoveel mogelijk moeten mijden.. En ik heb geen clou of het bij honden ook zo werkt, maar misschien is het een optie om dat te proberen.. hoe dan ook ik hoop voor je dat het niet iets is wat zich vaker voor gaat doen..
Ja het kan bij honden ook zo werken.
Bij de ene wel, bij de andere niet, dus geen garantie, maar zeer zeker het proberen waard :ok:

Ik denk dat ik zelf zou overgaan op volledig kvv, dus geen brokken meer.
Geen dental sticks meer maar puur natuur kauwmateriaal
En inderdaad titeren en alleen als het nodig is enten.
De L4 zou ik skippen
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
S@ndr@
Zeer actief

dan zou je meer vetten moeten geven voor de energie en koolhydraten skippen en eiwitten verminderen.( die worden in suikers omgezet als het er teveel zijn, ook al worden ze voornamelijk gebruikt als bouwstenen voor het lichaam) . volgens mij heb ik ergens online wel eens iets gevonden over keto bij honden ik weet alleen niet meer waar en hoe.. ( en daar heb je niets aan..) hoe dan ook, ik hoop dat je hiermee misschien iets goeds op het spoor bent dat kan helpen.
pepim
Zeer actief

Ik heb me nog nooit verdiept in het ketogene dieet, dus het is voor mij even zoeken.
Bedoel je soms deze link Sandra?
https://www.ketopetsanctuary.com/
ranetje schreef: 04 sep 2021 11:28
S@ndr@ schreef: 04 sep 2021 09:11 Jeutje Pep,wat een narigheid.. als je uit zou gaan van een keto dieet( voor mensen ) dat toch is uitgevonden voor kinderen met epilepsie dan zou je de koolhydraten zoveel mogelijk moeten mijden.. En ik heb geen clou of het bij honden ook zo werkt, maar misschien is het een optie om dat te proberen.. hoe dan ook ik hoop voor je dat het niet iets is wat zich vaker voor gaat doen..
Ja het kan bij honden ook zo werken.
Bij de ene wel, bij de andere niet, dus geen garantie, maar zeer zeker het proberen waard :ok:

Ik denk dat ik zelf zou overgaan op volledig kvv, dus geen brokken meer.
Geen dental sticks meer maar puur natuur kauwmateriaal
De L4 zou ik skippen
Dit ga ik in ieder geval doen, de brokken de deur uit en ook de dental sticks. Ik zal me eens verdiepen in de puur natuur kauwmateriaal en daar wat van bestellen.
Ik geef hem eigenlijk geen kip en granen, dit uit voorzorg, voor het geval dat hij daar allergisch voor is. Ik heb namelijk het idee, dat hij er jeuk van krijgt.
Hij is ook wat kieskeurig met zijn eten en kluifjes.

pepim
Zeer actief

Angelique. schreef: 04 sep 2021 12:30 Ja dat is klote, ik weet er helaas alles van.
Ik heb ook een hond met epilepsie al is het in heeeeele milde mate, ze krijgt nu ook nog geen medicatie alleen als het erger word zullen we er ooit wellicht aan moeten.

Ik ga ook eens kijken naar dat keto verhaal :ok:

Sterkte ermee, het is niet leuk :(:
Nee zeker niet, dankjewel en jij ook sterkte ermee Angelique. Hopelijk wordt het niet erger en hoeft je hond niet aan de medicatie.
S@ndr@
Zeer actief

:ok: Ja die heb ik voorbij zien komen
pepim
Zeer actief

Ah mooi, dankjewel Sandra :ok:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Pepim, ik bestelde hier altijd kluiven voor de hond, je kan links ook op soort vlees sorteren! :ok: https://dogbite.nl/
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
pepim
Zeer actief

Super, dankjewel Caro :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”