Waarom dan precies die pups, echt geen idee

Beiden waren geen pups die direct om me af kwamen stormen overigens.
Moderator: moderatorteam
Datte.Zinodo schreef: ↑30 aug 2021 13:25 Ik denk dat als je volledig achter de pap en mam staat, als alles rondom het nest je aanstaat qua verzorging en omgang etc etc,
dat je dan ook niet echt een verkeerde keuze kan maken. Ja er zijn heus wel verschillen tussen de pups, maar extreme verschillen? Muah.
Toen we Ziva mochten kiezen was er keuze uit 4 teefjes. Eentje was wat pittiger, eentje wat slomer, maar echt niet dat je zou denken wauw wat een verschil. We hadden officieel eerste keuze maar onofficieel was de pittigere dame al zowat besproken. Het was toevallig Ziva die op mijn schoenen ging liggen slapen terwijl de rest speelde en daarom heb ik haar gekozen.maar al haar zusjes zijn net zo leuk!
Dat zou voor mij niet als 'mogen' voelen maar als 'moeten'. Ik vind dat echt veel te vroeg, maar het zal wel uitmaken wat voor nest het is. In een rasnest zullen de verschillen kleiner zijn en dan maakt het misschien niet zoveel uit (alhoewel dat ook van het ras afhangt), in een kruisingsnest zullen de verschillen in karakter over het algemeen toch wel groter zijn en zou ik het echt niet fijn vinden.elskeadrianne schreef: ↑30 aug 2021 13:09 Allebei de honden puur op gevoel en uiterlijk uitgekozen. Bij allebei ook nog eerste keus en al bij één week oud mogen kiezen (fokker in de buurt).
Waarom dan precies die pups, echt geen idee![]()
Eens, in dit geval wel twee keer een rasnest.Zamunda schreef: ↑30 aug 2021 13:41Dat zou voor mij niet als 'mogen' voelen maar als 'moeten'. Ik vind dat echt veel te vroeg, maar het zal wel uitmaken wat voor nest het is. In een rasnest zullen de verschillen kleiner zijn en dan maakt het misschien niet zoveel uit (alhoewel dat ook van het ras afhangt), in een kruisingsnest zullen de verschillen in karakter over het algemeen toch wel groter zijn en zou ik het echt niet fijn vinden.elskeadrianne schreef: ↑30 aug 2021 13:09 Allebei de honden puur op gevoel en uiterlijk uitgekozen. Bij allebei ook nog eerste keus en al bij één week oud mogen kiezen (fokker in de buurt).
Waarom dan precies die pups, echt geen idee![]()
Dat is wat ik ook doeBoutje schreef: ↑30 aug 2021 13:59 Je hebt vaak een wat "minder slim" hondje in een nest, die neem ik sowieso niet, heb ik het geduld niet voor. Ik had in een nestje eentje die 2 dagen nadat de andere vooruit kropen pas kon kruipen, en dan achteruit. Die is naar een rustig bejaard koppel gegaan, paste perfect.
En dan neem ik normaal gezien (op Kika na, maar het enige andere teefje sprak me niet aan) ook niet het pupje wat de hele tijd broers en zusjes domineert. Want ik ben zelf wat aan de softe kant daar voor. Of een pup die veel vaker dan andere pups door moeder gecorrigeerd wordt, die hoef ik ook liever niet.
Pup mag op onderzoekend of afwachtend zijn, komt allebei wel goed, maar liever geen pup die na schrik niet redelijk snel herstelt of die als pup al geluidsovergevoelig lijkt.
Pupje wat zin heeft om te spelen met mij, in mijn haren hangt, trekspelletje of zelfs een apportje halen, prima! Pup die op schoot in slaap valt ook prima.
Ik laat de fokker heel veel vertellen over de pups, die kent hen het beste en aangezien ik de fokker ook goed uitleg waar ik op hoop en wat voor mijn moeilijker is vertrouw ik daar heel veel op.
En dan voor de rest... een correcte bouw natuurlijk en het uiterlijk... soms val je daar op en soms weer net niet, maakt niet zo heel veel uit, ik hoef niet het mooiste of het meest symmetrisch getekende pupje, ik wil alleen geen hond die ik van kleur of aftekening echt niet mooi vindt zoals vb een border collie met heel veel wit op de kop of een bi-blue sheltie.
En verder... Sherlock had ik niet echt keus, super blij mee.
Nanook heeft dochter gekozen, is ook van haar, zou ik niet gekozen hebben en nu ook niet kiezen maar 't kind is er nog altijd verliefd op dus dat is ook prima.
Pippa koos ik op foto toen ze 2 dagen was, bezoeken nadien bevestigden die keus.
Poppy ging ik bezoeken op 2 weken, viel op haar, dochter die mee was ook. Op 3 weken idem, ander kind mee en die koos ook haar. En op 4 weken nog eens het zelfde met kind 3 mee dus dat was duidelijk, met 4 uit ons gezien kozen we uit 8 pups Poppy...
Do verliefd op foto, kwam nadien onverwacht bij ons.
Kika voorkeur op foto en uiteindelijk vanwege afstand op 6 weken gekozen aan de hand van foto, filmpjes en beschrijving.
Ik vind de zogeheten "klik" ook helemaal niet belangrijk. Ik had bij Jips nest wel een voorkeur hoor, maar ik was ook heel blij geweest met het andere reutje.Nanna schreef: ↑30 aug 2021 13:39 De ‘klik’ is imo zwaar overschat. Ik denk eigenlijk dat welke pup je ook meeneemt, je er blij mee bent.
Het uitkiezen van het ras of type hond dat er aan vooraf gaat is vele malen belangrijker.
Ik was gisteren op de show en er waren zo’n 40 Whippets. Ik was met elke hond daarvan blij geweest.