Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

echt vieze bittere pillen geven..

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

bert hazeleger
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): standaard teckel black and tan Epke rode reu, korthaar uit 2012
Aantal honden: 1

echt vieze bittere pillen geven..

Ongelezen bericht door bert hazeleger »

Hoe doe je dat, het geven van een echt bittere pil (antibiotica kaak en tandvlees, 6 stuks, één per dag en werkt voor twee-drie maanden) drie maanden terug is het mij ook gelukt maar op een bijtwond na was ik alweer vergeten hoe lastig dat was! in worst, in citrus, achterin de mond laten vallen mond dicht en op de keel wrijven.. ze wilt het niet, ze vertikt het, ze bijt in mijn vingers.. ze pulkt het eruit, het is echt ongelofelijk dat ik mij zo laat kennen door deze schat! Ze is sterker en slimmer dan ik, zo frustrerend! Dus de vraag is; hoe doe jij dat, welke foefjes zijn er nog meer en werken altijd.. zou een brinta papje werken of door de heerlijke vette pens? Dit spul is zo bitter dat ze het vanaf een meter al door heeft... Dank!
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: echt vieze bittere pillen geven..

Ongelezen bericht door Lothian »

In een heel hoog tempo heel veel lekkertjes geven, zoveel dat ze de tijd niet hebben om te kauwen. SnoepSnoepSnoepSnoep en dan opeens die pil en dan direct door met SnoepSnoepSnoepSnoep. Misschien moet je eerst even 4 sessies met alleen lekkers doen zodat het wantrouwen een beetje weg is.

Ik hoop dat dat werkt! Bij mijn hond wel maar dat is een vreetschuur. Lastig hoor... succes!
Afbeelding
flatcoatjrt
Zeer actief
Mijn ras(sen): *Jack Russel*
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Boerenfox

Ongelezen bericht door flatcoatjrt »

Pindakaas, flinke klodder en dan in het verhemelte plakken.
Afbeelding
Desi&Bibi
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Desi&Bibi »

Plakjes ham, eerst 2 zonder, dan met pil en gauw weer plakjes er achteraan. In stukjes frikandel, biefstuk, kipfilet.
Zalm? Er is vast iets wat ie heel lekker vind?

Ik herken het wel van de tramadol tabletten, die zijn blijkbaar ook ranzig.
Succes!
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Zazoe eet het gewoon door zijn vlees. Anders bekkie open en achterin.

Of zoals al beschreven, iets met worst/kaas oid waar je er meer stukjes in snel tempo van geeft en in het midden ergens degene met pil en zo snel de volgende dat hij direct weggeslikt is.

Of klodder leverpastei/slagroom/beleg zoals kipkerrie etc.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Zinodo schreef: 17 aug 2021 15:09 In citrus?? Ja nee, dat gaat hem niet worden denk ik zo.

Gelukkig bijna nooit nodig maar ik ben er streng mee. Neem je het niet vrijwillig, zelfs met worst of kaas of pindakaas? Prima, dan krijg je het je strot in geduwd. :LOL: de kunst is snel zijn, pil zo ver mogelijk achterin, bek dicht, hoofd omhoog en even aaien onder de kin, dan slikken ze het zo door.
zo doe ik het ook, maar ik heb geen teckel, volgens mij zijn die niets te beroerd om je effe in je poten te bijten :D

Heb met de katten ook altijd ruzie als ze een pil moeten, maar met de honden geen probleem. als ze het niet aanpakken met wat kaas of worst dan gooi ik het idd ook in hun keel. Maar ik kan me wel voorstellen dat je daar wat voorzichtiger mee bent als ze meteen in je vingers bijten. En dat werkt dan ook weer tegen want als ze merken dat je twijfelt lukt het vaak helemaal niet meer.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

frikandel, stukjes zonder eentje met tussendoor en gauw weer verder zonder.. het geheim zit hem dan in de snelheid
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Zinodo schreef: 17 aug 2021 16:17
sbientje schreef: 17 aug 2021 15:35
Zinodo schreef: 17 aug 2021 15:09 In citrus?? Ja nee, dat gaat hem niet worden denk ik zo.

Gelukkig bijna nooit nodig maar ik ben er streng mee. Neem je het niet vrijwillig, zelfs met worst of kaas of pindakaas? Prima, dan krijg je het je strot in geduwd. :LOL: de kunst is snel zijn, pil zo ver mogelijk achterin, bek dicht, hoofd omhoog en even aaien onder de kin, dan slikken ze het zo door.
zo doe ik het ook, maar ik heb geen teckel, volgens mij zijn die niets te beroerd om je effe in je poten te bijten :D

Heb met de katten ook altijd ruzie als ze een pil moeten, maar met de honden geen probleem. als ze het niet aanpakken met wat kaas of worst dan gooi ik het idd ook in hun keel. Maar ik kan me wel voorstellen dat je daar wat voorzichtiger mee bent als ze meteen in je vingers bijten. En dat werkt dan ook weer tegen want als ze merken dat je twijfelt lukt het vaak helemaal niet meer.
Mja, als mijn hond om een lullig pilletje denkt mij te moeten bijten hebben we sowieso een groter probleem denk ik dan. Ik verwacht toch enig vorm van basaal vertrouwen dat ik ze geen kwaad doe. Uiteraard geldt dat niet altijd, bijvoorbeeld als ze heel erg ziek zijn of heel erg veel pijn hebben, dan lijkt een hap me wel logischer.
Ja eens hoor, ik zou dat ook niet moeten maar blijkbaar gebeurt dat bij TS wel. Dus dat je dan niet zomaar in de bek propt snap ik ook wel weer
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Inderdaad in iets heel lekkers stoppen.
Bij voorkeur iets wat je ze nog niet gegeven hebt. Zodat ze de smaak zonder pil niet kennen.
Bijvoorbeeld la vache quiriet, smeerkaas blokje.

En vertikt ze het dan nog. Dan kan je een pillenschieter online kopen. Even Googlen. Dan werk de de pil achterin de bek met dat dingetje. Dan kost het je je vingers niet :engel:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

flatcoatjrt schreef: 17 aug 2021 15:02 Pindakaas, flinke klodder en dan in het verhemelte plakken.
Doe ik ook! Nou ja, niet dat plakken maar pillen in pindakaas geven.
Desnoods even een paar klodders pindakaas tussendoor geven om het wantrouwen ff te doorbreken
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik geef het in de kvv dat mijn honden gewoon altijd krijgen.
Bak klaarmaken en de pil tussen twee klodders in kneden en dan gewoon die bak neerzetten.
Ze moeten altijd wachten tot ik toestemming geef om te eten en dan vliegen ze op hun bak af.
Dan is die pil met het voer allang naar binnen voor ze bedacht hebben dat er misschien iets in zat :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Pil op je vingertopje, bek open maken met je andere hand en ver achterin de keel duwen.
Of in een flinke klodder leverworst verstoppen, maar dat werkt hier ook niet altijd.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

in kattenvoer werkt hier goed of in een stukje zalm :ok:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Doran had op het laatst 3 keer per dag meerdere pillen, de eerste lading ging door zijn kvv zonder problemen, de rest gaf ik in smeerworst, zoals hier boven al geschreven, eerst 1 of 2 bolletjes zonder pil, dan 1 met pil en daarna nog wat zonder pil. Nooit een probleem geweest :ok:
Als mijn hond me zou bijten met zoiets, dan zou ik toch echt eens achter m’n oor krabben en naar onze vertrouwensband kijken, dat ga ik echt niet pikken :19:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

sirene schreef: 17 aug 2021 16:52
flatcoatjrt schreef: 17 aug 2021 15:02 Pindakaas, flinke klodder en dan in het verhemelte plakken.
Doe ik ook! Nou ja, niet dat plakken maar pillen in pindakaas geven.
Desnoods even een paar klodders pindakaas tussendoor geven om het wantrouwen ff te doorbreken
Zo doe ik het ook, ze staan er voor in de rij! En de pillen worden niet opgemerkt.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Lunatic schreef: 17 aug 2021 19:55 Doran had op het laatst 3 keer per dag meerdere pillen, de eerste lading ging door zijn kvv zonder problemen, de rest gaf ik in smeerworst, zoals hier boven al geschreven, eerst 1 of 2 bolletjes zonder pil, dan 1 met pil en daarna nog wat zonder pil. Nooit een probleem geweest :ok:
Als mijn hond me zou bijten met zoiets, dan zou ik toch echt eens achter m’n oor krabben en naar onze vertrouwensband kijken, dat ga ik echt niet pikken :19:
Ik denk dat die band prima is.

Het is wel een teckel op leeftijd (als het de teckel van 17 jaar oud is). :engel:
Ik vind het best herkenbaar.
Bovendien Bert, zou het kunnen zijn dat ze bijt vanwege pijn in dat bekkie als je er een pil in probeert te krijgen?
Als het om je oude hondje gaat.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Bij Droef doen bacon of ontbijtspek (ongebakken dus) het goed. Plakje met pil er ingevouwen geven en ondertussen een plak zonder pil voor zijn bakkes houden en het is op voor hij het doorheeft. Oke, soms heeft hij me wel door en moet ik het opnieuw proberen maar het lukt dan de tweede keer wel. Moet er wel eerlijk bij vertellen dat ze hier geregeld een plak broodbeleg krijgen als wij een broodje smeren dus heel gek is het dan niet voor ze.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Hahaha herkenbaar... gentle (teckel) vertikt het ook. Maar het is hier een klusje wat we samen doen.
Ik pak haar op schoot. Bek open, man duwt pil er ver in en ik grijp direct naar een lepel met pindakaas en houd die voor haar
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
BieneMaya
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Lothian schreef: 17 aug 2021 15:00 In een heel hoog tempo heel veel lekkertjes geven, zoveel dat ze de tijd niet hebben om te kauwen. SnoepSnoepSnoepSnoep en dan opeens die pil en dan direct door met SnoepSnoepSnoepSnoep.
Dit dus. Ik zou dan stukjes boterhamworst of ham gebruiken. Eerst 10 stukjes achter elkaar zonder pil en dan ineens 1 met en dan weer 5 stukjes zonder. En inderdaad héél snel achter elkaar geven.
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

Haha, ik doe het op Zinodo's manier. Ik wil zeker weten dat het kreng er zit, dus geen gezeur, als hond het niet blieft in iets lekkers is het houdgreep en achter in de keel douwen.

Water er achter aan gooien zoals iemand schreef zou ik dan weer niet durven. Dan zou ik toch bang zijn voor verslikken

TS heeft trouwens teckels he :engel: Daar komt misschien wat extra handigheid en overtuigingskracht bij kijken...
StellaViolet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rode langharige teckel, Border Collie

Ongelezen bericht door StellaViolet »

annnie schreef: 18 aug 2021 15:13
Haha, ik doe het op Zinodo's manier. Ik wil zeker weten dat het kreng er zit, dus geen gezeur, als hond het niet blieft in iets lekkers is het houdgreep en achter in de keel douwen.

Water er achter aan gooien zoals iemand schreef zou ik dan weer niet durven. Dan zou ik toch bang zijn voor verslikken

TS heeft trouwens teckels he :engel: Daar komt misschien wat extra handigheid en overtuigingskracht bij kijken...
Ik heb ook een teckel, die goed eigenwijs kan zijn (nagels knippen, borstelen etc.) maar die pil gaat er toch echt in hoor, en dat gaat het fijnste met easypill. Geen geplak meer met smeerworst, gewoon erin kneden en down the drain it goes. Idem met de katten, paar weken geleden nog een ab-kuur moeten doen, op een gegeven moment kwam ze met plezier vragen om het pilletje. En dat is een verschrikking wat pillen betreft. Aanrader dus :ok:
28-07-2001 ~ 14-03-2013

Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Wou net vragen of het al gelukt is met de pillen :mrgreen:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Lothian schreef: 17 aug 2021 15:00 In een heel hoog tempo heel veel lekkertjes geven, zoveel dat ze de tijd niet hebben om te kauwen. SnoepSnoepSnoepSnoep en dan opeens die pil en dan direct door met SnoepSnoepSnoepSnoep. Misschien moet je eerst even 4 sessies met alleen lekkers doen zodat het wantrouwen een beetje weg is.
Yup, hand vol kaasjes en tussendoor een kaasje met de pil erin.

Pindakaas of smeerworst vind ik niks, dat plakt altijd meer aan mijn handen dan aan die pil... Dan veel liever easypill. Ik heb het altijd in huis (zeker voor de katten) maar bij de honden werkt kaas vrijwel altijd.

annnie schreef: 18 aug 2021 15:13Water er achter aan gooien zoals iemand schreef zou ik dan weer niet durven. Dan zou ik toch bang zijn voor verslikken
Juist, vind ik daarom geen slim plan, heb je straks rotzooi in de longen. Misschien is het 'gooien' niet letterlijk en gaat het met beleid met een spuitje, zo zou ik het dan zelf doen in elk geval (bek dicht en zachtjes het water tussen de tanden door spuiten). Maar dat doe ik alleen bij katten zo, bij een hond knijp ik gewoon zachtjes in het strottenhoofd tot ze slikken (als het op die manier moet).
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Oh en Bert, mocht je nog lezen: kijk ook even in je voorsteltopic. Je moet je hond echt laten onderzoeken ipv het water weghalen (dat is schadelijk), een oudere hond die ineens veel gaat drinken is ziek. Dus naar de DA met die hond voor urine- en bloedonderzoek :ok: .
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

mijn katten vreten die easypill echt totaal niet, ze pakken het niet eens aan. Smeerkaas werkt bij 2 vd 3 wel, bij de ander plak ik het maar gewoon met wat mousse achterin de bek.
bert hazeleger
geregistreerd lid

De pindakaas, die heb ik nog niet geprobeerd.. alhoewel, honden mogen toch geen noten?
bert hazeleger
geregistreerd lid

Mizzsylver schreef: 17 aug 2021 15:18 over de keel wrijven werkt niet goed, wat ik doe is de pil achter in de keel en een klets water erachteraan, dan slikken ze als reflex.
ik dacht even dat het lukte maar dag twee ging ook dit feestje niet door, ik ben ook niet zo heel handig lijkt me in die dingen, te voorzichtig misschien.. vond het wel een goede tip dus wellicht nog maar eens proberen misschien?
bert hazeleger
geregistreerd lid

Lucia schreef: 17 aug 2021 15:31 Zazoe eet het gewoon door zijn vlees. Anders bekkie open en achterin.

Of zoals al beschreven, iets met worst/kaas oid waar je er meer stukjes in snel tempo van geeft en in het midden ergens degene met pil en zo snel de volgende dat hij direct weggeslikt is.

Of klodder leverpastei/slagroom/beleg zoals kipkerrie etc.
je moest eens weten.. ze ruikt het, voelt het, proeft het en ze maalt en selecteert net zo lang in het bekkie dat het medicijn overblijft, echt ongelofelijk!
bert hazeleger
geregistreerd lid

Lunatic schreef: 17 aug 2021 19:55 Doran had op het laatst 3 keer per dag meerdere pillen, de eerste lading ging door zijn kvv zonder problemen, de rest gaf ik in smeerworst, zoals hier boven al geschreven, eerst 1 of 2 bolletjes zonder pil, dan 1 met pil en daarna nog wat zonder pil. Nooit een probleem geweest :ok:
Ach weet je, zo'n oud dametje van nu bijna 17 jaar, ik kan niet en mag niet meer boos op haar worden.. tuurlijk maakt ze daar gebruik van, van mijn zwakte voor haar. en misschien plaats ik net mijn vinger op het verkeerde moment op de verkeerde plaats? Maar ze zitten er weer in met de inderdaad nodige moeite :oohja: :cheer:
bert hazeleger
geregistreerd lid

ranetje schreef: 17 aug 2021 21:24
Ik denk dat die band prima is.

Het is wel een teckel op leeftijd (als het de teckel van 17 jaar oud is). :engel:
Ik vind het best herkenbaar.
Bovendien Bert, zou het kunnen zijn dat ze bijt vanwege pijn in dat bekkie als je er een pil in probeert te krijgen?
Als het om je oude hondje gaat.
dank je Ranet, inderdaad, gevoelige mond en met mijn mannenklauwen in dat kleine bekkie.. ach dank voor je begrip
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”