Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gezondheid ogen (bij de bloedhondentypes)
Moderator: moderatorteam
- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Gezondheid ogen (bij de bloedhondentypes)
Mijn perfect gebouwde, nooit zieke ariësjewa lijkt een wat rood knipvlies te hebben. En dat zint me niks. Ik weet bij echte bloodhounds, bassets en zeker van het Engelse type, dat zo'n rooie onderlijn heel "gewoon" is. Maar de mijne heeft geen overtollige huid ofwel "garneringen" en ook al niet genoeg lip om de boel te laten hangen. Er is geen sprake van afscheiding van het oog, of irritatie. Maar toch, het aan de buitenwereld blootstaande deel van het oog lijkt mij gevoeliger voor infecties. Hoe te handelen? Dagelijks een watje afgekoeld gekookt water rondom?
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Re: Gezondheid ogen (bij de bloedhondentypes)
Als er geen afscheiding of irritatie is en het is niet knalrood, zou ik er lekker niets aan doen. Hoe meer je eraan zit te frutten hoe meer kans op gedoe, lijkt mij. Karel heeft ook nogal openstaande oogleden en ik doe er bij hem eigenlijk ook zo weinig mogelijk aan. Eerlijk gezegd heeft ie pas 1 keer gehad dat ie echt een soepoog had en dan spoel ik het een paar dagen met gekookt water, maar voor hoe erg zijn ogen openstaan EN hoevaak hij in het zand ligt te rollen valt het me echt reuze mee. Ik zou hetdus lekker laten als er niets meer aan de hand is.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Heb je er een foto van?
-
- Zeer actief
ik zou in ieder geval niet met wind het strand op gaan, ze stuiven echt vol en dat is echt een recept voor pijn en irritatie..
- ranetje
- Zeer actief
Dat zijn uithangende oogleden (ectropion).
Het knipvlies is het derde ooglid en zit in de hoek van het oog bij de neusbrug.
Ik heb daar een keer een probleem gehad bij een van mijn honden.
Toen bleek een zaadje onder het vlies te zitten.
Dat is door de DA toen voorzichtig verwijderd.
Als je zelf een foto maakt kan duidelijk worden waar het precies rood is.
En bij twijfel toch maar naar de DA.
Mocht je het idee krijgen om te gaan spoelen, doe dat van vanaf de binnenooghoek naar de buitenkant.
Dus niet van buiten naar binnen, want dan spoel je (nog meer?) troep onder het derde ooglid.
- Crescent
- Zeer actief
Ik zal het bij de volgende gezondheidscheck bij de DA wel bespreken. Kan zelf zo geen uitsluitsel geven welk vlies het is. Het is in elk geval bij beide ogen hetzelfde.ranetje schreef: ↑15 aug 2021 16:00Dat zijn uithangende oogleden (ectropion).
Het knipvlies is het derde ooglid en zit in de hoek van het oog bij de neusbrug.
Mocht je het idee krijgen om te gaan spoelen, doe dat van vanaf de binnenooghoek naar de buitenkant.
Dus niet van buiten naar binnen, want dan spoel je (nog meer?) troep onder het derde ooglid.
Overigens kan een engelse werkende basset er heel erg mooi uit zien;

Het is nogal een schot voor open doel om een krankzinnig slecht gefokt exemplaar te nemen en daarmee het type af te kraken. Net alsof er werkende honden zijn waarbij de "haw" een wenselijk iets is

-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- ranetje
- Zeer actief
Ben benieuwd wat je bij de DA hoortCrescent schreef: ↑15 aug 2021 21:05Ik zal het bij de volgende gezondheidscheck bij de DA wel bespreken. Kan zelf zo geen uitsluitsel geven welk vlies het is. Het is in elk geval bij beide ogen hetzelfde.ranetje schreef: ↑15 aug 2021 16:00 Het knipvlies is het derde ooglid en zit in de hoek van het oog bij de neusbrug.
Overigens kan een engelse werkende basset er heel erg mooi uit zien;
Het is nogal een schot voor open doel om een krankzinnig slecht gefokt exemplaar te nemen en daarmee het type af te kraken. Net alsof er werkende honden zijn waarbij de "haw" en wenselijk iets is![]()

Enne Werkende Bassets zijn inderdaad heel mooi

Ik nam de foto van Nanna over omdat wat daar getoond wordt entropion van het onderste ooglid is, niet van het derde ooglid.
- Crescent
- Zeer actief
Cleva schreef: ↑15 aug 2021 21:15Het is inderdaad een schot voor open doel maar als het open zijn van het doel als een raskenmerk gepresenteerd wordt mag er op geschoten worden. Met scherp voor mijn part.
Het maakt me niet uit wat je allemaal van plan bent. Een kop als een druipkaars is gewoon een diskwalificatie. Als je serieus genomen wil worden als liefhebber heb je geen hond met een verdrietig misvorm aangezicht.
Mijn ondergrens is een foxhound. Naast het feit dat ze allemaal hetzelfde zijn en alleen maar "Oel!" kunnen roepen voor ze weglopen om in Grondingen weer opgehaald te willen worden vind ik ze op zijn minst nog een beetje mooi.
Maar haal er dan een greyhound overheen. Luisteren deden ze toch al niet
Waarom dat extreme?
Doe mij maar een boerse harrier.
En dan niet die chinees staatscircus achterstand maar gewoon de voeten onder de sprong en de knie onder of net achter de heup.
En dan een stevige voet.
Ja Cleef, ga maar praten met de showfokkers alsjeblieft, en de mensen die met gesmolten schepsels op pootjes lopen.
Ik vind het opvallend worden dat als ik hier mijn types bespreek, er altijd reden is om even af te kraken. Ik hoef hier niet steeds te gaan verantwoorden dat ik goed gefokte, gezonde honden houd. Als je zonodig extremiteiten binnen rassen en walgelijke fokprogramma's moet bashen, maak er dan een apart topic over. Bovendien is de discussie al zo vaak gevoerd en de glijbaanherders worden er ook niet minder om. Dan weer zit de Ariègeois niet goed in elkaar, dan is een Grand Gascogne alleen maar interessantdoenerij. De plaat blijft steken. Het wordt saai.

Readyfield Bloodhounds aan het werk

Albany Basset

Grand Francais blanc & noir.
Mooier dan dit wordt het niet.
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Crescent
- Zeer actief
Leuk, die Porcelaine. Er zijn ook mooie bloedhonden te vinden, maar ik weerhoud me van het posten, geen zin in discussie.
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Crescent
- Zeer actief
Ik heb me oprecht wel eens afgevraagd wat precies het probleem is als ik een hond vind die wellicht wat minder gangbaar is en die hier wil bespreken. Is het afgunst? Wil men gewoon ff zeiken? Is het irritatie als je leuk bezig bent met je stralend blije hond... maar het is toevallig een blauw gesprenkelde loophond uit een niet uit te spreken buitenlands dorp? Is het hokjesdenkerij dat zo'n "meutehond / jachthond / spartaans gehouden type / erfhond / kennelhond" hier niet mag en kan worden gehouden?
Zeg het maar.
Ik veeg er mijn der-ie-erj mee af, genoeg wc papier zo.
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Crescent
- Zeer actief
Wat een vertoning. Even de knuppel het hoenderhok in en daarna afhaken als het te heet onder de voeten wordt.
Het valt op. Er is altijd gezeik over dit soort honden. Echt, werkelijk waar in ELK topic wat ik erover open (of opende, want ik heb er niets aan, dus waarom zou ik nog).
Niks tegen een gezonde discussie met pit hoor, maar daar heeft het in elk geval hier niet eens de schijn van
Het valt op. Er is altijd gezeik over dit soort honden. Echt, werkelijk waar in ELK topic wat ik erover open (of opende, want ik heb er niets aan, dus waarom zou ik nog).
Niks tegen een gezonde discussie met pit hoor, maar daar heeft het in elk geval hier niet eens de schijn van

-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Crescent
- Zeer actief
Ja, ze zijn ook heel gaaf. Maar de cultuur die al een tijd heerst hier is dat er eerst een punt moet worden gemaakt door er iets bij te halen wat ziek en ongezond is. We hoeven hier met zijn allen op het HF toch niet over de discussieren dat hete hangijzers zoals overdrijvingen en ziekgefokte fikken, evenals broodfok, en vele andere vormen van dierenmishandeling niet oké zijn. Ik heb in een x aantal jaar forum tijd nu toch wel door dat we daar ALLEMAAL bovengemiddeld van bewust zijn. De lieden die hier niet zitten, krijg daar maar eens een gesprek mee...
En ik vind het eigenlijk ronduit denigrerend dat men denkt dat ik een hond met ongezonde overdrijvingen in huis heb en blijkbaar komt daar wat emotie bij kijken. Overigens hebben jullie m'n fikken allemaal wel gezien, dus waarom doen alsof het een kreupele hoop besset is? Waaaaaaaarom. Ik wil het niet op mezelf betrekken, maar ik merk dat de rode draad me na een aantal jaar ook begint te raken.
Niet gerelateerd maar wel storend is dat hier leden zijn weggegaan die allerlei superleuke en weloverwogen dingen doen met hun honden, omdat ze steeds maar weer dezelfde meuk op een presenteerblaadje in hun smoel kregen. Zijn we nu als groep gepassioneerde hondenbezitters bezig, of draaien we elkaar enkel een loer uit afgunst?
En ja.... BBZ zijn geweldig mooi. Net als veel van die lopers niet alleen voor het oog maar ook voor het hart.
En ik vind het eigenlijk ronduit denigrerend dat men denkt dat ik een hond met ongezonde overdrijvingen in huis heb en blijkbaar komt daar wat emotie bij kijken. Overigens hebben jullie m'n fikken allemaal wel gezien, dus waarom doen alsof het een kreupele hoop besset is? Waaaaaaaarom. Ik wil het niet op mezelf betrekken, maar ik merk dat de rode draad me na een aantal jaar ook begint te raken.
Niet gerelateerd maar wel storend is dat hier leden zijn weggegaan die allerlei superleuke en weloverwogen dingen doen met hun honden, omdat ze steeds maar weer dezelfde meuk op een presenteerblaadje in hun smoel kregen. Zijn we nu als groep gepassioneerde hondenbezitters bezig, of draaien we elkaar enkel een loer uit afgunst?
En ja.... BBZ zijn geweldig mooi. Net als veel van die lopers niet alleen voor het oog maar ook voor het hart.
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Crescent
- Zeer actief
Ja, het is goed.
Ze zullen vast heel lief en ontzettend leuk zijn maar ik vind ze vreselijk lelijk gebouwd.
Coonhounds hebben ook vaak zo'n vreemde harkerige bouw. Misschien omdat er alleen op werkfunctie gelet wordt?
Ik kon er zelf mijn vinger niet op leggen wat ik er zo lelijk aan vind, maar jij legt het perfect uit.
De lijven lijken gewoon helemaal niet in balans en ook log.
en die slappe bovenbelijningen ook. Het zijn vast energieke fitte honden maar het ziet er zo derdewereld uit
En wat, als het u belieft, is er zo enig aan een gesmolten smoel
Ik ben dan ook erg benieuwd waarom je zoiets wilt...
zodat je kunt zeggen dat je de enige in nederland bent
Het lijkt er op dat je nog de meest voordelige foto's hebt gekozen ook
Een dunker is toch veel mooier. En net zo zeldzaam.
Een soort voetballesbo op lithiumtestbeeld
Zo'n doofgeboren figuur die het over zesenzestig zegeltjes heeft
Zelf vind ik dan de Porcelaine net wat eleganter
Wat heeft die hond trouwens een lelijke anus
Ze zullen vast heel lief en ontzettend leuk zijn maar ik vind ze vreselijk lelijk gebouwd.
Coonhounds hebben ook vaak zo'n vreemde harkerige bouw. Misschien omdat er alleen op werkfunctie gelet wordt?
Ik kon er zelf mijn vinger niet op leggen wat ik er zo lelijk aan vind, maar jij legt het perfect uit.
De lijven lijken gewoon helemaal niet in balans en ook log.
en die slappe bovenbelijningen ook. Het zijn vast energieke fitte honden maar het ziet er zo derdewereld uit
En wat, als het u belieft, is er zo enig aan een gesmolten smoel
Ik ben dan ook erg benieuwd waarom je zoiets wilt...
zodat je kunt zeggen dat je de enige in nederland bent
Het lijkt er op dat je nog de meest voordelige foto's hebt gekozen ook
Een dunker is toch veel mooier. En net zo zeldzaam.
Een soort voetballesbo op lithiumtestbeeld
Zo'n doofgeboren figuur die het over zesenzestig zegeltjes heeft
Zelf vind ik dan de Porcelaine net wat eleganter
Wat heeft die hond trouwens een lelijke anus
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Dit is niet iets dat specifiek is voor jouw rassen hoor, bovendien vind ik dat de bovenstaande opmerking deels best kunnen? Sommige opmerkingen hoeven niet per se maar dat iemand je ras niet mooi vindt zegt toch niets over wat ze van jouw honden vinden? Ik bedoel, bijna niemand vindt Labradors leuk hier, zeker niet het type wat ik heb, en toch krijg ik prima leuke reacties als ik ze post. En als iemand ze niet leuk vindt houdt ie vast zn toeter wel. Vind dat je reageert alsof je persoonlijk wordt aangevallen terwijl ik dat (zeker in dit topic) totaal niet lees.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik lees dat ook niet. Denk dat het ook door de titel komt. Er staat gezondheid ogen bij de bloedhondentypes, dan kan je toch dit soort reacties verwachten.sbientje schreef: ↑16 aug 2021 10:17 Dit is niet iets dat specifiek is voor jouw rassen hoor, bovendien vind ik dat de bovenstaande opmerking deels best kunnen? Sommige opmerkingen hoeven niet per se maar dat iemand je ras niet mooi vindt zegt toch niets over wat ze van jouw honden vinden? Ik bedoel, bijna niemand vindt Labradors leuk hier, zeker niet het type wat ik heb, en toch krijg ik prima leuke reacties als ik ze post. En als iemand ze niet leuk vindt houdt ie vast zn toeter wel. Vind dat je reageert alsof je persoonlijk wordt aangevallen terwijl ik dat (zeker in dit topic) totaal niet lees.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Crescent
- Zeer actief
Als ik foto’s post is het allemaal oh en ah en leuk. Maar men lijkt het bijkans vergeten te zijn hoe ze eruit zien als ik een vraag stel over in dit geval een blijkbaar open deur, namelijk de ogen van een bloedhondentype.sbientje schreef: ↑16 aug 2021 10:17 Dit is niet iets dat specifiek is voor jouw rassen hoor, bovendien vind ik dat de bovenstaande opmerking deels best kunnen? Sommige opmerkingen hoeven niet per se maar dat iemand je ras niet mooi vindt zegt toch niets over wat ze van jouw honden vinden? Ik bedoel, bijna niemand vindt Labradors leuk hier, zeker niet het type wat ik heb, en toch krijg ik prima leuke reacties als ik ze post. En als iemand ze niet leuk vindt houdt ie vast zn toeter wel. Vind dat je reageert alsof je persoonlijk wordt aangevallen terwijl ik dat (zeker in dit topic) totaal niet lees.
Als ik had gezet lopende hond of zweethond was het precies hetzelfde verhaal geworden.
Toch even een misbaksel aankaarten, want ik begon er toch zelf over?
Echt. Laat dan maar.
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Crescent
- Zeer actief
En dit vind ik helemaal onzin. Ik post hier toch op een forum met LIEFHEBBERS?gonnie schreef: ↑16 aug 2021 11:10Ik lees dat ook niet. Denk dat het ook door de titel komt. Er staat gezondheid ogen bij de bloedhondentypes, dan kan je toch dit soort reacties verwachten.sbientje schreef: ↑16 aug 2021 10:17 Dit is niet iets dat specifiek is voor jouw rassen hoor, bovendien vind ik dat de bovenstaande opmerking deels best kunnen? Sommige opmerkingen hoeven niet per se maar dat iemand je ras niet mooi vindt zegt toch niets over wat ze van jouw honden vinden? Ik bedoel, bijna niemand vindt Labradors leuk hier, zeker niet het type wat ik heb, en toch krijg ik prima leuke reacties als ik ze post. En als iemand ze niet leuk vindt houdt ie vast zn toeter wel. Vind dat je reageert alsof je persoonlijk wordt aangevallen terwijl ik dat (zeker in dit topic) totaal niet lees.
Het interesseert me niet in welke uithoek van het land de azijn weer eens in de uitverkoop was.
Ik weet genoeg, ik ken de tendens, ik doe het niet meer.
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Wat betreft het medische deel: Alfil heeft heel af en toe een ontstoken oog en dan maak ik het schoon met een watje gedoopt in kamillethee.
Jouw ras ken ik niet zo goed, hoewel ik laatst een Grand Gascon tegenkwam, die ik herkende door jouw verhalen.
Een aantal jaar geleden heb ik een blauwe maandag vrijwilligerswerk gedaan voor een asiel. Dan moest je op dorpsmarkten met een asielhond rondlopen, zodat mensen ermee kennis konden maken en hopelijk adopteren. De laatste keer had ik Hound (zeer originele naam), een tweejarige intacte reu. Hij had geen papieren, maar was overduidelijk een lopende hond/zweethond. Hij leek nog het meest op een kruising coonhound/Finse brak. Groot en krachtig (een heel ander gevoel dan mijn middelkleine opdonders). Vrij rank, de typische lange, dunne hangende flappers, lange karakteristieke neus. Lichtbruin met een donker zadel. Geen hangend vel of loszittende oogleden. Ontzettend lief, rustig, in balans. Ik nam hem mee naar het strand en oh, wat had hij een zin om te rennen. Helaas moest ik hem aan de lijn houden natuurlijk. Op een hondenveld mocht ik hem loslaten en hij deed het fantastisch. Gedoe ging hij uit de weg. Een irritante reu die op alles en iedereen wilde rijden zond hij weg met een blik. Echt, als ik een groot huis met tuin had gehad en een ander leven, had ik hem direct genomen. Gelukkig werd hij snel daarna geadopteerd door een vrouw. Ik hoop dat hij vaak op het strand mag rennen
.
Jouw ras ken ik niet zo goed, hoewel ik laatst een Grand Gascon tegenkwam, die ik herkende door jouw verhalen.
Een aantal jaar geleden heb ik een blauwe maandag vrijwilligerswerk gedaan voor een asiel. Dan moest je op dorpsmarkten met een asielhond rondlopen, zodat mensen ermee kennis konden maken en hopelijk adopteren. De laatste keer had ik Hound (zeer originele naam), een tweejarige intacte reu. Hij had geen papieren, maar was overduidelijk een lopende hond/zweethond. Hij leek nog het meest op een kruising coonhound/Finse brak. Groot en krachtig (een heel ander gevoel dan mijn middelkleine opdonders). Vrij rank, de typische lange, dunne hangende flappers, lange karakteristieke neus. Lichtbruin met een donker zadel. Geen hangend vel of loszittende oogleden. Ontzettend lief, rustig, in balans. Ik nam hem mee naar het strand en oh, wat had hij een zin om te rennen. Helaas moest ik hem aan de lijn houden natuurlijk. Op een hondenveld mocht ik hem loslaten en hij deed het fantastisch. Gedoe ging hij uit de weg. Een irritante reu die op alles en iedereen wilde rijden zond hij weg met een blik. Echt, als ik een groot huis met tuin had gehad en een ander leven, had ik hem direct genomen. Gelukkig werd hij snel daarna geadopteerd door een vrouw. Ik hoop dat hij vaak op het strand mag rennen

- Crescent
- Zeer actief
Bedankt voor je inhoudelijke reactie! Ik reinig nu de ogen met afgekoeld gekookt water. Nu zit het oog van mijn andere hond ook te rommelen. Niet overdreven rood, ziet er niet pijnlijk uit maar gewoon een hoeveelheid afscheiding die me niet zint. Maar eens kijken bij de DA morgen wat de oorzaak daarvan toch is.Alfilillo schreef: ↑16 aug 2021 11:58 Wat betreft het medische deel: Alfil heeft heel af en toe een ontstoken oog en dan maak ik het schoon met een watje gedoopt in kamillethee.
Een aantal jaar geleden heb ik een blauwe maandag vrijwilligerswerk gedaan voor een asiel. Dan moest je op dorpsmarkten met een asielhond rondlopen, zodat mensen ermee kennis konden maken en hopelijk adopteren. De laatste keer had ik Hound (zeer originele naam), een tweejarige intacte reu. Hij had geen papieren, maar was overduidelijk een lopende hond/zweethond. Hij leek nog het meest op een kruising coonhound/Finse brak. Groot en krachtig (een heel ander gevoel dan mijn middelkleine opdonders). Vrij rank, de typische lange, dunne hangende flappers, lange karakteristieke neus. Lichtbruin met een donker zadel. Geen hangend vel of loszittende oogleden. Ontzettend lief, rustig, in balans. Ik nam hem mee naar het strand en oh, wat had hij een zin om te rennen. Helaas moest ik hem aan de lijn houden natuurlijk. Op een hondenveld mocht ik hem loslaten en hij deed het fantastisch. Gedoe ging hij uit de weg. Een irritante reu die op alles en iedereen wilde rijden zond hij weg met een blik. Echt, als ik een groot huis met tuin had gehad en een ander leven, had ik hem direct genomen. Gelukkig werd hij snel daarna geadopteerd door een vrouw. Ik hoop dat hij vaak op het strand mag rennen.
Leuk dat je vrijwilligerswerk bij een asiel hebt gedaan. Ook als 't kort is kan het goed waardevol zijn, voor jezelf en de dieren. Ik herken het karakter van Hound zeker terug. Doet me denken aan die hete ochtend in Griekenland, toen ik cement aan het storten was om de hondenverblijven weer wat rad te maken. Elk half uur een waterpauze, dus werkhandschoenen uit. Was ik er eentje kwijt. Zat er achter het hekwerk een mooi bont jachthondje zachtjes te knabbelen en aan de handschoen te snuffelen. Die moest natuurlijk mee. En dat ging hij ook.
Ik vind het allemaal prima, maar als er met een half oogje iets wordt neergeplempt en niet inhoudelijk op gereageerd, dan zit er iemand niet alleen mijn tijd te verspillen, maar ook te zieken. Overigens, zoals jij en ik weten zitten er tussen de brachio types ook gezonde, weloverwogen gefokte dieren. Waarom zou je over je eigen honden "hihihahahoho ja niemand vindt ze verder leuk hoor" doen? Ik heb ze bewust en met een reden, behandel ze goed en ben er trots op. Als er via een omweg moet worden gedaan alsof het gare softijsjes zijn, in een medisch topic nog wel, niks discussietopic, dan pik ik dat gewoon niet.
Ja, offtopic kan ook heel waardevol zijn. Maar het HF is een platgeslagen hoopje geworden van een aantal buitengewoon lompe prominenten die blijven hangen of lieden die enkel nog op niet hondgerelateerd reageren in beperkte strofen.
Ik weet nog wel toen ik lid werd dat ik dacht, wow, wat is dit?
Nieuwe leden durven niet en of oude leden weerhouden zich van enige activiteit hier. Zo ontstaat vergane glorie.
Ik heb een Duits x Groenendaeler gehad, telt dat

-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Crescent
- Zeer actief
Veilig kwekken vanaf de wal is het.
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Crescent
- Zeer actief
Eigenlijk wel. Maargoed, ik moet dit zooitje ongeregeld in goede banen leiden, hopend dat er ook nog nieuwe leden het aandurven. Het gaat er immers om dat we kennis kunnen delen over onze beste vriend.
Of zeiken we elkaar gewoon graag af..?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Crescent
- Zeer actief
Tuurlijk, een grote bek hebben is veel cooler.
Stel je voor dat je gewoon iets van een ander leuk kan vinden (jakkes!) Echt. Niet. Cool.
Overigens heb ik geen logische verklaring waarom ik er met jou over aan het praten ben. De sfeer diende namelijk verziekt te worden door een ander, die zichzelf die goddelijke vrijheid geeft om allerlei ff snel neer te schoppen.
Gewoon. Omdat het kan. Omdat er tijd is.
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Je topic heet "Gezondheid ogen (bij de bloedhondentypes)". Dan is het toch niet zo gek dat mensen over ooggezondheid bij bloedhondtypes gaan praten - en daarmee logischerwijs over de haw? Noem het dan "Chianti heeft een rood oog".
Dalí had ooit de huid van een teen helemaal opgestroopt. Dat topic heb ik geloof ik "Dalís teenwond" genoemd. Als ik het "Verwondingen bij Roemeense stichtinghonden" had genoemd was het topic ongetwijfeld heel anders verlopen
Dalí had ooit de huid van een teen helemaal opgestroopt. Dat topic heb ik geloof ik "Dalís teenwond" genoemd. Als ik het "Verwondingen bij Roemeense stichtinghonden" had genoemd was het topic ongetwijfeld heel anders verlopen

- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Fred heeft hangogen door de eversio die hij als pup had - wij houden zn ogen schoon met wat gekookt water en als z'n ogen overmatig rood zijn smeer ik vitamine a zalf/ opthosan
- Crescent
- Zeer actief
Onzin. Ik vraag advies en geen mening, de mening die trouwens al vijfendertigduizend keer is herhaald.Lothian schreef: ↑17 aug 2021 07:09 Je topic heet "Gezondheid ogen (bij de bloedhondentypes)". Dan is het toch niet zo gek dat mensen over ooggezondheid bij bloedhondtypes gaan praten - en daarmee logischerwijs over de haw? Noem het dan "Chianti heeft een rood oog".
Dalí had ooit de huid van een teen helemaal opgestroopt. Dat topic heb ik geloof ik "Dalís teenwond" genoemd. Als ik het "Verwondingen bij Roemeense stichtinghonden" had genoemd was het topic ongetwijfeld heel anders verlopen![]()
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Crescent
- Zeer actief
Dank, ik neem aan met zoiets dergelijks straks van de DA terug te komen.
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kunt ogen veel beter spoelen met zelfgemaakte zoutoplossing ipv gewoon gekookt water. Dat is veel neutraler en voelt aan als traanvocht. Je tranen zijn immers ook zout.
9 gr zout in 1l afgekoeld gekookt water. Kun je gewoon bewaren in bv een spafles. En dan spoelen over het oog met een pipet of door bv een watje uit te knijpen. Spoelen over het oog heen, dus van de binnenkant van het oog naar de buitenkant.
9 gr zout in 1l afgekoeld gekookt water. Kun je gewoon bewaren in bv een spafles. En dan spoelen over het oog met een pipet of door bv een watje uit te knijpen. Spoelen over het oog heen, dus van de binnenkant van het oog naar de buitenkant.
- Crescent
- Zeer actief
Fijn, dankjewel. Ik vind het ook prima om een flesje zoutoplossing steriel hiervoor aan te schaffen en ditto spuit.sirene schreef: ↑17 aug 2021 16:45 Je kunt ogen veel beter spoelen met zelfgemaakte zoutoplossing ipv gewoon gekookt water. Dat is veel neutraler en voelt aan als traanvocht. Je tranen zijn immers ook zout.
DA gaf aan: gewoon een beetje geïrriteerd, niks ernstig. Heb met de meiden ook niet op een zandverstuiving gelopen en zal dat zeker in overweging nemen. Hier met de warmte van de afgelopen weken staat er wel een ventilator aan om de boel enigszins fris te houden. Als het >22 graden is kan het ding me niet dichtbij genoeg staan. Ergo: oorpijn voor mij, oogprut voor de dames. Gaan we de volgende keer anders doen met die drukkende warmte.
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Crescent
- Zeer actief
Dan maar een bad met ijsblokjes om in te zitten, tot die verhuizing naar het hoge noorden.Célie schreef: ↑18 aug 2021 17:22O, nou je het zegt dat had Oes er ook van vorig jaar nu heb ik dat ding (zo'n toren) een stuk hoger gezet zodat hij boven haar hoogte waait.Crescent schreef: ↑18 aug 2021 02:13Fijn, dankjewel. Ik vind het ook prima om een flesje zoutoplossing steriel hiervoor aan te schaffen en ditto spuit.sirene schreef: ↑17 aug 2021 16:45 Je kunt ogen veel beter spoelen met zelfgemaakte zoutoplossing ipv gewoon gekookt water. Dat is veel neutraler en voelt aan als traanvocht. Je tranen zijn immers ook zout.
DA gaf aan: gewoon een beetje geïrriteerd, niks ernstig. Heb met de meiden ook niet op een zandverstuiving gelopen en zal dat zeker in overweging nemen. Hier met de warmte van de afgelopen weken staat er wel een ventilator aan om de boel enigszins fris te houden. Als het >22 graden is kan het ding me niet dichtbij genoeg staan. Ergo: oorpijn voor mij, oogprut voor de dames. Gaan we de volgende keer anders doen met die drukkende warmte.
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…