Moderator: moderatorteam
Maar dan eerst werken op een kalme en rustige apport en zacht in de bek.maart schreef:Nou, uiteindelijk probeer ik dat nu dus. Maar dus ook een dummy ipv op een meegebrachte koekenpan van thuis.
Het moet alleen niet willekeurig zijn met die hond![]()
Dus 'jachtzoeken' lijkt me voor nu ideaal, want daar bestaan ganse programma's en trainingen en richtlijnen voor.
Hij is er voor in de wieg gelegd
Ik dacht een diskwalificatie.maart schreef: ↑11 aug 2021 19:31Hij is er voor in de wieg gelegd![]()
Chapeau voor die retrievers, wat een hele mooie zachte beet hebben die zeg, want het is zeker ook niet dat hij er gek mee deed. Gewoon vast.
Maar blijkbaar is dat dus heel erg vastik was samen met iemand van de jacht en die bekeek de dummy en zei 'dzt is dus een 0 op wedstrijd'
![]()
Ik kan me dat helemaal voorstellen, en in geval van wild met een voedselbestemming is dat inderdaad waarschijnlijk niet wenselijk. Maar zeker met kraai/kauw of andere schadebestrijding kunnen we eerlijk zijn dat het toch allemaal biomassa wordt (ondanks dat ik ergens wel een recept heb voor kraaienburgers). Jammer van de dummy, misschien biedt een houten blok uitkomst?maart schreef: ↑11 aug 2021 19:31Hij is er voor in de wieg gelegd![]()
Chapeau voor die retrievers, wat een hele mooie zachte beet hebben die zeg, want het is zeker ook niet dat hij er gek mee deed. Gewoon vast.
Maar blijkbaar is dat dus heel erg vastik was samen met iemand van de jacht en die bekeek de dummy en zei 'dzt is dus een 0 op wedstrijd'
![]()
Okmaart schreef: ↑12 aug 2021 06:18 Ziet er mooi uit!
Maar even voor de duidelijkheid, ik ben dus niet op zoek naar een manier om mijn hond te leren speuren of om zich bezig te houden op 10 vierkante meter met een boel aan materiaal. Daar heb ik mijn fitness ruimte voor![]()
Het is de bedoeling dat hij vrij kan rennen of zich op een wandeling met andere zaken bezig dan met alles rondom hem of het feit dat hij aan de riem is.
Dus daarom lijkt het me nu logisch om hem de regels van het dummy zoeken aan te leren. Dan heeft hij een taak en is hij los of ligt (hopelijk) zijn focus op iets anders . En die taak is ook voor mij beschreven en de manieren om aan te leren zijn ook beschreven dus dan ben ik ook niet gewoon zomaar wat aan het doen zonder te weten of het effect zal hebben.
Ik wil er helemaal geen praktijkjachthond van maken he.
Gaaf!!maart schreef: ↑18 aug 2021 20:42 Vandaag zijn dummy eens hoger gelegd, eens kijken wat hij ging doen. Niet gedacht dat hij het zo snel en zonder hulp ging oplossenHij vindt het opzoeken in alle geval wel superleuk
![]()
https://youtu.be/Lu5qAwFXC20
De dummy is al wel finaal naar de knoppen![]()
![]()
Het ziet er uit als losser geweven materiaal, maar dat kan door de foto komen.
Een zeer harde beet dusmaart schreef: ↑18 aug 2021 21:26 Deze is het: https://www.jachthondenwinkel.nl/nl/app ... 7-20000036
Dat is een mogelijkheid ja
Meer aandacht aan het apport of aan het speeltje?
Aan de aport. Beide gaan sowieso kapot