Die Cao is heel sociaal en zelfs wat onderdanig. Hij speelt graag met een barbet van 9 maanden. Als Guus erbij is dan gaat die barbet Guus enorm lopen zieken. Onderduwen als hij zwemt. Stokken afpakken en snoeihard omver beuken en allemaal dat soort ellende. Poten op de rug slaan en tussendoor mij omver beuken net nadat hij gezwommen heeft. Overigens een schat van een hond maar jeugdige overmoed en ongeremdheid. Guus heeft de schurft aan die hond.
Nu weet ik dat honden elkaar helpen. Maar wat die Cao de bestiar doet is ronduit wonderlijk om te zien. Samen spelen met de barbet en lol maken. Erg leuk. Dan rent de barbet naar Guus die inmiddels duidelijk probeert te maken dat die hond op moet rotten. Dan komt zijn vriend de Cao de bestiar en die gaat er eerst tussen staan. Hup, ineens staat hij er. Gewoon stil en zonder gedoe. Elke keer weer. Wel 10 keer achter elkaar. Als de barbet dan toch contact zoekt met Guus is het GGGGGRRRRRRRR. Dus de barbet kan met de Cao de bestiar erbij domweg op geen enkele manier Guus zieken. Alles in totale vrede want de barbet en de cao zijn verder dikke maatjes.
Als we samen wandelen ben ik dus met die grote hond erbij volledig gerust als er grote honden aan komen rennen. Ik weet dat geen enkele hond de kans krijgt om lelijk te doen tegen Guus. En die hond is groot. Echt groot. Dus de andere honden respecteren hem wel.
Ik heb veel gezien maar dit vind ik een beetje Lassie achtig.
Hebben jullie dit soort verhalen?
Het duo samen. Om even te illustreren dat die kleine van mij die grote helemaal onder de duim heeft. Zo schattig. Je ziet hem kijken. Oh, moet ik aan de kant voor je? En Guus loopt gewoon rechtdoor