De sport rustig aan het oppakken nu en dat gaat ook erg fijn nu we een vereniging met kennis en kunde binnen rijafstand hebben kunnen vinden.
En ja dan nu toch eerst straks op rust voor een eerste nest.
Waarom?
Omdat ik graag ooit in de toekomst na haar sportcarrière een pup van haar aan wil houden.
Alleen ik hoop dat ze tot een jaar of 7 nog wel kan sporten. En daarna dan hopelijk nog een nestje waar ik een pup uit aanhou.
De Raad van Beheer eist een eerste nest voor de 6 jaar.
Omdat ik verwacht dat als ik wacht tot ze 3-4 jaar is en haar dan (hopelijk) midden in de wedstrijden stil moet leggen ze doordat ze dan wat ouder is minder snel hersteld en we misschien de sport niet meer op kunnen pakken (fysiek) besloten haar eerste nest nu te doen.
Begin juni is ze 2 geworden dus piepjong is ze ook niet. Wel jonger dan normaal voor een eerste nest voor mij de laatste jaren.
De planning is nu dus een nest en dan ergens midden/eind volgend jaar klaar voor de eerste examens.
Zondag is ze loops geworden.
Nu dus bloedprikken, dekken etc.
Braaf gewacht tot ze 2 was (anders had ik wel overgeslagen), tot de grenzen open gingen en tot ik gevaccineerd was

Hopelijk ergens komende weken dekken (en fijn combineren met trainen want de club zit een uurtje van de reu af en kan bij de trainer logeren)
Worden halfbroertjes en zusjes van Ukkie, Umora & Tika (van Inge)

Vrijdag gaan we de eerste keer bloedprikken