Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Franse Bull

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Franse Bull

Ongelezen bericht door malinois »

The dog on the Left is award winning showdog named Arnie an AKC French Bulldog..The dog on the right is Flint, bred in the Netherlands by Hawbucks French Bulldogs - a breeder trying to establish a new, healthier template for French Bulldogs.

They are both Frenchies. Both purebred. The difference is that the dog on the left has been bred to meet the current interpretation of breed standard - and the dog on the right is the result of selection for a more moderate dog by a breeder who believes that good health is more important than fashion.

Read more -
http://pedigreedogsexposed.blogspot.com ... e.html?m=1

Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Franse Bull

Ongelezen bericht door ranetje »

malinois schreef: 29 jun 2021 14:57
Afbeelding
Wat een mooi snoetje die rechter met neus :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

wauw, als ik mag kiezen .. niet dat daarmee de rest van de bull gezonder wordt, maar die kop is een heule verbetering
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

Jaaaa Hawbucks. Heerlijke opdonder die rechts, zij weten hoe het moet. Ik vind hem gewoon nog mooi ook.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Ik zat eens op de website van Hawbucks te kijken en er staan 3 nestjes op, in 2017 en 2018. Daarna geen update meer? Zouden ze niet meer actief zijn?
Zoals Flint vind ik zelfs een Franse bulldog leuk!
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

Hawbucks is toch lang actief geweest ook hier op het forum?
Wat neuslengte betreft iig een hele verbetering.
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Links is in de categorie dat je het gelijk zou afspuiten als het in je nest Hollandse herders zat. In verband met zware geboorteafwijking.
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

"Because in reality no one wants a dog that doesn't look like the akc standard."

Hier zit een groot deel van het probleem. Veel kopers wíllen een Fransje zonder snuit, want anders is het geen echte. Ik heb er al meerdere keren een gesprek over gehad met eigenaars van Franse bullen en mopshonden. Volgens hen hoort het bij het ras. Geen benul dat het ras zo gemaakt is door mensen.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Persistence schreef:Ik zat eens op de website van Hawbucks te kijken en er staan 3 nestjes op, in 2017 en 2018. Daarna geen update meer? Zouden ze niet meer actief zijn?
Ze is inderdaad door privé omstandigheden gestopt. Maar begeleid nog wel andere fokkers las ik laatst ergens.
Maar zat (zit) die rechtse Franse Bulldog ook niet op het forum?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

crutz schreef: 30 jun 2021 07:37
Persistence schreef:Ik zat eens op de website van Hawbucks te kijken en er staan 3 nestjes op, in 2017 en 2018. Daarna geen update meer? Zouden ze niet meer actief zijn?
Ze is inderdaad door privé omstandigheden gestopt. Maar begeleid nog wel andere fokkers las ik laatst ergens.
Dat was broer Teun, toch'? Dit is Flint
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Fotogravinnetje schreef:
crutz schreef: 30 jun 2021 07:37
Dat was broer Teun, toch'? Dit is Flint
Teun inderdaad volgens mij. Nog zo’n FB met voldoende snuit
Suusz27
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suusz27 »

Ik ben nog steeds een stille meelezer, plaats eigenlijk nooit meer foto's van Teun & Muis omdat ik kwijt ben hoe dat ook alweer gaat.
Fijn dat er weer massaal zoveel aandacht is gekomen hiervoor, het is zelfs op reddit en 9gag geplaatst gisteren. Ik dacht heuh, waarom ontploft Teun zijn instagram zo massaal haha.

Zo ontzettend triest al die doorgefokte bullen, zeker omdat het zo anders kan en ze veel knapper zijn met een fatsoenlijke kop, neus, rug en staart.. Teun zijn rug is trouwens ook helemaal oke hoor, alleen zijn heupen zijn helaas wat minder is gebleken uit de testen. Verder doet hij gewoon alles wat andere honden ook doen, 8 km hardlopen, fietsen, skeeleren, mantrailen, grote wandelingen etc. :)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Suusz27 schreef: 01 jul 2021 11:14 Ik ben nog steeds een stille meelezer, plaats eigenlijk nooit meer foto's van Teun & Muis omdat ik kwijt ben hoe dat ook alweer gaat.
Fijn dat er weer massaal zoveel aandacht is gekomen hiervoor, het is zelfs op reddit en 9gag geplaatst gisteren. Ik dacht heuh, waarom ontploft Teun zijn instagram zo massaal haha.

Zo ontzettend triest al die doorgefokte bullen, zeker omdat het zo anders kan en ze veel knapper zijn met een fatsoenlijke kop, neus, rug en staart.. Teun zijn rug is trouwens ook helemaal oke hoor, alleen zijn heupen zijn helaas wat minder is gebleken uit de testen. Verder doet hij gewoon alles wat andere honden ook doen, 8 km hardlopen, fietsen, skeeleren, mantrailen, grote wandelingen etc. :)
Wat leuk! Foto's plaatsen is makkelijker geworden. Wanneer je een reactie plaatst, staat daar onder een knop met "afbeelding aan bericht toevoegen".
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Teun zijn insta? Heb je een linkje of instanaam? :D

Dat bericht in de openingspost is al oud ook. Maar goed, nooit slecht om te herhalen. Wel jammer dat er geen foto van voor bijzit. Nu krijg je veel reacties van dat herken ik niet als Franse bull, terwijl van voren het overduidelijk is.

Dit is er eentje van Teun. Niet te missen als Franse bull zou ik zeggen
Afbeelding
http://www.hawbucks.nl/franse-bulldog/en/about-teun/

En jammer dat ze gestopt is met fokken. De kennelnaam staat er steeds heel duidelijk bij, maar als mensen nu gaan zoeken dan komen ze op een oude website uit zonder recentere berichten. Zou mooi zijn als er bijvoorbeeld op de website verwezen wordt naar fokkers die wel actief zijn en op dezelfde wijze fokken.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Cleva schreef:
hakunamatata schreef: 01 jul 2021 22:29 En jammer dat ze gestopt is met fokken.
Meh.
Verder selecteren op weer een enkele eigenschap brengt natuurlijk niets goeds.
Kun je wel hallelujah gaan roepen over de lange(re) neus maar de inteelt neemt alleen maar toe.

Ik heb het nooit wat gevonden.
Van mij mag ze stoppen hoor.
Oh, want ze selecteert op 1 enkele eigenschap en houdt geen rekening met verwantschap? Lekker makkelijk geroepen, want als je even de moeite had genomen om haar pagina te lezen, had je geweten dat ze op veel meer let dan alleen een langere neus
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
Fotogravinnetje schreef: 01 jul 2021 23:48Oh, want ze selecteert op 1 enkele eigenschap en houdt geen rekening met verwantschap?
Als je binnen het stamboek van de FB fokt hou je geen rekening met verwantschap. Einde verhaal.
Er bestaan geen onverwante franse bullen.

Daar hoef ik niet verder over te lezen. En dat heb ik inderdaad ook niet gedaan want ziekelijke honden fokken interesseert me niet. Ook niet als ze wel een neus hebben.

Als je gezonde honden wil fokken begin je niet met een franse bul. Hou toch op.

Dat deed ze dus al niet, binnen het FCI stamboek fokken.
Het laatste nest (laatste 2?) is gefokt binnen een ander (Duits) stamboek dat niet FCI is en dat minder gesloten is. Zelf heeft ze alleen geen outcross gedaan maar geloof zomaar dat dat er wel voor zit
Suusz27
Zeer actief

Nanna schreef: 02 jul 2021 11:14 Je moet, lange of korte neus, helemaal geen bulldog willen hebben. Het hangt van de afwijkingen en ellende aan elkaar. Bovendien stinken ze.
Stinken? Waarom stinken ze nou weer. :hmmm:
Dat er vele afwijkingen hebben kan ik niet ontkennen maar als je op Gesunde Bulldoggen kijkt, zitten er ook zat wel fatsoenlijk in elkaar. Wel zonder fci dan. ;-)
Suusz27
Zeer actief

hakunamatata schreef: 01 jul 2021 22:29 Teun zijn insta? Heb je een linkje of instanaam? :D
Ja, dit is Teun zijn insta;
https://www.instagram.com/hawbucks.frenchie/

En dit is Teun nu
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:Ja, het zullen ongetwijfeld frisse dauwappeltjes van genetische diversiteit zijn.
Ze zijn embark getest dus de diversiteit en COI is bij de fokker bekend.
Wel jammer dat die info niet terug te vinden is.
Suusz27
Zeer actief

Nanna schreef: 02 jul 2021 14:38
Suusz27 schreef: 02 jul 2021 13:30
Nanna schreef: 02 jul 2021 11:14 Je moet, lange of korte neus, helemaal geen bulldog willen hebben. Het hangt van de afwijkingen en ellende aan elkaar. Bovendien stinken ze.
Stinken? Waarom stinken ze nou weer. :hmmm:
Omdat ze door die rare bouw de godganse dag scheten laten.
“ Why do bulldogs fart so much? Bulldogs tend to fart a lot because of their body composition that includes weak stomachs. Bulldogs have difficulty digesting many foods, which builds up gas due to the bulldogs sensitive digestive system.”
Aha, nou de mijne niet. :mrgreen:
Suusz27
Zeer actief

crutz schreef: 02 jul 2021 14:05
Cleva schreef:Ja, het zullen ongetwijfeld frisse dauwappeltjes van genetische diversiteit zijn.
Op mijn computer doet hij het niet maar dat ligt nog wel eens aan Apple.
http://www.hawbucks.nl/franse-bulldog/teun/#tab-id-2 en dan helemaal naar onder scrollen zie je het Embark en dat je kunt scrollen, ik kan alleen niet scrollen nu.
Suusz27
Zeer actief

Cleva schreef: 02 jul 2021 14:00 Natuurlijk bestaan er gezonde franse bulletjes. Niet heel veel maar ze bestaan.
Het punt is alleen dat je ze niet kunt fokken zonder ook wrakken te creëren want hele stammen gezonde bullen bestaan nou eenmaal niet.
Sommige dingen zijn niet te redden en door te doen alsof het wel kan hou je de ellende in stand.

Ik vind het ook kinderachtig om te doen alsof de ontbrekende neus het enige probleem is. De staart ontbreekt ook en dat is DE weg naar een kloterige rug. Zet daar een veel te zware kop op en rare, dikke poten en de ellende is compleet.

We kunnen wel blijven doen alsof het niet uitmaakt hoe een hond in elkaar zit omdat er ooit in een land hier ver vandaan tegen alle verwachtingen in een FB tot zijn 16e aan agility deed maar dat is niet de realiteit in het hier en nu.
Als je franse bullen fokt fok je zieke honden. Ook als ze een neus hebben. Ook als je balletje-balletje met verschillende stamboeken hanteert.
Volgens mij ontkent ook niemand dat het niet alleen aan de neus ligt, er zijn veel meer onderliggende problemen in veel gevallen zoals ook te lezen is op Chantal haar website en o.a. op Gesunde Bulldogge(.de).
Helaas in veel gevallen wilt het volk die een franse Bulldog wilt, ook een Franse Bulldog die knort, kort is van lengte, niet te veel activiteiten kan doen etc.

Gelukkig zijn er wel degelijk (helaas veel te kort) gezonde Franse Bullen. :)
Er zijn ook wel Franse bullen met lange staarten maar helaas ook daarvan maar weinig inderdaad.

Zelf ben ik in ieder geval blij dat er een selectieve groep wel iets doet aan flinke rasverbeteringen.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Suusz27 schreef:
crutz schreef: 02 jul 2021 14:05
Op mijn computer doet hij het niet maar dat ligt nog wel eens aan Apple.
http://www.hawbucks.nl/franse-bulldog/teun/#tab-id-2 en dan helemaal naar onder scrollen zie je het Embark en dat je kunt scrollen, ik kan alleen niet scrollen nu.
COI is nooit openbaar zichtbaar. Dus of je de link kan vinden (was mij ook gelukt) maakt niks uit
dagmar88
Zeer actief

Zo'n syringomuil blijft hondjespunniken op een heel smal drempeltje. Als je daar niet klaar mee bent, kun je maar beter de handdoek in de ring gooien.
En ja, bij echt gezonder houd je inderdaad geen hypertype bulldoglook over. Dan is dit zo herkenbaar als binnen de beperkingen mogelijk is.

Afbeelding

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Cleva schreef: 03 jul 2021 20:24
Ik vind het herkenbaar zat.
Ja, maarja, dat vind ik al snel. Wie herkent dit niet als kees? 50% sheltie.

Afbeelding

Sjaak is ook zeker niet perfect. Niets acuuts en absoluut gezonder, maar niet hoe je dat op de lange termijn moet willen. Een stap in de goede richting.
Het liefst zou ik de scheidingslijnen tussen de kezen zien verdwenen en die dwerg helemaal op laten gaan in de kleine kees, met een minimum van 3,5 kilo en 25 cm schoft. Dat is echt klein genoeg. Die kop en snuit moeten qua verhouding gewoon gelijk zijn aan die van de middenslag. Dat zou de rasstandaard moeten worden.
Het type waar nu op wordt gekotst en op mij en mijn ideaalbeeld vast ook :mrgreen: Nou ook prima, ik heb al wat anders leuks.
Het gaat er helemaal niet om alles maar in een keer door de plee te spoelen, maar het einddoel blijft zo verschrikkelijk beperkt en dan blijft het altijd en eeuwig maar in dat "gezonder" hangen. Wat is dat concreet? Nemen we nu geen operaties en medicatie nodig hebben om relatief pijnvrij in leven te blijven als baseline?
En dat moet tegen heug en meug en publiekelijk door het slijk halen van dat gezonder nog eens twintig jaar gaan kosten?
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”