Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Algemeen topic brok- en vriesdroogvoeding

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Algemeen topic brok- en vriesdroogvoeding

Ongelezen bericht door Crescent »

Welke knabbels voer je? Geperst, geëxtrudeerd of geëxpandeerd, of gevriesdroogd?

Doel is om hier een actuele lijst van (super)premium droogvoer te hebben staan.

Voor aanvullingen kun je gewoon reageren in dit topic of mij PB-en. Als je de zoekfunctie gebruikt van je browser kun je op elke pagina kijken naar ervaringen van HF leden. Ik zal deze lijst eens in de zoveel tijd weer bijwerken.

Acana
https://www.acana.nl/home

Alpha spirit
https://www.alpha-spirit.shop/

Bosch
https://www.bosch-tiernahrung.de/en/bosch-petfood

Biofood
https://www.biofooddiervoeding.nl/

Brit
https://brit-petfood.com/en/products/dogs
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Algemeen topic brok- en vriesdroogvoeding

Ongelezen bericht door Lucia »

Grootste deel vd maaltijd is vlees, maar hij krijgt een schep brok bij om beter op gewicht te blijven. En ik gebruik dat ook bij wat trainingen.

Ik wissel de smaken van purizon af. Die hadden ze bij zooplus in de aanbieding per kilo.
Tot nu toe de enige brok die hij goed verdraagt. Volledig brok lukt niet.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

mijn honden staan al jaren op de proplan zalm. heb heel voeders geprobeerd maar of ze legden een baal stront neer waar een olifant jaloers op kan zijn, of ze werden te mager of te dik (cavom) of ze kregen hele doffe vachten.
Afbeelding
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Zinodo schreef: 22 jun 2021 09:29 Ik heb momenteel kivo geperst eend in huis staan, ik vind het goede brok, mooie verhouding prijs/kwaliteit. Moet je wel van een kivo distributeur kopen en niet van zoopluss oid, scheelt wel meer dan een tientje per zak :piew:

Ik was ook tevreden over wolf of wilderness en edgard cooper. Nou ja, vooral de snoep van edgard cooper doen mijn honden een moord voor, geen idee wat ze daarin stoppen :D

Maar ik kan niets zeggen over hoe de honden erop doen aangezien ze met z’n allen nog geen kilo brok op een maand op krijgen :Q: het is meer voor erbij, voor iets extra of voor de zekerheid iets in huis te hebben staan.
Hier idem. Ik heb nu een zak staan om te gebruiken als beloningssnoepjes voor onderweg.

Mijn honden kregen altijd voornamelijk brok, maar ik wisselde heel vaak van merk; Acana, Platinum, Purizon vielen goed in de smaak, net als de geperste brok van Darf Bites of Canis Purus. Tegenwoordig gebruik ik alleen nog brokjes voor onderweg of om thuis (snuffel)spelletjes mee te spelen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

na zo'n beetje alle merken vers en brok wel gehad te hebben voeren wij al jaren meradog fresh meat brokken. haring of zalm. ook de koekjes hiervan (zalm)
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik denk dat hier ongeveer 1/5e van de maaltijden brok is en dan is het steeds een ander merk of type. Eigenlijk altijd geperste brok en meestal gewoon iets van de Welkoop. Cavom, Prins, Natural Fresh, Farmfood (krijg ik nu korting op mijn Forumabonnement?), Biofood, Wolf of the Wilderness. Door omstandigheden laatst een zak Jumbobrokken en daar ging Taro van aan de schijt :LOL:
Afbeelding
Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Patricia. »

Hier krijgen ze prins brokken.
Afbeelding
Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Dog Lovers Gold original cold pressed brokken in de ochtend. Ze krijgen vlees in de avond. Gaat super :cheer: bovendien betaalbaar ook nog en het ruikt aangenaam.

Ook voor domme trucjes doen ze er veel voor dus heb vaak wat in mijn zak zitten.
Mijn ouders bestellen een pallet per keer bij het bedrijf zelf en die komen ze gratis brengen, ideaal. Ik neem dan een zak mee bij hun als het op is :ok:
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Hier meestal Taste of the Wild en Wolfsblut, heb meestal van beide een grote zak staan. De smaken wissel ik wat af. Vooral TOWD is ook handig voor mee onderweg als beloning, fijne kleine brokjes. Wolfsblut vinden ze altijd heerlijk, het ruikt ook best bijzonder door de toegevoegde kruiden etc.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Karel krijgt brokken naast zijn KVV, op alleen kVV of alleen brok is zijn ontlasting nooit echt goed en hier doet ie het prima op. Hij krijgt wolf of wilderness, is niet zon hele dure brok maar hij doet het er prima op. Meestal krijgt ie de versie met hert (geloof ik), toevallig eet ie nu de zalmversie.

Een vriendin van me is verkooppunt van hubertus gold, dat schijnt ook echt goed te zijn dus misschien dat ik daar eens een zak van ga proberen.
BieneMaya
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Maya staat voor 90% op kvv en voor de rest krijgt ze een handje jumbobrok verspreid in de tuin per dag en wolf of wilderness (heb nu de eend) voor trainen of voor de leuk.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik kijk waarvan ik bij zooplus wat kan kopen met bonuspunten of wat er qua proefverpakkingen/aanbieding is. Noa krijgt naast Renske vers (natvoer) 1 handje brokken per dag, als ze mager wordt 2, dus dan is de kwaliteit niet echt van belang, maar probeer ik toch iets redelijks te scoren. Deze ronde Wolf of Wilderniss in 5 smaken.

Toen ze nog meer brokken kreeg (toen ze nog echt bewoog of omdat ze op brok stond), at ze Royal Canin medium puppy (toen nog junior). Daar deed ze het goed op en was goed betaalbaar, meestal minder dan 3€/kg bij een grote zak. Maar nu komt dat nooit meer op, laat staan binnen de 3 maanden dat ik een zak open wil hebben. Dan kan je wel gaan voor kleine zakken, maar dan kost het veel meer per kg.

De volgende hond komt in principe weer op RC te staan. Ik vind ze daar toch het beste op doen qua brokken. Maar Noa kreeg bij mijn moeder eten toen ik nog buitenshuis werkte en toen ze zag dat Boris natvoer kreeg, weigerde ze daar haar brokken te eten. Dus toen is ze overgegaan op Renske vers, daar doet ze het net zo goed op, het kost alleen bijna 3x zoveel. Nu ga ik niets meer veranderen, ze krijgt ook zonder te drinken voldoende vocht binnen en het gaat het langste goed met eten bij een slechte periode (brokken heb ik een tijdje uit de hand moeten voeren en dan hoestte ze ze nog regelmatig op uit haar luchtpijp).
Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Jet krijgt Renske super premium met eend en konijn. Enige brok waar ze het goed op doet met al haar allergieën.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Nu heb ik Acana, daarvoor een tijd True Instinct. Ligt er een beetje aan wat afgeprijsd is.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Mozesmand
Actief
Mijn ras(sen): Strassenhund
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Mozesmand »

Mozes voerde ik de meeste jaren KVV of BARF aangevuld met geperste brok, doorgaans van Marcus Muhle, de black angus en haring versie.
Hij at het ontzettend graag en ik vond het fijn voeren, had ook een goed gevoel bij het bedrijf.
Zijn laatste jaar een zelf samengesteld leverdieet, aangevuld met dieetbrok van Bosch (renal and reduction sensitive), daar ben ik voor nier-/ leverpatienten erg tevreden over.

De opvangers krijgen wat vaker wisseling, omdat ik daar meestal geen 15 kilo zak voor aanschaf.
Staan ook voornamelijk op KVV.

Moet wel zeggen dat de pupperd het erg goed deed op Tribal, ik kende het merk niet, maar je kon een proefset bestellen, ook de worsten werden hier met groot enthousiasme ontvangen. Dus wellicht komt dat vaker in huis!
Biofood geperst pup en mini vond hij ook erg lekker. Ik twijfel alleen over of ik dit voor langere tijd wil voeren, qua afwisselende ontlasting en al bijna pup-af natuurlijk.

Voor snoep onderweg bestel ik altijd probeerzakjes bij Zooplus, lekker afwisselend en zo blijft het spannend wat-nou-toch-weer-uit-dat-zakkie-komt!
En Rodi worsten in flintertjes... dat is wel het ultieme luisteren :lol1:

Edgar en Coopersnoep motten ze nie :roll:
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

De heren zijn een beetje van de brok af hier, heeft te maken met gebitsdingetjes (Casper wisselen en Tom bleek een kies gebroken te hebben die inmiddels verwijderd is).
In Casper's puppypakket zat een zak Profine en een zak Edgar en Cooper. Profine had ik ook voor Tom wel eens gekocht en dat gaat er wel in net als Renske mini, de EenC was puppybrok en daar was Casper al vrij snel zat van. Op dit moment krijgen ze Farmfood mini met zalmolie, dat wordt gegeten.
Als dit op is wordt het of Profine of Renske.
Afbeelding
Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel

Ongelezen bericht door Marlett »

Zelfs met vette jus erover bliefde Tosca nog geen KVV en ook Charlie staat niet te springen, hoewel hij het wel op eet. Ze krijgen dus Wolf of Wilderness en Purizon die ik in kilozakken in de aanbieding bij Zooplus koop, dan hebben ze dus vrij snel afwisseling qua smaak. Af en toe scoor ik via Facebook of Marktplaats voordelig een aangebroken zak voer van Renske, Carnilove of een ander goed merk. Dat doe ik in de voerton en die zit dus ook in de variatiemolen.
Ik laat ze er meestal voor werken, in een handdoek geknoopt, verstopt in de tuin, in een laagje water laten bevriezen als het warm is, in zo'n wiebelkong, snuffelmat, etc.
Als snack krijgen ze soft brokken van Wolf of WIlderness of worst en soms geef ik ook nog wel Terra Canis blikvoer of iets van soortgelijke kwaliteit.
BieneMaya
Zeer actief

Maar valt dat bevroren spul wel goed?
Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel

Ongelezen bericht door Marlett »

BieneMaya schreef: 22 jun 2021 21:30 Maar valt dat bevroren spul wel goed?
Ze zijn er heel lang zoet mee, dus het is niet zo dat ze ineens een bonk ijs op hun maag krijgen. Het is ook maar een klein beetje water, voornamelijk om de brokjes aan elkaar te krijgen.

Ik maak ook weleens hondenijsjes, ze likken er vooral veel aan, goed om af te koelen met warm weer.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Hier krijgen ze alleen KVV
Maar voor de keren dat ik weer eens de trainingsvleesjes ben vergeten heb ik altijd wel wat brokjes in de auto liggen
En thuis als bench koekje als ze even in de bench moeten

Ik pak van die kleine zakjes want doe daar best lang mee
T is hier vnl Carnilove, Brit , Wolf of Wildernis en Alpha spirit
Die laatst pak ik dan de 9 kg doos , daar zitten kleine doosjes van 200 gr in . Dan blijft de boel ook niet zo lang open staan
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Hier staat altijd een zak fish4dogs voor beloning en als ik vergeet om er vers uit te leggen. Lou doet het daar geweldig op.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ik heb biofood of fresh4animals staan om aan te vullen indien nodig, wat zelden gebeurd.
Om te trainen koop ik ook kleine zakjes via zooplus, wolf of wilderness, purizon,... en dan van van nog een paar merken zakjes met mini korrels of kattenkorrels om in de treat&train te steken :F:
Dennenappel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Ze krijgen kvv, blik vlees verschillende diersoorten van Wellness Core en brokken als strooi/zoekspul.
Brokken zijn dan momenteel van Orijen en dan alle smaken ter afwisseling.
Ze vinden het lekker en doen het er goed op.
Het gaat mij vooral om de variatie en dat ze ook vis binnen krijgen.

En ze krijgen wel wat van tafel ook en soms een wortel voor de leuk.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef: 22 jun 2021 11:48 Hoofdvoer is hier vlees van Dogmeat. Maar ‘s middags krijgen ze ook een haffeltje brok. En dat is tegenwoordig gewoon een zakje voer van de Lidl.
Die met die groene rand, de sensitive. Ze vinden het lekker, doen het er goed op en het kost navenant niks. Ik ben niet meer zo overtuigd dat duurder voer meteen beter voer betekent.
Ligt er maar net aan. Dat voer is inderdaad prima, het waren Tibbe zijn favoriete brokjes. Die haalde zijn neus op voor duur.
Sowieso heb je als aanvulling op vers geen bijzondere brok nodig. Dit doet echt niet onder voor veel rc of jeukeneuba varianten.

Naap moet graanvrij hoog calorisch voer. Dat wordt lastig bij de Lidl.
Ze hebben nu net Greenheart sportline grainfree extreme. Ze zijn er wild van, maar meer kan ik nog niet zeggen. Ja, dat 15 kilo bij van vossen vlot 25 euro goedkoper is dan bij andere leveranciers :80:

Daarnaast krijgen ze ook de soft brokjes van wolf of wilderness en purizon. Die bevallen op zich prima en blijven ze krijgen, maar de heren hebben wat stevigere kost nodig wanneer ze aan moeten komen. Jaap moet ontbijt voor het fietsen en een handje na.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Mijn honden eten wat ik ook eet. Tevens staat er altijd een bak Wolfsblut brokken en met regelmaat ga ik naar de slager om kalfs- of lamsribben voor ze te halen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ernstige vlaag van verstandsverbijstering.

Afbeelding
BieneMaya
Zeer actief

Ik vind het vertederend :mrgreen:
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Hier krijgen ze al jaren Canex fish & rice. Ze doen het er uitstekend op, net als de opvangers.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”