Fit hondje

En Amoz is met zijn 12,5 jaar ook nog lang geen dooie diender

Maar de ergste gekte is er bij Amoz wel uit; bij Amy daarentegen...

Tongetje

En dan even afkoelen

Moderator: moderatorteam
Nou moet je bijna met een loep kijken, maar hij heeft wel hier en daar een paar grijze haren en het rood op zijn snoet krijgt krijgt stiekem wat witte haartjes erdoorheen. Verder is hij ook nog heel fit, wandelt nog met alle gemak twee uur mee waarin hij dan ook veel voluit rent. De rest van de dag is hij wel rustiger dan hij was toen hij bijvoorbeeld 8 was. Als Amy blaffend naar het hek rent omdat er 'onraad' is, blaft hij een keer vanaf de bank of het terras mee omdat hij geen zin meer heeft om dan helemaal naar het hek te rennen
Ik was ook wel verbaasd geweest als de bloedwaardes niet goed waren geweest, want ze zijn allebei hartstikke fit en hebben nergens last van. Maar het blijft fijn om die bevestiging te hebben en Leishmania is nou eenmaal een aandoening waarbij een vinger aan de pols en op tijd ingrijpen erg belangrijk zijn en je niet altijd aan de buitenkant symptomen ziet.
Ja, en ook nog steeds zo gek als een deur
Ja, ik vind ook dat Amoz die uitstraling steeds meer krijgt en zo gedraagt hij zich ook steeds vaker. Hij is natuurlijk niet meer zo atletisch als hij 5 jaar geleden was. Maar als ik dat vergelijk met Taartje die een jaar of 10-11 was toen ze bij mij kwam, en toen al dovig was en toch wel echt een bejaarde hond, is hij nog echt vitaal. Hij is altijd een behoorlijk actieve hond geweest, die tegelijk ook een soort kalmte en ontspanning over zich had. Dat actieve zie ik nu vooral nog tijdens de wandelingen en ook wel als we spelen of trainen, maar verder is hij nu vooral een kalme, beheerste hond. Fijn dat Kailen ook nog zo fit islucie schreef: ↑12 jun 2021 07:51 dubbel feest![]()
Amoz is echt een statige oudere heer aan het worden. Hij ziet er nog steeds prachtig uit, maar ik vind dat je wel het verschil ziet met bv de foto uit je onderschrift. Heerlijk dat ie nog zo fit is![]()
Bij Kailen van 13 hier precies eender. Die loopt ook nog alles mee, en voor de troepen uit. Het jagen is er uit, maar hij geniet er enorm van. Overigens is hij op het erf degene die de boel steeds op stelten zet. Hij is nl wel behoorlijk doof aan het worden, en ieder geluidje is reden voor geblaf tegenwoordig. De rest rent dan weer dapper mee naar de poort. Voor de 100x voor niks
![]()