Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stijf, hinken na slapen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gast

Stijf, hinken na slapen

Ongelezen bericht door Gast »

Mees is wat stijf als hij heeft geslapen na een wandeling en loopt even mank. Volgens mij duidt dit op HD of zie ik spoken? We gaan in ieder geval foto's laten maken.
qyan

Re: Stijf, hinken na slapen

Ongelezen bericht door qyan »

sypke schreef:Mees is wat stijf als hij heeft geslapen na een wandeling en loopt even mank. Volgens mij duidt dit op HD of zie ik spoken? We gaan in ieder geval foto's laten maken.
kan ook spierpijn zijn, of artrose, of heel iets anders als HD.
maar als je het niet vertrouwt idd gewoon ff naar laten kijken.
lady dana
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door lady dana »

Hoi.
jeetje dat is wel vervelend.
Mag ik vragen hoe oud je hondje is?
Het kan misschien ook wel groeipijn zijn hoor.
Laat je even weten hoe het is afgelopen met het maken van de foto,s?
ik leef met je mee.
heel veel sterkte en maak je niet te veel zorgen.
Liefs van dana
Gast

lady dana schreef:Mag ik vragen hoe oud je hondje is?
Bijna 2. Hij had er deze week een paar keer last van. Eerder ook al, maar nooit zoveel dagen achter elkaar. Hij kan ook gewoon spierpijn hebben of zich een beetje verstapt hebben. Hij rent elke dag als een gek met mijn andere hond door het bos. Andere hond heeft nooit ergens last van.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

hm. zou die bult er iets mee te maken hebben?
Gast

linlin schreef:hm. zou die bult er iets mee te maken hebben?
ik denk het niet. die bult zit voor, op zijn schouder en hij mankt met zijn linkerachterpoot. morgen gaan we naar de dierenarts.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

sypke schreef:
linlin schreef:hm. zou die bult er iets mee te maken hebben?
ik denk het niet. die bult zit voor, op zijn schouder en hij mankt met zijn linkerachterpoot. morgen gaan we naar de dierenarts.
aha. dat het aan zijn linkerachterpootje ligt, heb ik even gemist dan. :?
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Niet gelijk het ergste denken....

Maar die foto's kun je natuurlijk altijd laten maken.
Helemaal als hij mankt.

Veel mensen verklaarden mij voor gek dat ik naast de gratis ED foto's in het kader van een onderzoek heupfoto's van Diesel liet maken.
Ik kreeg wel korting, maar moest toch nog een flimk bedragje neertellen.
Diesel heeft prachtige heupen.
Heerlijk om te weten.
Want elke keer dat hij ook maar iets mank liep, ( spiertje verrekt ofzo) dacht ik aan HD.

Ik duim voor je dat er van hd geen sprake is, en dat hij gewoon een spier verrekt heeft.... ;)
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

er kan ook een uitgerekte kruisband zijn :?
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Hier doet patrol hetzelfde en die heeft patella Luxatie..... En ik hoop voor je dat je hondje dat niet heeft en dat ze gewoon iets te hard heeft gespeeld!
Afbeelding
Nancy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nancy »

Ik zou niet gelijk aan Hd denken er kunnen heel veel oorzaken zijn.Kijk even het rustig aan en gaat niet over of vertrouw je het niet ga dan effe langs je DA.
Gast

Vandaag was Mees niet stijf na het slapen en hinkte hij niet, terwijl we 2 uur gewandeld hebben vanochtend en hij heel veel heeft gespeeld met Sypke en 2 andere honden.

We laten wel heupfoto's maken binnenkort.
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

sypke schreef:Vandaag was Mees niet stijf na het slapen en hinkte hij niet, terwijl we 2 uur gewandeld hebben vanochtend en hij heel veel heeft gespeeld met Sypke en 2 andere honden.

We laten wel heupfoto's maken binnenkort.
Inderdaad is het handig om foto´s laten laten maken en verder het even aan te zien. Wellicht heeft hij zich gewoon verstapt.

Patella Luxatie kun je bij een grotere hond ook voelen, dus kun je eventueel zelf even proberen.

Succes!
Afbeelding
Roos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roos »

wat zei de DA dan?
Of zijn jullie nog niet geweest.
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

ben ook wel benieuwd, en wat is de bult?
Gast

jholsheimer schreef:wat is de bult?
Dierenarts heeft een punctie gedaan, er zat wondvocht in. Verder niets ernstigs. We hebben een antibioticakuur meegekregen. Als de bult na de kuur niet weg is krijgt Mees een drain. Dierenarts verwachtte wel dat de bult gewoon weg zou gaan.
Gast

Mees was gisteren en vandaag niet stijf na het slapen en hinkt ook niet meer. We laten wel volgende week foto's maken. Dierenarts waar we waren voor de bult vonden we niet zo geweldig, hebben het stijf zijn en hinken niet besproken omdat we een algemeen antwoord verwachtten.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

sypke schreef:
jholsheimer schreef:wat is de bult?
Dierenarts heeft een punctie gedaan, er zat wondvocht in. Verder niets ernstigs. We hebben een antibioticakuur meegekregen. Als de bult na de kuur niet weg is krijgt Mees een drain. Dierenarts verwachtte wel dat de bult gewoon weg zou gaan.
gelukkig maar :ok:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

sypke schreef:Mees was gisteren en vandaag niet stijf na het slapen en hinkt ook niet meer. We laten wel volgende week foto's maken. Dierenarts waar we waren voor de bult vonden we niet zo geweldig, hebben het stijf zijn en hinken niet besproken omdat we een algemeen antwoord verwachtten.
Vervelend dat je dit niet kan bespreken met je dierenarts. Misschien tijd om een andere te zoeken waar je wel je ei kwijt kan? Of was het niet je vaste DA?
Gast

miekmiek schreef: Vervelend dat je dit niet kan bespreken met je dierenarts. Misschien tijd om een andere te zoeken waar je wel je ei kwijt kan? Of was het niet je vaste DA?
We zijn pas verhuisd, dit was ons eerste bezoek aan deze dierenarts. We waren eerder met de poes bij een dierenarts in Bussum waar het ons wel goed beviel. Daar gaan we voortaan ook met de andere beesten naartoe hebben we besloten. Of deze dierenarts niet deskundig is weet ik niet, daar heb ik geen verstand van, maar we hadden allebei iets van 'dit is het niet helemaal'.
miekmiek

Maar waar je nu woont zijn toch ook genoeg dierenartsen te vinden? (by the way; bevalt het huis en de omgeving?)
Gast

miekmiek schreef:Maar waar je nu woont zijn toch ook genoeg dierenartsen te vinden?
Bussum ligt vlakbij Huizen. Er is geen enkele dierenarts echt op loopafstand, dus even naar Bussum is net zo makkelijk.

miekmiek schreef:(by the way; bevalt het huis en de omgeving?)
ja! lekker rustig en groen. fijne tuin voor de honden. veel wandelen. veel beschaafde mensen in de buurt. dat is een groot verschil met amsterdam, merk ik. de manier waarop je bejegend wordt in bv. winkels of bij de huisarts is veel prettiger. ook als je je hond in de buurt uitlaat. we hebben ook aan beide kanten aardige buren.
miekmiek

Heerlijk he! Wij kunnen ons er ook steeds weer over verbazen hoe vriendelijk de mensen hier zijn. Laatst deed onze auto het niet, en aan alle kanten kwamen mensen met startkabels en hulp aanlopen. Zo leuk! Had ik in Schiedam echt niet hoeven verwachten...
Blij dat je het naar je zin hebt!!! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”