In November heeft Victor een alvleesklierontsteking gehad en is flink ziek geweest. Verhoogde waardes kwamen uit bloedonderzoek, toen overgestapt op Royal Canin Gastro intestial low fat. Na een maand weer een terugval, toen voor echo geweest en daar was de alvleesklier niet op te zien, maar in de buik werden verder geen ontstekingen gezien. DA durfde niet te zeggen of het chronisch of acuut was, aangezien hij al een verleden met dezelfde klachten heeft, maar hierbij ook vaak giardia had die soortgelijke klachten heeft. Die weerstand omhoog krijgen blijft een uitdaging en hij blijft vatbaar voor giardia helaas.
Hij doet het op zich OK op dit voer, maar ik vind het zelf nogal eenzijdig.
Koolhydraten voeden giardia en ik heb gelezen dat in vetarme voeding juist weer relatief meer koolhydraten zitten.

Vraag: moet hij nu levenslang dit vetarme voer krijgen? Of kan ik inmiddels weer normaal voer geven?
Weten jullie nog andere vetarme brokken behalve die van Hills?
Voor vers vlees heb ik niet genoeg ruimte in de vriezer helaas. In het verleden heeft hij op KVV gestaan, maar bleef ontlasting slap. Met brokken meer ontlasting, maar wel stevig. Dus ik hou het liever op brokken.