Ik weet van mezelf dat ik geen puppenmens ben. Ik ben ook vaak doodop en heb altijd wel even een punt waar ik er even doorheen zit.
Onze wijlen buster was pas met een half jaar echt helemaal zindelijk. Maar snachts wel al veel sneller hoor

Het alleen zijn aanleren, en de tomeloze energie van de puberhond.... dat wil zeggen met een groot ras. Kleine hondjes vind ik meestal wel makkelijker.
Maar ik zie het als een investering, en natuurlijk zo veel mogelijk genieten tussendoor, want het opgroeien gaat snel genoeg, als je er op terug kijkt.
Het is een investering om daarna een probleemloze hond te hebben, die naadloos in je eigen leven past.
Maar besef dat als je het nu zwaar hebt, en ja met de giardia kan ik me dat best voorstellen, weet dan dat je het eerste jaar tot 1,5 jaar je er wel de handen aan vol hebt.
De meeste honden worden dan ook in die periode herplaatst. Niet om je bang te maken, maar om het te relativeren. En dat je gerust niet de enige bent.
Ben jij trouwens degene die het meest met de opvoeding bezig is? Dat je man op het werk is? Want dan is het van je man natuurlijk wel makkelijk gezegd, dat hij het wel vind meevallen