Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puppy gromt en bijt met optillen
Moderator: moderatorteam
- Sluf
- Actief
- Mijn ras(sen): Boomertje en Shiba Inu X Labrador
- Aantal honden: 2
Puppy gromt en bijt met optillen
Simba begint de laatste 3 dagen vaak te grommen en bijten als ik hem optil als ie binnen wil gaan plassen of poepen.
Ik schrik er steeds van en kan er niks aan doen dat ik er een beetje bang van word. Is dit normaal gedrag? Hij blijft ook bijten in ons, en vooral bij de kinderen, ondanks dat we hem afleiden en corrigeren. Ik weet niet zo goed meer wat we nog meer kunnen doen.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Puppy gromt en bijt met optillen
Ik denk dat hij zich de tandjes schrikt als jij hem zo plotseling optilt. Ze worden allemaal zindelijk. Doe rustig.Sluf schreef: ↑25 apr 2021 20:29 Simba begint de laatste 3 dagen vaak te grommen en bijten als ik hem optil als ie binnen wil gaan plassen of poepen.Ik schrik er steeds van en kan er niks aan doen dat ik er een beetje bang van word. Is dit normaal gedrag? Hij blijft ook bijten in ons, en vooral bij de kinderen, ondanks dat we hem afleiden en corrigeren. Ik weet niet zo goed meer wat we nog meer kunnen doen.
Als je perse wil tillen, leer hem dan dat tillen niks erg is. Laat hem naar je toe komen en zeg wat je gaat doen.
Tuurlijk is het normaal gedrag. De hond zegt dat hij van je schrikt en dat hij het niet wil. Hoe moet hij dat anders laten weten? Naar andere signalen (weglopen, lage houden, wegkijken enz) wordt waarschijnlijk niet geluisterd.
Pups bijten. In andere topics zijn daar al tips voor gegeven. Zorg dat je de momenten waarop het vaak gebeurd voor bent door hem dan wat te kluiven te geven of even rust achter een hekje.
En zorgen dat het wel goed gaat. Corrigeren moet helemaal nog niet nodig zijn op die leeftijd. Zorg dat hij niet in de fout gaat door zelf vooruit te denken en te anticiperen. Belonen wat wel goed gaat.
-
- Zeer actief
dit is wat weinig info... wat voor soort hondje, wat is de leeftijd, wat issie gewend aan "aanraking"... hoelang heb je 'm al, wat is "corrigeren".. wat is bijten, wanneer gebeurt dat? Volg je cursus, wat doe je wel en niet met 'm over de hele dag...
Suzanne
Suzanne
- Sluf
- Actief
Oja sorry, meer info is inderdaad wel handig. 
Hij is vandaag precies 11 weken.
Het is een kruising Shiba/labrador en we hebben hem nét 2 weken. Corrigeren houdt in 'nee' zeggen en afleiden door iets aan te bieden wat wel mag.
Dat optillen tijdens plassen is wat ik ook hier lees en in meer artikelen van hondendeskundigen.
Andere signalen zijn ik dit geval dan ook niet van toepassing.
Dat bijten is bijvoorbeeld ook tijdens het avondeten. Begint ie uit het niets in de enkels van mijn jongste zoon te bijten.
Het is een kruising Shiba/labrador en we hebben hem nét 2 weken. Corrigeren houdt in 'nee' zeggen en afleiden door iets aan te bieden wat wel mag.
Dat optillen tijdens plassen is wat ik ook hier lees en in meer artikelen van hondendeskundigen.
Dat bijten is bijvoorbeeld ook tijdens het avondeten. Begint ie uit het niets in de enkels van mijn jongste zoon te bijten.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Als hij vooral dan bijt is de kans groot dat het hondje gewoon "op" is.Sluf schreef: ↑25 apr 2021 21:19 Oja sorry, meer info is inderdaad wel handig.
Net als kleine vermoeide kindertjes die geen rust kunnen pakken gaat hij klieren.
Dus een lekkere knuffel geven en hem dan in de bench leggen of in de puppy ren.
Of in een afgezet deel van de kamer.
Gewoon even rust bieden.
- Sluf
- Actief
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Nu maar even de ongenuanceerde versie, ik heb toch niks te verliezen..
Ik lig nu al zo'n 3 uur in bed maar heb nog geen minuut geslapen. Ben zo gespannen, lig hier te trillen en heb net al een paniekaanval achter de rug. Ik heb een aantal jaren geleden een burn out gehad en zo voelt dit ook.
Daarnaast wil Fluffy echt niks van Simba weten, is mijn jongste zoon van 7 doodsbang voor hem, moet mijn zoon van 11 over 3 weken 's middags de verantwoordelijkheid gaan nemen voor de pup. Ik zie het niet zitten. Naar mij gromt en bijt ie ook veel meer als naar mijn man. Nu heeft mijn man van nature overwicht, terwijl ik al moeite heb om consequent te zijn naar mij kinderen.
Maar mijn man wordt boos als ik dit zeg. Ik heb nog geen seconde kunnen ontspannen sinds we de pup hebben.
In juli 2020 hebben we Rambo in moeten laten slapen. Hij kwam met 16 weken uit Spanje via een stichting. Van begin af aan waren wij dikke maatjes. Helaas kreeg Rambo een tumor in zijn poot, waardoor hij ingeslapen moest worden. Daarom had ik niet verwacht dat een nieuwe pup deze gevoelens los zouden maken. Ik denk ook dat ie te heftig voor ons gezin is..
Ja, ik weet het, daar hadden we van te voren over na moeten denken. Ik wil het beste voor het hondje, en ik denk echt dat wij dat niet zijn..
Brand me asjeblieft niet helemaal af, ik weet dat we te ondoordacht aan deze pup zijn begonnen.
-
- Zeer actief
Ik denk dat het duidelijk is dat je een beslissing zult moeten nemen of je gaat ervoor en zoekt oplossingen of je gaat hem/haar? herplaatsen zodat het nog goed kan komen.. en wees eerlijk naar jezelf en je gezin, als deze pup met zijn energie daar niet hoort dan moet hij naar een best mogelijke nieuw huisje waar hij lekker op een goede manier groot kan worden
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Als het je zo benauwd zoals jij beschrijft dan zou ik inderdaad zorgvuldig op zoek gaan naar een andere plek.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Afbranden lijkt me niet erg constructief
een hondje moet je van genieten, als dat niet lukt moet je hem zsm herplaatsen. Zoek evt hulp voor een goede herplaatsing. Als het niet op korte termijn lukt, doe jezelf (en je zoon en je andere hond) een plezier een koop zo'n puppyren.
Nogmaals, puppies voed je niet op met correctie en overwicht. Zorg dat ze niet in de fout kunnen gaan en geef rust en duidelijkheid.
Sterkte

Nogmaals, puppies voed je niet op met correctie en overwicht. Zorg dat ze niet in de fout kunnen gaan en geef rust en duidelijkheid.
Sterkte

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Voel je niet slecht omdat het niet goed uitpakt. Het hebben van een hond, moet nog altijd leuk zijn. De komende tijden zal het nog niet direct gaan verbeteren en als je het nu gewoon niet meer weet, lijkt me een leuk plaatsje zoeken bij iemand die het wél weet, wel zo fair naar iedereen toe.
Het leven is niet altijd eerlijk en leuk. Jammer, maar gelukkig kun je er wel iets aan veranderen.
Het is een pittige combinatie van honden die je hebt, daar komt nog hopen werk bij aan te pas. Achteraf is het makkelijk zeggen 'had ik maar dit en dat'. Maar dat blijft allemaal achteraf. Handel maar gewoon in het nu en neem jezelf niets kwalijk.

Het leven is niet altijd eerlijk en leuk. Jammer, maar gelukkig kun je er wel iets aan veranderen.
Het is een pittige combinatie van honden die je hebt, daar komt nog hopen werk bij aan te pas. Achteraf is het makkelijk zeggen 'had ik maar dit en dat'. Maar dat blijft allemaal achteraf. Handel maar gewoon in het nu en neem jezelf niets kwalijk.

- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
ik sluit me hier bij aan. Je geeft jezelf ook wat meer rust en je voorkomt dat je zoon in z'n kuiten gebeten word en ik denk dat je dan al heel wat stress ondervangt.Cleva schreef: ↑25 apr 2021 21:34 Ik zou hem weg doen.
Shiba Inu zijn etterbakken en labradors zijn de eerste anderhalf jaar opgefokte lomperds.
Dat is nog tot daar aantoe maar als we al in een kramp schieten als een pup van 11 weken in een enkel bijt dan wordt het hem gewoon niet.
Zorgvuldig een ander plekje zoeken en dan een hondje nemen dat beter past.
Dat gezegd hebbende is het wel normaal om na twee weken een bepaalde piek in frustratie te bereiken. Dat heeft meer met het kruispunt van wat je op korte en lange termijn doet te maken dan met je hond.
Mocht je er toch nog wat van willen maken (en zeg daar nou niet meteen ja op) maak dan een dagplanning voor je pup die past bij het ritme van je gezin. Laat je pup lekker uit voor dat je rust verwacht en berg hem af en toe ook gewoon even op in een rennetje.
Op bol.com kun je voor een paar tientjes wat puppyrendeeltjes bestellen. Zet hem naast de tafel in dat rennetje als jullie aan het eten zijn. En ook als je kinderen aan de beurt zijn om rond te rennen.
Ik zou echt beginnen met een pen en papier. 0700 tot 2200 onder elkaar en noteren wat er wanneer moet gebeuren en wat je daarbij nodig hebt. Dat is echt de crux.
Een pup van 11 weken die al uit geweest is, gegeten heeft, gespeeld heeft en weer uit geweest is en in zijn rennetje ligt te slapen bijt helemaal niemand en die hoef je ook niet plotseling op te graaien.
Je bent te volgzaam. Dat weet ik zeker.
Weet je waarom? Omdat dat eigenlijk altijd het probleem is. Zelfs bij mensen die al tientallen jaren honden hebben.
De kunst is om je honden te leven in plaats van andersom.
Dat is een spagaat omdat goed voor iets willen zorgen in je hoofd kan betekenen dat je heel goed moet kijken en dan goed reageren.
Ik wil dat je morgen voor de rest opstaat en je pup bedient. Even goed contact leggen op een fijne, warme manier. Beetje ontspannen samen spelen of samen zijn en dan een wandelingetje om even te poepen en te plassen. Hoe vroeger hoe beter omdat je vooral rust om je heen wil hebben.
Dan naar huis en iets lekkers eten. Ook brokken mogen een beetje water en een plakje worst erbij. Dan nog even kort naar buiten 15 minuten na de maaltijd en dan ...plaats.
Een prettig mandje met overzicht op de rest maar niet met toegang tot de rest. En de rest laat het pupje ook met rust want die gaat nu slapen zodat wij ons eigen ding kunnen doen.
Structuur. Je kunt een pup niet opvoeden zonder dat raamwerk van dagelijkse rituelen en prioriteiten.
Maar nogmaals...er is helemaal niets mis met concluderen dat het niks voor jou is en gewoon een andere goede plek zoeken.
Het is menselijk om emoties te projecteren op een hond maar alleen bij je eigen hond en als het niet echt jouw hond is dan doe je daar gewoon niets aan.
Als je het niet snapt moet je het zeggen want dat is helemaal niet raar als je voor het eerst een hond hebt.
Straf past niet bij een pup van 11 weken. Dat wil ik wel vast zeggen.
Vooral aansturen wat je wil zien en dat belonen. Dan gaat het pijlsnel.
Wat wel de bedoeling is is altijd het eerste wat je aanleert. 90% heeft daar genoeg aan.
- BieneMaya
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Shiba/ lab zou ook geen combi voor mij zijn. Koop een ren voor de rust in huis en ga rustig op zoek naar een huis waar hij tot z,n recht komt. Heel veel succes!
- Sluf
- Actief
Zo, wat een dag vol gevoelens en emoties. En een boze man vanochtend toen ik plompverloren zei dat ik het niet meer zie zitten, en later een huilende zoon omdat ik in een boze bui als gevolg van het klieren met zijn broertje zei dat Simba weg gaat. 
Simba had ook weer eens in de bench gepoept, hij heeft namelijk giardia, en nét een 5-daagse kuur achter de rug. Helaas heeft deze nog helemaal niks geholpen. Vanavond hebben we weer een nieuwe kuur, medicatie om zijn ontlasting harder te maken en dieetvoer gehaald. Hopelijk helpt dit, en blijft ie 's nachts in ieder geval schoon. Want ik merk dat dat óók een grote stressbron is, dat ie iedere nacht nog in de bench poept en hij 's ochtends dus helemaal onder zit. Ook omdat ik op internet niks anders lees als dat giardia zo lastig te behandelen en te bestrijden is. En dan denk ik aan 18 mei, dat ik weer aan het werk moet, en breekt het zweet me uit. Mijn vader komt dan wel in de ochtend rond 10.30 om hem uit te laten, maar als hij dan helemaal onder de poep zit, kan ik toch niet van hem verwachten hem helemaal af te spoelen onder de douche.
Hij is dan ruim 14 weken, en vraag me dan weer af of ie het überhaupt zolang vol kan houden zonder te plassen en poepen vanaf 7.00.
Mijn zoon is om 14.15 thuis uit school.
Maar andere oplossingen zijn er niet. Pff ik kan mezelf zo gek maken met mijn gedachten dan.
Vanmiddag heb ik in mijn wanhoop ook nog een asiel gebeld, en deze zeiden sowieso geen honden op te nemen die giardia hebben.
De fokker is een eikel, die probeer ik al een week te bereiken, maar krijg steeds meteen de voicemail, ook als ik anoniem bel. Uiteindelijk na een week proberen wél de dierenarts uit het entingboekje te pakken gekregen, maar deze was ook heel vaag.
Ik denk dat we flink genaaid zijn en het een broodfokker is geweest, terwijl ik daar steeds zo op hamerde dat we juist niet bij een broodfokker zouden halen. Ik ben dan ook nog eens zo boos op mezelf.
Ik twijfel er ook nog eens aan óf het wel een Shiba Inu X Labrador is, aangezien ik er niks Shiba-achtig in zie. Ik twijfel echt aan álles!

Ik weet nu ook nog steeds niet wat normaal is voor een pup van 11 weken, hoe lang deze 's nachts zijn ontlasting op kan houden.
We laten hem nu 6 uur in de bench, maar misschien is dat sowieso hoog gegrepen?
Anyway, ik moet het nog een kans geven van mijn man, maar we zullen ook wel moeten, aangezien er vast niemand een hond met giardia over zal nemen..
Simba had ook weer eens in de bench gepoept, hij heeft namelijk giardia, en nét een 5-daagse kuur achter de rug. Helaas heeft deze nog helemaal niks geholpen. Vanavond hebben we weer een nieuwe kuur, medicatie om zijn ontlasting harder te maken en dieetvoer gehaald. Hopelijk helpt dit, en blijft ie 's nachts in ieder geval schoon. Want ik merk dat dat óók een grote stressbron is, dat ie iedere nacht nog in de bench poept en hij 's ochtends dus helemaal onder zit. Ook omdat ik op internet niks anders lees als dat giardia zo lastig te behandelen en te bestrijden is. En dan denk ik aan 18 mei, dat ik weer aan het werk moet, en breekt het zweet me uit. Mijn vader komt dan wel in de ochtend rond 10.30 om hem uit te laten, maar als hij dan helemaal onder de poep zit, kan ik toch niet van hem verwachten hem helemaal af te spoelen onder de douche.
Hij is dan ruim 14 weken, en vraag me dan weer af of ie het überhaupt zolang vol kan houden zonder te plassen en poepen vanaf 7.00.
Maar andere oplossingen zijn er niet. Pff ik kan mezelf zo gek maken met mijn gedachten dan.
Vanmiddag heb ik in mijn wanhoop ook nog een asiel gebeld, en deze zeiden sowieso geen honden op te nemen die giardia hebben.
De fokker is een eikel, die probeer ik al een week te bereiken, maar krijg steeds meteen de voicemail, ook als ik anoniem bel. Uiteindelijk na een week proberen wél de dierenarts uit het entingboekje te pakken gekregen, maar deze was ook heel vaag.
Ik denk dat we flink genaaid zijn en het een broodfokker is geweest, terwijl ik daar steeds zo op hamerde dat we juist niet bij een broodfokker zouden halen. Ik ben dan ook nog eens zo boos op mezelf.
Ik twijfel er ook nog eens aan óf het wel een Shiba Inu X Labrador is, aangezien ik er niks Shiba-achtig in zie. Ik twijfel echt aan álles!
Ik weet nu ook nog steeds niet wat normaal is voor een pup van 11 weken, hoe lang deze 's nachts zijn ontlasting op kan houden.
Anyway, ik moet het nog een kans geven van mijn man, maar we zullen ook wel moeten, aangezien er vast niemand een hond met giardia over zal nemen..
-
- Zeer actief
Een pup kan soms zijn ontlasting nog geen uur ophouden, zeker niet als hij dunne ontlasting heeft. Dus, je zult er veel vaker in de nacht uitmoeten, misschien wel om het uur.
Hoort erbij.
Ik zou de fokker vergeten, asiel ook en proberen of via het forum kunt herplaatsn. Niet perse bij iemand van het forum, maar via -via...
Zoals het nu gaat gaat het niet. Dat is wel duidelijk.
Bij een eventuele herkansing je "iets beter" op voorhand inlezen in de "fokker"... want dat dit niet klopt lijkt me ook wel duidelijk.
Suzanne
Hoort erbij.
Ik zou de fokker vergeten, asiel ook en proberen of via het forum kunt herplaatsn. Niet perse bij iemand van het forum, maar via -via...
Zoals het nu gaat gaat het niet. Dat is wel duidelijk.
Bij een eventuele herkansing je "iets beter" op voorhand inlezen in de "fokker"... want dat dit niet klopt lijkt me ook wel duidelijk.
Suzanne
- BieneMaya
- Zeer actief
Zou dit aanbod gister nog aannemen als ik jou was.Cleva schreef: ↑26 apr 2021 22:24 Het gaat er niet over hoe het normaal is.
Als je hem met negen weken hebt gekregen en nu met elf weken gewoon nog steeds niet als individu ziet maar zit te bedenken of het wel een normale pup is dan hou je gewoon niet van hem en dat is helemaal niet erg maar dan moet je hem weggeven.
Geef maar aan mij. Ik regel het wel. Serieus.
- Sluf
- Actief
- Sluf
- Actief
Hij is nu 11 weken..Cleva schreef: ↑26 apr 2021 22:24 Het gaat er niet over hoe het normaal is.
Als je hem met negen weken hebt gekregen en nu met 14 weken gewoon nog steeds niet als individu ziet maar zit te bedenken of het wel een normale pup is dan hou je gewoon niet van hem en dat is helemaal niet erg maar dan moet je hem weggeven.
Geef maar aan mij. Ik regel het wel. Serieus.
- Sluf
- Actief
Nog niks, mijn man denkt dat het wel goed komt.. Hij is een stuk positiever en nuchterder als ik. Waarschijnlijk als hij zijn kant van het verhaal vertelt, vinden jullie het misschien wel meevallen. Het is zo lastig, want wij ervaren het beiden zo anders.
Ik ben sowieso iemand die veel piekert en beren op de weg ziet..
-
- Zeer actief
Je hebt puppy blues. Niks geks en je bent de enige niet. Bedenk dat alles weer voorbij gaat. Het bijten, en ook de giardia (dat laatste niet vanzelf uiteraard). Je pup is nog een baby en geen monster (ook al voelt dat nu misschien zo) en doet niks expres om jullie te pesten.
Misschien is het helemaal niet zo erg als er geen shiba inzit maar een veel ‘gezelliger’ ras.
Misschien is het helemaal niet zo erg als er geen shiba inzit maar een veel ‘gezelliger’ ras.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Ik snap dat je er nu even doorheen zit, mag je ook best van je afschrijven hier, maar nu is het toch tijd om jezelf een schop onder je kont te geven (niet rot bedoeld). Ik weet niet of je Simba uiteindelijk houdt, maar de komende dagen is hij er in ieder geval, dus dan zul je zo goed mogelijk voor hem moeten zorgen. Jullie hebben hem zelf aangeschaft toch?
Heb je die puppyren nou al? Dat is denk sowieso fijner dan de bench als hij vaak moet poepen. Mocht hij het een keer niet kunnen ophouden, ligt hij tenminste niet in zijn eigen stront (hoewel je wel kans hebt dat hij er doorheen gaat lopen). Nou ja, zelf geen ervaring met giardia, maar hier op het forum is genoeg te vinden. En in de ren heeft hij wat meer ruimte. Plus dat je hem in de ren kan doen op momenten zoals het avondeten.
Je man wil Simba graag houden schrijf je. Hopelijk neemt hij dan ook een belangrijk deel van de verzorging op zich.
Ik zie inderdaad ook weinig shiba in hem, maar of dat erg is? Op de foto ziet hij er wel heel schattig uit. Eerlijk gezegd heb ik ook wel een klein beetje met hem te doen.
Heb je die puppyren nou al? Dat is denk sowieso fijner dan de bench als hij vaak moet poepen. Mocht hij het een keer niet kunnen ophouden, ligt hij tenminste niet in zijn eigen stront (hoewel je wel kans hebt dat hij er doorheen gaat lopen). Nou ja, zelf geen ervaring met giardia, maar hier op het forum is genoeg te vinden. En in de ren heeft hij wat meer ruimte. Plus dat je hem in de ren kan doen op momenten zoals het avondeten.
Je man wil Simba graag houden schrijf je. Hopelijk neemt hij dan ook een belangrijk deel van de verzorging op zich.
Ik zie inderdaad ook weinig shiba in hem, maar of dat erg is? Op de foto ziet hij er wel heel schattig uit. Eerlijk gezegd heb ik ook wel een klein beetje met hem te doen.
- Sluf
- Actief
Alfilillo schreef: ↑26 apr 2021 23:03 Ik snap dat je er nu even doorheen zit, mag je ook best van je afschrijven hier, maar nu is het toch tijd om jezelf een schop onder je kont te geven (niet rot bedoeld). Ik weet niet of je Simba uiteindelijk houdt, maar de komende dagen is hij er in ieder geval, dus dan zul je zo goed mogelijk voor hem moeten zorgen. Jullie hebben hem zelf aangeschaft toch?
Nee nog geen puppyren aangeschaft. Ik had geboden via marktplaats op een tweedehandse in de buurt, maar deze is een uur geleden overboden. Ik zal zo meteen eens kijken waar de voordeligste nieuwe te bestellen zijn. Zal sowieso handig zijn voor op de camping..
Mijn man neemt zeker de verzorging op zich. We hebben net afgesproken dat ik zelf heel laat naar bed ga vannacht, en hij morgenochtend de wekker zet zodat we beiden aan onze slaap komen. De korte nachten breken me ook vreselijk op.
Mijn einddoel? Een fijn en leuk leven voor iedereen wie hier in huis leeft.Cleva schreef: ↑26 apr 2021 23:05Oke, nou zijn we alweer verder want nu heb je het over je eigen neigingen en niet over wat er mis met je pup is. Dat is goud waard.Sluf schreef: ↑26 apr 2021 22:57Nog niks, mijn man denkt dat het wel goed komt.. Hij is een stuk positiever en nuchterder als ik. Waarschijnlijk als hij zijn kant van het verhaal vertelt, vinden jullie het misschien wel meevallen. Het is zo lastig, want wij ervaren het beiden zo anders.
Ik ben sowieso iemand die veel piekert en beren op de weg ziet..
Wat is je einddoel?
-
- Zeer actief
Mijn tip is wel om elke beslissing die je neemt, op korte termijn te nemen, de komende 1-2 dagen.
Houden? Mooi, er dan vol voor gaan. Kun je dat niet als gezin, dan herplaatsen. Je moet er allemaal achter staan... anders wordt het sowieso niets.
Herplaatsen? Mooi, ook dat dan na de 2-e of 3-e dag doen. Niet blijven "aanmodderen"... dat is namelijk niet in het belang van de pup.
Suzanne
Houden? Mooi, er dan vol voor gaan. Kun je dat niet als gezin, dan herplaatsen. Je moet er allemaal achter staan... anders wordt het sowieso niets.
Herplaatsen? Mooi, ook dat dan na de 2-e of 3-e dag doen. Niet blijven "aanmodderen"... dat is namelijk niet in het belang van de pup.
Suzanne
- Sluf
- Actief
Is Shiba dan zo'n vreselijk ras?Persistence schreef: ↑26 apr 2021 22:59 Je hebt puppy blues. Niks geks en je bent de enige niet. Bedenk dat alles weer voorbij gaat. Het bijten, en ook de giardia (dat laatste niet vanzelf uiteraard). Je pup is nog een baby en geen monster (ook al voelt dat nu misschien zo) en doet niks expres om jullie te pesten.
Heb het al vaker voorbij zien komen op dit forum..
- BieneMaya
- Zeer actief
En als je hem wilt houden.. schaf een ren aan.
Bij zooplus is vrij goedkoop. Het brengt enorm vewl structuur en rust.
Bij zooplus is vrij goedkoop. Het brengt enorm vewl structuur en rust.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Dat korte nachten je opbreken begrijp ik. Toen mijn hond zo'n uk was, ging ik er niet speciaal uit. Lagen er 's ochtends wel wat plasjes en soms een drolletje, maar dat maakte ik liever schoon dan eruit moeten. Maar zij sliep niet in de bench (dan moet je natuurlijk voorkomen dat ze in hun eigen uitwerpselen liggen) en had geen giardia.
Koop nou gewoon een nieuwe ren. Zet je die eventueel weer op MP.
Koop nou gewoon een nieuwe ren. Zet je die eventueel weer op MP.
-
- Zeer actief
Nee joh het is geen vreselijk ras, maar ze hebben wel een uitgesproken karakter waar je meestal van houdt of niet. Als je van eigengereide honden houdt zit je goed. Maar ik neem aan dat jullie je toch wel een beetje hebben ingelezen in het Shiba karakter als je voor die kruising kiest?Sluf schreef: ↑26 apr 2021 23:21Is Shiba dan zo'n vreselijk ras?Persistence schreef: ↑26 apr 2021 22:59 Je hebt puppy blues. Niks geks en je bent de enige niet. Bedenk dat alles weer voorbij gaat. Het bijten, en ook de giardia (dat laatste niet vanzelf uiteraard). Je pup is nog een baby en geen monster (ook al voelt dat nu misschien zo) en doet niks expres om jullie te pesten.
Heb het al vaker voorbij zien komen op dit forum..
Zo niet, dan is dit wel een goede start: https://myfirstshiba.com/shiba-inu-trai ... ng-basics/
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Een Shiba is de kleine uitvoering van de Akita, inclusief het karakter.
-
- Zeer actief
Mijn Jip - die als pup geen giardia had - moest er iedere nacht rond 4:00 een keer uit omdat hij het niet zo lang kon ophouden. Dat heeft zeker twee maanden geduurd en ik dacht dat ik gék werd. Ik kan slecht tegen gebroken nachten en ik begreep niet wat ik verkeerd deed want zijn broer en zusjes konden prima de nacht door komen. Mijn fout was dus (ook) dat ik ging vergelijken met andere honden. Dat is zinloos, want iedere pup is anders. Tel daar bij op dat Simba dus giardia heeft en dan kun je er wel op rekenen dat je er inderdaad meerdere malen per nacht uit moet. Bij giardia kan de nood heel hoog zijn, ze moeten inééns heel nodig. Jip heeft het helaas na zijn puppytijd wel twee of drie keer gehad en dat was echt niet grappig. Eén keer trof ik na een ochtend werken de hele woonkamer ondergescheten aan. Het zat zelfs op de muren
Ik vond dat vooral heel sneu voor de hond, want hij wil echt niet in huis (of eigen tuin) poepen. Maar giardia is naar en moet grondig aangepakt worden. Het huis goed boenen, alle hondenkleedjes heet wassen, de broek van de hond na iedere uitlaatronde goed wassen, ... eigenlijk alles waarmee de hond in aanraking komt moet je continu schoonmaken. Want anders vindt direct herbesmetting plaats.
Nu je besloten hebt het een kans te geven, zou ik persoonlijk bij de pup op de bank gaan slapen. Zodra hij ook maar enigszins onrustig wordt ‘s nachts, breng je ‘m naar buiten. Liever een keer te vaak, dan te weinig. En ja, dat breekt je op. Ik werd iedere ochtend wakker met het gevoel een enorme kater te hebben. Maar het is tijdelijk, echt het wordt beter als je nu even doorpakt.

Nu je besloten hebt het een kans te geven, zou ik persoonlijk bij de pup op de bank gaan slapen. Zodra hij ook maar enigszins onrustig wordt ‘s nachts, breng je ‘m naar buiten. Liever een keer te vaak, dan te weinig. En ja, dat breekt je op. Ik werd iedere ochtend wakker met het gevoel een enorme kater te hebben. Maar het is tijdelijk, echt het wordt beter als je nu even doorpakt.
- ranetje
- Zeer actief
Als de pup giardia heeft, heb je dan ook alles in huis ontsmet?
De mand of bench waar de pup in ligt bijv. en doeken/kleedjes war hij vaak op ligt.
Anders kom je er lastig van af.
Als je pup meer weerstand heeft komt het wel weer goed.
Uiteraard wel met medicatie.
Dus medicatie geven en alles 5 dagen goed schoon houden/maken.
Dan 5 dagen wachten en nog een kuur.
Weer met schoonmaken.
Daarna is het meestal wel klaar.
De mand of bench waar de pup in ligt bijv. en doeken/kleedjes war hij vaak op ligt.
Anders kom je er lastig van af.
Als je pup meer weerstand heeft komt het wel weer goed.
Uiteraard wel met medicatie.
Dus medicatie geven en alles 5 dagen goed schoon houden/maken.
Dan 5 dagen wachten en nog een kuur.
Weer met schoonmaken.
Daarna is het meestal wel klaar.

- ranetje
- Zeer actief
Wat een lief aanbod

Is er ook iemand in Noord Brabant (daar woont ze) die even zo'n ren te leen heeft?