En zelfs in het veld horen Goldens "zacht" in de bek te zijn.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Moeder hond heeft pups aangevallen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Moeder hond heeft pups aangevallen
Kan ook nog zijn dat de pups niet goed zijn toch, dacht ooit meegekregen te hebben dat een moederhond pups die wat mankeerden ook af kon stoten als het nest groot genoeg was.
Ben zelf geen fokker, maar hier reageren ook mensen die wel nesten hebben gefokt.
Deels open vraag dus.
Maar nee, ik zou geen pup uit een nest nemen waarvan de moederhond het nest wat aan doet. In combinatie met dat de fokker doodleuk bij een pasgeboren nest een klusjes man dingen laat doen.
Ben zelf geen fokker, maar hier reageren ook mensen die wel nesten hebben gefokt.
Deels open vraag dus.
Maar nee, ik zou geen pup uit een nest nemen waarvan de moederhond het nest wat aan doet. In combinatie met dat de fokker doodleuk bij een pasgeboren nest een klusjes man dingen laat doen.
Volgens mij heeft dat niet eens met het aantal pups te maken hoor, daarbij is 9 niet uitzonderlijk voor een Golden. Maar als de moeder ze afstoot is het wel in de eerste uren/dagen al, niet na 10 dagen zogen.blondie schreef: ↑15 apr 2021 18:17 Kan ook nog zijn dat de pups niet goed zijn toch, dacht ooit meegekregen te hebben dat een moederhond pups die wat mankeerden ook af kon stoten als het nest groot genoeg was.
Deels open vraag dus.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik zou daar dus wel een pup vandaan halen. ik heb ooit een nest gehad waarvan de moederhond 4 pups heeft gebeten, 1 ervan heeft daardoor geen boven snijtanden en de bovenkaak heeft een groeistop daardoor gekregen. waarschijnlijk is voedsel de oorzaak geweest, we weten het niet want we waren er niet bij. De pups waren toen 4 weken. geen1 pup heeft hier een trauma van op gelopen ook degen niet die het ergste was gebeten. deze moederhond had en heeft erge voedselnijd. ze was ook erg beschermend tegenover de puppen want geen ene andere hond, kat of mens mocht bij de puppen komen. teefje is ook gesteriliseerd.
het kan bij die golden onervarenheid zijn of calcium te kort. het wil echt niet zeggen dat de moeder agressief is.
het kan bij die golden onervarenheid zijn of calcium te kort. het wil echt niet zeggen dat de moeder agressief is.
Volgens mij zegt helemaal niemand dat ze er geen pup zouden nemen "omdat de moeder agressief" zou zijn. Dat er werkmannen in die kamer bezig waren vind ik denk ik bezwaarlijker dan dat er 3 pups zijn doodgebeten, door welke reden dan ook.ellen en de birmanen schreef: ↑15 apr 2021 18:22 het kan bij die golden onervarenheid zijn of calcium te kort. het wil echt niet zeggen dat de moeder agressief is.
En dan nog klinkt het me meer als het broodje aap verhaal over die 127 nietjes in het oor van de moederhond. Misschien stond de werkman wel met zijn veiligheidskisten op haar oren terwijl ze de puppen aan het schoonlikken was.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nou ja ik zei wel dat ik geen pup van een dergelijke moeder wilde hebbenMarion. schreef:Volgens mij zegt helemaal niemand dat ze er geen pup zouden nemen "omdat de moeder agressief" zou zijn. Dat er werkmannen in die kamer bezig waren vind ik denk ik bezwaarlijker dan dat er 3 pups zijn doodgebeten, door welke reden dan ook.ellen en de birmanen schreef: ↑15 apr 2021 18:22 het kan bij die golden onervarenheid zijn of calcium te kort. het wil echt niet zeggen dat de moeder agressief is.
En dan nog klinkt het me meer als het broodje aap verhaal over die 127 nietjes in het oor van de moederhond. Misschien stond de werkman wel met zijn veiligheidskisten op haar oren terwijl ze de puppen aan het schoonlikken was.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Oh ok, jij weermalinois schreef: ↑15 apr 2021 18:35Nou ja ik zei wel dat ik geen pup van een dergelijke moeder wilde hebbenMarion. schreef:Volgens mij zegt helemaal niemand dat ze er geen pup zouden nemen "omdat de moeder agressief" zou zijn. Dat er werkmannen in die kamer bezig waren vind ik denk ik bezwaarlijker dan dat er 3 pups zijn doodgebeten, door welke reden dan ook.ellen en de birmanen schreef: ↑15 apr 2021 18:22 het kan bij die golden onervarenheid zijn of calcium te kort. het wil echt niet zeggen dat de moeder agressief is.
En dan nog klinkt het me meer als het broodje aap verhaal over die 127 nietjes in het oor van de moederhond. Misschien stond de werkman wel met zijn veiligheidskisten op haar oren terwijl ze de puppen aan het schoonlikken was.en daar blijf ik bij. De moederhond moet imo stabiel zijn en niet dit gedrag vertonen. Zeker voor dit ras maar ik wil t ook niet bij herders zien. Dan sla ik over.

Nee hoor, ook door die dode puppen zou ik er geen hondje van willen hebben, maar ik was ver daarvoor denk ik al afgehaakt. Vond de zoektocht van TS al sowieso niet zo'n goede. Als je een rashond wil, moet je nog steeds naar een rashond-fokker. Die kennen de ins en de outs. En al helemaal bij een zo grote populatie als de Golden moet je wegblijven van particulieren die eenmalig een nestje fokken met 2 stamboomhonden, maar dan zonder stamboom.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik zou er ook geen moeten hebben, niet zozeer omdat de hond het gedaan heeft, wel omdat de fokker het heeft laten gebeuren.
Als je al niet kunt zorgen voor rust in de tent terwijl dat absoluut nodig is, heb je gewoon geen verstand van honden en kunnen de pups nooit een goede start gehad hebben.
Ik ken ook een teef waar je de 1ste dagen absoluut niet bij de pups in de buurt moet komen. Ga je dat gaan tóch gaan doen, kan ik me voorstellen dat ze ook haar pups zal bijten.
Maar goed, er komt dus niemand in de buurt en de pups hebben er een geweldige moeder aan.
Als je al niet kunt zorgen voor rust in de tent terwijl dat absoluut nodig is, heb je gewoon geen verstand van honden en kunnen de pups nooit een goede start gehad hebben.
Ik ken ook een teef waar je de 1ste dagen absoluut niet bij de pups in de buurt moet komen. Ga je dat gaan tóch gaan doen, kan ik me voorstellen dat ze ook haar pups zal bijten.
Maar goed, er komt dus niemand in de buurt en de pups hebben er een geweldige moeder aan.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Nee ik zou hier ook geen pup van willen, zowel vanwege de desinteresse van fucker alswel het gedrag van de moeder.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Nee, dat snap ik dan nog niet. Dat de teef zich dan keert tegen de 'indringer', ja, dat wel, maar waarom tegen haar pups?maart schreef: ↑16 apr 2021 07:32 Ik zou er ook geen moeten hebben, niet zozeer omdat de hond het gedaan heeft, wel omdat de fokker het heeft laten gebeuren.
En verder, alles wat hierboven al gezegd is, inderdaad... Ik zou er ook geen pup van willen. Of het nu niet normaal is van de teef of dat ze het net heeft gedaan omdat de pups iets zouden mankeren, of wat dat ook. En een fokker die niet beter weet dan deze situatie te laten gebeuren...
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Just like the moon, you're always there, watching.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ja hoor. Ik heb gewerkt bij mensen die hadden zowel een hoveniersbedrijf als een schilder, en electricien over de vloer en mij ook. En baby was 5 dagen. De kraamhulp liep er ook nog rond

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Perle schreef:Nee, dat snap ik dan nog niet. Dat de teef zich dan keert tegen de 'indringer', ja, dat wel, maar waarom tegen haar pups?maart schreef: ↑16 apr 2021 07:32 Ik zou er ook geen moeten hebben, niet zozeer omdat de hond het gedaan heeft, wel omdat de fokker het heeft laten gebeuren.
En verder, alles wat hierboven al gezegd is, inderdaad... Ik zou er ook geen pup van willen. Of het nu niet normaal is van de teef of dat ze het net heeft gedaan omdat de pups iets zouden mankeren, of wat dat ook. En een fokker die niet beter weet dan deze situatie te laten gebeuren...
Ik heb het meegemaakt. De eerste en enige keer dat ik eerder dan 3-4 weken vreemden bij de pups liet lagen ze de volgende ochtend doodgebeten in de kist. Geen waas van woede maar met chirurgische precisie. Op de rx die de dierenarts maakte zichtbaar 1 hoektand door de atlas.
Of het gelegen heeft aan het bezoek, dat de pups wat hadden (ik weet nu dat de vader van de teef drager is van CJM en van de gebruikte reu is niks bekend op dat gebied) of weet ik veel waarom.
Wel heb ik haar uit de fok gehaald ondanks dat haat eerste nest volledig probleemloos verlopen was (11 pups)
“Kronkel in de kop” had ze duidelijk niet.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Dat het bij enkelen wel kan wil inderdaad niet zeggen dat de meeste moeders met pasgeboren kinderen al die drukte helemaal niet fijn vinden.
Ik ken genoeg mensen die net een baby hadden en simpel kraambezoek al veel vonden die eerste week.
Laat staan werkmensen.
Maar ts gaat volgens mij al verder kijken, lijkt me verstandig

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Perle schreef: ↑16 apr 2021 07:42Nee, dat snap ik dan nog niet. Dat de teef zich dan keert tegen de 'indringer', ja, dat wel, maar waarom tegen haar pups?maart schreef: ↑16 apr 2021 07:32 Ik zou er ook geen moeten hebben, niet zozeer omdat de hond het gedaan heeft, wel omdat de fokker het heeft laten gebeuren.
Stress kan vreemde dingen doen. Of redirecte agressie.
Soit, uitproberen of ze het zou doen, is natuurlijk niet aan de orde. Ik kan het me alleen voorstellen.
- dagmar88
- Zeer actief
Ja. Suzanne, met d'r "in ieder geval een ervaren fokker". Zegt genoeg toch.
Een stamboomloze pup uit twee geteste golden ouders is niet aan te komen. En dan heb je alsnog vrijwel hetzelfde poeltje en risico.
Bewust gefokte kruising of outcross pups zijn schaars. Het blijft steeds een doordachte gok of je voor een ongeteste kruising durft te gaan.
Dan gaat het er dus om of je gewoon een leuke hond wilt, of specifiek een golden. Snél een pup van een goede fokker gaat nu niet lukken.