Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik kwam net thuis en trof een chaos aan. De rookmelder piepte omdat de batterij leeg was en Benthor was totaal in paniek. Hij had de deur naar de gang opengemaakt, het kattenluik uit de achterdeur gesloopt en de achterdeur aangevreten. Benthor lag uitgeput en doodsbang in de hal. Iarik en Mukkie waren naar boven gegaan maar zij waren niet in paniek. Benthor kon niet meer lopen van ellende. Nu is het afwachten. Hij is niet meer in paniek en loopt al weer een beetje.
Ik heb alle rookmelders weggehaald. Ik heb nog liever brand dan dat ik dit nog een keer meemaak. Arme, arme Benthor.
EstherK schreef:Ik kwam net thuis en trof een chaos aan. De rookmelder piepte omdat de batterij leeg was en Benthor was totaal in paniek. Hij had de deur naar de gang opengemaakt, het kattenluik uit de achterdeur gesloopt en de achterdeur aangevreten. Benthor lag uitgeput en doodsbang in de hal. Iarik en Mukkie waren naar boven gegaan maar zij waren niet in paniek. Benthor kon niet meer lopen van ellende. Nu is het afwachten. Hij is niet meer in paniek en loopt al weer een beetje.
Ik heb alle rookmelders weggehaald. Ik heb nog liever brand dan dat ik dit nog een keer meemaak. Arme, arme Benthor.
Jeetje wat een heftige reactie! Wat sneu zeg, ik hoop dat hij snel weer goed in zijn vel zit.
Onze rookmelders piepen als ze bijna leeg zijn eerst om de paar uur 1 keer en dat wordt later steeds vaker.
Dus niet weghalen maar andere ophangen.
Ik hoop dat je honden het snel weer vergeten, sneu die paniek.
Ach nee, wat sneu Hopelijk is hij weer snel de oude!
Ik had het toevallig onlangs ook, maar gelukkig geen bange honden hier. Volgens de buurman had het alarm een uur gepiept Alle buren (ik woon in een appartementencomplex) waren er gek van geworden, maar de honden lagen gewoon te slapen
Ik herken het, die van ons begon 1x per 5 minuten 1 piepje te geven in de nacht, en Tapas werd er ook helemaal nerveus van. Wij sliepen maar hoorden heel hard gekrabbel aan de deur naar de gang, en toen ik beneden aankwam was Tapas heel erg aan het hijgen en kwijlen. Ik ben beneden gebleven tot ik erachter was waar het van kwam en dat was dus ook het piepje van de brandmelder.
DeDiana schreef:Ach nee, wat sneu Hopelijk is hij weer snel de oude!
Ik had het toevallig onlangs ook, maar gelukkig geen bange honden hier. Volgens de buurman had het alarm een uur gepiept Alle buren (ik woon in een appartementencomplex) waren er gek van geworden, maar de honden lagen gewoon te slapen
Inderdaad, wat zielig.
Ik had het ook laatst, maar ik was gelukkig thuis want Maggie was ook in paniek. Ik weet niet wat zij had gedaan als ik niet thuis was geweest (al zou het aanvreten van deuren met haar anderhalve tand gelukkig niet gauw gebeuren ).
Ik zorg er nu ook voor dat ik voor de zekerheid de batterijen elk half jaar vervang.
Toch maar elk jaar de batterijen even vervangen. Dat die dingen zo'n geluid maken. Ik heb koolmonoxydemelders die je nauwelijks hoort. Lut wordt er erg nerveus van en begint te piepen. Een uur geleden ook. Was even op de bank in slaap gevallen en begon ze in mijn gezicht te likken. Aan haar gedrag te zien wist ik gelijk wat er aan de hand was. Komt hier wel vaker voor met zacht weer.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Hij loopt iets beter maar zijn achterpoten willen nog niet echt. Hij kan misschien 3 minuten lopen en dan is hij kapot. Kijken hoe het morgenochtend gaat.
EstherK schreef:De dierenarts denkt dat Benthor extreme spierpijn heeft. Benthor heeft een pijnstiller mee gekregen. Nu hopen dat hij zich snel beter voelt!
Van de stress, ja dat zou heel goed kunnen, alles verkrampt dan.
Hopelijk helpt hem dat snel en blijft hij ook niet bang in huis
A good dog never dies...
Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Wat sneu. Van zoiets kun je onwijs schrikken. Sam is ook een keer giga van iets geschrokken en toen kon ik daarna weer geheel het 'alleen zijn' opbouwen, zo groot was zijn paniek.
Toen ik de batterijen uit de rookmelder haalde was de paniek gelukkig ook voorbij. Ik denk dat die piep voor hem een marteling is waardoor hij zo snel mogelijk weg wilde. Doordat dit niet kon ontstond de paniek.
Benthor heeft nog steeds veel pijn en stijfheid in zijn rug en achterpoten. Hier krijgt hij pijnstilling voor Het gaat wel een stuk beter. Hij kan vandaag al weer een rondje van een kwartier lopen.
EstherK schreef: ↑08 mei 2017 20:53
Ik kwam net thuis en trof een chaos aan. De rookmelder piepte omdat de batterij leeg was en Benthor was totaal in paniek. Hij had de deur naar de gang opengemaakt, het kattenluik uit de achterdeur gesloopt en de achterdeur aangevreten. Benthor lag uitgeput en doodsbang in de hal. Iarik en Mukkie waren naar boven gegaan maar zij waren niet in paniek. Benthor kon niet meer lopen van ellende. Nu is het afwachten. Hij is niet meer in paniek en loopt al weer een beetje.
Een oud topic maar ik herinnerde me het nog gelukkig. Hier gaf de rookmelder om de paar tellen een piepje (niet hard) omdat de
schakelaars in de meterkast even uit moesten. En ineens zie ik Luka in een hoek van de kamer zitten trillen als een rietje en smakken. Ik dacht dus dat ze misselijk was maar ineens dacht ik aan dit topic. De schakelaars weer terug gezet. Het piepen stopte en Luka was na een paar tellen weer gewoon. Ik was zo blij dat ik het nog wist want het is een geluidje van niks dus ik had het anders echt niet direct begrepen.