Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Even een vraagje?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Cyntha
Actief

Even een vraagje?

Ongelezen bericht door Cyntha »

Wat vinden jullie van deze kanjeres?

We zitten te denken over evt een 2e hond, in de toekomst en van deze vinden we echt super!!!!
( Is pas voor over een jaar, maar willen ons goed verdiepen en voorbereiden, het wordt sowieso een bruine, en reu of teef, dat weten we nog niet!!! )

Is ze mooi of niet ;) !!!

Afbeelding

Alvast bedankt voor de reakties!!
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

mooi! alleen een beetje te groot en harig voor mij, maar aangezien jij al zo'n monster hebt weet je vast wat je ermee moet doen!

het is iig een heel mooie hond!
Afbeelding
Cyntha
Actief

massam schreef:mooi! alleen een beetje te groot en harig voor mij, maar aangezien jij al zo'n monster hebt weet je vast wat je ermee moet doen!

het is iig een heel mooie hond!
Hiha, leuke omschrijving, te groot en harig :mrgreen: !!!

ja, ik houd daar wel van, ik houd niet van klein en kortharig ;) ,hiha, nee grapje, ik wil alleen even de meningen horen, thanks daarvoor! :ok:
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ziet eruit als een heerlijke grote knuffel zwiffer :I
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Bruin is mooi! :ok:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

DOEN!!!
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Cwazi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Cwazi »

--
Laatst gewijzigd door Cwazi op 05 mei 2004 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Cyntha
Actief

Cwazi schreef:Te harig voor mijn smaak, kleur is wel leuk, maar verder ken ik ze niet, ik kies een hond toch voornamelijk op karakter ;)
Hoi, ja tuurlijk kiezen wij ook op karakter van de honden :mrgreen: !!!
Maar dat was al goed bevonden ;) !
Ik had het echt meer over de uiterlijke kenmerken..... En ben blij dat jullie dr allemaal mooi vinden, want ja, ik vind dat uiterlijk ook wel wat zegt ( al is het tuurlijk niet het belangrijkste ! )

Ik heb gisteravond contact gehad met de fokker en het voelt goed, we gaan binnenkort op bezoek...
Maar mocht er een pup uit voortvloeien dan wordt dat pas volgende zomer ( want dan kan ik vakantie pakken en ga ik minder werken )
Bovendien is Bas dan puberaf,hiha! Maar ja, je kunt je beter vooraf informeren, toch!!

Wilde het gewoon even delen omdat ik zo onder de indruk ben!!! :mrgreen: :ok:
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

En natuurlijk vind ik het een superhond, maar dat had niemand anders verwacht natuurlijk. :mrgreen:

Bruin is cool!!!! :ok:
Afbeelding
heidi
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door heidi »

Mooi!!! en ja een bruine heeft ook wel wat hé??? :-D
Afbeelding
Cyntha
Actief

Hiha, ja bruin is ook cool!!!

En leek me leuk, een zwarte en een bruine! Vriendlief wilde sowieso altijd al een bruine! Dus.... Thanks voor de reakties!!!!

Enne, als hij zo mooi als Oberon wordt, hebben we geluk,hiha!!!!

Ps. Heidi, wat is Mowin al groot 8O !!! Mooi zeg! :zwaai:
Cwazi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Cwazi »

--
Laatst gewijzigd door Cwazi op 05 mei 2004 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Cyntha
Actief

Cwazi schreef:
Cyntha schreef:
Cwazi schreef:Te harig voor mijn smaak, kleur is wel leuk, maar verder ken ik ze niet, ik kies een hond toch voornamelijk op karakter ;)
Hoi, ja tuurlijk kiezen wij ook op karakter van de honden :mrgreen: !!!
Maar dat was al goed bevonden ;)
Bedoelde dat ook niet te zeggen, als in dat het voor jou minder belangrijk zou zijn, meer dat ik het ras dus niet ken en er weinig meer over kan zeggen dan wat ik er uiterlijk van vind :-D
Oh, ik had het ook niet verkeerd opgevat hoor ;) ! Sorry!
nee, klopt wat je zegt, toch bedankt voor de reaktie, is altijd fijn!!! :ok:
Duvel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Duvel »

Mooie hond, prachtige uitstraling, geweldige kop!! Ik zou het wel weten hoor, een bruine teef! :ok:
Once a Corso.... Allways longing 4 more Corso!
Cyntha
Actief

Duvel schreef:Mooie hond, prachtige uitstraling, geweldige kop!! Ik zou het wel weten hoor, een bruine teef! :ok:
Thanks!!! Leuk om te horen dat je hem ook mooi vind!!!! :ok: :zwaai:
carolaleijtens
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door carolaleijtens »

Schitterende hond. Leuk twee van die mooie beren bij elkaar.
Ik zou het ook wel weten hoor. Vind een Newfie prachtig heb er alleen geen plek voor.
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik ben een keer bij een nestje newfy's geweest! wat een lekkere pluizenbolletjes! Er waren 6 zwarte en 5 zwart/witte geboren.
Ik vind ze persoonlijk erg sloom, ik hou van actieve honden :mrgreen: Ook zijn de newfoundlanders die ik ken DOL op water :-D
Trina
Zeer actief
Golden Retriever
Australien Kelpie
Contacteer:

jidde schreef:Ik ben een keer bij een nestje newfy's geweest! wat een lekkere pluizenbolletjes! Er waren 6 zwarte en 5 zwart/witte geboren.
Ik vind ze persoonlijk erg sloom, ik hou van actieve honden :mrgreen: Ook zijn de newfoundlanders die ik ken DOL op water :-D
Afbeelding

Dan ken jij de New Foundlander niet.
Ja in en om huis lijken ze sloom, liggen meestal te liggen, zijn erg rustig. Maar pak een bal of een ander speeltje en dan heb je een energieke speelkameraad.
Ga je er mee naar de natuur in dan banjeren ze als een gek om je heen. In galop, hijgend, spelend, vol energie te zijn, snel zijn ze niet, de meeste andere honden kunnen sneller rennen en zijn wendbaarder dan de Newf, maar in het spel gooit de Newf zijn kont in de strijd om de andere hond te slim af te zijn. :p: en ze zijn oersterk
In de gewone looppas lijkt het alsof het slome honden zijn omdat hun kont waggelt, maar in galop en draf gaan ze in een rechte lijn en dat is prachtig om te zien.
Maar...ze zijn snel oud, al met een jaartje of 7 gaan de meesten (er zijn natuurlijk uitzonderingen) langzamer lopen en is het rennen voorbij.
Afbeelding
heidi
geregistreerd lid

En ze zijn ook niet allemaal dol op water :p: :p:
Afbeelding
heidi
geregistreerd lid

Cyntha schreef:Hiha, ja bruin is ook cool!!!

Ps. Heidi, wat is Mowin al groot 8O !!! Mooi zeg! :zwaai:
Ik zal van de week weer eens nieuwe foto's maken, want hij is ondertussen alweer een héél stuk gegroeid (stopt ie daar ooit mee?? 8O :p: ) Het wordt een echte vent, hij tilt zijn poot op ;)
Afbeelding
Cyntha
Actief

Trina schreef:
jidde schreef:Ik ben een keer bij een nestje newfy's geweest! wat een lekkere pluizenbolletjes! Er waren 6 zwarte en 5 zwart/witte geboren.
Afbeelding

Dan ken jij de New Foundlander niet.
Ja in en om huis lijken ze sloom, liggen meestal te liggen, zijn erg rustig. Maar pak een bal of een ander speeltje en dan heb je een energieke speelkameraad.
Ga je er mee naar de natuur in dan banjeren ze als een gek om je heen. In galop, hijgend, spelend, vol energie te zijn, snel zijn ze niet, de meeste andere honden kunnen sneller rennen en zijn wendbaarder dan de Newf, maar in het spel gooit de Newf zijn kont in de strijd om de andere hond te slim af te zijn. :p: en ze zijn oersterk
In de gewone looppas lijkt het alsof het slome honden zijn omdat hun kont waggelt, maar in galop en draf gaan ze in een rechte lijn en dat is prachtig om te zien.
Maar...ze zijn snel oud, al met een jaartje of 7 gaan de meesten (er zijn natuurlijk uitzonderingen) langzamer lopen en is het rennen voorbij.
Hiha, sloom 8O !!! Inderdaad ook hier geen slome Newf!!!!
Echt niet, maar het lijkt ind. wel zo!

Ze zijn precies zoals Trina ze beschrijft! :ok:
Bas doet een moord voor een balspelletje en water= geweldig en dan is hij toch ook erg snel hoor :pffff: ! ;)
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door TaMa »

Ik vind het hele mooie honden (beren) :mrgreen: En bruin vind ik ook het mooiste ;)
Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005
Afbeelding
Berna&co
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Berna&co »

Ze zijn in een woord geweldig.. Zowel qua karakter als grootte en omvang. Zou in ieder geval wachten met een pup, tot Bas volwassen is. Zelf durfden wij een tweede newf niet aan; volgens de laatste gegevens zou een op de vier Newfs met gewrichtsklachten lopen, komt er een hartziekte voor onder jonge reuen die de gemiddelde levensverwachting van dit mooie ras al met drie jaar heeft doen dalen. Dat vind ik behoorlijk verontrustend.
Ben het eens met Trina, het kunnen behoorlijke rouwdouwers zijn. Persoonlijk vind ik de zwarte het mooist, ze komen wel meer voor, maar dat boeit niet. Die zwarte vacht die in de zon zelfs blauw lijkt, die golvende haren in draf en die kleine priemende donkere kooltjes van ogen.... :I
Trina
Zeer actief
Golden Retriever
Australien Kelpie
Contacteer:

Een zwarte of een bruine dat maakt mij niet uit, ik vind beide kleuren even mooi. En een zwarte èn een bruine samen lijkt mij helemaal geweldig.
Ja gewrichtsklachten en hartklachten komen in verhouding bij grote rassen meer voor dan bij de kleinere.
Je kunt het risico beperken door bij een goede fokker te kopen, die alleen met honden fokt die gezond zijn, maar dan nog blijven het levende wezens.

Van een New Foundlander wordt wel eens gezegd:

3 jaar een jonge hond
3 jaar een mooie hond
3 jaar een oude hond
Afbeelding
bullet
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bullet »

dit ras is een geweldig mooi ras, en super vriendelijk maar wel groot... Ik ken iemand die had er zo een en toen er kinderen kwamen moest de hond weg.... Ik zeg echt niet dat jullie zoiets overkomt hoor, maar ik denk dat je wel moet beseffen dat dit een erg aanwezige hond is. Waar je super veel plezier van kunt hebben maar waar je wel zijn hele leventje voor moet zorgen.

groetjes ingrid
Trina
Zeer actief
Golden Retriever
Australien Kelpie
Contacteer:

bullet schreef:dit ras is een geweldig mooi ras, en super vriendelijk maar wel groot... Ik ken iemand die had er zo een en toen er kinderen kwamen moest de hond weg.... Ik zeg echt niet dat jullie zoiets overkomt hoor, maar ik denk dat je wel moet beseffen dat dit een erg aanwezige hond is. Waar je super veel plezier van kunt hebben maar waar je wel zijn hele leventje voor moet zorgen.

groetjes ingrid
Hoezoo: "Dat jullie zoiets overkomt?????"

Die mensen waren gewoon te beroerd om een hond te houden bij hun kinderen, dat heeft niks met het ras te maken.
Als er een ras is, dat goed bij kinderen past is het wel de New Foundlander.
Natuurlijk moet je bij elk ras allert zijn als volwassene, maar deze hond staat juist bekend om zijn kindvriendelijkheid.
Wij hebben zelf geen kinderen in huis, maar er komen hier veel over de vloer en de hond heeft hier ontzettend veel plezier aan.
Ze liggen boven op hem, hij wordt geknuffeld en hij vindt het allemaal geweldig.

en dan de rest van jouw bericht, Ingrid.
Welke hond is niet aanwezig???
En voor welke hond hoef je niet zijn hele leventje te zorgen????
Afbeelding
Cyntha
Actief

Trina schreef:
bullet schreef:dit ras is een geweldig mooi ras, en super vriendelijk maar wel groot... Ik ken iemand die had er zo een en toen er kinderen kwamen moest de hond weg.... Ik zeg echt niet dat jullie zoiets overkomt hoor, maar ik denk dat je wel moet beseffen dat dit een erg aanwezige hond is. Waar je super veel plezier van kunt hebben maar waar je wel zijn hele leventje voor moet zorgen.

groetjes ingrid
Hoezoo: "Dat jullie zoiets overkomt?????"

Die mensen waren gewoon te beroerd om een hond te houden bij hun kinderen, dat heeft niks met het ras te maken.
Als er een ras is, dat goed bij kinderen past is het wel de New Foundlander. Enja, elke hond heeft aandacht nodig is precies zoals Trijnie zegt!

Ik vind bruin en zwart beide mooi, de combi lijkt me prachtig, bovendien ook leuk voor Bas, maar willen ook wachten dat hij 'volwassen' is.
De NNFC raadde ons de leeftijd van 1,5 a 2 jaar aan en ja, dat doen we dan ook maar he!
( en over die gezondheidsrisico's, dat die er zijn beseffen we ons, en je kunt het niet uitsluiten, maar zoeken naar een goede fokker helpt ons hopelijk! ) :ok:
Natuurlijk moet je bij elk ras allert zijn als volwassene, maar deze hond staat juist bekend om zijn kindvriendelijkheid.
Wij hebben zelf geen kinderen in huis, maar er komen hier veel over de vloer en de hond heeft hier ontzettend veel plezier aan.
Ze liggen boven op hem, hij wordt geknuffeld en hij vindt het allemaal geweldig.

en dan de rest van jouw bericht, Ingrid.
Welke hond is niet aanwezig???
En voor welke hond hoef je niet zijn hele leventje te zorgen????
Ook Bas is gek met kinderen :ok:

Enja, ik weet waar ik over praat want we hebben Bas al, dus weet wel wat een newf. inhoud! :mrgreen:
Cyntha
Actief

Oeps, nu heb ik mijn stukje geschreven in het stukje van Trijnie :roll: :? , snap niet hoe ik dat gedaan heb,hiha!
Nouja, hopelijk is het een beetje duidelijk! :ok:
Trina
Zeer actief
Golden Retriever
Australien Kelpie
Contacteer:

tis effe zoeken, maar dan kom je er wel uit. ;) ;) ;)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”