Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Je schrikt je wezenloos
Hopelijk helpt deze AB voldoende en komt het weer snel goed.
Houd die poot maar in de gaten.
Want waarom een ontsteking?
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Geen idee, keetje is nogal actief en maakt soms echt rare sprongen. Dus misschien iets overbelast? Ik weet het ook niet. Alle waardes van de organen waren goed. Ik hoop dat ze er nu doorheen is. Haar temperatuur loopt wel weer iets op (39.1 Dus dat is eigenlijk maar verhoging) Maar goed ze heeft ook ergens een ontsteking en vanavond mag ik Cimalgek geven die de koorts weer iets verlaagd. Metacam was niet leverbaar.
Miezemuis schreef: ↑31 mar 2021 12:10
Geen idee, keetje is nogal actief en maakt soms echt rare sprongen. Dus misschien iets overbelast? Ik weet het ook niet. Alle waardes van de organen waren goed. Ik hoop dat ze er nu doorheen is. Haar temperatuur loopt wel weer iets op (39.1 Dus dat is eigenlijk maar verhoging) Maar goed ze heeft ook ergens een ontsteking en vanavond mag ik Cimalgek geven die de koorts weer iets verlaagd. Metacam was niet leverbaar.
Overbelasting geeft volgens mij niet zo'n extreme reactie.
Kan er iets in die poot zitten?
Doorntje o.i.d. want grasaar is er nog niet dacht ik.
Ita had een aantal jaren geleden een ontsteking op de kop.
Was een grasaar.
Ze ging dwars door de AB naar over de 40 graden koorts.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Ik kan niks vinden op de poot. Haar voet is ook niet warm maar haar onderbeen wel. Gisteren heeft de da ook nog de voet nagekeken. Ze heeft wel wat droge kussentjes maar verder niks.
Miezemuis schreef: ↑31 mar 2021 13:38
Ik kan niks vinden op de poot. Haar voet is ook niet warm maar haar onderbeen wel. Gisteren heeft de da ook nog de voet nagekeken. Ze heeft wel wat droge kussentjes maar verder niks.
Miezemuis schreef: ↑01 apr 2021 11:28
Ze heeft meningitis
Shit
Wordt ze nu behandeld?
Even op gezocht.
De hond van een vriendin had dat ook.
Daar zijn ze weken mee bezig geweest.
Kreeg prednison, maar dat sloeg helaas niet aan.
Uiteindelijk hebben ze hem laten inslapen.
Hopelijk ben je er op tijd bij, en slaan evt. meds goed aan.
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Volgens de dierenarts is het te behandelen. Ze is erg ziek dus ik ben wel heel gespannen. Berichten over de hond van de zus van de buurvrouw zijn schoonmoeder die dood ging heb ik eerlijk gezegd niet zo'n behoefte aan.
Ik ga duimen dat ze het gewoon gaat redden met behandeling
Hou je taai
Nee maar ze loopt wel heel stijf. Volgens de dierenarts zie je dat wel bij hersenvliesontsteking. Ze heeft een echo gehad en verder is echt alles in orde. Behalve de koorts. Aan het bloed kon hij ook het eea aflezen, daar belt hij zo nog over.
Nee maar ze loopt wel heel stijf. Volgens de dierenarts zie je dat wel bij hersenvliesontsteking. Ze heeft een echo gehad en verder is echt alles in orde. Behalve de koorts. Aan het bloed kon hij ook het eea aflezen, daar belt hij zo nog over.
Beterschap...Addison is ook uitgesloten? Dat zou de maagdarmklachten en de verslechtering namelijk ook goed kunnen verklaren en komt regelmatig voor bij de poedel
Anne&Taar schreef: ↑01 apr 2021 14:31
Beterschap...Addison is ook uitgesloten? Dat zou de maagdarmklachten en de verslechtering namelijk ook goed kunnen verklaren en komt regelmatig voor bij de poedel
Bij het bloedonderzoek zijn er kennelijk geen te hoge nierwaarden gevonden.
En addison geeft toch geen koorts, of wel?