Ik hoor mezelf nog zeggen dat zo'n kleine hond ook niet zoveel eet.
Hebben jullie ook een roedel met rare voerhoeveelheden?
Moderator: moderatorteam
Gimmick schreef:Taro gaat straks echt minder nodig hebben.
Ik dacht ook bij Taxi de eerste 1,5 a 2 jaar waar laat hij het.
Maar zo in een keer werd hij wat vadsig en is het voer opeens ve minder.
Veyron vrat in het begin echt idiote hoeveelheden voer op een dag (denk aan 1200gr Cavom op een dag)
Maar nu is het niet meer nodig en eet hij aanzienlijk minder.
Ja, dat krijg je met een pup. Teun krijgt 3x zoveel op een dag als Sis. Duur hondjeLothian schreef: ↑24 mar 2021 07:33 Ik sta elke dag weer versteld. Vroeger al omdat ik Lucca van 28 kg evenveel moet voeren als Dalí van 18 kg. Maar Lucca is een kalme, weinig actieve hond met een neiging tot dik worden dus vooruit. Maar kleine Taro eet nu met z'n 11-12 kg evenveel als Lucca en Dalí samenik vraag me af hoe hij het wegkrijgt in dat smalle lijf. Hij krijgt 4,5 keer zoveel per kg lichaamsgewicht als Lucca! Haar absolute droom. Misschien moet ik in de toekomst toch aan verschillende soorten voer, vetarm en vetrijker.
Ik hoor mezelf nog zeggen dat zo'n kleine hond ook niet zoveel eet.
Hebben jullie ook een roedel met rare voerhoeveelheden?
Sjaak eet 200 gram vlees of 100 gram vlees en 50 brok. Dat zou voor mij dus ook wel heel karig voelen, maar hij is natuurlijk een intacte reu van drie.Frootje schreef: ↑24 mar 2021 10:10 Hier verbazen mensen zich er altijd over hoe weinig Froo eet, ondanks het feit dat ze zo klein is en het dus eigenlijk gewoon helemaal niet onlogisch is. Elke dag een kwart van een Smuldierbakje. Aan eten kost Froo zo’n tien euro per maand, waarschijnlijk nog niet eens. Ik vind dat niet raar maar anderen verbazen zich er eigenlijk altijd over. Of ze vinden Froo zielig omdat ze zo weinig eten krijgt, terwijl ze verder hartstikke verwend wordt en ook gewoon snacks krijgt.Ik snap wel waarom mensen zo’n kleintje zo makkelijk overvoeren als ik de reacties om me heen zo hoor af en toe.
![]()