Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

intacte reu en teef

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

intacte reu en teef

Ongelezen bericht door Tarz »

Vraagje voor de fokkers ;)

Ik vraag me af hoe dat gaat als je honden fokt, een intacte reu en intacte teef houden. Worden je honden dan niet helemaal gek omdat ze niet mogen dekken?

Daar was ik wel nieuwsgierig naar, aangezien ik later mijn honden misschien intact wil laten, en niet wil fokken.
Groetjes Rob
NUN
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door NUN »

Joeca wordt helemaal gek als die loopse teven op straat tegen komt. Ik zie de beelden al voor me als een van onze teven loops zal worden. Maar gezien dat wij over een paar jaar misschien gaan fokken ben ik heel benieuwd naar de reacties van de fokkers.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Hier zijn de reuen vrij rustig altijd ,ze weten dat ze van hun eigen dames af moeten blijven. Ik heb ze eigenlijk alleen apart als de teef in haar topdagen zit. Alleen leggy die kan ik de hele loopsheid bij de reuen laten , want ze bekijken haar totaal niet :?
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Dat is hier ook het geval gomez blijft vrij rustig en weet dat hij van de dames af moet blijven maar meneer rommel heeft er iets meer moeite mee om rustig te blijven en dan de reuen kunnen er dan toch niet bij

mol 8)
NUN
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door NUN »

Dus in principe valt het wel mee. Naar mate ze meer gewend raken aan loopse teven worden ze rustiger of zie ik dat verkeerd.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

NUN schreef:Dus in principe valt het wel mee. Naar mate ze meer gewend raken aan loopse teven worden ze rustiger of zie ik dat verkeerd.
nou dat denk ik niet , ligt denk ik aan het karakter van de hond. Vroeger hadden we een gele dekreu , die werd heel mager als er een teef loops was. Die at gewoon een week niet meer , en lag de heledag te piepen , de reuen die ik nu heb blijven gewoon door eten.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

Bulles is precies hetzelfde Jip...
Als Yunio loops is eet hij bijna niets :?
Zelfs een koekje weigerd hij dan nog...gek beest :mrgreen:
Afbeelding
Balou
Actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Balou »

Hoi Rob,

Hannah is net voor het eerst loops geweest en ik kan je zeggen, de eerste 2 weken gingen goed. Balou had geen interesse de 3 de week werd wat lastiger bij begon meer te snuffelen, de 18de en de 19de waren HEL :jank: . Balou werd compleet stalker probeerde er bij iedere kans op te klimmen en Hannah ging steeds met haar kont voor zijn kop staan. 'snachts heb ik Balou in de woonkamer op gesloten en Hannah in de slaapkamer waar we 2 nachten van Balou zijn gepiep hebben mogen genieten.... :cry2:

Vandaag de 20ste dag is er weer een als van ouds..... Hannah laat Balou niet meer toe, daagt hem niet meer uit en Balou is zijn driften kwijd geraakt.... nu maar hopen dat het nog heeeeeeeel lang duurd voor ze weer loops word en dan gaan we het echt anders doen. D.w.z. dan mag Hannah of Balou lekker uit logeren.... :ok:
Groetjes Twanneke

Afbeelding
www.vamana.nl
Yndra
Actief

Ongelezen bericht door Yndra »

antwoord van een niet fokker.

Hoorde van mij fokker dat als de teven loops zijn, haar intacte reu en gecastereerde reu elkaar in de haren vliegen. De loopse teef wordt apart gehouden. Mijn schoonfamilie hadden een loops teefje en een reu te logeren, nou een ramp wilde er iedere keer bovenop, niet eten piepen, krabben aan de deur. Maar dit is afhankelijk van de drift van de reu. Uit logeren gaan is natuurlijk ook een mogelijkheid....
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik ben geen fokker maar heb wel intacte honden (reu en teef) .. heb er weinig problemen mee... alleen op de dagen dat ze echt dekrijp is en hij echt vervelend wordt gaan ze apart.. maar dat is de laatste 2 loopsheden niet het geval geweest...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”