Het blijkt dus eigenlijk toch een kruising tussen een weimaraner en een Cesky Fousek.
Hier staat meer info:
https://www.jagersvereniging.nl/jagen/j ... e-ruwhaar/
Kennen jullie er eentje?

Een weimaraner en een Slowaakse staande

Moderator: moderatorteam
Floortje schreef: ↑07 mar 2021 12:45 Ik zou ook denken dat het een ruwharige Weimaraner of een kruising was.
Laatst had ik ook al zoiets, raakte in gesprek met een man met -dacht ik- Weimaraner/labrador kruising. Fout! Was een American RetrieverWant (ik citeer) "Bij een labrador denk je gelijk aan een stationwagen."
Dus ik vroeg hem of hij een kekke sportauto reed. "Nee, een stationwagen."![]()
Donkerder van kleur, maar wel zoiets ja. Was wel een hele mooie en brave hond verder. En de eigenaar kon er lekker interessant mee doen.
Vriend destijds, van Frolic. Die moest herplaatst worden. Nu heeft ze Raff, driekwart staande en een kwart lab.
Oja, ik zie het. Ik dacht echt dat het een Slowaak was.
Er was er toch een op het forum alleen helemaal verkeerd onthouden bij wie.
Ja, bovenstaande Vriend dus, van Frolic. Maar volgens mij is ze hier al lang niet meer geweest.
Fred is veel leuker
Wat heeft deze een lekkere kop zeg, dat oog!
Snap je gedachte! Groot verschil met die oranje op de foto erboven hé? Het is er wel echt een. Lotje heeft ook soms korte oren wanneer ze deze optrektPersistence schreef: ↑10 mar 2021 09:25 Wat zonde zeg van die Baron
Die lichte is echt heel licht zeg. Maar die andere hond op de onderste foto is toch geen Spinone (Fredje)? Die heeft veel kortere oren. Zou eerder aan een duitse staande draadhaar denken.
_Denise_ schreef: ↑10 mar 2021 13:32Snap je gedachte! Groot verschil met die oranje op de foto erboven hé? Het is er wel echt een. Lotje heeft ook soms korte oren wanneer ze deze optrektPersistence schreef: ↑10 mar 2021 09:25 Wat zonde zeg van die Baron
Die lichte is echt heel licht zeg. Maar die andere hond op de onderste foto is toch geen Spinone (Fredje)? Die heeft veel kortere oren. Zou eerder aan een duitse staande draadhaar denken.
Vs ontspannen
![]()