Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dagmar88 schreef: ↑04 mar 2021 10:09
Hier voor alle drie een ongevallenverzekering.
Welke heb je?
Ik heb ook naar ongevallenverzekering gekeken maar op de site leek het heel wat, maar toen ik de voorwaarden ging lezen was er nog bij heel veel een eigen risico en laag percentage wat vergoed wordt.
Inshared, het eigen risico is 15%. Met wat er gedekt wordt vind ik die acht euro wel de moeite. Maar ja, anders had ik hem ook niet
~Suzanne~ schreef: ↑03 mar 2021 18:40
De laatste keer dat ik keek mocht je niet sporten met je hond, ook niet recreatief, want alles wat daarmee verband hield werd niet vergoed. De laatste keer dat ik keek was het verplicht je hond jaarlijks volledig te laten vaccineren.
Laat maar.
Suzanne
Dan heb je waarschijnlijk al een tijd niet gekeken, of nooit goed gekeken.
Wat er iig bij een aantal in de voorwaarden staat is dat als er tegen een ziekte gevaccineerd kan worden, en je dat dan niet doet en je hond krijgt die ziekte, de kosten die daaruit komen niet vergoed zullen worden.
Maar er staat dus niet dat je jaarlijks moet vaccineren
Hier voor het eerst een hond verzekerd omdat ik mijn studieschuld moest beginnen met terugbetalen en dus niet zo snel mijn spaarrekening kon bijvullen als er iets zou gebeuren. Ik dacht als er iets omhoog komt is het vaak eerste jaar kan hij daarna wel weer eruit.
Nu heeft net deze hond zware HD en zal hij zeer waarschijnlijk een kunstheup nodig hebben dus ik ben heel blij dat ik net hem wel verzekerd heb.
meriam schreef:Hier voor het eerst een hond verzekerd omdat ik mijn studieschuld moest beginnen met terugbetalen en dus niet zo snel mijn spaarrekening kon bijvullen als er iets zou gebeuren. Ik dacht als er iets omhoog komt is het vaak eerste jaar kan hij daarna wel weer eruit.
Nu heeft net deze hond zware HD en zal hij zeer waarschijnlijk een kunstheup nodig hebben dus ik ben heel blij dat ik net hem wel verzekerd heb.
En is dat wel goed meeverzekerd?
Een andere hond die hier traint heeft ook HD en in het traject naar kunstheupen (TPO/DPO kon niet meer ondanks nog geen jaar)
De eigenaren hebben voor de verzekering afgesloten werd ook goed gekeken of zaken als heupen er onder vielen.
Achteraf niet goed genoeg, want in de kleine lettertjes van de kleine lettertjes staat toch dat in hun geval (ras?) toch niet vergoed wordt
crutz schreef: ↑04 mar 2021 11:53
Een andere hond die hier traint heeft ook HD en in het traject naar kunstheupen (TPO/DPO kon niet meer ondanks nog geen jaar)
De eigenaren hebben voor de verzekering afgesloten werd ook goed gekeken of zaken als heupen er onder vielen.
Achteraf niet goed genoeg, want in de kleine lettertjes van de kleine lettertjes staat toch dat in hun geval (ras?) toch niet vergoed wordt
Is dat zo of denk je dat? Want dat vind ik bij bepaalde rassen inderdaad volledig terecht.
Je kiest er zelf voor een wrakras aan te schaffen, daar hoeft een ander geen premie voor te betalen.
Zo worden ernstige rasgebonden aandoeningen ook niet in de eerste twee jaar verholpen tegen een paar tientjes per maand.
Ik heb nog geen verzekering gehad met lettertjes in verschillende formaten.
Als goed lezen niet lukt, kun je denk ik beter bij een tussenpersoon je wensen aangeven.
crutz schreef: ↑04 mar 2021 11:53
Is dat zo of denk je dat? Want dat vind ik bij bepaalde rassen inderdaad volledig terecht.
Je kiest er zelf voor een wrakras aan te schaffen, daar hoeft een ander geen premie voor te betalen.
Zo worden ernstige rasgebonden aandoeningen ook niet in de eerste twee jaar verholpen tegen een paar tientjes per maand.
Ik heb nog geen verzekering gehad met lettertjes in verschillende formaten.
Als goed lezen niet lukt, kun je denk ik beter bij een tussenpersoon je wensen aangeven.
Niet verder doorgevraagd.
Zijn vrij intelligente mensen dus ik vul in dat goed lezen wel had moeten lukken.
Hond is idd een DH (ODH) waar de fokker 6 generaties HD vrij aan kon tonen. Daar is vooraf dus wel over nagedacht door de kopers. Ook geen glijbaan maar netjes recht etc.
Doyaquba schreef: ↑03 mar 2021 22:34
Allemaal onverzekerd. Ik geloof dat zowel alles is uitgesloten als je een rashond van deze categorie bezit en dan ook nog eens ermee sport.
En als je wel wilt verzekeren betaal je je blauw aan premie, een snelle zoektocht brengt me op 50-60 euro per maand. Dan ben je in 10 jaar tijd ruim 6000 euro kwijt. Dat zijn wel 4 boxerpuppies.
Donner is tot nu toe de duurste hond geweest met zo'n 500 euro aan dierenartskosten door twee keer een domme actie (en Utrecht is duur ).
De rest komt alleen maar bij de dierenarts voor de jaarlijkse enting tot nu toe. (Tel ik preventieve röntgenfoto's voor de heupen en rug en de hartecho niet mee hè).
Ik denk zo dat ik goedkoper uit ben zonder verzekering nu helpt het ook wel dat onze dierenarts bijna nooit consult rekent bijvoorbeeld en heel goedkoop is. Maar toch.
Voor Ushi zou ik 55 euro per maand kwijt zijn en dan mag ik sowieso niet sporten ik zie dat jij 63 euro kwijt zou zijn en dan moet je per declaratie ook nog 20% zelf betalen
Bijzonder gebruik
Uw verzekering dekt ook nooit medische kosten van uw huisdier die ontstaan tijdens of door:
1. beroepsmatig of bedrijfsmatig gebruik;
2. elke vorm van sport met daarin een wedstrijdelement;
3. de sledehondensport;
4. de jacht;
5. gevechten.
Ik sport niet eens wedstrijdmatig, maar een wedstrijdelement is natuurlijk wel heel vaag geformuleerd.
Dan nog, met 5 stuks zo duur verzekeren en zo weinig terugkrijgen, laat maar zitten. In geval van nood is er een hondenspaarrekening.
Tot nu toe is dat nog altijd veel goedkoper gebleken.
Ik kreeg eigenlijk het eerste (half?) jaar een gratis verzekering via de fokker maar die bleek alleen in Duitsland te gelden. Gemiste kans voor z'n hematoom met schade toenertijd
~Suzanne~ schreef: ↑03 mar 2021 18:40
De laatste keer dat ik keek mocht je niet sporten met je hond, ook niet recreatief, want alles wat daarmee verband hield werd niet vergoed. De laatste keer dat ik keek was het verplicht je hond jaarlijks volledig te laten vaccineren.
Laat maar.
Suzanne
Dan heb je waarschijnlijk al een tijd niet gekeken, of nooit goed gekeken.
Wat er iig bij een aantal in de voorwaarden staat is dat als er tegen een ziekte gevaccineerd kan worden, en je dat dan niet doet en je hond krijgt die ziekte, de kosten die daaruit komen niet vergoed zullen worden.
Maar er staat dus niet dat je jaarlijks moet vaccineren
Het is ook al zeker 5 jaar geleden als het niet langer is en dat was destijds echt een voorwaarde maar ik weet echt niet meer welke maatschappij.
Het werd me aan de ene kant teveel uitgekleed en tegelijk te duur en teveel voorwaarden waar ik niet aan wilde voldoen.
Ik ben dus niet perse tegen ofzo.. maar je moet altijd een afweging maken tussen de premie, de voorwaarden en de eisen. Past dat bij wat je wilt? Dan verzekering nemen. Past het niet? Dan die niet nemen. Klaar
Bij dit soort verzekeringen althans he, er zijn uitzonderingen op dat standpunt.
Allemaal onverzekerd. Ik geloof dat zowel alles is uitgesloten als je een rashond van deze categorie bezit en dan ook nog eens ermee sport.
En als je wel wilt verzekeren betaal je je blauw aan premie, een snelle zoektocht brengt me op 50-60 euro per maand. Dan ben je in 10 jaar tijd ruim 6000 euro kwijt. Dat zijn wel 4 boxerpuppies.
Donner is tot nu toe de duurste hond geweest met zo'n 500 euro aan dierenartskosten door twee keer een domme actie (en Utrecht is duur ).
De rest komt alleen maar bij de dierenarts voor de jaarlijkse enting tot nu toe. (Tel ik preventieve röntgenfoto's voor de heupen en rug en de hartecho niet mee hè).
Ik denk zo dat ik goedkoper uit ben zonder verzekering nu helpt het ook wel dat onze dierenarts bijna nooit consult rekent bijvoorbeeld en heel goedkoop is. Maar toch.
Voor Ushi zou ik 55 euro per maand kwijt zijn en dan mag ik sowieso niet sporten ik zie dat jij 63 euro kwijt zou zijn en dan moet je per declaratie ook nog 20% zelf betalen
Bijzonder gebruik
Uw verzekering dekt ook nooit medische kosten van uw huisdier die ontstaan tijdens of door:
3. de sledehondensport;
4. de jacht;
5. gevechten.
dus als je hond wordt aangevallen en half open ligt valt dat dan onder gevechten? lekker
Bijzonder gebruik
3. de sledehondensport;
4. de jacht;
5. gevechten.
dus als je hond wordt aangevallen en half open ligt valt dat dan onder gevechten? lekker
nou inderdaad, dat zou toch juist een van de zaken zijn waar je voor verzekerd
dan moet je nog een ongevallen verzekering afsluiten
meriam schreef:Hier voor het eerst een hond verzekerd omdat ik mijn studieschuld moest beginnen met terugbetalen en dus niet zo snel mijn spaarrekening kon bijvullen als er iets zou gebeuren. Ik dacht als er iets omhoog komt is het vaak eerste jaar kan hij daarna wel weer eruit.
Ja, heb overleg gehad met de verzekering en ze hebben al toegezegd die kosten te vergoeden.
Ik doe hier niet aan verzekeren. Kom je ook niet voor verrassingen te staan. Ik doe ook niet aan jaarlijks vaccineren en ik bepaal zelf wel of we sporten. Bij mijn ras wordt sowieso heel veel uitgesloten. Dus we betalen alles dan wel zelf.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Welke heb je?
Ik heb ook naar ongevallenverzekering gekeken maar op de site leek het heel wat, maar toen ik de voorwaarden ging lezen was er nog bij heel veel een eigen risico en laag percentage wat vergoed wordt.
Inshared, het eigen risico is 15%. Met wat er gedekt wordt vind ik die acht euro wel de moeite. Maar ja, anders had ik hem ook niet
Wel interessant deze van inshared. Er staat dat medische zorg door eigen gedrag (botsen, vallen, verstrikt raken)
Ook vergoed wordt. Ik ben nog aan het afwegen of ik mijn toekomstige pup ga verzekeren.
Als ik terugdenk aan mijn vorige hond, die had in het eerste jaar een tennisbal opgegeten, 2x zijn hiel opgehaald aan iets scherps uit de sloot, 2x een oorontsteking door het zwemmen, 1x een oogontsteking door waarschijnlijk een takje in zijn oog tijdens het rennen. Nou denk ik niet dat die ontstekingen vergoed worden, maar als dat wel zo is dan is het wel het overwegen waard zo’n verzekering van inshared.
Welke heb je?
Wel interessant deze van inshared. Er staat dat medische zorg door eigen gedrag (botsen, vallen, verstrikt raken)
Ook vergoed wordt. Ik ben nog aan het afwegen of ik mijn toekomstige pup ga verzekeren.
Als ik terugdenk aan mijn vorige hond, die had in het eerste jaar een tennisbal opgegeten, 2x zijn hiel opgehaald aan iets scherps uit de sloot, 2x een oorontsteking door het zwemmen, 1x een oogontsteking door waarschijnlijk een takje in zijn oog tijdens het rennen. Nou denk ik niet dat die ontstekingen vergoed worden, maar als dat wel zo is dan is het wel het overwegen waard zo’n verzekering van inshared.
Maar dat is dus de pest. Mijn vorige 2 honden (13 en 15 geworden) hebben samen misschien 1000 euro aan dierenartskosten gekost. Ik ga niet eens berekenen wat ik heb "bespaard". En Sis kost in 1 jaar al heel veel meer dan 1000 euro, alleen per jaar al 500 euro aan medicatie. De huisdierenverzekeringen verdienen er aan, dus er wordt minder uitgekeerd dan dat er binnenkomt. Veel minder.
Ik betaal gewoon liever voor mijn eigen hond. Plus ik wil eigen regie over mijn eigen hond. Op het moment dat ze gaan zeggen kanker in de baarmoeder wordt niet vergoed, maar die in de hersenen wel.... ja dahaag!
Ja het is wel heel naar dat er zoveel dingen worden uitgesloten. Alleen mijn hond sem had dus zijn dijbeen gebroken. Hij werd geopereerd en dit ging ons zeker 2500 euro kosten. Nu hadden we dat geld wel, maar toch is het een hele kluif om even op te hoesten.. bij sem denk ik dat wij het met een verzekering er wel uit hadden gehaald. Mits er niet van alles niet onder de verzekering had gevallen. zit er nu over te denken om het eerste jaar te verzekeren om even te kijken hoe het gaat. Weet alleen niet welke verzekering.. en twijfel eigenlijk toch nog
Ik lees wel veel mensen die tegen zijn. Iemand ervaring met de verzekering van petplan?
Welke heb je?
Deze heb ik ook. Een gewone verzekering zag ik niet zitten, maar voor 12 euro zijn ze samen verzekerd voor ongelukken.
Vind dat wel een fijn idee, als ze door lompigheid oid gewond raken, hoef ik me niet druk te maken om de kosten
patriciasnijder schreef: ↑04 mar 2021 18:24
Ja het is wel heel naar dat er zoveel dingen worden uitgesloten. Alleen mijn hond sem had dus zijn dijbeen gebroken. Hij werd geopereerd en dit ging ons zeker 2500 euro kosten. Nu hadden we dat geld wel, maar toch is het een hele kluif om even op te hoesten.. bij sem denk ik dat wij het met een verzekering er wel uit hadden gehaald. Mits er niet van alles niet onder de verzekering had gevallen. zit er nu over te denken om het eerste jaar te verzekeren om even te kijken hoe het gaat. Weet alleen niet welke verzekering.. en twijfel eigenlijk toch nog
Ik lees wel veel mensen die tegen zijn. Iemand ervaring met de verzekering van petplan?
Wij hebben voor al onze huisdieren een verzekering via petplan, ik vind dat ze duidelijke voorwaarden hebben. En kwa uitbetalen erg tevreden tot nog toe.
Bijzonder gebruik
3. de sledehondensport;
4. de jacht;
5. gevechten.
Nee, dat valt niet onder gevechten, ze spreken over bijzonder gebruik.
Je gebruikt ze niet voor een gevecht, ze kunnen wel in een gevecht belanden/worden aangevallen en dan krijg je de kosten gewoon vergoedt.
Verzekeraars verdienen aan hun product. Anders bestonden ze niet. En net als met elk ander bedrijf zijn er aspecten die winstgevend zijn en andere aspecten waar ze wat op toegeven, maar onder aan de streep blijft er geld over.
Verzekeren is alleen maar interessant voor dingen die je niet zelf kunt betalen of waar je risico te hoog is.
Voor mensen die geen 1000 of 2000 in 1 keer kunnen missen, is het wel interessant om huisdieren te verzekeren. Kun je dat wel, dan is het meestal niet interessant om hond of kat te verzekeren.
Bijzonder gebruik
3. de sledehondensport;
4. de jacht;
5. gevechten.
Nee, dat valt niet onder gevechten, ze spreken over bijzonder gebruik.
Je gebruikt ze niet voor een gevecht, ze kunnen wel in een gevecht belanden/worden aangevallen en dan krijg je de kosten gewoon vergoedt.
Ik had over dat kopje Bijzonder Gebruik heen gelezen idd