Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het droomkruisingentopic

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Het droomkruisingentopic

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

GrethavW schreef: 28 feb 2021 19:26 Er is één kruising die ik hier op het forum voorbij zag komen altijd blijven hangen.
Weet alleen niet meer zeker wat de kruising was. Volgens mij Konings Poedel x Duitse Dog (of was het Ierse Wolfshond). Grote ruwharig honden met baard.
De honden op de foto's vond ik zo verschrikkelijk leuk!

Edit: Gevonden Duitse Dog x Poedel was het.

Afbeelding

Afbeelding

Geweldig dit :I:
Ja, heel erg gaaf deze! Iemand op het forum dacht er toen toch serieus over na toen er pups werden aangeboden? Of was jij dat?
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

malinois schreef: 01 mar 2021 18:24 Geen idee hoor hoe of wat maar mijn honden zijn al een paar keer gevraagd voor een combi met een schotse collie. Ik heb t altijd afgewezen maar stiekem wel nieuwsgierig wat eruit zou komen. Qua gezondheid is er op de collie toch ook wel wat aan te merken volgens mij.
Door de Collieclub wordt uitsluitend pupinformatie verleend indien beide ouders zijn getest op heupdysplasie en als uitslag HD A of B hebben. Daarnaast moeten zij bij officieel oogonderzoek vrij zijn bevonden van progressieve retina atrofie (PRA). Bij de korthaar Collies geldt tevens dat beide ouders vrij van collie eye anomaly (CEA) zijn bevonden; voor de langhaar Collies geldt dat een van beide ouders vrij dient te zijn van CEA.

Dat vind ik terug. En natuurlijk MDR1, maar bij een kruising met een Mechelse herder komen daar toch geen lijders uit.
Ik zou het persoonlijk een leuke kruising vinden, mits beide ouders niet dat nerveuzige hebben.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

malinois schreef: 01 mar 2021 18:24 Geen idee hoor hoe of wat maar mijn honden zijn al een paar keer gevraagd voor een combi met een schotse collie. Ik heb t altijd afgewezen maar stiekem wel nieuwsgierig wat eruit zou komen. Qua gezondheid is er op de collie toch ook wel wat aan te merken volgens mij.
Daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen ja, ik denk dat het best wel eens heel fijne honden zouden kunnen worden! En mooi ook, maar ik vind veel kruisingen met collie mooi, dat is natuurlijk niet verrassend :F:
Ik hou het wat betreft de algemene gezondheid van de collie als ras niet supergoed meer bij de laatste jaren. Net als bij andere rassen waarin geen outcross wordt gedaan, wordt de gezondheid er natuurlijk niet beter op. Maar er zijn zeker nog wel gezonde en fatsoenlijk gebouwde honden te vinden, mocht je zo'n combi toch een keer overwegen.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Eigenlijk heb ik 2 favoriete mixen.
Border collie x vlinderhondje. Een klein formaat hond maar met een heerlijk werkkarakter

Border collie x windhond. Vliegensvlugge leergierige honden
Perry en Noah

Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Johnny Jones schreef: 01 mar 2021 18:32
GrethavW schreef: 28 feb 2021 19:26 Er is één kruising die ik hier op het forum voorbij zag komen altijd blijven hangen.
Weet alleen niet meer zeker wat de kruising was. Volgens mij Konings Poedel x Duitse Dog (of was het Ierse Wolfshond). Grote ruwharig honden met baard.
De honden op de foto's vond ik zo verschrikkelijk leuk!

Edit: Gevonden Duitse Dog x Poedel was het.

Afbeelding

Afbeelding

Geweldig dit :I:
Ja, heel erg gaaf deze! Iemand op het forum dacht er toen toch serieus over na toen er pups werden aangeboden? Of was jij dat?
Nee dat was ik niet. Ik was er toen nog niet aan toe en nu nog niet. Zo lang Bronco er is, komt er geen grote hond bij.
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik wilde gewoon een vrolijk gezelschapshondje. Sociaal graag, vriendelijk, en als het even kan geen keffert. Gewoon een ongecompliceerde blije hond die niet per se van alles MOET, maar wel wat aankan, en die bij een dagje niks ook gewoon tevreden zal zijn zonder tegen de muren op te stuiteren.

En dat heb ik nu. Moeder was chihuahua X shihtzu, vader weer een wawa, en daar kwamen dus puppers uit. En toen ik de mazzel had Kyuubi met 11 weekjes oud als herplaatser op marktplaats te spotten hebben we hem meteen die dag opgehaald. Nooit spijt van gehad. Heerlijk karakter!
Als Kyuubi niet patella 2 aan de linkerknie had gehad had ik hem 100% zeker ingezet voor de fok. Maar helaas. Zo jammer, want ik had gewoon een serieuze wachtlijst aan mensen die dol- en dolgraag een pupje van hem gehad hadden. (Zelfs mensen die het nu nog zouden willen, maar gaan-we-dus-niet-doen) Wat had ik hem graag met een wat grotere, vriendelijke en zachte teef willen kruisen, dit soort hondjes is precies waar een gebrek aan is wat mij betreft.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Nanna schreef: 01 mar 2021 23:25 Leukleukleuk, een kruising Duitse herder x Golden retriever

Afbeelding
Die ziet er wel heel leuk uit. Ik denk dat het geen F1 DH x GR is. Het is een veelvoorkomende kruising voor hulphonden en blindegeleidenhonden maar ze zien er meestal zo uit:

Afbeelding
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Er zijn natuuriljk wel duitse herders die e dragen. Maar ik zou toch eerder denken aan zwitserse herder x golden retriever als het een F1 is
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)

Ongelezen bericht door kloesje »

jenn90 schreef: 28 feb 2021 13:44 Tja dan zou ik toch meer rallys of dakars willen :F: heerlijk om mee te werken, super in huis , sociaal met andere honden eigenlijk perfect gewoon :-).

Afbeelding
Ik ben Dakar fan :I: Dus kom maar door met deze kruising :lol1:
Ik heb de helft al in huis, dus ik zomaar een bijdrage kunnen leveren :tongue:
Afbeelding
Kirry
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kirry »

Marlett schreef: 01 mar 2021 11:13 Het hoeft van mij ook niet met wolventruien en vergaderingen met oploskoffie, maar wat je zegt, een database voor mensen die een hond zoeken, mensen die geen ras of broodfok willen, maar wel voorkennis willen over de ouderdieren.
Toen ik op zoek was naar een hond, viel dat niet mee om te vinden, zeker als je geen connecties hebt.
Nou inderdaad. Ik weet dat ik een beetje (onderstatement) neurotisch ben in mijn zoektocht, maar ik vind het, zonder echte connecties, echt moeilijk om aan een leuke kruising te komen. Rashond heb ik een beetje laten varen... op wat goeie fokkers na. Maar een stabiele, leuke, 'laat mn pis niet lauw maken'-kruising is een speld in de hooiberg zoeken. Voor mij dan.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

sirene schreef: 02 mar 2021 08:41
Nanna schreef: 01 mar 2021 23:25 Leukleukleuk, een kruising Duitse herder x Golden retriever

Afbeelding
Die ziet er wel heel leuk uit. Ik denk dat het geen F1 DH x GR is. Het is een veelvoorkomende kruising voor hulphonden en blindegeleidenhonden maar ze zien er meestal zo uit:

Afbeelding
Een kennis van mij heeft ook een kruising Duitse herder x Golden en die ziet er zo uit (linkerhond uiteraard):

Afbeelding

Wel een heel leuke hond overigens.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kirry schreef: 02 mar 2021 09:43 Nou inderdaad. Ik weet dat ik een beetje (onderstatement) neurotisch ben in mijn zoektocht, maar ik vind het, zonder echte connecties, echt moeilijk om aan een leuke kruising te komen. Rashond heb ik een beetje laten varen... op wat goeie fokkers na. Maar een stabiele, leuke, 'laat mn pis niet lauw maken'-kruising is een speld in de hooiberg zoeken. Voor mij dan.
Sowieso hoor. Daar is gewoon een enorm tekort aan.
dagmar88
Zeer actief

_Tiny_ schreef: 02 mar 2021 10:17 De verzorging van teef en pups vind ik helemaal geweldig leuk. Daar ligt het niet aan. Ik ben vooral teleurgesteld in het publiek wat er op af komt, denk ik.

Niks is definitief. Al mijn honden zijn open en wie weet wat ik volgend jaar doe.
X windhond of kelpie en je bent dat publiek kwijt. Is Fire gecastreerd? :mrgreen:

Het zou zonde zijn om je geschikte honden niet in te zetten en mooier dan een nest wordt het niet.
Dennenappel
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Dennenappel »

_Tiny_ schreef: 01 mar 2021 13:36
Dennenappel schreef: 28 feb 2021 11:21
Ik heb zijn Embark net binnen.
Grootste aandeel (57,7%) is natuurlijk Tjech.
Iemand nog een gok doen en dan vooral naar het niet voor de hand liggende deel welke gelukkig ook het laagste is? :mrgreen:

Zo ligt hij vaak erbij als ik aan het werk ben :mrgreen:

Niet voor de hand liggend, dus waarschijnlijk iets wat er helemaal niet wolfachtig uitziet.... Poedel! :pffff:

:mrgreen:
Tiny voelt ‘m aankomen!

5,7% labrador :80: :F:
En echt, nog nooit zo’n zachte, lieve, relaxte flappie gehad.
En met de opvoeding maak je je er echt niet makkelijk vanaf maar wat een genot.
Dit soort honden eisen eigenlijk gewoon de opvoeding/leven die iedere hond zou moeten krijgen en dan heb je ook wat.

Mijn roedeltje is compleet :I:
Kirry
Zeer actief

Klinkt heerlijk, Dennenappel.
Dennenappel
Zeer actief

dagmar88 schreef: 02 mar 2021 10:16
Kirry schreef: 02 mar 2021 09:43 Nou inderdaad. Ik weet dat ik een beetje (onderstatement) neurotisch ben in mijn zoektocht, maar ik vind het, zonder echte connecties, echt moeilijk om aan een leuke kruising te komen. Rashond heb ik een beetje laten varen... op wat goeie fokkers na. Maar een stabiele, leuke, 'laat mn pis niet lauw maken'-kruising is een speld in de hooiberg zoeken. Voor mij dan.
Sowieso hoor. Daar is gewoon een enorm tekort aan.

Ik zou eens in de hoek duiken van honden die je leuk lijken.
Facebook/Instagram enz. Hondenforum natuurlijk.
En probeer contacten te leggen, veel nestjes met kruisingen worden ook helemaal niet aan de grote klok gehangen en zijn zo baasjes voor.
Het grote voordeel is dan ook dat je makkelijk achter de karakters van de ouders kan komen, zowel mamma als paps, je kunt ze ontmoeten en eens mee gaan op wandeling.
Dan krijg je meteen al heel veel informatie.
Dennenappel
Zeer actief

_Tiny_ schreef: 02 mar 2021 11:04 Niks mis met een scheut labrador in een kruising.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Zo leer je steeds meer :mrgreen:
Kirry
Zeer actief

Daarom ook mijn terugkeer, tijdje geleden, naar het forum. En ik hou wat outcross fb pagina's in de gaten. Ik laat veel hondjes uit in de buurt nu de lokale uitlaatdienst ermee gestopt is, dus hou mijn oortjes open. Het komt wel... ooit, haha!

Ik zou gek zijn op een windhond kruising. Altijd al ge-wel-dige honden gevonden. Echo, Taro, Spock... veeg mij maar op.
Eveneens kruisingen met poedel. Of een Golden kruising. Ik laat nu een hondje uit wiens mamma een doodle is en pappa een labrador. En zij is geweldig met grote amberkleurige ogen. Luisteren als een malle en ze zoekt telkens oogcontact. Nou, dan heb je mij al. Mijn zus heeft een hondje wiens DNA test deel Golden, deel Chi liet zien. Hele leuke hond, en onverstoorbaar.
dagmar88
Zeer actief

_Tiny_ schreef: 02 mar 2021 10:46 Ja, maar zit het kelpie publiek te wachten op poedel kruisingen :engel:
Ik weet wel dat het australian Shepherd publiek mijn aussiedoodle's vreselijk vindt :LOL: Terwijl het mij juist zo leuk had geleken.

Als uitgangspunt wil ik toch wel iets fokken wat ik zelf graag wil hebben. Dan is het ook niet erg als het wat langer duurt voordat alles een fijne baas heeft.
:mrgreen: Als die net zo gezellig zijn als de gemiddelde aussie reu mis je er toch niets aan.
Huskymensen staan rood aangelopen te schuimbekken van die pomsky. En na 120 jaar zware inteelt uit de "beste" showlijnen heeft pa Sjaak toen ie uitgefokt was bastaards verwekt. In een vieze kleur! Emotionele aanranding :mann:

Ik denk wel dat je nu de luxe hebt om helemaal te fokken wat je zelf wilt en de afzetmarkt/het publiek daar geen rol in te laten spelen.
Met een geteste kruisingpup met ouders met een beetje schappelijk karakter blijf je nu letterlijk nooit zitten.
Voor mezelf zou ik wel een patter x Zus willen, maar dat durf ik nog steeds niet.
dagmar88
Zeer actief

_Tiny_ schreef: 02 mar 2021 11:58 Maar vertel eens, wat lijkt jou zo leuk aan Zus x patterdale? Wat voor karakters, lichaamsbouw en kleuren krijg je dan?
:LOL: Gewoon een zwarte/blue merle ruwhaar sek russel met een krulstaart, dikke billen en een pinnenkop.
Ik houd van terriers. Zus ligt daar dichtbij, maar wat zachter. Makkelijker op andere gedachten te brengen.
Als ik een lap grond zou hebben deed ik het direct en hield ze allemaal. Ging ik er ratten mee vangen :mrgreen:
jenn90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel

Ongelezen bericht door jenn90 »

kloesje schreef: 02 mar 2021 09:22
jenn90 schreef: 28 feb 2021 13:44 Tja dan zou ik toch meer rallys of dakars willen :F: heerlijk om mee te werken, super in huis , sociaal met andere honden eigenlijk perfect gewoon :-).

Afbeelding
Ik ben Dakar fan :I: Dus kom maar door met deze kruising :lol1:
Ik heb de helft al in huis, dus ik zomaar een bijdrage kunnen leveren :tongue:
Daar zou je wel hele knappe puppies van krijgen zulke ouders :I:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Célie schreef: 02 mar 2021 13:03
duitse herder schreef: 01 mar 2021 19:06 Eigenlijk heb ik 2 favoriete mixen.
Border collie x vlinderhondje. Een klein formaat hond maar met een heerlijk werkkarakter

Border collie x windhond. Vliegensvlugge leergierige honden
https://www.facebook.com/groups/4938438 ... 6033889082

Die zag ik voorbij komen bij bewust kruisen :D
Haha Deze ken ik maar al te goed! Ronja is namelijk de moeder van mijn Perry! Tweede kerstdag kwam tijdens ene wandeling deze mix ter sprake dat we dit zo een leuke combinatie vinden. Daardoor zijn er balletjes gaan rollen met dit nest als gevolg.
Het is dat ik voor nu nog echt geen pup erbij wil, Perry wordt 2 jaar als dit nest geboren wordt. Daarbij wil ik waarschijnlijk in de toekomst een pup van Perry.

Kortom ik ga het nest van dichtbij volgen

Afbeelding
Perry met zijn zusje en moeder
Perry en Noah

Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Afbeelding
Is dit niet gewoon de "Golden Shepherd", het type dat in de States wel eens wordt gefokt?

Golden Shepherd
Afbeelding

Daarover...

Blue Bay Shepherd
Afbeelding

Panda Shepherd
Afbeelding

Liver Shepherd
Afbeelding

Silver Sable
Afbeelding

enzovoorts
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Crescent
Zeer actief

Gut, ik vergeet bijna de Merle

Afbeelding
-Nothing but the rain…
Crescent
Zeer actief

Cleva schreef: 02 mar 2021 22:24 Ja enig, al die kleurmuizen.
Zonder gezondheidspapieren is het niets.
Met name het bouwwerk van die zilver sabel vind ik prima. Per definitie het niet uitsluiten van kleurfouten is al een verrijking. Ze doen ook wel eens iets goeds daar, aan de andere kant van de oceaan. Die bay shepherd is wel met van alles en nogwat en puur fashion. Een soort wolfhond light.
-Nothing but the rain…
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Jammer dat die blue bay shepherds, pandas, enz voornamelijk broodfok zijn. Bewuste inteelt om kekke kleurtjes er uit te krijgen en voor grof geld te verkopen. Beetje jammer want aan de ene kant heb je dus dat, en aan de andere kant de puristen die in het gunstigste geval de "miskleurtjes" per direct uitsluiten voor de fok en in het slechtste geval het liefst verdrinken. Gewoon twee keer kleurtjesfok dus.
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Onze enige intacte teef is Nova, de Working Kelpie. Er komt vast ooit wel eens een nestje bij. Ik denk dan zelf aan een Schipperke, volgens mij krijg je dan leuke kleine fanatieke herdershondjes.
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Het wordt een beetje eentonig, maar ook ik vind een windhond in de kruising meestal een verbetering.
Met terriër erbij voor wat pit en iets uit rasgroep 1 voor het luisteren. Of een bull lucher :I:

Mijn oppashond van vroeger was een greyhound X Mechel. Zo mooi! :I:
Maar het mag ook gerust een Hollander X whippet zijn hoor. Wie weet, in de toekomst.

De kelperuanen vind ik ook zo ontzettend mooi! En zoals ik het lees ook een heel fijn karakter.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Mijn droomkruising is definitief Duitse Herder x Mechelse Herder. En dan samen in de camper de hele wereld rond.
Wordt wel een 15 jaren plan, tot die tijd loopt hier teveel ander gespuis. :I:
Gr. Aniek

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Mijn droomkruising is op dit moment de hollander x mechelaar. Wat een heerlijke honden heb ik nu en ook hun nestgenoten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”