Na vele jaren over de wereld zwerven is mijn oudste zus aan het settelen met huisje boompje beestje. Man, dochter en nu in juli een echt eigen huis in Hilversum ipv een huur appartement in het drukke centrum van Den Haag.
En daardoor is er nu dan ook eindelijk ruimte voor een hond!
Mijn zus is dol op de labradoodle van mijn ouders (Nikki) en heeft dus ook primair een labradoodle in haar hoofd. Ik heb haar al wel gewaarschuwd dat onze Nikki geen doorsnee doodle is. Ze is extreem beleefd en bedachtzaam, echt een dametje. Terwijl ik andere doodles toch vooral ken als lief, maar ook dat labrador, lomp met een bord voor de kop. Maar dat vind ze niet erg.
Hondje hoeft echt niet perfect en in de pas te lopen.
Uiteindelijk is er maar 1 echt grote eis. Moet goed kunnen met kleine kinderen. Uiteraard moet het kleine kind (mijn nichtje is nu 1 jaar, maar ik vermoed dat het in de toekomst niet bij 1 gaat blijven) ook goed met hond kunnen

Aangezien ze pas in juli het nieuwe huis in trekken heeft ze kwa timing niet eerder dan augustus in haar hoofd en is nu vooral aan het rond kijken naar een goede fokker. Maar dat blijkt extreem moeilijk te zijn.
Kwa werk komt het ook helemaal goed. Bij beide werkgevers zijn al garanties afgegeven dat ook na Corona thuis werken mogelijk blijft. Hond zal dus zeker niet lange dagen alleen thuis hoeven te zitten. Beide wandelen ze nu al ook graag en veel.
Mochten iemand een goede labradoodle fokker weten, of misschien zelfs wel op de hoogte van een gepland best, dan horen we die tips heel erg graag.
Ze staat ook zeker open voor andere rassen/mix/buitenlands. Het hoeft ook niet perse een puppie te zijn. Het belangrijkste voor haar is kind vriendelijk. Kwa buitenlandse adoptie hondjes is het dus vooral belangrijk dat ze al een tijdje in Nederland zijn en goed bekend is hoe ze op dingen reageren. Ze was in het begin daar wat huiverig voor, maar ik ken zoveel leuke ongecompliceerde importjes, dat ze na mijn verhalen daar ook voor open staat... als het maar de juiste match is. Het gros zal daarin niet geschikt zijn, maar soms zitten er toch leuke pareltjes tussen!
Hoewel kind vriendelijk dus de belangrijkste eis is, wordt dit voor hun wel hun eerste hond. Dus rassen die niet geschikt zijn voor onervaren bezitters zijn niet zo handig.
Kortom ook tips voor andere rassen/fokkers/geplande nestjes etc zijn zeer welkom. Kwa adoptie is het natuurlijk iets complexer omdat eerder dan augustus gewoon niet handig is, maar ook daar horen we graag tips!