Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tips hondje voor mijn zus

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Tips hondje voor mijn zus

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Na lange tijd afwezigheid me weer eens aangemeld, want heb jullie advies nodig!

Na vele jaren over de wereld zwerven is mijn oudste zus aan het settelen met huisje boompje beestje. Man, dochter en nu in juli een echt eigen huis in Hilversum ipv een huur appartement in het drukke centrum van Den Haag.

En daardoor is er nu dan ook eindelijk ruimte voor een hond!

Mijn zus is dol op de labradoodle van mijn ouders (Nikki) en heeft dus ook primair een labradoodle in haar hoofd. Ik heb haar al wel gewaarschuwd dat onze Nikki geen doorsnee doodle is. Ze is extreem beleefd en bedachtzaam, echt een dametje. Terwijl ik andere doodles toch vooral ken als lief, maar ook dat labrador, lomp met een bord voor de kop. Maar dat vind ze niet erg.

Hondje hoeft echt niet perfect en in de pas te lopen.

Uiteindelijk is er maar 1 echt grote eis. Moet goed kunnen met kleine kinderen. Uiteraard moet het kleine kind (mijn nichtje is nu 1 jaar, maar ik vermoed dat het in de toekomst niet bij 1 gaat blijven) ook goed met hond kunnen ;) . Gelukkig gaat dat met mijn eigen hond en ook Nikki heel erg goed.

Aangezien ze pas in juli het nieuwe huis in trekken heeft ze kwa timing niet eerder dan augustus in haar hoofd en is nu vooral aan het rond kijken naar een goede fokker. Maar dat blijkt extreem moeilijk te zijn.

Kwa werk komt het ook helemaal goed. Bij beide werkgevers zijn al garanties afgegeven dat ook na Corona thuis werken mogelijk blijft. Hond zal dus zeker niet lange dagen alleen thuis hoeven te zitten. Beide wandelen ze nu al ook graag en veel.

Mochten iemand een goede labradoodle fokker weten, of misschien zelfs wel op de hoogte van een gepland best, dan horen we die tips heel erg graag.

Ze staat ook zeker open voor andere rassen/mix/buitenlands. Het hoeft ook niet perse een puppie te zijn. Het belangrijkste voor haar is kind vriendelijk. Kwa buitenlandse adoptie hondjes is het dus vooral belangrijk dat ze al een tijdje in Nederland zijn en goed bekend is hoe ze op dingen reageren. Ze was in het begin daar wat huiverig voor, maar ik ken zoveel leuke ongecompliceerde importjes, dat ze na mijn verhalen daar ook voor open staat... als het maar de juiste match is. Het gros zal daarin niet geschikt zijn, maar soms zitten er toch leuke pareltjes tussen!

Hoewel kind vriendelijk dus de belangrijkste eis is, wordt dit voor hun wel hun eerste hond. Dus rassen die niet geschikt zijn voor onervaren bezitters zijn niet zo handig.

Kortom ook tips voor andere rassen/fokkers/geplande nestjes etc zijn zeer welkom. Kwa adoptie is het natuurlijk iets complexer omdat eerder dan augustus gewoon niet handig is, maar ook daar horen we graag tips!
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 26 feb 2021 23:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Tips hondje voor mijn zus

Ongelezen bericht door Lothian »

Sandra&co doet weer een nestje met haar Sofi x een poedel :D de Labradorhelft mist dan maar volgens mij worden dat leuke hondjes.
Afbeelding
Jetski
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jetski »

Een Portugese waterhond?
Kwa uiterlijk net een doodle.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Die combi met Sofi is leuk zeg! Helaas toch echt wat te vroeg.

Portugese water hond gaan we eens op inlezen.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Wat ik zag op Instagram komen die half april. Kan me niet voorstellen dat iemand zit te wachten om een pup dan tot augustus voor iemand te houden.

Heb je überhaupt gelezen? Moet niet precies augustus zijn, als het later wordt is ook prima. Totaal geen haast. Maar aangezien ze pas in juli gaan verhuizen van een appartement in druk Den Haag naar een groot huis met grote tuin, vlakbij bossen en alles, plus de hele hectiek van de verhuizing zelf, dan is eerder gewoon niet praktisch. Lijkt me voor niemand goed en voor een pup al helemaal niet.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Ach. Het is bij jou zelden goed. Dat is niks nieuws.

We stellen de datum niet centraal. Helemaal niet zelfs. Al wordt het volgend jaar april. Boeiend. Alleen niet eerder. Dat gaat gewoon niet. Alleen al omdat in der huidige appartement honden niet zijn toegestaan.

Snap niet wat daar nou zo belachelijk raar aan is.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 26 feb 2021 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik ken geen fokker in die richting. Maar begrijp wel dat ze nu wil wachten tot ze gesetteld is. De hectiek van en rond de verhuizing met een klein kindje en mogelijk nog een beetje verbouwen. Dan blijft er weinig tijd over voor een pup of andere hond die nog moet wennen en opgevoed. Als fokker (als ik dat zou zijn) zou ik het niet fijn vinden om juist vlak voor die periode een pup mee te geven. Het kan geen kwaad om nu al juist te orrienteren.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Shiloh86
Zeer actief

Precies dat Chihuahua-paws

Inmiddels is trouwens ook de interesse voor de Friese stabij gewekt. Ze gaat daar van de week eens meer informatie over inwinnen. Ook in die hoek zijn tips zeer welkom. Ik ben niet heel bekend met dat ras, maar uit de omschrijvingen klinkt het als een type hond dat precies past bij wat ze zoeken. Wellicht zien we daarin iets over het hoofd of moeten we iets weten dat de meeste beschrijvingen niet vertellen?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef: 26 feb 2021 22:51 Ik begrijp dat mijn tip niet goed gerekend wordt. Prima.

Waarom je niet kunt verhuizen met een pup is me volslagen onduidelijk.
De kortste klap lijkt me vooral dat je een pup uitzoekt die niet overal van over de zeik gaat.

Het is gewoon niet zo dat je elke week een geweldige pup kunt vinden. Zeker nu niet.
Als je de datum van aankomst centraal stelt is dat waar je op selecteert. Niet de ouderdieren of de manier van fokken maar wanneer hij moet komen.
Prima maar dan heb je gewoon gekozen. Meer valt er niet te kiezen.

Ik heb inderdaad gelezen maar er stond niets van belang. :wink:
Tja, zo werkt dat als je settult met huisje boompje beestje. Dan moet ook alles opeens volgens vaste structuren, beheersbaar zijn en een hond is voor erbij.
Zus ging gewoon mee. Met de bus, vloertje leggen en weer terug. Er bestaat geen tweede Zus en een normaal stabiel hondje heeft daar helemaal geen last van.

Het is een verkopersmarkt. Iedere half fatsoenlijke fokker heeft de gegadigden al lang voor het uitzoeken, ook voor twee jaar vooruit. Die interesseert het hol of het ergens een keer in jouw ideaalplaatje past en wanneer je het kunt bolwerken naast je kindjes.
Dan gaan ze voor iemand die gewoon zorgt dat het kan. Je mag dankbaar zitten kijken als je überhaupt wordt uitgenodigd.
Shiloh86
Zeer actief

Ah.. en daar is nummer twee die altijd een hoop gezeik maakt van helemaal niks met een hoop oordeel en invullers. Sfeer is er hier niet echt op vooruitgegaan is het wel?

Bereid iemand zich een keer goed voor en wil iemand niet stel op spring NU een pup, is het weer niet goed. Het kan simpelweg niet in dit huis... the end.
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Shiloh86 schreef: 27 feb 2021 12:45 Ah.. en daar is nummer twee die altijd een hoop gezeik maakt van helemaal niks met een hoop oordeel en invullers. Sfeer is er hier niet echt op vooruitgegaan is het wel?

Bereid iemand zich een keer goed voor en wil iemand niet stel op spring NU een pup, is het weer niet goed. Het kan simpelweg niet in dit huis... the end.
Joh, laat lullen. Je gaat het ze toch geen 100 keer uitleggen :wink:
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Cleva schreef: 26 feb 2021 22:51
Het is gewoon niet zo dat je elke week een geweldige pup kunt vinden. Zeker nu niet.
Als je de datum van aankomst centraal stelt is dat waar je op selecteert. Niet de ouderdieren of de manier van fokken maar wanneer hij moet komen.
Ik ben het hier volledig mee eens, vooral omdat we nu echt in gekke tijd leven qua vraag naar pups. Als een pup van Sofi precies zou passen bij wat ze zoeken, dan is daar wel een oplossing voor te vinden. Geen idee of Sandra&Co nog mensen zoekt, ik kan mij voorstellen dat er al veel interesse is getoond in het nest. En dan is de vraag misschien helemaal niet meer relevant. Maar het idee dat je wellicht de ideale pup zou laten schieten omdat het drie maanden hectische maanden oplevert, begrijp ik ook niet. Abel kwam geheel onbedoeld op ons pad, precies ná onze zomervakantie. Al onze vrije dagen waren op, het kwam echt heel erg slecht uit. En toch is het gelukt en ben ik superblij dat we het gedaan hebben :-)

Maar goed, wat buitenlandse hondjes betreft: hoewel je eigenlijk pas vanaf juli/augustus kunt starten met de zoektocht, zou ik adviseren om wel nu alvast te kijken naar de werkwijze van verschillende stichtingen. Met sommige stichtingen zou ik - om diverse redenen - nooit in zee gaan. Juist omdat je niet nu direct kunt zwichten voor een bepaalde hond, is dit het moment om je alvast te verdiepen in die stichtingen. Let daarbij o.a. op de criteria die ze hanteren voor het wel of niet naar Nederland halen van een hond en kijk zeker ook naar eventuele gekke voorwaarden in hun contract.
Shiloh86
Zeer actief

@Marion.. fair enough.
natalie schreef: 27 feb 2021 14:05 Maar het idee dat je wellicht de ideale pup zou laten schieten
Ja en dat is dus niet zo. Ik vind het een super leuke combi, en mijn zus vond ze ook leuk, maar had geen “ja dit is perfect en vind ik nooit weer!” gevoel. Ze neigt toch meer naar een groter type hond zei ze later toen ik allerlei kleinere rassen opnoemde.

Bedankt voor de tip over buitenlandse stichtingen. Gaan we zeker naar kijken. Mocht je specifieke ervaringen willen delen horen we die heel graag!
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Als ze tijd heeft?
Onze Lucky wordt volgend jaar weer gedekt. Dan moet ze wel de havanezer leuk vinden. Al haar wensen komen uit alleen is het een hond van maximaal 6kg. Kan met alles en iedereen en kan ook overal mee heen. Nooit te groot of lastig en verhaart niet.
Afbeelding
gevni havanezers
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Veel stabijteefjes zijn ook niet de gezelligste hoor. Vind veel stabij's trouwens wel prachtig. Maar kende er al 2 die enorme angst hadden. En 1 prachtige dame die geen angst had, maar wel enorm veel haar op de tanden, zeer zelfstandige tante, vond met name haar eigenaresse whaha.
Zelf was Jol dan een kruising border met stabij. Dat zelfstandige en min of meer eigenwijze karakter van haar, had ze volgens mij wel van de stabij. Maar goed, het was een fantastische hond verder, trok alleen vaak het liefst haar eigen plan.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”