Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puspiemels

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Puspiemels

Ongelezen bericht door sirene »

Lekker smakelijke titel :mrgreen:

Zijn er eigenlijk intakte reuen boven de 1 jr die nog nooit een puspiemel hebben gehad? Ik ken ze namelijk niet.
Bij Ren zie ik het zelden en dan heel weinig maar ook bij hem heb ik het wel gezien. Ik hoor altijd mensen die zich er druk over maken, en da die meteen spoelvloeistof of castratie aanraden. Volgens mij hoort het gewoon bij intakte reuen, een beetje dan...
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Puspiemels

Ongelezen bericht door Floortje »

Ik heb geen antwoord op je vraag. Ik heb alleen een gecastreerde reu gehad en die had ook af en toe een puspiemel.
Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Doyaquba »

:lol1: Denk het niet, hoort er gewoon bij.
Tijdens de loopsheid van Bayleigh vorig najaar druppelde Donner vrolijk mee. Ach, moest toch dweilen :Q:
Heb er trouwens niets aan gedaan, toen zij stopte met bloeden stopte hij ook.

Was wel midden in de puberteit. Benieuwd of het later ook nog zo erg zal zijn als een teef loops is in huis. Hij is nu anderhalf.
Laatst gewijzigd door Doyaquba op 08 feb 2021 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Floortje schreef: 08 feb 2021 18:28 Ik heb geen antwoord op je vraag. Ik heb alleen een gecastreerde reu gehad en die had ook af en toe een puspiemel.
Ik zou de pus bij de da door de brievenbus doen als hij het daarvoor had aangeraden :LOL:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

sirene schreef: 08 feb 2021 18:30 Ik zou de pus bij de da door de brievenbus doen als hij het daarvoor had aangeraden :LOL:
Beter even met een kwast tot anderhalve meter hoog tegen de muur op lanceren :engel:

Hoort er bij. De huidige reuen hebben er geen hinder van. Geen irritatie en ook geen druppels in huis.
Jaap heeft er in de puberteit wel last van gehad.
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

dagmar88 schreef: 08 feb 2021 18:39
sirene schreef: 08 feb 2021 18:30 Ik zou de pus bij de da door de brievenbus doen als hij het daarvoor had aangeraden :LOL:
Beter even met een kwast tot anderhalve meter hoog tegen de muur op lanceren :engel:
Ik kreeg ‘m zo. Tweedehands en incompleet, daarom was hij ook gratis :mrgreen:
K@ren
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door K@ren »

Kuno een keer toen hij net een jaar oud was (hij is 12,5 inmiddels). Tijdje gespoeld met kamillethee en het verdween na verloop van tijd. Sindsdien zitten er af en toe wat vlekjes op zijn kleedje, vooral als er veel loopse teven in de buurt zijn, maar nooit meer zodanig dat er iets aan gedaan moet worden. Ik vind het er ook bij horen en heb er ook geen probleem mee.
Groetjes,
Karen

Afbeelding
Myrthe *22-03-00 +30-11-07
Kenya *06-10-03 +20-10-19
Kuno *03-05-08
Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Nanna schreef: 08 feb 2021 18:49 Nee. Ik heb nooit een reu met een vieze piemel gehad.
Maar mét poetsende teven of zonder? :tongue:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Bij Elco heb ik regelmatig moeten schoonmaken, bij Gait hielp Elco hem met schoonhouden, dus daar heb ik geen werk aan gehad. Met 2 jaar waren ze er wel van af
Dennenappel
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Ik heb 16 jaar geleden een reutje gehad die het nooit heeft gehad.
Dat heeft meteen mijn beeld van reuen vertekend. :F:

Dat gezegd, Sue van mij is gecastreerd dus geen last en Joe nu 7 maanden heeft het wel.
En ik vind het echt heel goor, hij ligt overal, ook soms op bed. En ik ga geen kleden ofzo over de bank doen.
Ik spoel braaf elke dag met kamillethee en hoop dat het over gaat.
Het is nu redelijk minimaal maar zou het erger worden dan overweeg ik zeker castratie.

Ik vind het echt zo smerig.
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik heb 2 intacte reuen in huis en beiden nooit last van...
Taxi is nu 3 jaar en Veyron in mei 2 jaar...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Heel lang geleden hadden wij thuis een dwergpincher die vaak in de kikkerhouding op het vloerkleed lag. Daar zaten dus allemaal witte vlekjes op. Mijn moeder was van de makkelijke en vond dat niet erg. Maar ik weet het nog omdat mijn moeder die vlekjes van pikkum noemde. Ik kan me niet herinneren of dat weg ging toen het hondje ouder werd. Zelf heb ik nu altijd teven dus geen ervaring ermee.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Het is vaak net hoe schoon ze het houden, bij Zillion is ( papa) Boots de poetser, en bij zichzelf houdt Boots het ook heel erg schoon, maar t hoort er gewoon wel bij en ik denk dat fokkers dat ook wel mee mogen geven dat het kan als de kopers een reutje nemen :wink:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Zorro had er zeker een. Dalí (gecastreerd) zelden tot nooit. Ik hoop dat het bij Taro meevalt.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Runar heeft altijd een vieze. Treskor af en toe, maar niet in die mate dat het overal druppelt. Itt tot Runar :kotz:
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Hier hebben beide reuen er wel eens last van. Macho (bijna 12) heeft er nu eigenlijk nauwelijks meer last van. Timber wil nog wel eens een druppel verliezen, maar die houdt zichzelf goed schoon. Het valt me op dat het de laatste tijd erg rustig is in puspiemelland, ondanks de teven loops zijn (en dan ook allemaal steeds 2 weken na elkaar... arme Timber :P )
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef: 08 feb 2021 22:59
Doyaquba schreef: 08 feb 2021 19:02
Nanna schreef: 08 feb 2021 18:49 Nee. Ik heb nooit een reu met een vieze piemel gehad.
Maar mét poetsende teven of zonder? :tongue:
Zonder. Mijn teven bleven van de reuen hun lul af. Ik heb nog nooit dergelijk maf gedoe gehad hier. Zichzelf afrukkende reuen, nope. Puslullen, nope.
Misschien was het mijn katholieke uitstraling maar dat gebeurde echt niet.
Er zijn dus blijkbaar wel reuen zonder :ok:
Maar ik geloof niet dat puspiemels aan de opvoeding liggen hoor :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef: 08 feb 2021 22:59 Zonder. Mijn teven bleven van de reuen hun lul af. Ik heb nog nooit dergelijk maf gedoe gehad hier. Zichzelf afrukkende reuen, nope. Puslullen, nope.
Misschien was het mijn katholieke uitstraling maar dat gebeurde echt niet.
Ik zie het af en toe als Jaap de boel ligt te luchten. Dan haal ik er een babydoekje over.
Als het dan echt moet likken ze hun plasser (m/v) nog schoon met een verbolgen gezicht, hollen uitsoppen gaat ze alle drie te ver.
In huis vind ik nooit druppels. En ook geen gerij op dingen of mensen of elkaar, geen spontane ejaculaties :kotz:

Alleen als Zus dekrijp is schiet Jaap in haar kraag :LOL:
jenn90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jenn90 »

Hier ook 3 van de 4 af en toe (2 ongecastreerde en 1 gecastreerd) maar ze houden zich keurig schoon en als ik het zie heb ik ze soort van aangeleerd dat ze m zelf even schoon soppen :-p
Bij de 2 ongecastreerde wel wat meer 'last' tot ze ongeveer 1,5 jaar waren.
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Even afkloppen maar Cody heeft nog nooit dergelijk gedoe gehad. Hij is nu 2,5 en intact.
Mijn jongste border collie reu ook niet. Die was eveneens intact. De enige die vanaf de puberteit vaak wel een enigszins vieze piemel had was Bayko. Hij hield het overigens zelf wel goed schoon. Toen Bay op zevenjarige leeftijd om medische redenen gecastreerd moest worden bleef de troep enkele maanden weg, maar daarna kwam het gewoon hardnekkig terug tot aan overlijden drie jaar later.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Nee, altijd alleen reuen gehad en ik herken het eigenlijk niet. En vooral Sancho is toch een behoorlijk actieve reu.
Bij hem is het enkel een probleem dat de piemel soms gaat opzwellen als hij op zijn Ikeabal rijdt ( die is speciaal voor dat doel aangeschaft :mrgreen: ).
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Er moet er eentje zijn - Oscar is castraat en heeft een keurig schone jongeheer - maar dekte wel en heeft meerdere malen gekoppeld gestaan.

Ik ben als team teef ;-) overigens wel geïnteresseerd in wat een puspiemel is, wat de oorzaken zijn, en de behandeling ervan.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
sirene
Zeer actief
Contacteer:

https://dierenartsdelaak.nl/voorhuidont ... ij-de-reu/

Ik heb bij mijn eerste hond wel gespoeld met kamillethee en zoutoplossing. Bij de reuen daarna is het nooit nodig geweest om er iets aan te doen.
Ik las net in een onderzoek dat het voorkomt bij 70% van de geslachtsrijpe reuen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Kamillethee en vitC geven, doen hier helaas niets.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Niet in de zin dat het overal in de rondte vliegt of lekt.. denk dat ze zichzelf grondig schoonhouden. Ik doe er nl niets aan en zie t maar zeer sooradisch.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

dagmar88 schreef: 09 feb 2021 10:07 (...)Geen spontane ejaculaties :kotz:
Ook niet als hij op bed ligt te pitten? Wat een saai leven :mrgreen:

Duque heeft ook een smegmalul. Begint gelukkig al flink te verminderen, hij is nu bijna 1.
dagmar88
Zeer actief

Sandra&co schreef: 09 feb 2021 23:31 Ook niet als hij op bed ligt te pitten? Wat een saai leven :mrgreen:
:LOL:

Alleen Sjaak mag in bed :mrgreen: Daar zie ik nooit niks aan, maar die piemel hangt zo laag dat het gras een soort wasstraat is.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Mijn oude ruwhaar teckel gebruikte de kat. Kwam je thuis en aaide de kat over z'n rug en dan kon je gelijk je handen wassen :mrgreen:

Die teckel had ook áltijd een puspiemel. Spetters op de grond en vlekken waar hij sliep. Alles stonk en het deed hem pijn.
Geen idee of hij eroverheen was gegroeid of dat andere middeltjes dan wat ik van de dierenarts kreeg had geholpen. Dit was voor het internet tijdperk :wink:
Hij is rond de anderhalf a 2 jr gecastreerd op advies dierenarts en zoals beloofd had hij nooit meer een puspiemel.

Diem had zo nu en dan een wat ontstoken voorhuid maar spoelen met kamille hielp prima. Hij hield het zelf ook schoon. Na z'n castratie (andere redenen) nooit meer vies geweest.
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

kloesje schreef: 09 feb 2021 09:37 puspiemelland
:LOL:

Ik heb nu vijf reuen (gehad) en twee daarvan hadden regelmatig een puspiemel, ondanks spoelen met kamillethee. De andere drie hebben er nooit last van (gehad).
Van de vijf reuen waren er vier intact en eentje gecastreerd.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Karel heeft het soms wel. Hij maakt het zelf niet schoon en Pom is daar ook niet heel erg druk mee :D Ik doe er zelf ook niets aan zolang het bij de incidentele druppel blijft.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”