Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vooral aangelijnd wandelen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Dazwa84
Actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 1

Re: Vooral aangelijnd wandelen

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Ja ze vond het heerlijk om rond ons heen te scharrelen. Lekker ongeremd rennen. Had pens en long mee (ik droog zelf de snacks) en strooide af en toe wat rond, maar ik zal wat bijzonderderderders meenemen dat het nóg interessanter wordt. En een leuk speeltje, die was ik nu vergeten. Ik beloon ook als ze met een blije bek naar ons toe komt.

En bij dit filmpje je geluid lekker hard :mann: :oeps: :schrik:
Zyntia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zyntia »

Ik kreeg laatst commentaar toen ik mijn hond bij me riep toen er een wat bang/onzeker hondje aankwam.
Was in losloopgebied.
Mijn hond was aan het spelen met wat andere honden toen dat hondje met baas eraan kwam.
Die groep honden allemaal tegelijk naar dat hondje toe,...hondje in de stress en rent weg.
Groep honden erachteraan, want nieuwsgierig natuurlijk.
Ik wil niet hebben dat mijn hond daaraan meedoet, dus riep ik hem bij me.
Blijkbaar vond iemand dat onzin, nou ik niet.
Ik vind dat normaal om in zo'n situatie even mijn hond bij me te houden.

Uiteindelijk kwamen de andere honden terug en even later ook de baas met nu zijn hondje aangelijnd.
Ik ben met hem opgelopen ( even aangelijnd) en een rustig stukje uitgezocht.
Mijn hond weer los gedaan en toen deed hij zijn hondje ook los en hebben ze even heerlijk gespeeld.
Kon zijn hondje toch positief afsluiten.

Beetje rekening houden met elkaar vind ik meer dan normaal, ook in losloopgebied.
Losloopgebied is geen vrijbrief, vind ik.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dat gaat al goed he?!

Had je je bulletjes niet in je eentje los?
M'n voormalige buurvrouw had een corgi als hulphond. De hond was haar oren en super betrouwbaar, helemaal gericht op De Taak :D
Misschien kun je haar ook wat dingen aanleren om het jezelf makkelijk te maken? Als je een goede band hebt opgebouwd en haar in taakmodus kunt krijgen, is dat loslopen met jou vast een eitje :wink:
Dazwa84
Actief

Ja die had ik af en toe in mijn eentje los idd! Dat ik dat durfde joh :o Is ook vooral mijn eigen onzekerheid. Ik vind het knullig als ik haar niet vlot aangelijnd krijg wanneer ze boevig wordt 😂 en maak me dan druk om dat er dan bv een aangelijnde hond aan kan komen en ik wil netjes volgens die etiquette werken. Aangelijnd vind ik wat dat betreft een stuk relaxter wandelen ;)

Ik ga nu vaak met de auto met haar naar het bos (aangelijnd) en dat is ook echt heerlijk, voor ons beiden. En sinds vorige week dus een dagje naar de dagopvang met andere sociale honden. Dus ik denk dat ze wat contact met mij betreft én met andere honden niks tekort komt. Hoop ik :F:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dazwa84 schreef: 03 feb 2021 17:22 Ja die had ik af en toe in mijn eentje los idd! Dat ik dat durfde joh :o Is ook vooral mijn eigen onzekerheid. Ik vind het knullig als ik haar niet vlot aangelijnd krijg wanneer ze boevig wordt 😂 en maak me dan druk om dat er dan bv een aangelijnde hond aan kan komen en ik wil netjes volgens die etiquette werken. Aangelijnd vind ik wat dat betreft een stuk relaxter wandelen ;)
:LOL: Mens, laat gaan. Je bent er mee bezig, het is een jong hondje, zolang ze hem niet peert is het goed hoor.
Je hoeft jezelf niet naast een andere meetlat te leggen.
En anders, wat gaan ze zeggen dan? Nou, pas maar op met die vrouw in die rolstoel, die lijnt niet eens handig haar pup aan! Echt?, tssss! Asociaal!

Kun je altijd nog je debielste gezicht opzetten, daar gaan ze vaak toch al vanuit :engel:
Dazwa84
Actief

Haha! Beetje kwijlen 🤤

Dank voor jullie feedback! Maak het mezelf inderdaad te moeilijk.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Dazwa84 schreef: 03 feb 2021 23:00 Haha! Beetje kwijlen 🤤

Dank voor jullie feedback! Maak het mezelf inderdaad te moeilijk.
:lol1:
Anderen maken het jou gewoon moeilijk.
Nu kan ik zelf ook een zeikerd zijn als het gaat om (dezelfde) honden die te pas en te onpas de vrijheid krijgen terwijl ik met mijn aangelijnde hond loop. Maar ik loop niet in een losloopgebied op die momenten :wink: én daarbij herken ik ook nog wel een pup, en daarvan weet je gewoon dat ze nog veel moeten leren.
En ik heb trouwens wel zeker begrip als ik merk dat mensen moeite doen, en andersom wat ik al eerder ook schreef, als andere mensen met een hond lopen die dingen eng vindt, dan lijnen ze zelf de hond maar op tijd aan, hebben ze het in eigen hand.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Dennenappel schreef: 18 jan 2021 17:53 Het zou mij niets uitmaken.
Beetje rekening met elkaar houden.
Sue zit ook wel eens vast en de andere twee los.
Nooit problemen en wil ze ook best even bij me houden.

Het enige waar ik me aan stoor in losloopgebied zijn zuurpruimen of ze nou op de fiets, met kind of aangelijnde hond zijn.
Ik laat Yuna los in losloopgebied.
Maar als er iemand aan komt met twee grote honden of een hond van een ras dat ik niet veilig acht, dan lijn ik haar aan. Losloopgebied verplicht toch niet tot loslopen? Als men dan diens honden aanlijnt of anderszins bij zich houdt, dan bedank ik en leg ik uit dat ik een hondje heb dat hard wegloopt als ze bang is.

De meeste mensen begrijpen dat.

Losloopgebied is toch ook geen vrijbrief om je honden maar overal op af te laten stuiven?
Ik erger me meer aan de ruiters die zich niet beperken tot de hen aangewezen paden. Of dat moutainbikers ook op het wandelpad mogen fietsen, ondanks het naastgelegen fietspad. En dat die dan bij het passeren in losloopgebied niet even vaart minderen.

Ik kan me niet voorstellen dat ik me zou ergeren aan iemand in een rolstoel met een aangelijnd hondje.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”