Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Shira heup?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Shira heup?

Ongelezen bericht door Jackira »

Gisteren was Shira met Jack aan het rennen door de struiken en ineens hoorde ik haar kort piepen. Ze was gelijk onder de indruk en kwam een beetje timide naar me toe. Daarna was er niks aan de hand, toen we thuis waren gedroeg ze zich ook normaal en daarna ging ik naar mijn werk (man was thuis).

Toen ik thuis kwam om 23.30 zei man dat ze een beetje vreemd deed. Alsof ze bang was. Ze ging onder de tafel zitten en wilde ook geen frolic aanpakken. Nou wil dat met Shira heel veel zeggen want ze is erg voergericht en voer heeft ze nog nooit geweigerd.Ik heb haar een Rimadyl gegeven om te kijken of ze dan wat gedrag betreft zou veranderen. Ze ging daarna rustig op het vloerkleed liggen slapen. Vannacht heeft ze op mijn voeteneinde geslapen en ik heb haar niet meer gehoord.

Vanmorgen gedroeg ze zich ook vreemd, heel onderdanig en ik kreeg de indruk dat ze misschien pijn voelde en daar ook angstig door werd omdat ze het niet begreep. Ik ben wel naar het park gegaan om los te lopen omdat ik dacht dat ik haar dan goed kon observeren wat betreft ander gedrag dan anders.

op de heenweg in de auto was ze heel rustig. Normaal gesproken moet elke hond waar we voorbij rijden uitgekafferd worden, maar niks. Ze reageerde er niet op. Ook leg ik altijd frolic op de leuning van de brug voor de vogels en dan wordt ze altijd woest op de vogels als die de frolics op komen eten maar ook totaal geen reactie. Ze bekeek ze niet. Lopen gaat goed, ze loopt niet mank. Maar rennen en over hekken springen zoals anders deed ze niet.

Ze mocht van man toen we thuiskwamen een stukje vlees van het aanrecht pikken maar ze kon dus niet tegen het aanrecht opstaan op haar achterpoten. Ze heeft het formaat van een grote herder.

Dus ik ben haar helemaal na gaan voelen en ze gaf veel pijn aan bovenaan de rechter achterpoot/heup. Ik heb direct de d.a. gebeld en het is natuurlijk heel onhandig dat het net vrijdag is voor het weekend. Dus ik zou vanavond om 21.00 uur terecht kunnen bij de spoedkliniek.

Maar ik wilgraag dat er direct foto's worden gemaakt en dat zou dan erg laat worden en het programma voor onze afspraak kon ook nog uitlopen. En die foto's moeten met een roesje en ik wil haar daar vannacht ook niet achterlaten. Ze ligt nu wel gewoon rustig en ze loopt niet mank. Dus ik heb met de assistente afgesproken dat ze vandaag ook nog Rimadyl krijgt, en het weekend rust en rimadyl. Om te kijken of het verbeterd. En als ik het morgen helemaal niet zie zitten kan ik morgen overdag bij de spoedkliniek terecht.

Ik maak me zo ongerust. Als het haar heup zou zijn zou ze dan niet mank lopen? Of is mank lopen juist meer als er een spier gevoelig is en niet als er iets met haar heup is? Ik hoop op een spier die opspeelt en met een paar dagen weer over is. Heeft iemand hier ervaring mee of een vergelijkbaar verhaal of advies?

Ze gaat vrij makkelijk zitten, dat doet ze ook eerst een tijdje voordat ze rustig gaat liggen. Dus ik heb de indruk dat gaan liggen wat pijnlijk is, als ze eenmaal ligt is het niet pijnlijk en dan gaat ze slapen.

Ze wordt in Augustus 6 jaar.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Re: Shira heup?

Ongelezen bericht door fenneke »

Ik heb geen idee, misschien knieband.?
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

fenneke schreef: 29 jan 2021 20:25 Ik heb geen idee, misschien knieband.?
Bedankt voor het meedenken :ok: . Ze geeft geen pijn aan bij de knie. En zou ze dan niet mank moeten lopen als het de knieband zou zijn?
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ik zou niet meteen van alles bedenken, kijk het even aan van het weekend, ze kan ook even een verkeerde beweging gemaakt hebben en geen paniek direct :wink:
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

billy schreef: 29 jan 2021 20:57 Ik zou niet meteen van alles bedenken, kijk het even aan van het weekend, ze kan ook even een verkeerde beweging gemaakt hebben en geen paniek direct :wink:
Ja dat is ook zo, je hebt gelijk :ok: Ik ben altijd helaas direct in paniek als ze iets hebben. :mrgreen:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Jackira schreef: 29 jan 2021 21:47
billy schreef: 29 jan 2021 20:57 Ik zou niet meteen van alles bedenken, kijk het even aan van het weekend, ze kan ook even een verkeerde beweging gemaakt hebben en geen paniek direct :wink:
Ja dat is ook zo, je hebt gelijk :ok: Ik ben altijd helaas direct in paniek als ze iets hebben. :mrgreen:
Goed zo :mrgreen: en wij verstappen ons ook wel eens , paar dagen last en dan gaat het weer. Zorgen maken kan altijd nog. :schrik: :mrgreen:
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Hoe gaat het nu met Shira?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Jackira
Zeer actief

Het gaat iets beter. Ze gedraagt zich nog wel wat anders dan anders. Ze durft niet goed langs bepaalde dingen te lopen en zit veel onder de tafel. Ik kan er niet uit opmaken wat het verband is met de pijn. Maar ze kan wel vaker iets verbinden aan een gebeurtenis wat dan eigenlijk niks met die gebeurtenis te maken heeft.

Dit weekend doen we rustig aan, maar ik heb de indruk dat het al iets beter gaat.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”