Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn oude Ben van 13 jaar en 5 maanden krijgt dagelijks 2 tabletten Rimadyl (100 mg).
Ik koop de tabletten per 100 stuks. Tot een paar weken geleden betaalde ik daarvoor EUR120,-
Vanmorgen moest ik voor dezelfde hoeveelheid EUR155,- afrekenen.
Er zullen hier vast meer honden op de Rimadyl staan. Wat betalen jullie en koop je Rimadyl Bij de DA of via internet?
Wildflower schreef: ↑29 jan 2021 15:34
Mijn oude Ben van 13 jaar en 5 maanden krijgt dagelijks 2 tabletten Rimadyl (100 mg).
Ik koop de tabletten per 100 stuks. Tot een paar weken geleden betaalde ik daarvoor EUR120,-
Er zullen hier vast meer honden op de Rimadyl staan. Wat betalen jullie en koop je Rimadyl Bij de DA of via internet?
Ook van AST Farma? Join the club dan. 3 maanden geleden was ik 81,98 kwijt voor phenoral, van de week 131,48, 60% verhoging dus. En ja, dat is landelijk. En ja, dat mag. En nee, je mag niet een recept voor een menselijke variant vragen.
Ik vind het een grof schandaal, over de rug van zieke honden
Misschien wil je dierenarts meewerken, dat je met zijn recept in Duitsland of België gaat halen?
In het verleden kocht ik het bij de dierenapotheek voor de helft van wat het bij de da kosten.
Plots mocht dat niet meer en was het daar niet meer verkrijgbaar en was het tweemaal zo duur.
Misschien dat je het via het buitenland kan verkrijgen?
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
Ook van AST Farma? Join the club dan. 3 maanden geleden was ik 81,98 kwijt voor phenoral, van de week 131,48, 60% verhoging dus. En ja, dat is landelijk. En ja, dat mag. En nee, je mag niet een recept voor een menselijke variant vragen.
Ik vind het een grof schandaal, over de rug van zieke honden
Misschien wil je dierenarts meewerken, dat je met zijn recept in Duitsland of België gaat halen?
Ik moest meteen aan jouw ervaring denken, met de medicatie voor Sis.
Het is van een ander fabrikant. Van Pfizer.
Ik zag dat het bij een online dierenapotheek EUR 96,- kost. Weet niet of er nog btw overheen komt.
Binnenkort overleggen met mijn DA of hij een recept wil uitschrijven. Dat zal ook wel wat kosten, maar vast geen 50 euro.
Ik vind het echt schandalig. Een prijsstijging van EUR 35,-
Tineke schreef: ↑29 jan 2021 16:01
In het verleden kocht ik het bij de dierenapotheek voor de helft van wat het bij de da kosten.
Plots mocht dat niet meer en was het daar niet meer verkrijgbaar en was het tweemaal zo duur.
Misschien dat je het via het buitenland kan verkrijgen?
Ik zoek naar online apotheken in Duitsland en België. Vooralsnog niet echt wat gevonden.
Wildflower schreef: ↑29 jan 2021 16:13
Ik zag dat het bij een online dierenapotheek EUR 96,- kost. Weet niet of er nog btw overheen komt.
Binnenkort overleggen met mijn DA of hij een recept wil uitschrijven. Dat zal ook wel wat kosten, maar vast geen 50 euro.
Vorig jaar was een recept voor de apotheek van Mandigers (dus voor iets waar geen veterinaire variant voor is, anders mag het niet) 18 euro. Voor een jaar pillen. Dus dat scheelt zeker.
Woon je ver van de grens? Als jij een recept hebt wil ik het best voor je halen en opsturen hoor. Ik wip zo de grens even over.
Wildflower schreef: ↑29 jan 2021 16:13
Vorig jaar was een recept voor de apotheek van Mandigers (dus voor iets waar geen veterinaire variant voor is, anders mag het niet) 18 euro. Voor een jaar pillen. Dus dat scheelt zeker.
Woon je ver van de grens? Als jij een recept hebt wil ik het best voor je halen en opsturen hoor. Ik wip zo de grens even over.
Lief van je. Ik woon ook vlakbij de grens. Zou ik zomaar contact op kunnen nemen met een Duitse DA om te vragen wat het daar kost?
Wildflower schreef: ↑29 jan 2021 16:22
Lief van je. Ik woon ook vlakbij de grens. Zou ik zomaar contact op kunnen nemen met een Duitse DA om te vragen wat het daar kost?
Ja, heb ik van de week ook gedaan en ben keurig terug gebeld. Maar als je geen gedonder wilt met je eigen dierenarts, dan zou ik gewoon daarvoor naar een dierenarts in Duitsland gaan. Net zo makkelijk.
Ik ken iemand die trouwens standaard de Rymadil in Duitsland haalt (met een recept van haar eigen DA) dus het scheelt zeker! Moet ik haar vragen wat ze de laatste keer betaalde? Ik kreeg van de week dus wel keurig een bedrag door, maar ik denk dat we elkaar niet goed begrepen. De 100 mg klopt wel, maar eerst had zij verstaan 52 tabletten ipv 2 hunderd 50. En ik verstond ziebenundziebstig euro, voor 150 tabletten. Dat scheelt niet veel dus, maar ik denk dat ik het verkeerd begrepen heb. Ik ga in elk geval over 3 maanden Sis laten inschrijven bij een Duitse dierenarts.
Wildflower schreef: ↑29 jan 2021 16:22
Ja, heb ik van de week ook gedaan en ben keurig terug gebeld. Maar als je geen gedonder wilt met je eigen dierenarts, dan zou ik gewoon daarvoor naar een dierenarts in Duitsland gaan. Net zo makkelijk.
Ik ken iemand die trouwens standaard de Rymadil in Duitsland haalt (met een recept van haar eigen DA) dus het scheelt zeker! Moet ik haar vragen wat ze de laatste keer betaalde? Ik kreeg van de week dus wel keurig een bedrag door, maar ik denk dat we elkaar niet goed begrepen. De 100 mg klopt wel, maar eerst had zij verstaan 52 tabletten ipv 2 hunderd 50. En ik verstond ziebenundziebstig euro, voor 150 tabletten. Dat scheelt niet veel dus, maar ik denk dat ik het verkeerd begrepen heb. Ik ga in elk geval over 3 maanden Sis laten inschrijven bij een Duitse dierenarts.
Bedankt voor de info.
Ik vind het een goeie tip. Al zou ik één keer consult betalen, dan is het op lange termijn vermoedelijk nog steeds goedkoper per maand.
Net als jij voor Sis ben ik per maand een klein vermogen kwijt aan medicatie en supplementen voor Ben. Natuurlijk betaal ik de mediatie met liefde -ik hoop dat hij me nog een flinke poos een godsvermogen per maand kost- maar van dit soort rare prijsstijgingen word ik nijdig.
Ik ga maar eens op zoek naar een Duitse DA die een beetje Nederlands of Engels spreekt. Ik ben zo slecht in Duits.
Wildflower schreef: ↑29 jan 2021 16:42
Bedankt voor de info.
Ik vind het een goeie tip. Al zou ik één keer consult betalen, dan is het op lange termijn vermoedelijk nog steeds goedkoper per maand.
Net als jij voor Sis ben ik per maand een klein vermogen kwijt aan medicatie en supplementen voor Ben. Natuurlijk betaal ik de mediatie met liefde -ik hoop dat hij me nog een flinke poos een godsvermogen per maand kost- maar van dit soort rare prijsstijgingen word ik nijdig.
Ik ga maar eens op zoek naar een Duitse DA die een beetje Nederlands of Engels spreekt. Ik ben zo slecht in Duits.
Ik dus ook. En dat die farmaceuten extra geld willen vedienen over de rug van zieke honden vind ik om te kotsen. Ik ga er dus alles aan doen om ze niet meer te spekken. Ik rij er desnoods eens per jaar voor naar Spanje.
Wildflower schreef: ↑29 jan 2021 16:42
Bedankt voor de info.
Ik dus ook. En dat die farmaceuten extra geld willen vedienen over de rug van zieke honden vind ik om te kotsen. Ik ga er dus alles aan doen om ze niet meer te spekken. Ik rij er desnoods eens per jaar voor naar Spanje.
Zo’n farmaceut is ook maar een bedrijf en ja de doelstelling van een bedrijf is oa winst maken om levensvatbaar te blijven. Dat medicatie in landen waar de overheaf kosten lager liggen goedkoper zijn is dan ook niet heel vreemd.
crutz schreef: ↑29 jan 2021 16:54
Zo’n farmaceut is ook maar een bedrijf en ja de doelstelling van een bedrijf is oa winst maken om levensvatbaar te blijven. Dat medicatie in landen waar de overheaf kosten lager liggen goedkoper zijn is dan ook niet heel vreemd.
Ja natuurlijk is dat ook maar een bedrijf. Maar een prijsverhoging van 60% kan geen enkel bedrijf maken, behalve als je monopolie hebt. En dat maakt het om te walgen. De overheadkosten zijn niet per 1 januari ineens met 60% gestegen.
En in mijn geval is het extra walgelijk omdat heel veel mensen noodgedwongen van de Pexxion moesten overstappen naar Phenoral, omdat Pexxion maanden niet verkrijgbaar was. Dat alleen al is heel slecht voor de honden, maar "het bedrijf" had daar dus mazzel mee omdat er veel meer Phenoral gekocht werd. Dus meer omzet. En dat buiten ze nu nog meer uit.
En komt ook nog bij dat hetzelfde goedje bij de apotheek 1/10 kost. Hoezo overhead? Gewoon stompzinnige regels dat een dierenarts geen humaan recept mag uitschrijven als er een veterinaire variant is. Niks extra kosten om de pilletjes voor een dier te produceren hoor. Gewoon een melkkoe.
Zo’n farmaceut is ook maar een bedrijf en ja de doelstelling van een bedrijf is oa winst maken om levensvatbaar te blijven.
Winst maken mag. Woekeren echter niet. Controle door de overheid in situaties als dezen is dan ook dringend gewenst.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Waarom geef je geen carporal?
Dat is een koopje in vergelijking met rimadyl.
Het is alleen niet smakelijk maar indien nodig maak ik er wel wat smakelijks van
jome schreef: ↑29 jan 2021 18:46
Het is alleen niet smakelijk maar indien nodig maak ik er wel wat smakelijks van
Hij heeft jaren Carporal gehad. Grotendeels dezelfde stof maar andere hulpstoffen.
Hij reageerde nauwelijks nog op de Carporal. Omschakeling naar Rimadyl leverde een verbetering op.
Hij heeft minder pijn, meer energie en is vrolijker.
Pfizer?
Je kunt ook een vertaalapp gebruiken Wildflower.
Levensvatbaar ook. Die vond ik ook wel grappig, als het niet zo triest was
Cleva schreef: ↑29 jan 2021 19:50
Pfizer is met of zonder rimadyl een bihihahuljardenconcern.
Niets mis met geld verdienen maar als je die met enkele euros per dag uit de handen van een student met een ouwe herder moet trekken heb je daarna een gunfactor van helemaal nul en ga je alsnog failliet aan je eigen wangedrag.
Het was op de markt voor humaan gebruik. Met weinig en slechts milde bijwerkingen.
Uit commerciële overweging is dat toen geschrapt.
Hij heeft jaren Carporal gehad. Grotendeels dezelfde stof maar andere hulpstoffen.
Hij reageerde nauwelijks nog op de Carporal. Omschakeling naar Rimadyl leverde een verbetering op.
Ah okeejjj, begrijpelijke keus dan. Hopelijk vind je een goedkoper adres.
Nog niet eerder gehoord dat er een verschil in de werking kan zitten. Best apart als beide precies dezelfde werkzame stof bevatten
dagmar88 schreef:
Het was op de markt voor humaan gebruik. Met weinig en slechts milde bijwerkingen.
Zelfde met Fenobarbital. En dit is gewoon heel vieze, smerige commercie.
Ik ging in januari met een recept voor Leveracitam naar de apotheek. Voor patiënt Sis. We woonden al 20 jaar hier, maar Sis was de eerste die er ingeschreven werd. Allebei onwennig hebben we nog zitten grinniken dat Sis er nu ingeschreven stond als Sis Overbeek.
En toen moest ik afrekenen. De mevrouw bij de apotheek zei met het schaamrood op de kaken dat 2 potten van 100 pillen wel 45 euro moesten kosten, en dat mijn zorgverzekering dit niet vergoedde.
Pfizer?
Je kunt ook een vertaalapp gebruiken Wildflower.
Briljant! Daar heb ik zelf niet aan gedacht.
Thanks!
Zo’n farmaceut is ook maar een bedrijf en ja de doelstelling van een bedrijf is oa winst maken om levensvatbaar te blijven.
Even los van of dat klopt, vind ik dat het niet toegestaan zou moeten zijn dat bedrijven zo groot worden dat ze zich niet meer druk hoeven te maken over of ze nog een reputatie als zijnde beschaafd hebben.
Boven een bepaalde grens produceer je maar gewoon voor het goede doel.
Dit is pijnstillingsmedicatie. Als je niet snapt dat je die kans om snel geld te pakken over moet slaan dan kun je kennelijk niet met die keuze overweg en dan moet die voor je gemaakt worden.
Niets mis met geld verdienen maar als je die met enkele euros per dag uit de handen van een student met een ouwe herder moet trekken heb je daarna een gunfactor van helemaal nul en ga je alsnog failliet aan je eigen wangedrag.
Ik kan helemaal niets met dit soort hysterisch doorgeslagen kapitalisme. Pak je troep maar in en donder maar op.
Ik had graag nog een paar maanden doorgesjouwd maar dan koop ik je roze spuit wel. Ongetwijfeld ook met een extreme winstmarge maar toe maar...als ik maar van je af ben.
Als ik nooit meer met zulke bloedzuigers te maken hoef te hebben is het nog te vroeg.
Nou, dit inderdaad. Ik ben geen arme student maar ook ik kan hier pisnijdig van worden. Ik ben tegen wil en dank een melkkoe.
Cleva schreef: ↑29 jan 2021 19:50
Ah okeejjj, begrijpelijke keus dan. Hopelijk vind je een goedkoper adres.
Nog niet eerder gehoord dat er een verschil in de werking kan zitten. Best apart als beide precies dezelfde werkzame stof bevatten
De werkzame stoffen zijn hetzelfde maar de hulpstoffen niet. Daarom kan het een andere inwerking op het lichaam hebben.
Ik heb vaker gehoord dat honden beter op Rimadyl reageren dan op Carporal.
Heb het nog even nagekeken.
Afgelopen januari net een nieuwe pot gehaald. 139 euro
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)