Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
En dit forum lijkt je een geschikt medium om dat te plaatsen
Mijn Coronapupje gaat niets tekort komen hoor, en was ook vandaag in het bos te bewonderen. Wat mij dan weer intrigeert... denkt zo'n mevrouw met deze ingezonden brief ook maar iets te bereiken???
Marion. schreef: ↑21 jan 2021 17:17
Mijn Coronapupje gaat niets tekort komen hoor, en was ook vandaag in het bos te bewonderen. Wat mij dan weer intrigeert... denkt zo'n mevrouw met deze ingezonden brief ook maar iets te bereiken???
Ik ken haar Iets bereiken, nee dat geloof ik niet. Zal wel meer frustratie geweest zijn.
En het is waar, waar je ook maar kijkt zijn pups.
Er was ook een hele ophef over de nieuwe pup van Gordon, een Franse bull. Mwah, als dat hondje weg moet na een paar weken krijgt het echt wel een goed huisje. En je kunt zeggen dat je een pup van Gordon hebt
Ja joh, vertel mij wat. Alleen is dus niet iedere pup die je ziet een Coronapup. Dat zou die Els van jou toch ook niet zeggen als jij nu een pup zou hebben?
Ik ken haar Iets bereiken, nee dat geloof ik niet. Zal wel meer frustratie geweest zijn.
Er was ook een hele ophef over de nieuwe pup van Gordon, een Franse bull. Mwah, als dat hondje weg moet na een paar weken krijgt het echt wel een goed huisje. En je kunt zeggen dat je een pup van Gordon hebt
Ja joh, vertel mij wat. Alleen is dus niet iedere pup die je ziet een Coronapup. Dat zou die Els van jou toch ook niet zeggen als jij nu een pup zou hebben?
Edit, ik zit nu dus wel iedere avond te loeren waar jouw achtertuin dan is (in typisch Helmond )
Nanna schreef: ↑21 jan 2021 17:57
Ik zeg toch ook niet dat iedere pup een coronapup is. Maar het zijn er wel veel.
En ik wandel op de Strabrechtse hei
Ja, weet ik veel waar die Strabrechtse hei is... Er is een luchtfoto in de intro, is het dan links of boven? De wijk waar het over gaat is het Haagje, ofzo?
Er wordt al vanaf het begin (maart) geroepen dat die Coronahonden wel na een paar maanden in het asiel zouden belanden, maar tot nu toe is het aantal honden in de (Nederlandse) asiels nog ontzettend laag en is enkel de vraag niet langer zo extreem als dat hij was (hoewel dat nu mogelijk wel weer tijdelijk omslaat i.v.m. de uitlaathond). Herplaatsers waren vaak al binnen 24 uur herplaatst voor het volle bedrag waarvoor ze als pup aangeschaft waren, nu duurde het weer regelmatig een week of een paar weken, zoals eerder normaal was. Maar ook geen gigantische hoeveelheden herplaatshonden op marktplaats. Blijkbaar komen de honden, waarvan de eersten in maart aangeschaft zijn en dus ondertussen gewoon een jaar, gemiddeld toch niet zo op de schopstoel als ze pup-af raken, als waar voor werd gevreest. Ik denk vooral dat er ontzettend veel mensen nu een hond hebben kunnen aanschaffen die dat eerder niet konden doen omdat ze niet lang genoeg vrij kregen/vanuit huis konden werken. Ook komt het bij de meeste onwetenden toch gewoon wel goed met de hond. Ja, de pensions zullen waarschijnlijk de komende jaren goed draaien doordat er meer mensen hun hond willen "stallen" als ze weg gaan, maar dat deden ze eigenlijk de jaren daarvoor ook al.
Werkgevers die niet wilden dat mensen gingen thuiswerken, hebben dat nu moeten loslaten. En dus is er meer mogelijk.
Als wij 23 jaar geleden niet de mogelijkheid hadden gehad om ieder een paar dagen thuis te werken, waren wij ook nog niet aan honden begonnen. Dat perspectief hebben nu wel heel veel meer mensen.
Célie schreef: ↑22 jan 2021 15:48
Gisteren zag ik ook een item bij HVN voorbijkomen dat er nu ook allemaal onopgevoede pups zouden zijn omdat de hondenschool dicht is
Nou dat mis ik dus serieus als 1 van de meeste dingen in Corona tijd. Zit je dan met een hond die nog niet eens een puppy cursus heeft gehad. Als je al meerdere honden hebt opgevoed is dat wellicht geen punt maar ik vind het een gemis.
Ook gewoon de ‘leuke’ cursussen.
Gisteren zag ik ook een item bij HVN voorbijkomen dat er nu ook allemaal onopgevoede pups zouden zijn omdat de hondenschool dicht is
Nou dat mis ik dus serieus als 1 van de meeste dingen in Corona tijd. Zit je dan met een hond die nog niet eens een puppy cursus heeft gehad. Als je al meerdere honden hebt opgevoed is dat wellicht geen punt maar ik vind het een gemis.
Ik kreeg vandaag heel veel complimentjes in het bos (in Doorn, dus niet in de buurt). 1 mevrouw met een 11 weken oude Lab-pup vroeg met open mond hoe ik Teun al los durfde te laten. Eh, iets van schade en schande ofzo.
Ze hoeven van mij helemaal niets, geen zit, geen af, geen kunstjes, geen shaping, geen clicking. Maar hierkomen moet. Vanaf dag 1. En dat is een feestje. En dat werkt. Teun is 14 weken oud, en ze komt als een raket als ik vind dat ze iets te ver weg is.
Mijn werkgever is vast niet de enige die zegt dat we in de toekomst deels thuis blijven werken. En dan snap ik best dat het nu wel haalbaar is om een hond te hebben.
Ik ben ook pas begonnen aan honden toen mijn werksituatie het toeliet.
En als ik nog een jaar niet zou mogen werken nu dan kwam nummer 4 er ook wel binnen een half jaar
Ik heb ook een pandemiepup. Al 2x de opmerking gekregen dat het wel heel goed uitkwam zeker, een pup vlak voor de invoering van de avondklok. Ik knik altijd maar bevestigend.
Boutje schreef: ↑25 jan 2021 23:44
Ik heb ook een coronapup.
En de hondenscholen zijn dicht.
Daarom komt ze dus niet als ik roep!
Met de 19 vorige honden nooit problemen gehad met los lopen en hier komen, daarom dus, nu snap ik het.
Oh.
Met de 19 vorige honden nooit problemen gehad met los lopen en hier komen, daarom dus, nu snap ik het.
Oh.
Ah is dat het! Goed om te weten
Ja dat klopt! Vrienden van ons hebben sinds drie maanden een pupje en die luistert ook niet. Komt ook doordat er geen cursus is. Dat ze in hun hele volwassen leven nog nooit een hond hebben gehad en daarnaast nogal eigenwijs zijn en totaal niet consequent heeft er niks mee te maken.
Oh.
Ja dat klopt! Vrienden van ons hebben sinds drie maanden een pupje en die luistert ook niet. Komt ook doordat er geen cursus is. Dat ze in hun hele volwassen leven nog nooit een hond hebben gehad en daarnaast nogal eigenwijs zijn en totaal niet consequent heeft er niks mee te maken.
Gewone pups worden luisterend geboren.
Coronapups niet
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Oh.
Coronapups niet
Dat zal het zijn, want Gait is nog nooit op cursus geweest, maar luistert wél goed
Oh.
Coronapups niet
Dat klopt helemaal! En coronahonden zijn per definitie heel erg onhandelbaar en allemaal hebben ze stukkende oortjes.
Coronapups niet
Dat zal het zijn, want Gait is nog nooit op cursus geweest, maar luistert wél goed
Dat herken ik ook wel heel erg. Mozes is geen pup, maar met opeens een zeer actieve puber in huis die eerder voornamelijk kennelhond was, was een cursus wel gewenst wat mij betreft. Ik heb nu volgende week wel een individuele afspraak staan, maar dat is toch anders dan de interactie op een club.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Ik heb Maya vanaf juni 2020. Maar ze is geen ,coronapup,. Ik was me al sinds eind 2019 aan het oriënteren. Geen cursus mee gedaan maar ze luistert nu al echt goed voor zo,n jonge hond
under the red sky schreef: ↑22 jan 2021 23:14
Mijn werkgever is vast niet de enige die zegt dat we in de toekomst deels thuis blijven werken. En dan snap ik best dat het nu wel haalbaar is om een hond te hebben.
Inderdaad, voor mijn ex is Corona echt een uitkomst. Zijn werkgever heeft inmiddels ontdekt dat thuiswerken veel voordeliger is, na Corona blijven ze veel thuiswerken. Rani hoeft dus niet meer naar het asiel overdag en is inmiddels een gewaardeerde collega
BieneMaya schreef: ↑26 jan 2021 21:39
Ik heb Maya vanaf juni 2020. Maar ze is geen ,coronapup,. Ik was me al sinds eind 2019 aan het oriënteren. Geen cursus mee gedaan maar ze luistert nu al echt goed voor zo,n jonge hond
Hier ook hoor. Het was serieus wel moeilijk om een puppy te vinden voor een betaalbare prijs in deze periode.
BieneMaya schreef: ↑26 jan 2021 21:39
Hier ook hoor. Het was serieus wel moeilijk om een puppy te vinden voor een betaalbare prijs in deze periode.
Wat een prijzen inderdaad!! Kom je een leuk nest tegen (gewoon een simpele kruising) en dan vragen ze meer dan 1000 piek voor een pup
Onze herplaatster op MP gezet. Een beetje huiverig voor gezien de Corona hond gekte maar goed, toch handig als men weet dat ze beschikbaar is en dan maar selecteren.
En zowaar was de eerste reactie een normale en bewust geïnteresseerde die geen Corona hond zoekt maar echt bewust op zoek was. Komend weekend kennismaken. Al mag ze nog niet weg. Ze is nl loops en vertrekt pas als dat voorbij is.
Juich nog niet te hard maar toch klonk het goed in deze tijd en we gaan het zien.
Om ellendige reacties wel te voorkomen staat ze op gereserveerd en vooralsnog lijkt ook dat gerespecteerd te worden.
Wat mij opvalt: het stíkt van de border colliepups. Echt minstens de helft van de honden jonger dan 1 jaar (en dat zijn er veel) is een BC. Die fokkers maken gouden tijden door.
alfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]