Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Net ff lekker een uur in het bos gelopen met Rayco
kan ik daarna bij thuiskomst op teken jacht..
Wat een smerige beesten zijn het toch ,en wat voor nut ze
hebben..IK weet het niet..
Gelukkig vind Rayco het gefriemel door zijn vacht heen heerlijk
en gaat er dan ook lekker voor liggen,maar ik vind
het echt een domper na zo'n lekkere wandeling..
Tja, het is niet anders. Als wij naar het bos gaan hebben we ook altijd tekencontrole. Ze zijn hartstikke smerig vind ik ook, en fontline en tekenbanden helpen ook al niet meer.
Hier ook en dan m.n. Jari want die struint alle bosjes af. Heb de jongens te logeren dit weekend en zo ongeveer alles behalve een tekentang meegekregen. Gelukkig liet een kennis van mij vorige week zien hoe je een teek los kan draaien als je geen tekentang/-pincet bij je hebt.
Komt hier mede doordat ze elke dag zwemmen. Ik heb nog navraag gedaan in de dierenwinkel, daar werd me verteld dat het er toch wel afgaat hoor als ze zwemmen. Ook logisch.
Ik gebruik ook wel frontline en dat zorgt er inderdaad wel voor
dat ze niet in de huid bijten,maar toch kruipen ze in de vacht
en aangezien deze bij Rayco behoorlijk dik is duurt het wel weer
ff voordat ze daar weer uit zijn..
Kheb liever niet dat ze in huis laten vallen en dan het risico lopen dat zo'n beest lekker ons bloed gaat zuigen
Hoi, hier ook Frontline en erg tevreden ( Exil.large dog is ook super )!!!
Ik heb nog geen teek gezien, Bas zwemt ook zowat elke dag, maar Frontline kan dr niet 'afgaan' simpelweg, omdat het in de Bloedbaan terechtkomt dus niet alleen uitwendig ( werkt van binnen en buiten )!!!
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!
Snorko schreef:hebben jullie ervaring met de frontline spray?
die heb ik voor mn pup omdat ie te jong is voor de druppels.
hopelijk beschermt het voldoende 8O
ik heb de spray. sam rent overal doorheen en onderdoor en heeft nog nooit een teek of vlo gehad.
ik ga er voor de vakantie wel een band bij doen, maar dat is alleen extra
maxcola schreef:Heb ze zaterdag i.v.m. de Babesiosis besprayd met Frontline. Verder krijgen ze hier elke dag knoflook. Vers door het eten of een pilletje.
maxcola schreef:Heb ze zaterdag i.v.m. de Babesiosis besprayd met Frontline. Verder krijgen ze hier elke dag knoflook. Vers door het eten of een pilletje.
Knoflook..????
Helpt dat tegen teken??
Zowel vlooien als teken vinden knoflook niet lekker
Ter ondersteuning van de andere dingen die je er tegen moet doen helpt het heel goed.
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Nou bij Jari vond ik dit weekend dus nog 4 teken ondanks de Frontline. Toen ik het gisteren tegen mijn moeder vertelde was ze hoogst verbaasd omdat ze vorige week nog een Frontline pipetje had gegeven. De teken waren wel minder ontwikkeld dan bij een normale teek (andere kleur en niet helemaal volgezogen met bloed).
Maar goed, Jari is zo wie zo een verhaal apart en hij duikt bovendien het liefst elk bosje in dat hij kan vinden.
Gisteren zat ik na een wandeling in het bos in de auto
toen ik opeens een zwart vlekje op mijn schoen zag zitten..
Ja hoor..een TEEK..gatver .Blij dat ik hem op tijd had ontdekt ,
voordat ie mijn broekspijp in had kunnen kruipen..
Geloof dat ik ook maar frontline ga gebruiken..
:p:
Ik heb van de DA een puppy-pakketje gehad en daar zat zo'n plastic tekentangentje bij. Met zo'n (pennen)drukknop. Druk je 'm in dan gaat het "tang"-gedeelte open. Mijn vraag is: Hoe gebruik je zo'n ding??? :p:
Er zat geen gebruiksaanwijzing bij 8O .
Groetjes van Arjanne..
Rust zacht lief teckelmannetje, dank je voor de fijne tijd die we hadden. We zullen je nooit vergeten Timo. 19-01-2004 / +26-08-2010
Arjanne schreef:Ik heb van de DA een puppy-pakketje gehad en daar zat zo'n plastic tekentangentje bij. Met zo'n (pennen)drukknop. Druk je 'm in dan gaat het "tang"-gedeelte open. Mijn vraag is: Hoe gebruik je zo'n ding??? :p:
Druk het knopje in, zet de pen rechtop over de teek heen zodat ie er helemaal overheen zit, kwart slag draaien ( alhoewel dat schijnbaar ook weer niet nodig is volgens sommigen) en trekken zonder het knopje weer in te drukken.
Maar als ik jou was zou ik toch bij de dierenspeciaalzaak of bij een onlinewinkel zoals de kwispelshop een metalen tang kopen; gaat veel langer mee
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Arjanne schreef:Ik heb van de DA een puppy-pakketje gehad en daar zat zo'n plastic tekentangentje bij. Met zo'n (pennen)drukknop. Druk je 'm in dan gaat het "tang"-gedeelte open. Mijn vraag is: Hoe gebruik je zo'n ding??? :p:
Druk het knopje in, zet de pen rechtop over de teek heen zodat ie er helemaal overheen zit, kwart slag draaien ( alhoewel dat schijnbaar ook weer niet nodig is volgens sommigen) en trekken zonder het knopje weer in te drukken.
Maar als ik jou was zou ik toch bij de dierenspeciaalzaak of bij een onlinewinkel zoals de kwispelshop een metalen tang kopen; gaat veel langer mee
Ik heb ook alleen zo'n plastic tangetje en die gaat bij mij vrij lang mee (heb em al 3 jaar en werkt nog perfect). Maar als ik geen tang bij me heb, doe ik het ook gewoon mijn m'n vingers.
Vereder hier ook knoflook en vind weinig teken op Nieve.
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
2 a 3 teken per dag! Als ik tommie in het hoge gras laat snuffelen. Mag ie nu dus ff niet meer, want ik wordt gestoord van die teken. Heel zijn kop zit onder de wondjes en bultjes... :cry2:
Hij krijgt frontline, heb een speciale tekentang en ontsmet altijd naderhand. Toch steeds van die nare bultjes.
Nadat ik ze heb verwijderd leg ik ze op een velletje keukenpapier,
dubbelvouwen en er ff flink met het tekentangetje op drukken..
Geen 1 die er dan nog last van krijgt.
MDoelman schreef:Als'tie in de tang hangt even een vuurtje eronder ... Weet je zeker dat'tei dood is.
Dat is alleen niet zo handig bij plastic tangen, die kunnen daar niet zo goed tegen
Ik steek ze ook aan of druk ze plat tussen een stukje keukenpapier
Gelukkig hebben de dames hier weinig tot geen last van teken, Nika heeft er tot nu toe pas 1 gehad, Marouck een stuk of 3. Hoe dat komt, geen idee
Frontline voorkomt niet dat teken zich vastzuigen, maar als het goed is gaan ze wel dood zodra ze het bloed opzuigen.