Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geen snoepjes aannemen van vreemde mensen!
Moderator: moderatorteam
Geen snoepjes aannemen van vreemde mensen!
Ik leer ze dat niet. Maar geen enkele hond van mij, nam een snoepje aan van een vreemde. Toen vanochtend een bekende mevrouw Teun voor het eerst zag (en vroeg of ze een snoepje mocht), wilde Teun het gewoon niet uit haar hand.
Ik vind dat grappig, en ik hou dat er wel in hoor. Goedzoooo, knap kind! Koekkie!
Maar eigenlijk is dat ook raar toch? Puppies willen toch alleen maar eten? Van wie dan ook?
Ik vind dat grappig, en ik hou dat er wel in hoor. Goedzoooo, knap kind! Koekkie!
Maar eigenlijk is dat ook raar toch? Puppies willen toch alleen maar eten? Van wie dan ook?
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Re: Geen snoepjes aannemen van vreemde mensen!
Hoe doe je dat? 
Tot nu toe al mijn honden vraten/vreten uit andermans hand.
Zelfs die eikel van een Shib. Probeerde ik 'm iets te geven, weigerde hij. Gaf ik overduidijk hetzelfde koekje aan iemand anders, vrat hij 't zo op
En Lou, ja da's Lou. Die vreet bij iedereen de vingers erbij op als ze de kans krijgt.

Zelfs die eikel van een Shib. Probeerde ik 'm iets te geven, weigerde hij. Gaf ik overduidijk hetzelfde koekje aan iemand anders, vrat hij 't zo op

En Lou, ja da's Lou. Die vreet bij iedereen de vingers erbij op als ze de kans krijgt.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Op puppencursus heb ik regelmatig pups die geen eten van vreemden aannemen. Zijn vaak wel wat verlegen pups.
Taro doet het ook niet.
Taro doet het ook niet.

Teun is verre van verlegen. Misschien vond ze vandaag de kirrende mensen te gezellig.Lothian schreef:Op puppencursus heb ik regelmatig pups die geen eten van vreemden aannemen. Zijn vaak wel wat verlegen pups.
Taro doet het ook niet.
Maar ik hou hem er gewoon in hoor. Kom maar fijn bij mij voor je koekje.
Ik doe niks haha. Maar ik heb welmliwver dat ze uit mijn handen hun eten krijgenShibby schreef:Hoe doe je dat?

Nee joh, ik vind het helemaal niet erg dat ze een snoepje van een ander krijgen hoor. Die mensen vragen dat ook meestal netjes, juist omdat ze zo graag aangehaald werden/worden door die mensen. Maar een snoepje namen het gewoon niet aan. Als ik dan datzelfde snoepje pakte, namen ze het van mij wel aanZinodo schreef: ↑06 jan 2021 08:33 Ik heb er best veel moeite in gestoken dat vreemde mensen niet doodeng zijn en snoepjes aannemen is over tijd erin gekomen. Ik vind het niet zo heel erg want wat is de alternatief? Stel er gebeurt iets, weet ik veel, ik val flauw en er rennen twee honden rond die doodsbang zijn voor ieder mens die erbij wil komen. Jakkesdan heb ik toch veel liever dat ze nieuwsgierig, maar voorzichtig, komen kijken of er wat te behalen valt
Maar dat is natuurlijk anders dan met een hondje die nooit een enorme mensenangst heeft moeten overwinnen uiteraard.
Ziva heb ik ook pas snoep laten aannemen van vreemden toen ik bezig was de andere twee te laten zien dat mensen niet allemaal doodeng hoeven te zijn, zij demonstreerde dat als de beste![]()

In jouw geval is snoepjes laten geven door vreemden heel handig inderdaad

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik kreeg onlangs voor het eerst de vraag "mag hij een snoepje?" van een mevrouw die Abel zo leuk vond. Ik dacht bij mijzelf dat Abel dat nooit zou aannemen maar zei vriendelijk: "Ja hoor, als hij dat van je aan durft te nemen, dan mag dat." En hij nam het dus wel aan
. Bij Jip maakt het mij geen fluit uit, al zou ik het wel netjes vinden als iemand het eerst vraagt, maar bij Abel was ik juist heel blij verrast dat hij het aannam en ook bij die mevrouw bleef staan met een blik: "Ja, en waar is de rest?" 

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Bij Elco wisselt het nogal of hij snoepjes die hij van anderen krijgt opeet. Gait doet het eigenlijk gewoon niet. Tenzij ik hem vertel dat hij met iemand anders gaat werken, dan kan die persoon prima belonen met voer. Ik vind het niet erg als ze snoepjes van anderen aannemen, maar het hoeft niet. Ze zijn gewoonlijk wel nieuwsgierig genoeg en laten zich vaak ook wel gewoon aaien. Snoepje aannemen gebeurt vaak ook nog wel maar vervolgens laten ze het vallen. Tot ik het geef. Nou, prima, toch? Ze eten ook vrijwel niets van straat en dat vind ik wel zo fijn.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Loesje mag een snoepje aannemen met toestemming. Vanaf dag 1 mee begonnen dat ze hier was. En ze vindt zichzelf helemaal geweldig als ze iets scoort bij een ander.
Groetjes, Terry
- Doyaquba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Ze nemen het wel aan maar eten het dan niet op
als ik het dan nog een keer geef wel. Eten ook niet van straat dus vind ik best handig.
Behalve Quira maar die vreet...
Ik heb trouwens liever niet dat mensen dingen geven want ze willen al veel te graag naar andere mensen om knuffels te halen en op schoot te gaan zitten

Behalve Quira maar die vreet...
Ik heb trouwens liever niet dat mensen dingen geven want ze willen al veel te graag naar andere mensen om knuffels te halen en op schoot te gaan zitten

- Crescent
- Zeer actief
Mijn honden krijgen alles van vreemde mensen. Ze ontdoen aannemers van hun saucijzen. De visboer komt werkelijk aangerend met grote stukken kibbeling. En de buurman brengt eens per maand zijn kipkarkassen. Als het geen snacks zijn, dan zijn het wel heel veel knuffels en aandacht.
Ik ben het inmiddels gewend. Ik houd bij wat ze aan snaai krijgen en verminder dat met hun voeding zodat ze niet uit hun vel knappen. Het blijft een deuk in mijn ego, maar mijn honden zijn nu eenmaal liever gezien dan ik. Soit.
Ik ben het inmiddels gewend. Ik houd bij wat ze aan snaai krijgen en verminder dat met hun voeding zodat ze niet uit hun vel knappen. Het blijft een deuk in mijn ego, maar mijn honden zijn nu eenmaal liever gezien dan ik. Soit.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Zeer actief
Och ik zou willen dat ik honden had die dat deden. Vic durft nog wel maar Bella is zo achterdochtig als de pest. Behalve bij kleine kindjes, daar durft ze nog wel een boterham pindakaas uit de handen te trekken.

-
- Zeer actief
Mijn honden namen ook niet snel iets aan van vreemden. Prima. Vond het bij mijn eerste pup zeker ook niet toe te juichen dat iedereen met snoepjes en koekjes stonden te zwaaien. Maar ik vind het ook weer geen probleem als ze wel wat aannemen. Vlak voor kerst stond op de markt bij de slager een dame te juichen in de kraam, en of ze de hond wat worst mocht geven.
Tsja.. geen probleem hoor, als je daarna maar je handen weer wast whaha.
Mooie vond ik dan wel weer (en inderdaad ook hier niet aangeleerd) dat Aak eerst naar mij keek, en toen ik toestemde het pas voorzichtig uit haar handen at.
En ik ben altijd van het voor wat hoort wat principe. Dus een pootje geven of een high five en dan pas voorzichtig het voertje aannemen. Maar dat heb ik dus wel van jongs af aan gedaan, zachtjes dingen aannemen, en er iets voor doen. Maar Aak is niet echt een schrokop en best kieskeurig in wat hij aangeboden krijgt. Soms neemt hij het aan, maar eet hij het niet op omdat het zijn smaak niet is.
Tsja.. geen probleem hoor, als je daarna maar je handen weer wast whaha.
Mooie vond ik dan wel weer (en inderdaad ook hier niet aangeleerd) dat Aak eerst naar mij keek, en toen ik toestemde het pas voorzichtig uit haar handen at.
En ik ben altijd van het voor wat hoort wat principe. Dus een pootje geven of een high five en dan pas voorzichtig het voertje aannemen. Maar dat heb ik dus wel van jongs af aan gedaan, zachtjes dingen aannemen, en er iets voor doen. Maar Aak is niet echt een schrokop en best kieskeurig in wat hij aangeboden krijgt. Soms neemt hij het aan, maar eet hij het niet op omdat het zijn smaak niet is.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Ari heeft het nooit gedaan en doet het nog steeds niet. Als hij in zijn enthousiasme toch per ongeluk iets aanneemt, gooit hij het meteen op de grond en gaat dan ons staan aankijken. 

- Doyaquba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Dat is dan weer het andere uiterste natuurlijk en ook vervelend. Maar toch, een keer bezoek ontvangen zonder al die kg's hond eraf moeten plukken zou ook fijn zijnPersistence schreef: ↑06 jan 2021 15:53Och ik zou willen dat ik honden had die dat deden. Vic durft nog wel maar Bella is zo achterdochtig als de pest. Behalve bij kleine kindjes, daar durft ze nog wel een boterham pindakaas uit de handen te trekken.![]()

Op straat is het af en toe helemaal vervelend, liep van het weekend nog over het pad, niets aan de hand, vrouw in witte jas die ik niet kende was aan het telefoneren. Geen probleem, negeer je die hond, dan loopt hij ook voorbij zonder gedoe. Gaat ze ineens 'heeeey knapperd' roepen naar Donner terwijl die hond bijna naast dr staat. Hond wil springen, ik tegenhouden, arm half uit de kom en witte jas net niet modderig

- Crescent
- Zeer actief
Als men mijn honden gaat roepen is het all inclusive hoor; modder, kwijl en haren.Doyaquba schreef: ↑06 jan 2021 16:37Dat is dan weer het andere uiterste natuurlijk en ook vervelend. Maar toch, een keer bezoek ontvangen zonder al die kg's hond eraf moeten plukken zou ook fijn zijnPersistence schreef: ↑06 jan 2021 15:53Och ik zou willen dat ik honden had die dat deden. Vic durft nog wel maar Bella is zo achterdochtig als de pest. Behalve bij kleine kindjes, daar durft ze nog wel een boterham pindakaas uit de handen te trekken.![]()
![]()
Op straat is het af en toe helemaal vervelend, liep van het weekend nog over het pad, niets aan de hand, vrouw in witte jas die ik niet kende was aan het telefoneren. Geen probleem, negeer je die hond, dan loopt hij ook voorbij zonder gedoe. Gaat ze ineens 'heeeey knapperd' roepen naar Donner terwijl die hond bijna naast dr staat. Hond wil springen, ik tegenhouden, arm half uit de kom en witte jas net niet modderig![]()
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Vaste gebruiker
Maple mag het van mij niet, daar ben ik best wel streng in. Vreemden mogen haar ook niet aaien.
Ze is hulphond in opleiding en het is daarom heel fijn als ze niet leert dat er wat te halen valt. Ze gaat ook mee naar het werk en dan mag ze geen cliënten lastig vallen. Ook niet als ik eventjes niet oplet.
Verder krijgt ze genoeg snoepjes en knuffeltjes en aandacht hoor
Ze is hulphond in opleiding en het is daarom heel fijn als ze niet leert dat er wat te halen valt. Ze gaat ook mee naar het werk en dan mag ze geen cliënten lastig vallen. Ook niet als ik eventjes niet oplet.
Verder krijgt ze genoeg snoepjes en knuffeltjes en aandacht hoor

- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
Kira neemt van iedereen alles aan inclusief vingers.
Minou die pakt het niet aan en als ze het aanpakt spuugt ze het weer uit.

Minou die pakt het niet aan en als ze het aanpakt spuugt ze het weer uit.

RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011