Iemand nog ideeën?
Moderator: moderatorteam
honingzalf smeer ik er al opJion schreef: ↑02 jan 2021 13:38Pure honing doet hels zeer op een wond.Wolfsblut schreef: ↑02 jan 2021 13:34 Ik heb goede resultaten bereikt met etterige wonden door plakjes gekristalliseerde honing op de wond te leggen en een uurtje afgedekt te laten. De hygroscopische werking ervan trekt vocht en etter uit de wond. Vervolgens schoonspoelen en goed laten drogen. Indien droog, bedek de wond dan met propolistinctuur.![]()
Er is honingzalf te koop en dat werkt inderdaad heel goed om zo'n wond te dichten.
't is een soort lapje idd maar dat haal ik er ook zo weer af... dus dat werkt dan blijkbaar niet?sirene schreef: ↑02 jan 2021 13:52 Doet dat algenspul wel iets? Zijn dat van die lapjes? Normaal gesproken zou dat soort van op moeten lossen in de wond, het deel wat op de wond zit zou dus soort van moeten verdwijnen. Je zegt dat je geen verschil ziet. Haal je dan na 3 dgn gewoon weer het lapje ervan af?
Ik heb eigenlijk alleen maar hele goede ervaringen met groene leem. Zelfs diepe vieze wonden. De poeder, poeder ik gewoon in de wond en de rest eromheen hou ik ook in de poeder. Je kan van groene leem ook pasta maken (of pasta kopen) dat blijft beter zitten.
hij kan er nu al 2 weken niet bij, maar het wordt nog niet beter helaas
bedankt voor de tip; ik houd het in gedachten mocht de leem niet werken
verwarmingsbuis isolatie sloopt ie direct. hij heeft nu dus een buis die op zich goed werkt. ik moest er van de da wel een verbandje om doenNanna schreef: ↑02 jan 2021 14:19 Ik heb een Deerhoundstaart dichtgekregen met drie maal daags door de biotex groen en Acederm spray.
Verder aan de lucht laten drogen. Inpakken is altijd een slecht idee. Ik schoof verwarmingsbuisisolatiemateriaal om haar staart. Lichtgewicht en laat veel lucht door.
Volgens Google is dat 'Savon de Marseille'
Haha ja, daar kun je een handwas mee doen. Zeep is alleen geen enzymatisch (hand)wasmiddel.
goed te horen; ik ga morgen aan de groene klei en dan verder geen verband alleen die kokerCharlie schreef: ↑02 jan 2021 15:38 Mijn vroegere hond had een wond aan het einde van zijn staart. Dat kon ook niet genezen, want iedere keer als hij kwispelde ging de wond weer open. Er was zelfs sprake van amputatie van een deel van de staart. Uiteindelijk heeft de dierenarts toen iets op basis van klei gemaakt en dat heeft toen ontzettend geholpen. Misschien kun je het hier ook eens over hebben met je dierenarts, wie weet helpt het bij jouw hond ook ?
pff wat een ellende zeg! Een nare beslissing lijkt me, en ik hoop niet dat wij die hoeven te nemen, maar wel fijn als je dan ziet dat dat direct helpt!Nerazi schreef: ↑02 jan 2021 15:49 Ai, herkenbaar verhaal. Enzi heeft afgelopen zomer ook zijn staart kapot geslagen. 7 weken lang van alles geprobeerd maar uiteindelijk heb ik gekozen voor amputatie. Enzi had enorm veel pijn, maar de wonden zaten bij hem meer richting zijn staartpunt en dan zo'n 15 cm omhoog, dat heelt voor geen meter natuurlijk. Verbandjes die eraf vlogen en dat deed ook weer veel pijn want er schaafde dan weer een stukje korst eraf en zo bleef het aan de gang. Verband verwisselen werd een marteling.
Ik heb destijds alles geprobeerd, van isolatiemateriaal tot een op maat gemaakte staartzak. Maar niks hielp voldoende. Na de amputatie had ik dezelfde avond al een vrolijke hond in de achtertuin staan en na 2 weken waren de hechtingen opgelost en genezen. Ik heb zo getwijfeld toen, maar geen seconde spijt gehad.
Ik wens jullie veel sterkte en succes! Hopelijk lukt het om het te laten genezen.
hmm, daar zeg je wat. er is geen orstvorming en het blijft bloederig en etterig. Maar ik zie wel dat de wond minder diep wordt. Dus misschien is het van binnenuit aan het opgroeien zoals je zegt. Fijn, dat geeft weer wat hoop
Lief van je, ik houd het in gedachtenCatho schreef: ↑02 jan 2021 17:43 Pfoe, wat een wond. Ik zou ook denken groene leem of honingzalf ja. Rotplek!
Als 't vastloopt op niet verkrijgbaar wil ik je gerust wat Biotex of Badedas original sturen hoorDeze website stuurt trouwens wel naar Frankrijk: https://www.deonlinedrogist.nl
De enzymen in biotex breken vet en eiwitten af. Badedas is redelijk sterk ontvettend en bevat naaldboomolie.
ik zal er nog eens goed naar kijken/aan ruikenBoutje schreef: ↑03 jan 2021 12:39 Is het echt etter of wondvocht?
Omdat je zegt dat het wel minder diep lijkt...
Bij Jinn was het compres met de honingzalf ook telkens vies.. zalfresten, nu en dan restje dode huid en veel dik-taai wondvocht. Soort draderig slijm. Maar het rook "schoon" en niet "vies-ziek" zoals eerst.
nee, hij heeft wel 2 keer een AB kuur gehad maar dat was toch meer algemeen. Ik heb gisteren een mail met foto"s naar de da gestuurd (had ze gevraagd) dus ik wacht even haar reactie af.
Maar het is toch godsonmogelijk om er iedere minuut van de dag op toe te zien? Mijn man slaapt al bij hem op zijn bed(bank) want ook die koker weet ie er af te werken uiteindelijk. Lijkt me alleen wel erg schuren, die koker tegen een open, rauwe wond.Soooof schreef: ↑03 jan 2021 15:24
Ik heb hier ook een keer een nare wond dicht gekregen op de manier die Nanna aangeeft; spoelen met biotex en laten drogen. Vooral goed laten drogen aan de lucht. En heel herkenbaar hoor, hier zat ie er ook steeds aan zodra je hem een nanoseconde uit het oog verloor. Was ik blij dat er eindelijk een mooi korstje op die rotwond kwam, kijk je een kwart seconde de andere kant uit, korstje eraf gelikt. Man, ik heb die hond vervloekt.![]()
Sterkte, hopelijk wordt het snel beter. Wel credits voor het staart-bouwwerk.
![]()
supergoeie tip, dankjewel! Ik had nu alleen nog pasta, bleek, maar morgen ga ik poeder kopen. Moet je het tussendoor nog er af spoelen / schoonmaken of kan de nieuwe laag er gewoon overheen?sirene schreef: ↑03 jan 2021 19:16 Heb je pasta (zelf gemaakt)? Ik zou me geen zorgen aken over dat het eraf gaat. Zou tweemaal daags die klei erop doen. Op de wond zou ik gewoon poeder (met een make-up kwast of een talkpoederbus bv. Daarna lekker dik die pasta smeren. Als die buis heel goed op zijn plek blijft zou je de buis aan de binnenkant kunnen opvullen boven de wond. Dan weet je zeker dat de wond zelf vrij blijft en er niet langs schuurt. Dan hoef je ook niets om de staart zelf te doen.