Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voor een buitenlandse kennis...
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Voor een buitenlandse kennis...
Ze zoekt een geschikte agility hond. Op dit moment heeft ze 2 Vlinderhondjes waar ze mee traint maar ze wil toch wat groter. Het liefst wil.ze een Chodsky Pes maar die werd haar in t wereldje afgeraden omdat ze haar huidige hondjes zwaar zou kunnen verwonden (??). Is t een groot risico bij dit type hond icm vlinderhondjes?
Mocht dit geen optie zijn heeft ze eigenlijk geen idee wat ze dan moet nemen, in ieder geval geen BC en geen Sheltie. Ze zat nog over een Kooiker te piekeren maar dat vraag ik me af of deze geschikt is. Het is wel de bedoeling dat t redelijk sociale honden zijn. Roept u maar...
Mocht dit geen optie zijn heeft ze eigenlijk geen idee wat ze dan moet nemen, in ieder geval geen BC en geen Sheltie. Ze zat nog over een Kooiker te piekeren maar dat vraag ik me af of deze geschikt is. Het is wel de bedoeling dat t redelijk sociale honden zijn. Roept u maar...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Gimmick
- Zeer actief
Re: Voor een buitenlandse kennis...
en waarom dan precies?malinois schreef: ↑04 jan 2021 20:37 Ze zoekt een geschikte agility hond. Op dit moment heeft ze 2 Vlinderhondjes waar ze mee traint maar ze wil toch wat groter. Het liefst wil.ze een Chodsky Pes maar die werd haar in t wereldje afgeraden omdat ze haar huidige hondjes zwaar zou kunnen verwonden (??). Is t een groot risico bij dit type hond icm vlinderhondjes?
De Boheemse Herder kenmerkt zich door zijn alerte en levendige karakter,is buitengewoon sterk op zijn baas gericht en is aanhankelijk naar kinderen. Tegenover vreemden is hij gereserveerd, maar wanneer zijn naasten of baas bedreigd wordt, kan hij hen verdedigen als de situatie zich voor zou doen.
Hij is levendig, buitengewoon snel en behendig en heeft temperament. Hij kan gemakkelijk opgevoed en getraind worden, is alert, zeer leergierig, gehoorzaam, bescheiden en een uitstekende geleide- en waakhond. Zijn aangeboren zelfvertrouwen maakt hem ook bijzonder geschikt voor de zware training. Hij beschikt over een uitstekende reukzin, waardoor hij speurwerk met gemak en temperament uitvoert. Deze veelzijdig inzetbare, voortreffelijke waak- en verdediging-- en hulphond is onverschrokken.
Het heeft sterke zenuwen, is buitengewoon waakzaam en is bovenal erg sociaal. Kortom; een ideale gezinshond die de situatie en omgeving onder controle houd.
waarom zou hij dan opeens vlinderhondjes eten bij het ontbijt?
Je voedt m toch op? iets met grenzen enzo...
Ze staan nou niet echt bekend om hun agressie naar andere honden
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk meer het formaatverschil, ik zei ook al dat ik qua karakter t erg vreemd zou vinden als ie ineens hondjes ging etenGimmick schreef:en waarom dan precies?malinois schreef: ↑04 jan 2021 20:37 Ze zoekt een geschikte agility hond. Op dit moment heeft ze 2 Vlinderhondjes waar ze mee traint maar ze wil toch wat groter. Het liefst wil.ze een Chodsky Pes maar die werd haar in t wereldje afgeraden omdat ze haar huidige hondjes zwaar zou kunnen verwonden (??). Is t een groot risico bij dit type hond icm vlinderhondjes?
De Boheemse Herder kenmerkt zich door zijn alerte en levendige karakter,is buitengewoon sterk op zijn baas gericht en is aanhankelijk naar kinderen. Tegenover vreemden is hij gereserveerd, maar wanneer zijn naasten of baas bedreigd wordt, kan hij hen verdedigen als de situatie zich voor zou doen.
Hij is levendig, buitengewoon snel en behendig en heeft temperament. Hij kan gemakkelijk opgevoed en getraind worden, is alert, zeer leergierig, gehoorzaam, bescheiden en een uitstekende geleide- en waakhond. Zijn aangeboren zelfvertrouwen maakt hem ook bijzonder geschikt voor de zware training. Hij beschikt over een uitstekende reukzin, waardoor hij speurwerk met gemak en temperament uitvoert. Deze veelzijdig inzetbare, voortreffelijke waak- en verdediging-- en hulphond is onverschrokken.
Het heeft sterke zenuwen, is buitengewoon waakzaam en is bovenal erg sociaal. Kortom; een ideale gezinshond die de situatie en omgeving onder controle houd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Gimmick
- Zeer actief
malinois schreef: ↑04 jan 2021 21:07Ik denk meer het formaatverschil, ik zei ook al dat ik qua karakter t erg vreemd zou vinden als ie ineens hondjes ging etenGimmick schreef:en waarom dan precies?malinois schreef: ↑04 jan 2021 20:37 Ze zoekt een geschikte agility hond. Op dit moment heeft ze 2 Vlinderhondjes waar ze mee traint maar ze wil toch wat groter. Het liefst wil.ze een Chodsky Pes maar die werd haar in t wereldje afgeraden omdat ze haar huidige hondjes zwaar zou kunnen verwonden (??). Is t een groot risico bij dit type hond icm vlinderhondjes?
Zal ik dan mijn bejaarde teckel ook even inlichten dat haar grote vriend haar kan gaan verwonden.
Je past toch gewoon een beetje op. Lompe grote pup met kleine hondjes is wat aanpassen en begeleiden.
Maar mijn joekels weten prima dat er niet gekloot wordt met de kleine hondjes en daar gaan we geen discussies over voeren.
Je. Hebt. Te. Luisteren.
En als je het er niet mee eens bent ga je maar in de gang liggen mokken, wil zelfs de deur nog achter je gat dicht doen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
- Zeer actief
Schotse herder korthaar, uiteraard! Tenzij ze niet van het geblaf van de sheltie houdt, dan wordt dat hier ook wel een dingetje.
En ik dacht aan poedel, border terriër en pyrenese herder.
En ik dacht aan poedel, border terriër en pyrenese herder.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Markiesje is inderdaad net wat groter dan een vlinder, en zeker als ze ook naar kooiker kijkt zal het formaat prima zijn. Grootste probleem: de wachtlijst is gesloten, dus als ze een markiesje wil, zal ze flink geduld moeten hebben... Ze doen het over het algemeen best leuk in de behendigheid
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Een leuke poedel? Middenslag? Niet allemaal geschikt maar als je een beetje zoekt heb je hartstikke leuke sporthondjes. Maar vacht moet je wel zin in hebben.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Thanks ik geef alles door. Kent iemand ook de chodsky pes live toevallig?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Wie is die dochter van een vriendin?

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wij hebben er destijds serieus naar gekeken. Het inteelt percentage is enorm hoog waardoor een stamboom hond voor ons al snel afviel. We zijn nog mee gegaan met een wandeling met outcross honden. Daar werd ik niet echt vrolijk van. Prachtige honden hoor, maar enorme regelneven en uitvallen naar alles wat langskwam.malinois schreef:Thanks ik geef alles door. Kent iemand ook de chodsky pes live toevallig?
Het is ook niet een type hond waarbij ik direct aan agility denk.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Tsja, in tegenstelling tot bij de smous bestaat er geen fokverplichting bij het markiesje. Wel wordt het gestimuleerd. Ik zou ook graag zien dat meer mensen hun teefje zouden inzetten, aangezien de hondjes niet aan bomen groeien. Inzetbare reuen zijn er wel genoeg. Maar er zijn veel meer mensen die per se een teefje willen dan mensen die per se een reutje willen. En het gros wil eigenlijk geen nestje fokken. Ik vind daar wel wat van, ja. Als wij het aangekund hadden, waren wij gerust voor een teefje gegaan om daar enkele nesten mee te fokken
- Gimmick
- Zeer actief
ik ken er meerdere, zowel uit trainingen als uit wandelingen.
Het zijn herders dus ze willen wel het eea regelen maar ik heb ze altijd als leuke honden ervaren die prima op te voeden zijn.
Dus de ene luisterde gewoon net wat beter dan de ander het is ook maar hoeveel je van bepaald gedrag vindt.
Ik voorzie echt niet waarom de vlinderhondjes ernstig gewond moeten raken.
-
- Zeer actief
Ik ben het helemaal met Gimmick eens.
Als ze een Chodsky Pes geweldig vind dan zou ik er gewoon voor gaan.
Je kan een pup prima leren om te gaan met kleinere hondjes en zeker zo’n type.
Joe was met 3 maanden ook al een flink stuk groter dan Sue en dat is prima te begeleiden.
Inmiddels kunnen ze binnen gewoon stoeien en spelen, buiten mag Joe alleen met Cash fysiek spelen en met Sue alleen rennen en met een takje enzo. En als het te wild gaat stop ik het spel.
En Joe is een wolfhondje en Sue een Shih Tzu dus ik zie echt geen probleem. Ik zou uiteraard wel zorgen dat ze alles weet over de ouders en kan ontmoeten en dan natuurlijk kiest voor de pup die er het beste bij past maar dat spreekt voor zich!
Als ze een Chodsky Pes geweldig vind dan zou ik er gewoon voor gaan.
Je kan een pup prima leren om te gaan met kleinere hondjes en zeker zo’n type.
Joe was met 3 maanden ook al een flink stuk groter dan Sue en dat is prima te begeleiden.
Inmiddels kunnen ze binnen gewoon stoeien en spelen, buiten mag Joe alleen met Cash fysiek spelen en met Sue alleen rennen en met een takje enzo. En als het te wild gaat stop ik het spel.
En Joe is een wolfhondje en Sue een Shih Tzu dus ik zie echt geen probleem. Ik zou uiteraard wel zorgen dat ze alles weet over de ouders en kan ontmoeten en dan natuurlijk kiest voor de pup die er het beste bij past maar dat spreekt voor zich!
- Toppie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): 2 herder mixen en een labrador mix
Ik zou ook de mudi aanraden, nu zelf de 2de in opvang. Super leergierig, en doen het heel goed met agility. En een mooi maatje.
-
- Zeer actief
Blaffen Pyrenese herders en mudi's ook niet veel? Want dat was één van de redenen dat de sheltie afviel toch?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja das idd de reden dat die afviel. De gezondheid van de CP vind ze wel een dingetje.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe lang zou ze moeten wachten hiervoor denk je? En waar kan ik de fokkers vinden?Fotogravinnetje schreef:Markiesje is inderdaad net wat groter dan een vlinder, en zeker als ze ook naar kooiker kijkt zal het formaat prima zijn. Grootste probleem: de wachtlijst is gesloten, dus als ze een markiesje wil, zal ze flink geduld moeten hebben... Ze doen het over het algemeen best leuk in de behendigheid

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Wachtlijst is gesloten en ik heb geen idee wanneer die weer open gaat. Er staan momenteel meer dan 600 mensen op. Voor kennismaken met het ras kun je mailen met het beheer van de intekenlijst. Die hebben ook een lijst van mensen die bereid zijn om nieuwsgierigen meer te vertellen en kennis te laten maken met hun markiesje(s).malinois schreef:Hoe lang zou ze moeten wachten hiervoor denk je? En waar kan ik de fokkers vinden?Fotogravinnetje schreef:Markiesje is inderdaad net wat groter dan een vlinder, en zeker als ze ook naar kooiker kijkt zal het formaat prima zijn. Grootste probleem: de wachtlijst is gesloten, dus als ze een markiesje wil, zal ze flink geduld moeten hebben... Ze doen het over het algemeen best leuk in de behendigheid
Je moet momenteel echt rekening houden met meerdere jaren geduld hebben voor je in aanmerking komt. Geldt overigens ook voor herplaatsers
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Jammer, ik geef t door.Fotogravinnetje schreef:Wachtlijst is gesloten en ik heb geen idee wanneer die weer open gaat. Er staan momenteel meer dan 600 mensen op. Voor kennismaken met het ras kun je mailen met het beheer van de intekenlijst. Die hebben ook een lijst van mensen die bereid zijn om nieuwsgierigen meer te vertellen en kennis te laten maken met hun markiesje(s).malinois schreef:Hoe lang zou ze moeten wachten hiervoor denk je? En waar kan ik de fokkers vinden?Fotogravinnetje schreef:Markiesje is inderdaad net wat groter dan een vlinder, en zeker als ze ook naar kooiker kijkt zal het formaat prima zijn. Grootste probleem: de wachtlijst is gesloten, dus als ze een markiesje wil, zal ze flink geduld moeten hebben... Ze doen het over het algemeen best leuk in de behendigheid
Je moet momenteel echt rekening houden met meerdere jaren geduld hebben voor je in aanmerking komt. Geldt overigens ook voor herplaatsers

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
- Aantal honden: 5
Als ze echt flink aan de bak wil in agility loop je een risico met een markiesje net als bij een kooiker. Wij hebben toevallig (wel zeer goed naar de lijnen gekeken waar hij uit komt) een markiesje die het geweldig doet in de agility maar dat geldt zeker niet voor alle markiesjes, veel zijn erg terughoudend. Wij hebben ook een working cocker spaniel, die zou ik eerder adviseren (als die agility een puntje is) omdat zij makkelijker te motiveren zijn.
Wellicht kan een kelpie ook een optie zijn.
Wellicht kan een kelpie ook een optie zijn.
Groetjes van Bo en de honden.