Cleva schreef: ↑21 dec 2020 23:39
Lothian schreef: ↑21 dec 2020 22:06
Man zegt "dit is een hondje in beginnersmodus". (Hij zegt eigenlijk easy mode, zoals bij een computerspel, maar dat zal ik je niet aandoen.)
Ja, en de eindbaas weet wat je daar aan hebt. Lastenloze lusten.
Ik heb mijn portie moeilijke honden wel gezien. Ik vind ze vaak vooral ongelukkig.
Mira heeft ook zo'n hufterproof karakter. Daar kan een blind paard geen schade aan doen.
Volgens mij omdat ze juist dat gevoelige hebben zodat je altijd meteen ziet wat er niet bevalt maar de taaiheid om er meteen ook weer overheen te stappen.
Echo is zich vanavond aan het leren hoe waaks zijn werkt.
Niet blaffen maar wel naar buiten kijken en actief in de gaten houden wat daar dan speelt. Zonder dat ze meteen gaat blaffen en doen.
Het is moeilijk uit te leggen maar je snapt het denk ik wel omdat je er ook een hebt.
Ik vind ze trouwens mentaal ook uitgesproken terriers. Niet op een venijnige manier maar dat heeft Taxi ook niet. Maar wel heel alert en actief. Echo doet overdag geen dutjes. Die wil gewoon rondlopen, rondkijken en bezig zijn. Zonder dat dat dan irritant is.
klopt Taxi wil ook echt overal bij zijn en weinig missen, dus hij sjouwt de hele dag met me mee.
Maar hij sjouwt ook gewoon buiten overal met me mee hij loopt hier eigenlijk nooit aan een touwtje want hij vindt toch alles wat ik doe interessant.
Daarnaast heeft Taxi dat echte terrier randje wel hoor maar ik vermoed dat dat mooi gecompenseerd is met Mira en dat is ideaal.
Taxi heeft wel echt structuur nodig niet ingewikkeld ofzo en heel strak maar de kaders moeten helder zijn.
Mijn ouders hebben van het zomer 3 weken op hem gepast tijdens onze vakantie maar ik kreeg wel even een glimps van hoe vervelend hij kan zijn als de kaders niet helemaal helder zijn.
Maar dat trek je ook zo weer recht na 3 dagen had hij helder dat er hier niet in deuren gebeten wordt, je niet te dreigen hebt naar mensen als iets je niet aan staat.
Zo makkelijk gaat dat ook weer recht.
Ik ben ontzettend blij met hoe deze hondjes zijn geworden. En ondanks dat Taxi nu uitgekotst wordt als dekreu bij de AHT had ik dit nest nooit willen missen en ik straal bij iedere foto die voorbij komt.
Het is een gemis voor de AHT wereld dat Taxi nu uitgekotst wordt.
Maar dat maakt mijn hondje gelukkig niet minder.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.