Dank voor de suggesties, daar kan ik misschien wel wat mee.
Ze is verder nog best actief, loopt alle wandelingen mee (ook de lange wandelingen van 1,5 uur) en doet af en toe ook nog een sprintje samen met Claire.
Ik zie dat er geen kracht meer zit in de achterhand, ze loopt op de voorhand zo gezegd.
Dat het aftellen is snap ik en weet ik.
Maar ik heb niet het idee dat het eindpunt is bereikt.
En ik ben bepaald niet van "uitstellen".
ZorroMax schreef: ↑21 dec 2020 21:51
Heb je wel eens acupunctuur geprobeerd? Dat kan veel doen voor dit soort klachten. Een dierenarts die acupunctuur gebruikt vind je op deze site:
www.acupunctuurbijdieren.nl
Het ziet er raar uit, is niet volledig pijnloos, maar mijn honden stonden altijd te duwen om de behandelkamer in te gaan, ze weten dat het werkt!
Dank je wel.

Dat is zeker een optie, als het te regelen is (i.v.m. corona)
In de kliniek waar ik kom zit een acupuncturist
Cleva schreef: ↑21 dec 2020 22:00
Ik zou kijken of je iets met steroïden kan regelen. Het klinkt vooral als een kwestie van algehele spierzwakte en dat is op zich wel te verhelpen.
.
Dat kan.
Ik vind dat een lastige afweging omdat de osteopaat dan niets meer kan uitrichten.
Maar zeker een optie.
pioenroos schreef: ↑21 dec 2020 22:09
Misschien kan je de etenstijden aanpassen zodat het niet meer 's nachts gebeurd?
Mijn oude teckel had ook niet zo'n beste rug/zenuwen na een hernia. Bij hem rolde de drollen er ook uit toen hij 13 a 14 was.
Mij is destijds verteld dat het een bekend probleem is bij oudere honden en weinig aan te doen.
Bij hem kwamen ze als hij opstond, tussen 9 en 10 's ochtends. Zodra je hem hoorde dribbelen kon je met keukenrol en sprayfles azijnoplossing achter hem aan
Ze eet 2 x per dag en de "poeptijden" wisselen nogal ondanks regelmatige eettijden.
Soms doet ze op de laatste ronde nog wat.
Dat is dan een grotere kans op een schone mand 's morgens, maar geen garantie.
Wat dat betreft is er geen peil op te trekken.