Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jack

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Joke1957
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Geen ras
[url=https://postimg.cc/Lh8D4nvw][img]https://i.postimg.cc/MZyFDBB6/60-31.jpg[/img][/url]
Aantal honden: 1

Jack

Ongelezen bericht door Joke1957 »

Ik zoek gewoon even advies, Jack en ik zijn samen, al 10 jaar, het is een lieverd maar op mij gericht wat logisch is we zijn maar samen. Ik werk nog 2 dagen in de zorg en jack gaat dan naar een oppas, hij heeft sinds een jaartje duidelijk geen zin meer alleen te zijn en de dagen dat ik werk zijn ook te lang. Gisteren gaf zijn oppas aan er mee te wilen stoppen, Jack valt uit naar andere honden en valt katten aan. Dat uitvallen had ik zelf al verteld, hij is zo bang van grote honden dat hij uitvalt, ik ontwijk ze gewoon, dat advies had ik haar ook gegeven. Dat hij katten aanvalt is onzin, soms loopt hij er kwispelnd op af wat voor de poes bedreigend is dus wat ik ook niet toe laat. Maar goed, ze stopte dus per direct, hier paniek, ik kan niet stoppen met werken en een nieuwe oppas tover ik niet uit een hoed, ik heb geen auto dus de afstand mag niet te groot zijn. Iemand een idee hoe ik een betrouwbare oppas kan vinden die ook weet hoe je met honden om moet gaan? Jack is een middelmaatje...EIgenlijk is mijn vraag, wat doen jullie met je hond als je werkt en hoe kom je aan een goed oppas :D
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder
Aantal honden: 2

Re: Jack

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Ik werk parttime en mijn vriend fulltime. Nu met het thuis werken van mijn vriend is het helemaal niet meer nodig, maar anders als ik een lange dag had liet mijn (schoon)moeder ze uit tussendoor.
Qua oppas heb ik geen idee. Ze gaan hier niet naar 'vreemden'.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat onaardig om zo per direct te stoppen zonder jou de kans te geven voor een oplossing. Is er geen dagopvang bij een hondenpension mogelijk?
Ik lees nu pas dat je geen auto hebt. Dan zal dat moeilijk worden denk ik.
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Wat vervelend van die oppas om je zo voor het blok te zetten. Het kan natuurlijk best dat hij zich bijd e oppas anders gedraagt omdat er daar anders met hem wordt omgegaan. Dat merk ik hier ook. Ze gedragen zich bij mij anders dan bij man. Ik werk ook nog twee dagen per week in de zorg (en heb ook een hond die Jack heet haha) en hou af en toe mijn hart vast als ik er niet bij ben. :-)

Kun je geen nachtdiensten gaan doen en hem meenemen? Dat zou ik doen in jouw situatie. Je verdient dan ook nog meer :-)

En wat afstand betreft kun je misschien een oppas met een auto vinden die naar jou toe komt om hem op te halen.
Laatst gewijzigd door Jackira op 18 dec 2020 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

kijk eens op de site van oophoe.
Afbeelding
Joke1957
geregistreerd lid
[url=https://postimg.cc/Lh8D4nvw][img]https://i.postimg.cc/MZyFDBB6/60-31.jpg[/img][/url]

Al gedaan, niet in de buurt dus ook geen optie helaas, wel bedankt voor het meedenken natuurlijk.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Zazoe gaat naar de dagopvang en een deel naar mijn ouders.

Ik doe zelf nog af en toe oppassen via petbnb, misschien kun je daar iets vinden in de omgeving.
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa

Ongelezen bericht door lilalila »

Bij verhuisdieren.nl kan je ook een advertentie zetten dat je een oppas zoekt voor je hond. Misschien dat je daar iemand kan vinden ? Of evt. een briefje in de supermarkt ?
Afbeelding
Dazzlie
Actief

Ongelezen bericht door Dazzlie »

Ik zocht ook een een oppas voor de 2 hele dagen die ik werk. Een uitlaatservice is heel leuk, maar als je een hele dag weg bent, zitten ze nog een tijd alleen.
Heb ook gezocht op Petbnb, daar is veel aanbod. Waar ik geslaagd ben is: https://www.pawshake.nl/.
Daar heb ik een oppas gevonden die een opvang aan huis heeft. Ze komt mijn hond ophalen en weer terug brengen. Als ik haar zelf weg breng, loopt ze kwispelend het tuinpad op bij de oppas! Ze vindt het geweldig daar. :D
Er wordt verder niks mee gedaan, alleen een keer uitlaten, maar dat vind ik prima. Het gaat mij erom dat ze niet alleen zit en het fijn heeft. Dus daar kun je ook nog even op zoek gaan. En marktplaats.
Heel veel succes!
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Met een uitlaatservice zijn ze vaak met halen en brengen vaak ook wel paar uur weg.
Hier heb je bijvoorbeeld ook in de buurt een soort speelveld waar ze 2 uur spelen en dan worden ze ook gehaald en gebracht. Dat vind ik dan zelf weer niks want Vic is geen speler en als het regent zitten ze 2 uur in de regen.

Via Marktplaats een advertentie zetten? Of Via een buurtapp of zoiets?
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Joke1957 schreef: 18 dec 2020 09:25 (...)
Eigenlijk is mijn vraag, wat doen jullie met je hond als je werkt en hoe kom je aan een goed oppas :D
Toen we nog in Arnhem woonden, ging Jip twee keer in de week mee met een uitlaatservice. Dat vond ik toen al best een lastige opgave want jee, hoe weet je zeker dat je goede uitlaatservice treft. Dat ging ook niet zonder slag of stoot. De eerste twee waar ik kennis mee had gemaakt, vond ik niet geschikt voor Jip. Uiteindelijk iemand gevonden waar ik super blij mee was. :-)
Toen we Abel erbij kregen, werd het opnieuw even een uitdaging. Abel gaat niet graag met een vreemde mee en hij vond de mevrouw van de uitlaatservice ook helemaal niet leuk. Jip was juist dol op haar. Dus toen hebben we Jip gewoon laten meegaan en voor Abel een dagopvang gezocht. Die dagopvang ging echter eisen dat alle volwassen reuen gecastreerd zijn, dus daar hield het voor ons op.

Uiteindelijk gingen we verhuizen en moesten we op zoek naar een andere oplossing. Nou ja, het ‘moest’ niet want iedere middag was wel iemand thuis, maar ik vond het een prettig idee om voor noodgevallen wel een oppas te hebben. Na weken zoeken (buiten de stad zijn ineens veel minder opties aanwezig) vond ik gelukkig iemand. Zij komt aan huis om vanuit hier iets met de honden te ondernemen. Jip neemt ze mee naar het bos op loopafstand, om daar met de dummy zoekspelletjes te doen. Met Abel heeft ze eerst in de tuin wat spelletjes gedaan, maar ook hij gaat nu heel graag met haar mee naar het bos. Ze blijven aan de (lange) lijn en komen zelden andere honden tegen, dus dat kan allemaal prima op een veilige manier. In Arnhem zou ik hier niet voor gekozen hebben, ik zou daar niemand met mijn honden door de woonwijk hebben laten wandelen.

Wat bedoeld was voor ‘nood’ vindt nu gewoon op wekelijkse basis plaats, omdat ik zie dat de honden echt dól op haar zijn.

Maar het was inderdaad wel een lastige zoektocht en per toeval stuitte ik op iemand die door mijn trainer aanbevolen werd en die bereid was om speciaal voor Jip en Abel haar werkgebied te vergroten. Want eigenlijk lag ons dorp niet binnen haar regio, maar ik heb haar toch gewoon gevraagd :D
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Moet je echt in ieder topic waar het woord ‘uitlaatservice’ valt weer je relaas geven over waarom jij dat echt nooit zou doen? :LOL:

Ik zou er in de huidige situatie ook niet meer voor kiezen, omdat ik heel blij ben met onze oppas die het ook oké zou vinden om de honden gewoon twee uur in de tuin te vermaken en gezelschap te geven. Ze is overal voor in te zetten. Het was niet eens onze intentie om haar met Abel te laten wandelen, maar ik ben zelf een paar keer meegeweest en ze is super relaxed in de omgang met hem. Hij mag snuffelen zoveel hij wil, hij mag zelf de route bepalen, hij wordt verwend met lekkere stukjes worst. Ze pakt zelfs ook de counter conditioning op, als daar aanleiding toe zou zijn. Ik vind haar geweldig en de honden ook. Dus nee, ik zie geen enkele reden om ze dan verplicht in huis te houden.
Joke1957
geregistreerd lid

Leuke reacties zie ik, het probleem is weer opgelost, mijn oude oppas gaat het weer doen, zij was gestopt vanwege ziekte en nu kan het weer. Echt iemand waar ik Jack aan toevertrouw, ze heeft er zelf ook 4 en soms opvanghondjes. Morgen mag Jack een dag mee naar mijn werk ( gehandicaptenzorg) de bewoners kennen hem uit verhalen en zullen het prachtig vinden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”